|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-08-2014, 19:48 | #21 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Praktycznie wszystkie zawory były pogięte. Być może jest tak jak Ty mówisz, będzie trzeba to sprawdzić. W takim dlaczego to koło może się poluzowywać i jak temu zaradzić? I dodatkowo na czym osadzone jest koło od pompy wtryskowej?
Ostatnio edytowane przez Maciej994 ; 09-08-2014 o 21:40 |
10-08-2014, 20:15 | #22 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Ja wymieniałem zarówno koło jak i wałek... i śrubę także miałem w tym miejscu praktycznie stan fabryczny (na oryginalnych częściach).
Co do osadzenia koła pompy to nie wiem na 100%, ale może tam być klin, na wałku pompy są dwa koła jedno do łańcucha i drugie na pasek...
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
13-08-2014, 18:38 | #23 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Są jakieś efekty...?
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
20-08-2014, 21:04 | #24 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Witam! Odświeżam temat, gdyż byłem tydzień nad morzem i nie było żadnych efektów. Dziś wybrałem się do "profesjonalnego" serwisu w celu sprawdzenia rozrządu. No i sprawdzili: pasek nie przeskoczył, żadne z kół (ani od wałka, ani od pompy) nie jest poluzowane-sprawdzał to nawet przy mnie. Pasek jest naciągnięty prawidłowo, napinacz także w takiej pozycji jak powinien być.. Ręce mi już opadają, wydałem 200 zł. na sprawdzenie, a stukot jak był tak pozostał. Już nie wiem co to może być.
|
21-08-2014, 11:36 | #25 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Aha i jeszcze mam dwa pytania. Czy śruba od wałka rozrządu ma lewy czy prawy gwint? Oraz w którą stronę "obraca" się pasek?
|
21-08-2014, 11:38 | #26 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
z tego co wiem, gwint jest normalny. silnik zawsze obraca się w stronę lewą patrząc od zamachu i w prawo patrzac od rozrzadu
|
21-08-2014, 11:48 | #27 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Czyli moim zdaniem Ford popełnił duży błąd, bo to kółko ma prawo się odkręcić, skoro jest prawy gwint i pasek kręci się w prawo..
|
21-08-2014, 11:57 | #28 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
tak, ma się prawo odkręcić, gdyby był lewy gwint to by się "samozaciskał" kolejnym poronieniem jest brak klina, przy właśnie prawo gwintowym zakręceniu
czyli 1. brak klina 2. śruba prawo gwintowa = dupa blada dlatego trzeba bardzo dobrze zakręcić koło pasowe + nowa śruba + blokada wału jak ktoś nie robił fordów to zwali na bank pierwszy rozrząd, trzeba oddawać do mechanika, który zna te myki już ( tu akurat mówie o 1.6 ) Ostatnio edytowane przez Fulara ; 21-08-2014 o 12:00 |