Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-08-2014, 19:48   #21
Maciej994
ford::average
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
Domyślnie Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?

Praktycznie wszystkie zawory były pogięte. Być może jest tak jak Ty mówisz, będzie trzeba to sprawdzić. W takim dlaczego to koło może się poluzowywać i jak temu zaradzić? I dodatkowo na czym osadzone jest koło od pompy wtryskowej?


Ostatnio edytowane przez Maciej994 ; 09-08-2014 o 21:40
Maciej994 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-08-2014, 20:15   #22
maciej_b
ford::professional
 
Avatar maciej_b
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
Domyślnie Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?

Ja wymieniałem zarówno koło jak i wałek... i śrubę także miałem w tym miejscu praktycznie stan fabryczny (na oryginalnych częściach).
Co do osadzenia koła pompy to nie wiem na 100%, ale może tam być klin, na wałku pompy są dwa koła jedno do łańcucha i drugie na pasek...
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM.
maciej_b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2014, 18:38   #23
maciej_b
ford::professional
 
Avatar maciej_b
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
Domyślnie Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?

Są jakieś efekty...?
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM.
maciej_b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-08-2014, 21:04   #24
Maciej994
ford::average
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
Domyślnie Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?

Witam! Odświeżam temat, gdyż byłem tydzień nad morzem i nie było żadnych efektów. Dziś wybrałem się do "profesjonalnego" serwisu w celu sprawdzenia rozrządu. No i sprawdzili: pasek nie przeskoczył, żadne z kół (ani od wałka, ani od pompy) nie jest poluzowane-sprawdzał to nawet przy mnie. Pasek jest naciągnięty prawidłowo, napinacz także w takiej pozycji jak powinien być.. Ręce mi już opadają, wydałem 200 zł. na sprawdzenie, a stukot jak był tak pozostał. Już nie wiem co to może być.
Maciej994 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2014, 11:36   #25
Maciej994
ford::average
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
Domyślnie Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?

Aha i jeszcze mam dwa pytania. Czy śruba od wałka rozrządu ma lewy czy prawy gwint? Oraz w którą stronę "obraca" się pasek?
Maciej994 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2014, 11:38   #26
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?

z tego co wiem, gwint jest normalny. silnik zawsze obraca się w stronę lewą patrząc od zamachu i w prawo patrzac od rozrzadu
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2014, 11:48   #27
Maciej994
ford::average
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
Domyślnie Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?

Czyli moim zdaniem Ford popełnił duży błąd, bo to kółko ma prawo się odkręcić, skoro jest prawy gwint i pasek kręci się w prawo..
Maciej994 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2014, 11:57   #28
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?

tak, ma się prawo odkręcić, gdyby był lewy gwint to by się "samozaciskał" kolejnym poronieniem jest brak klina, przy właśnie prawo gwintowym zakręceniu

czyli
1. brak klina
2. śruba prawo gwintowa = dupa blada

dlatego trzeba bardzo dobrze zakręcić koło pasowe + nowa śruba + blokada wału

jak ktoś nie robił fordów to zwali na bank pierwszy rozrząd, trzeba oddawać do mechanika, który zna te myki już ( tu akurat mówie o 1.6 )

Ostatnio edytowane przez Fulara ; 21-08-2014 o 12:00
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.