|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-07-2014, 11:30 | #11 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-10-2011
Model: Focus II FL
Silnik: 1.6 TDCi 90@134KM by Heko
Rocznik: 2010
Postów: 25
|
Odp: Nie ciągnie, zrobił sie jak muł
Dzięki za podpowiedź. Byłem już w dwóch warsztatach i do tej pory nic nie znaleźli.
Przy ostaniej wizycie już ich nakierowałem, że może to być ten zaworek, ale stwierdzili że nie są w stanie zweryfikować czy działa poprawnie (jak do nich przyjechałem to akurat od dwóch dni auto jeździło normalnie) i nic nie zrobili, bo nie wezmą odpowiedzialności za naprawę, której nie są pewni. Wężyki niby sprawdzone i wszystko OK. Wymieniał ktoś sam ten zaworek ? dużo zachodu ? Czy to chodzi o ten zawór ? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Są dwa takie same do EGR i turbo ? BO np tu ten sam w nazwie juz nie ma EGR: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Są też inne które mają w nazwie turbo, więc trochę to mylące. |
26-07-2014, 11:44 | #12 |
ford::professional
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
Odp: Nie ciągnie, zrobił sie jak muł
U Ciebie jest ten drugi
Przewody podciśnienia są ok? |
26-07-2014, 11:51 | #13 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: Nie ciągnie, zrobił sie jak muł
Tak to ten drugi, dałem jego zdjęcie wcześniej.
U mnie w foczce mk2 1.6 TDCi 109KM objawami były spadki mocy, raz przyspieszał normalnie, a po chwili w ogóle nie ciągnął. Zaworek znajduje się z tyłu silnika przykręcony do bloku (jeśli dobrze kojarzę), trzeba dojść od spodu auta. Ja kupiłem go w ciemno i był to strzał w "10", mechanik wymienił i sprawdził przewody. Auto jak nowe.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |
26-07-2014, 13:12 | #14 |
Latający Holender
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 06-03-2007
Skąd: WS
Model: Focus MK3
Silnik: 2,0 tdci ProTurbo
Rocznik: 2016
Postów: 97
|
Odp: Nie ciągnie, zrobił sie jak muł
Ja wprawdzie mam 2,0 tdci ,ale problem był ten sam .Tyle że felerny okazał się wężyk od zaworka do turbiny ... (był nieszczelny ,czasami) ,też wszyscy rozkładali ręce ,wymienili mi nawet ten czujnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i po 1000 km dalej to samo ,szlak mnie trafiał jak przy wyprzedzaniu "kończyła się" moc,albo auto po niemieckiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. autostradzie nie chciało szybciej jechać niż 140 ... usterkę, sam w końcu znalazłem, po czym ASO wymieniło mi go na nowy ,przy okazji uzupełnienia plastików od zderzaka i akcji serwisowej ukł wspomagania . Od tej pory aż przyjemnie się wyprzedza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Współczuję ludziom, którzy mnie obgadują. Trzeba mieć naprawdę nudne życie, żeby rozmawiać o czyimś. "Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, kiedy umrzesz." Julian Tuwim |
15-08-2014, 09:22 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-10-2011
Model: Focus II FL
Silnik: 1.6 TDCi 90@134KM by Heko
Rocznik: 2010
Postów: 25
|
Odp: Nie ciągnie, zrobił sie jak muł
Zaworek wymieniony na nowy, oryginalny i dalej dupa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nowy założony we wtorek. Powrót po pracy do domu był OK (30 km), na drugi dzień pojechałem do pracy, tez było OK, ale jak wracałem i już przy samej końcówce chciałem kogoś wyprzedzić to szedł jak mój stary Fiat Tempra, który miał 75KM... Wczoraj jechałem dłuższą trasę, przez 180km jechał normalnie a później znowu coś się popsuło. Podpiąłem kompa przez OBD i żona zaczęła prowadzić. Zrobiłem tak ze 30km, wyłączyliśmy silnik, po 15 sekundach włączyłem i auto jak nowe. Oczywiście zero błędów na kompie przez cały czas. Zebrałem dane i porównałem (OK - auto jedzie normalnie, NOK - auto nie przyspiesza). Czy jest ktoś w stanie coś doradzić na podstawie tych danych ? Wężyki raczej wykluczam, bo już 3 mechaników sprawdzało a poza tym w takim wypadku wyłączenie/włączenie silnika by chyba nie pomogło. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: Ostatnio edytowane przez piotras24 ; 15-08-2014 o 09:29 |
28-08-2014, 14:41 | #16 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 02-05-2012
Skąd: Błonie
Model: Focus Kombi Mk2 Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 281
|
Odp: Nie ciągnie, zrobił sie jak muł
Żeby na przyszłość było w jednym temacie.
Miałem podobną przypadłość i fachowiec polecił wymianę zaworu podciśnienia. W serwisie odczytano mi nr części jako 1313848 i krzyknięto jedyne 555 zł. W necie jest sporo tych zaworków (nowe ok. 300 zł o tym symbolu) ale są też tańsze do innych marek. Czy faktycznie jest pełna kompatybilność pomiędzy tymi oznaczonymi 1313848 a (CITROËN/PEUGEOT) 9652570180 albo (VOLVO) 30711101? |
28-08-2014, 20:47 | #17 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-03-2013
Model: Focus
Silnik: Diesel
Rocznik: 2009
Postów: 7
|
Odp: Nie ciągnie, zrobił sie jak muł
Zwróć uwagę na wartości zaworu EGR, wydaje się zę tam tkwi przyczyna usterki.
|
02-09-2014, 18:56 | #18 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-10-2011
Model: Focus II FL
Silnik: 1.6 TDCi 90@134KM by Heko
Rocznik: 2010
Postów: 25
|
Odp: Nie ciągnie, zrobił sie jak muł
Też myślałem, że to EGR, ale jest on zaślepiony i wyłączony, więc raczej nie powinien stwarzać problemu.
Dziś udało mi się zebrać logi w czasie gry problem wystąpił: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Widać, że w pewnym momencie (jak stałem na światłach, 0km/h, 800rpm) nagle część parametrów się zmienia. Zastanawia mnie nagła zmiana VGTDC - Variable Geometry Turbocharger Duty Cycle. Zaraz po tym auto łapie muła i już nie idzie.... Są jeszcze jakieś inne rzeczy (oprócz elektrozaworu, który już wymieniłem) wpływające na pracę turbiny ? Problem od razu się naprawia po wyłączeniu i włączeniu auta [EDIT] Problem rozwiązany. Winnym okazał się .... EGR ! Mimo, że był wyłączony i komp nie wywalał błędów to jednał wprowadzał jakieś zamieszanie do kompa i samochód wchodził w tryb awaryjny. Wystarczyło odpiąć wtyczkę od EGR'a i problem zniknął. Ostatnio edytowane przez piotras24 ; 12-10-2014 o 21:00 |