|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-08-2014, 15:37 | #1 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
|
Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Witam! Jakiś czas temu mechanik wymieniał mi simmering pompy wtryskowej i od tego czasu zaczął się mój KOSZMAR z Focusem, do tego stopnia, że zastanawiam się czy go nie sprzedać. Po wymianie owego simmeringu i założeniu paska, zaczęło coś stukać (właśnie z okolic rozrządu, tak jakby pasek tarł albo jakaś rolka o obudowę), więc postanowiłem pojechać do Mechanika, żeby sprawdził co tam nie gra. Niestety nie dojechałem.. RZEKOMO odkręciło się górne kółko od wałka i spadło, czego konsekwencją było spadnięcie paska, pęknięcie wałka rozrządu i pogięcie zaworów.. Kupiłem nową głowicę, założyliśmy wszystko jeszcze raz "do kupy", zrobiłem około 600 kilometrów i przez ten czas było wszystko dobrze! Nic nie stukało, nie ocierało się, przyspieszenie takie jak powinno byc. Aż dzisiaj po raz kolejny usłyszałem te stuki co poprzednio! Nie wiem co może byc tego przyczyną.. Czy faktycznie górne kółko może się odkręcić z biegiem czasu?! Czy może źle naciąga pasek i jest luźny? Co myślicie o tej skomplikowanej sprawie? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
|
07-08-2014, 20:29 | #2 |
ford::specialist
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Jedno jest pewne, rozrząd poprawnie złożony nie wykazuje żadnych problemów przez długi czas w każdym silniku. Z tego co piszesz to za pierwszym i drugim razem usterką zajmował się ten sam znawca, dobrze doczytałem?
Jeżeli tak to sugestia jest oczywista - jechać do fachowca,który ma pojęcie w temacie i rozłożyć/złożyć rozrząd od początku weryfikując po kolei wszystkie części. Pasek po tej wymianie założył nowy czy ten sam? Podejrzewam,że wizyta u kogoś konkretnego z autem wyjaśni Twoje problemy. Pzdr. |
07-08-2014, 20:30 | #3 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Witam
Koło nie ma prawa się odkręcić.Ściągnij pokrywę rozrządu i sprawdz. pozdrawiam |
07-08-2014, 20:56 | #4 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Tak to ten sam "fachowiec". Założył teraz nowy pasek. Wydaje mi się, że za każdym razem On źle zakłada napinacz i pasek po jakimś czasie robi się luźny. Tylko dziwi mnie dlaczego nie jest luźny od razu i od razu go nie słychać tylko po kilkuset kilometrach. Właśnie jutro jadę do bardziej doświadczonego mechanika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
07-08-2014, 21:44 | #5 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
masakra, tyle powiem, trafiłeś źle....
|
07-08-2014, 22:03 | #6 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Wiem :/ A takie mam pytanie jeszcze, bo wyczytałem gdzieś że górne koło od wałka rozrządu poluzowuje się przy napinaniu paska? Prawda to? I drugie moje pytanie czy żeby zablokować wałek rozrządu to trzeba zdejmować pokrywę? I trzecie pytanie na czym osadzone jest to górne kółko, na klinie?
|
07-08-2014, 22:53 | #7 |
ford::specialist
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
Pojechałeś do mechanika,który nie ma pojęcia o swojej pracy??
Nie wiem jak w dieslu,ale w benzynce zakłada się pasek, "puszcza" napinacz i dopiero skręca wcześniej popuszczone koło (koła) i jak tu już przedmówca wspomniał koło właściwie dokręcone nie ma prawa się odkręcić. Resztę info na temat pytań o diesla z pewnością uzyskasz od osób znających te silniki. Pzdr. |
08-08-2014, 07:01 | #8 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
W tddi blokuje się wałek (trzeba ściągnąć pokrywę zaworów), blokuje się wał (trzpień wkręcany w blok) i blokuje się pompę (trzpień w koło pompy). Luzuje się napinacz, luzuje się koło na wałku rozrządu (nie jest na klinie!!!) i zakładasz nowy pasek, zakładasz napinacz (wg oznaczeń na nim) dokręca się koło rozrządu (być może nawet trzeba nową śrubę), ściąga się blokady, zakłada osłonę rozrządu i powinno być ok.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
08-08-2014, 07:41 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
prawda jest taka-jak tloki walną w zawory to juz niema pewnosci ze ten silnik bedzie chodzil dlugo sprawnie. niewiadomo czy korbowod i panewki sie nie uszkodzą podczas takiej kolizji
w zwiazku z czym moze robic sie pozniej problem z luzami na ukladzie tlokowo-korbowym. ponadto sprawdz czy ten mechanik nie zagniotl ci miski olejowej od spodu bo jesli jest wklesla to silnik nie bedzie mial dobrego cisnienia oleju i bedzie stukal korbowod o tloka albo o wal-bo przy takim przypadku mozesz spodziewac sie roznych rzeczy. sory ale 1,8 tddi jest tak prostą i niezawodna konstrukcja od strony rozrzadu ze naprawde potrzeba sie postarac aby zle go poskrecac. w dodatku pasek i rozrzad w tym silniku jest tak niezawodny ze mozna spokojnie 200kkm latac i sie niczego nie obawiac. ps. gdyby sie uparł to koło od wałka rozrzadu podczas tej wymiany simeringu nie musialo by byc wogole odkrecane!!! Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 08-08-2014 o 07:46 |
08-08-2014, 09:53 | #10 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 10-09-2013
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ecoboost 160 KM
Rocznik: 2010
Postów: 98
|
Odp: Często uszkadzający się rozrząd przyczyna ?
No tak, ale dlaczego od razu po założeniu nowej głowicy itd. nie było słychać żadnych stuków, tylko dopiero po zrobieniu kilkuset kilometrów? I dźwięk jest taki sam jak poprzednio, kiedy to silnik nie uległ żadnej awarii wcześniej. To mnie zastanawia.
|