|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-07-2014, 20:35 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Polska
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 17
|
Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
Witam.
Dziś odebrałem samochód od mechanika po wymianie paska i napinacza rozrządu (kupiłem SKF). Tak na marginesie pompę paliwa też kupiłem ale końcówki (przewody) nie dały się zapiąć. Wiec stara pompa i bak zostały wyczyszczone. Przy okazji wymieniłem filtr paliwa. I Co się okazało auto straciło z 30 koników. przy prędkości ok 70 na godzinę próbuje przyspieszać po redukcji i (powoli przyspiesza). Przed naprawami oczywiście po przekroczeniu 3 tyś obrotów Było czym jechać teraz to nie bardzo. Plus ze znikło falowanie obrotów na rozgrzanym silniku (np. na światłach). Co może być przyczyną takiego zachowania samochodu. Ps. Silnik bezynowy 1.6 (bez instalacji gazowej). '99 wersja TREND Rozrząd zamontowany teraz na (175 tyś) SKF VKMA 04222 Filtr Paliwa: 1465018 Ostatnio edytowane przez xase ; 24-07-2014 o 20:39 |
24-07-2014, 21:33 | #2 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
Mechanik wymieniał rozrząd na blokadach, czy jak niektóre Ziutki na znaki?
W pierwszej kolejności sprawdziłbym rozrząd, bo objawy wskazują na złe ustawienie. A to może skończyć się katastrofą. Po drugie- sprawdzić wszystkie połączenia- wężyki podciśnienia, przewody itd, czy podłączone, niepourywane. Z doświadczenia wiem,że "nasze mechaniki" naprawiając jedno , potrafią urwać/zepsuć coś innego. Ostatnio edytowane przez jarhel74 ; 25-07-2014 o 13:44 |
24-07-2014, 22:27 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Polska
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 17
|
Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
Czy istnieje możliwość sprawdzenia prawidłowego zamontowania paska rozrządu na "diagnostyce komputerowej" ? Spróbuje przejachać jutro bo dziś zatankowałem 50% baku.
Może mu się odmieni. I jest to wina przewodów. Bo nie było mechanika jak odbierałem samochód a kolega co mi go polecił . i wspominał coś o zapchanych przewodach paliwowych. Bump: Chciałbym tez nadmienić że silnik pracuje równo. Na biegu jałowym ładnie się wkręca do 4 tyś. Ale dziwnie reaguje na gaz jeżeli jadę na biegu np. 4 przy 60 km. odejmę nogę z gazu auto zwalnia przy dodaniu gazu autko delikatnie szarpie ale powoli przyspiesza. |
25-07-2014, 07:30 | #4 | |
ford::professional
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
Cytat:
Przyczyn możesz mieć kilka Wróć do mechanika niech sprawdzi swoją robotę |
|
25-07-2014, 13:44 | #5 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
Sorry za tego Mirka- Ziutek może być ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gdzie ty tankujesz auto, że miałeś zapchane przewody paliwowe? W benzyniaku? Już pisałem w innym wątku- u mnie po ponad 200kkm w baku było czysto (cały "syf" można było zebrać końcem palca). Diagnostyka komputerowa nie zaszkodzi, ale tak jak napisał MIREK, do mechanika i niech poprawia, albo oddaje kasę. |
31-07-2014, 13:24 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Polska
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 17
|
Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
Więc tak, Pasek rozrządu był wymieniony na znaki na silniku . Zrobiłem im ok 30 km. i Powrót do mechanika. Dziś odbieram auto (mechanik wiedział że do poprawy jest i trza zablokować wałki). I Okaże się jak zostało to zrobione. Plusem jest że po czyszczeniu zbiornika, pompy paliwa znikł problem falowania obrotów, gaśnięcia przy światłach.
|
31-07-2014, 13:47 | #7 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
jak wiedział, to czemu tego nie zrobił od razu ? bez sensu
|
31-07-2014, 13:53 | #8 |
ford::professional
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
Bo nie miał blokad
|
31-07-2014, 14:45 | #9 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
ale blokade można zrobić w 2 minuty z płaskownika, bolec blokujący koło zamachowe również.... no nic, żyjemy w Polsce
|
31-07-2014, 19:55 | #10 | |
ford::specialist
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
|
Odp: Po wymianie rozrządu i czyszczeniu pompy paliwa.
Cytat:
Natomiast o składaniu rozrządu w Focusie "na znaki" nie będę się wypowiadał.... |
|