Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-07-2014, 11:21   #1
pan_bobek
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
Domyślnie Wyciąganie alternatora

Witam.
Musze wyciągnąć alternator w moim focusie mk1, 1.8 Diesel.
Alternator chce wyciągnąć od spodu bo jest najlepszy dostęp, jest na na takim wałku oddalony troche, od tego "wałka" odkręciłem 2 śruby i lekko się rusza a od alternatora odkręciłem jedną od spodu i więcej nie moge znaleść.

Gdzie ona jest? Może musze coś odkręcić zeby sie do niej dostać? Juz mnie nerwy biorą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

pan_bobek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2014, 11:47   #2
Bonzo7
ford::beginner
 
Avatar Bonzo7
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 06-08-2012
Skąd: Grodzisk Maz
Model: Focus/Focus 2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2004/2007
Postów: 23
Domyślnie Odp: Wyciąganie alternatora

Na tym tzw wałku są 3 śruby , sprawdz na początku ten wałek tzn sprzęgło czasami ulega autodestrukcji i wtedy nie ma ładowania .
Bonzo7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2014, 14:39   #3
jacekn74
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-06-2009
Model: Focus
Silnik: TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 78
Domyślnie Odp: Wyciąganie alternatora

Kolego druga śruba jest od góry, aby do niej się dobrać trzeba odkręcić sprężarkę klimatyzacji i opuścić do dołu. Po opuszczeniu masz dostęp do górnej śruby. Trzeba jeszcze odkręcić przewód prądowy. Ja jak wyciągałem alternator to zdemontowałem sobie intercoler i wtedy jest dobry dostęp do tej śruby mocującej przewód zasilający i do wtyczki od sterowania. Montaż w odwrotnej kolejności tylko trzeba pamiętać aby podczas wkładania alternatora założyć górną śrubę w otwory alternatora bo po włożeniu i skręceniu dolnej są problemy z jej założeniem.
jacekn74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2014, 20:25   #4
pan_bobek
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
Domyślnie Odp: Wyciąganie alternatora

Ok "jacekn74" dzięki.

Bo mam taki problem iż nie ostatnio jak jechałem to zaświeciła mi się kontrolka ładowania i po przejechaniu paru km w aucie powoli brakowało zasilania (wycieraczki coraz wolniej chodziły, światła słabiej świeciły itp) aż w koncu zgasło samo całkiem. Musiał przyjechać znajomy i odpaliliśmy "z kabli" lecz po kawałku znów auto gasło ale parę razy tak zrobiliśmy i powoli dojechalismy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Obecnie nie ma żadnego ładowania.

I tak myślę może to wina szczotek lecz czy je wymieni się bez wyciągania alternatora? Bo troche jest bawienia z tym a jeszcze mam sprzęgło do wymiany i sie zastanawiam czy już nie lepiej oddać do mechaniaka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pan_bobek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2014, 20:49   #5
Bonzo7
ford::beginner
 
Avatar Bonzo7
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 06-08-2012
Skąd: Grodzisk Maz
Model: Focus/Focus 2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2004/2007
Postów: 23
Domyślnie Odp: Wyciąganie alternatora

Najpierw sprawdż to sprzęgiełko , jest ono z takiej gęstej gumy z biegiem lat potrafi się toto rozwarstwić,
Bonzo7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2014, 07:58   #6
jacekn74
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-06-2009
Model: Focus
Silnik: TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 78
Domyślnie Odp: Wyciąganie alternatora

Jak mi padł alternator to też obstawiałem, że szczotki a okazało się że to wirnik. Szczotki są montowane w regulatorze napięcia. Elektryk mówił że są dwa rodzaje regulatorów białe i czarne i ponoć białych nie zamienia się z czarnymi ale już czarne można. U mnie jest biały i był sprawny więc tylko założył nowe szczotki, więc chyba lepiej oddać do fachowca niech zbada co mu dolega.
jacekn74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2014, 15:43   #7
pan_bobek
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
Domyślnie Odp: Wyciąganie alternatora

No i zrobione. Ładowanie jest jakie powinno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oddałem alternator znajomemu kupił nowy komutator wbił go, szczotki nowe wlutował czy cuś i działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Za regenerowany bym dał 300zł a tak wyniosło mnie to 80zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pan_bobek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.