|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-07-2014, 22:22 | #11 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
A jednak się zdarza... Na niemieckich forach jest trochę tego przy benzyniakach.
Stamtąd jest to zdjęcie, wskazujące Egr w benzynowym mondeo MK3. Bardzo często powodem awarii Egr także w dieslach, jest uszkodzenie elektroniki, a nie sama sadza blokująca zawór.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |
18-07-2014, 21:30 | #12 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 02-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2009
Postów: 4
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
U mnie EGR zaślepiony, DPF usunięty, a zawór podciśnienia zmieniony rok temu. Po wymianie było OK, ale od pewnego czasu jest identyczny problem. Czyżby znów zawór? Turbina raczej OK, gdyż mułowaty staje się tylko czasem. Komputer nie wykazuje błędów.
|
18-07-2014, 21:40 | #13 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 11-02-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus 2 MK2 FL
Silnik: 1.6 Duratec 115PS
Rocznik: 2009
Postów: 125
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
a wiesz co zaobserwój w trakcie zmiany temperatury.
u mnie jest tak że jak jest bardzo upalnie, auto ma bardzo mocnego muła, a jak jest chłodno jeździ pięknie. poza tym skanowaniem forscanem, wyszło: egr czujnik położenia wałka rozrządu. tym będę musiał się zająć w najbliższym czasie. zresztą jak ktoś byłby zainteresowany, w załączniku mój forscan. jakoś jak szukałem - nie mogłem się doszukać tego EGR'a u mnie. |
19-07-2014, 07:21 | #14 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus Mk2
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 33
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
u mnie w 1.8 tdci, jest to samo, jak zagrzany silnik i gorąco na dworze, auto zamulone, jak jest chłodne powietrze to spod dupy ucieka, czyżby intercooler niewyrabiał?
|
19-07-2014, 07:56 | #15 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 11-02-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus 2 MK2 FL
Silnik: 1.6 Duratec 115PS
Rocznik: 2009
Postów: 125
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
ja u siebie na początku stawiałem na tzw. czujnik dolotu,
czyli taka czujka wmontowana za filtrem powietrza dolotowego, może warto wykręcić ten czujnik i sprawdzić czy nie ma na nim brudu/sadzy. wymieniłem ten czujnik no ale niestety nie za bardzo to pomogło. |
22-07-2014, 20:14 | #16 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 02-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2009
Postów: 4
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
Faktycznie jest tak, że u mnie na upale problem się nasila. Dzisiaj przy 30 st. myślałem, że mnie ****ica strzeli. Na 3 biegu i wyżej praktycznie bez turbiny. Potem poniżej 27 st. był trochę żwawszy, ale bez szału.
Rozmawiałem z mechanikiem (znawcą silników PSA ale we francuskich wózkach) który mówi o przycinającej się zmiennej geometrii lub (w co nie za bardzo wierzę) spieprzonym sofcie silnika (mam wyjęty DPF bez emulacji tylko wgrany nowy). Sam już nie wiem... Marzy mi się taki mechanik jak w "Fani czterech kółek", który się zna, wie jak co działa u umie swoją wiedzę zastosować w praktyce. |
22-07-2014, 21:23 | #17 | |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
Cytat:
Ja ze swoim też walczę. Ma humory, już myślałem, że po wymianie gruchy będzie wszystko pięknie, ale nie. Po co ma być pięknie. Mechaników mam już dość. Albo "przecież jeździ" albo "zrobimy test przelewowy to wszystko wyjdzie" albo "turbina do regeneracji" - to ostatnie było jakieś 60 tys. km temu i jakoś się kręci nadal. Poważnie myślę o zaślepieniu EGRa - już nawet mam blaszkę, tylko nie chce mi się pod blokiem podszybia rozbierać. Zastanawiałem się nad wymianą przepływki, ale 500 ponad (nie wiem ile warte Sessanty połowę tańsze) albo tym bardziej używka to słabo. Przydałby się ktoś na chwilę na podmiankę żeby zobaczyć czy to to go boli jeszcze. No i pozostają podciśnienia do sprawdzenia przy sterowaniu turbo. Czemu nie wsadzili sterowanego elektrycznie jak w 1.8? Byłby jeden problem mniej.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
22-07-2014, 22:36 | #18 | |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 11-02-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus 2 MK2 FL
Silnik: 1.6 Duratec 115PS
Rocznik: 2009
Postów: 125
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
Cytat:
Kod:
===PCM DTC P0010-E4=== Code: P0010 - Intake Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1) Additional Fault Symptom: - There is no change in the signal a_pawel78, to co piszesz to jak dla mnie wskazywało by na reakcję na temperaturę, za to niby odpowiada czujnik powietrza dolotowego czyli przepływomierz, możesz taki czujnik wyciągnąć i zobaczyć czy nie jest mocno zasadzony, ew. przedmuchać. może coś pomoże. ew. takie czujniki nie są drogie, około 100 zł więc można zaryzykować i kupić. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] nic poza przepływomierzem mi jak narazie nie przychodzi do głowy. |
|
22-07-2014, 23:08 | #19 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 18-10-2012
Skąd: Wałbrzych
Model: C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 109
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
Panowie gdzieś kiedyś czytałem ,że komuś tak auto nie jechało w upały to pomogło przedmuchanie i przemycie chłodnicy od intercoolera oczywiście zewnątrz chociaż i w środku też można jakimś środkiem szybko odparowującym, praktycznie nic to nie kosztuje to można wykręcić i wyczyścić
|
23-07-2014, 07:34 | #20 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów
Cytat:
i najwyrazniej ci mechanicy co pisali o bzdurach mieli i choc moze nie do konca-to jedank wiecej prawdy jak w tym co tobie do glowy przyszlo... bo: """""""""""" PCM DTC P0010-A4=== Code: P0010 - Intake Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1) Additional Fault Symptom: - There is no change in the signal Status: - Previously Set DTC - Not Present at Time of Request - Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC Module: Powertrain Control Module Diagnostic Trouble Code details Intake Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1) This DTC may be caused by : OCV control circuit Open or grounded circuit. Signal shorted to VBATT or vref. Out of limit component resistance Improper connection If this DTC is present the VCT operation will be disabled. """""""""""""""""""""" gdzie tam jest mowa o EGR? "jeden przez drugich opowiadał większe magie, jeden nawet stwiewrdził że mam awarie silniczka regulacji zaworów ssących rozrządu" tak mozna tak powiedziec...tylko ze to nie silniczek i to nie znaczy ze jest koniecznie zepsuty. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 23-07-2014 o 07:42 |
|