Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-07-2014, 22:22   #11
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

A jednak się zdarza... Na niemieckich forach jest trochę tego przy benzyniakach.
Stamtąd jest to zdjęcie, wskazujące Egr w benzynowym mondeo MK3.

Bardzo często powodem awarii Egr także w dieslach, jest uszkodzenie elektroniki, a nie sama sadza blokująca zawór.

__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018
Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012.
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2014, 21:30   #12
a_pawel78
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 02-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2009
Postów: 4
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

U mnie EGR zaślepiony, DPF usunięty, a zawór podciśnienia zmieniony rok temu. Po wymianie było OK, ale od pewnego czasu jest identyczny problem. Czyżby znów zawór? Turbina raczej OK, gdyż mułowaty staje się tylko czasem. Komputer nie wykazuje błędów.
a_pawel78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-07-2014, 21:40   #13
dominlodz
ford::average
 
Avatar dominlodz
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 11-02-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus 2 MK2 FL
Silnik: 1.6 Duratec 115PS
Rocznik: 2009
Postów: 125
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

a wiesz co zaobserwój w trakcie zmiany temperatury.
u mnie jest tak że jak jest bardzo upalnie, auto ma bardzo mocnego muła,
a jak jest chłodno jeździ pięknie.

poza tym skanowaniem forscanem, wyszło:
egr
czujnik położenia wałka rozrządu.

tym będę musiał się zająć w najbliższym czasie.

zresztą jak ktoś byłby zainteresowany, w załączniku mój forscan.
jakoś jak szukałem - nie mogłem się doszukać tego EGR'a u mnie.
Załączone Pliki
Typ Pliku: txt forscan4.txt (4.2 KB, 52 wyświetleń)
dominlodz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2014, 07:21   #14
robercik0
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus Mk2
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 33
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

u mnie w 1.8 tdci, jest to samo, jak zagrzany silnik i gorąco na dworze, auto zamulone, jak jest chłodne powietrze to spod dupy ucieka, czyżby intercooler niewyrabiał?
robercik0 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2014, 07:56   #15
dominlodz
ford::average
 
Avatar dominlodz
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 11-02-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus 2 MK2 FL
Silnik: 1.6 Duratec 115PS
Rocznik: 2009
Postów: 125
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

ja u siebie na początku stawiałem na tzw. czujnik dolotu,
czyli taka czujka wmontowana za filtrem powietrza dolotowego,
może warto wykręcić ten czujnik i sprawdzić czy nie ma na nim brudu/sadzy.

wymieniłem ten czujnik no ale niestety nie za bardzo to pomogło.
dominlodz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2014, 20:14   #16
a_pawel78
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 02-06-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2009
Postów: 4
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

Faktycznie jest tak, że u mnie na upale problem się nasila. Dzisiaj przy 30 st. myślałem, że mnie ****ica strzeli. Na 3 biegu i wyżej praktycznie bez turbiny. Potem poniżej 27 st. był trochę żwawszy, ale bez szału.
Rozmawiałem z mechanikiem (znawcą silników PSA ale we francuskich wózkach) który mówi o przycinającej się zmiennej geometrii lub (w co nie za bardzo wierzę) spieprzonym sofcie silnika (mam wyjęty DPF bez emulacji tylko wgrany nowy).
Sam już nie wiem...
Marzy mi się taki mechanik jak w "Fani czterech kółek", który się zna, wie jak co działa u umie swoją wiedzę zastosować w praktyce.
a_pawel78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2014, 21:23   #17
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

Cytat:
Napisał a_pawel78 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Marzy mi się taki mechanik jak w "Fani czterech kółek", który się zna, wie jak co działa u umie swoją wiedzę zastosować w praktyce.
A komu się taki nie marzy.
Ja ze swoim też walczę. Ma humory, już myślałem, że po wymianie gruchy będzie wszystko pięknie, ale nie. Po co ma być pięknie. Mechaników mam już dość. Albo "przecież jeździ" albo "zrobimy test przelewowy to wszystko wyjdzie" albo "turbina do regeneracji" - to ostatnie było jakieś 60 tys. km temu i jakoś się kręci nadal.
Poważnie myślę o zaślepieniu EGRa - już nawet mam blaszkę, tylko nie chce mi się pod blokiem podszybia rozbierać.
Zastanawiałem się nad wymianą przepływki, ale 500 ponad (nie wiem ile warte Sessanty połowę tańsze) albo tym bardziej używka to słabo. Przydałby się ktoś na chwilę na podmiankę żeby zobaczyć czy to to go boli jeszcze.
No i pozostają podciśnienia do sprawdzenia przy sterowaniu turbo. Czemu nie wsadzili sterowanego elektrycznie jak w 1.8? Byłby jeden problem mniej.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2014, 22:36   #18
dominlodz
ford::average
 
Avatar dominlodz
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 11-02-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Focus 2 MK2 FL
Silnik: 1.6 Duratec 115PS
Rocznik: 2009
Postów: 125
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

Cytat:
EGR padnięty w benzyniaku? Mała szansa. Nie ma sadzy
no chyba właśnie jak wynika u mnie z forscan'a raczej gdzieś jest.

Kod:
===PCM DTC P0010-E4===
Code: P0010 - Intake Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)

Additional Fault Symptom:
 - There is no change in the signal
co do mechaników - ja u siebie walczyłem z autem u chyba 10-ciu, jeden przez drugich opowiadał większe magie, jeden nawet stwiewrdził że mam awarie silniczka regulacji zaworów ssących rozrządu. szkoda gadać, i od każdego za wpięcie komputera po stówce.

a_pawel78,
to co piszesz to jak dla mnie wskazywało by na reakcję na temperaturę,
za to niby odpowiada czujnik powietrza dolotowego czyli przepływomierz, możesz taki czujnik wyciągnąć i zobaczyć czy nie jest mocno zasadzony, ew. przedmuchać. może coś pomoże.
ew. takie czujniki nie są drogie, około 100 zł więc można zaryzykować i kupić.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

nic poza przepływomierzem mi jak narazie nie przychodzi do głowy.
dominlodz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2014, 23:08   #19
Radek27
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 18-10-2012
Skąd: Wałbrzych
Model: C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 109
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

Panowie gdzieś kiedyś czytałem ,że komuś tak auto nie jechało w upały to pomogło przedmuchanie i przemycie chłodnicy od intercoolera oczywiście zewnątrz chociaż i w środku też można jakimś środkiem szybko odparowującym, praktycznie nic to nie kosztuje to można wykręcić i wyczyścić
Radek27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2014, 07:34   #20
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Brak mocy, słabe przyspieszenie, dziwne zachowanie przy 2500 obrotów

Cytat:
Napisał dominlodz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
no chyba właśnie jak wynika u mnie z forscan'a raczej gdzieś jest.

Kod:
===PCM DTC P0010-E4===
Code: P0010 - Intake Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)

Additional Fault Symptom:
 - There is no change in the signal
co do mechaników - ja u siebie walczyłem z autem u chyba 10-ciu, jeden przez drugich opowiadał większe magie, jeden nawet stwiewrdził że mam awarie silniczka regulacji zaworów ssących rozrządu. szkoda gadać, i od każdego za wpięcie komputera po stówce.

nic poza przepływomierzem mi jak narazie nie przychodzi do głowy.
No nic dziwnego... bo chyba sam nie czytałes tego swojego pliku tekstowego...
i najwyrazniej ci mechanicy co pisali o bzdurach mieli i choc moze nie do konca-to jedank wiecej prawdy jak w tym co tobie do glowy przyszlo...


bo:
""""""""""""
PCM DTC P0010-A4===
Code: P0010 - Intake Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)

Additional Fault Symptom:
- There is no change in the signal

Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

Intake Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1)

This DTC may be caused by :

OCV control circuit

Open or grounded circuit.

Signal shorted to VBATT or vref.

Out of limit component resistance

Improper connection

If this DTC is present the VCT operation will be disabled.
""""""""""""""""""""""

gdzie tam jest mowa o EGR?

"jeden przez drugich opowiadał większe magie, jeden nawet stwiewrdził że mam awarie silniczka regulacji zaworów ssących rozrządu"
tak mozna tak powiedziec...tylko ze to nie silniczek i to nie znaczy ze jest koniecznie zepsuty.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 23-07-2014 o 07:42
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.