|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-07-2014, 10:46 | #1 |
ford::average
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
|
"Trajkotający" silnik na wolnych obrotach TDDi 2.0 2001
Witam.
Jak w tytule. Silnik 2.0 TDDi 2001 285 700km przebiegu. Pełen syntetyk - właśnie do wymiany po przejechaniu 15tyś km (15000km) od poprzedniej wymiany. Filtry wszystkie OK - sprawdziłem (oprócz olejowego, który jest do wymiany). 18.07.2014 zrobiłem podróż ok 650km w obie str. Jechałem z max prędkością 80km/h. Na powrocie - po ok 350km, zaczęły się dziwne trajkotania silnika. Zjawisko ma miejsce na wolnych obrotach - na wyjętych biegach - "na luzie". Niezależnie od prędkości samochodu. Autko dbane. Ma osłone silnika od spodu - nie naruszona. Podczas podróży nie było nic, co mogło uderzyć silnik od spodu lub w spód auta. Autem jeźdżą dorosłe osoby. Używane do przejazdów w dalekie trasy. Nie używane praktycznie do użytku w cylku miejskim (pod sklep,...). Trafiło mi się pod koniec podróży - prawie pod samym domem, że łapał wyższe obroty, ALE tylko do ok 1000 i wchodząc na 1000 obr. Nie przekroczyło więcej, ani nie bujneło na obrotościomierzu więcej. Właśnie skręcałem "w swoją ulicę" i musiałem dodać gazu, ponieważ bałem się, że zgaśnie - objawiło się, że jakby zaksztusił się na mały moment w czasie skrętu. Wcześniej tych sytuacji nie było. Auto normalnie odpala. Na biegach podczas jazdy - praca regularna silnika. Przyspieszenie ma - takie jak miał na ten silnik i na tą klasę auta i rozmiar (Mondeo MK3 kombi) Nie bierze oleju silnikowego. Nie bierze innych płynów - inne płyny w normie. Auto sprowadzone bezpośrednio z Niemiec w 2012r. Bez pośredników. Przebieg sprowadzenia lekko ponad 238 tyś.km. W Niemczech miał wymianę oleju na 235 887km w 17.10.211. Łańcuszek rozrządu nie był wymieniany - przynajmniej kiedy pod naszą ręką jest samochód. Klima chodzi OK. Paski wzdłużne od alternatora itp. są OK. Choć wymienię je przy wymianie, gdy zajdzie taka już ich potrzeba - zużycia. PS. Jak tu zamieścić filmik z audio/głosem silnika? Aby przedstawić problem mojego silnika/mojego autka. Ostatnio edytowane przez WIPI1979 ; 19-07-2014 o 17:26 Powód: rocznik i stylistyka słownictwa |
19-07-2014, 19:29 | #2 |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-04-2011
Skąd: Trójmiasto
Model: Ford MK III Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2001
Postów: 527
|
Odp: "Trajkotający" silnik na wolnych obrotach TDDi 2.0 2001
Witam
No kolego opisujesz sytuację na powrocie z trasy , a co dalej jakie objawy co się dzieje czy coś się zmieniło.Byłeś na kompie ?.I po tych dwóch fotkach nie widać żebyś dbał o auto .I jakiej oczekujesz diagnozy "cud " przecież wiadomo że TDDI pracują głośno |
20-07-2014, 09:33 | #3 |
ford::average
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
|
Odp: "Trajkotający" silnik na wolnych obrotach TDDi 2.0 2001
Nic się nie zmieniło. Objawy są takie same.
Na komputer? Nie było autko i raczej nie będzie. Auto (silnik) ma być zadbane wewnątrz, a nie na zewnątrz silnika. A jak jest wyciek z wtrysku, to nie znaczy, że był wcześniej i że go nie usunąłem. Diagnozę już otrzymałem na forum mondeoklubpolska.pl Dziś zaglądam pod auto i w autko. Sprawdzę części. Zużyte wymienię i te, które rokują wymianę w najbliższym czasie. Dobrych nie wymienię jeszcze. Opisałem "trajkotanie" które pojawiło się, a nie opisuję zwiększonej głośności pracy silnika - to różnica. Wiem jak pracuje w zimę i jak pracuje w lato w każdych warunkach pogodowych. Poszukałem postu/wątku z moim problemem. Jest nawet filmik na youtube z zielonym mondkiem o takim samy odgłosie co w moim silniku. Zatem pozdrawiam. |
20-07-2014, 15:23 | #4 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3 "HB"
Silnik: 2.0 TDDI 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 687
|
Odp: "Trajkotający" silnik na wolnych obrotach TDDi 2.0 2001
Co do zdjęć to ewidentnie widać, że masz do wymiany uszczelniacz wtrysku w pokrywie zaworów - pluje olejem aż miło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez Abback ; 20-07-2014 o 15:28 |
20-07-2014, 22:48 | #5 |
ford::average
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
|
Odp: "Trajkotający" silnik na wolnych obrotach TDDi 2.0 2001
Oleju nie ubywa - pełen syntetyk.
Ale temu już zaradzę po uporaniu się z rolkami i paskiem wzdłużnym. Podaję przyczynę -> zdjęcia. Rolka pęknięta na napinaczu (płaska) - nie rowkowa. Rowkowa jest raczej dobra. Ta rolka "rozłożona" to jest cała rozklekotana - rolka bierna. Rolki spowodowały uszkodzenie paska. Pozostałe rolki przy silniku są OK. Do wymiany są na 100% dwie rolki płaskie i pasek. Pasek wezmę Gates. Chyba 6PK1640. Rolki nie wiem jakie. Jakie radzicie? -> numery katalogowe potrzebuję.. Rolka rowkowa jest raczej dobra. Ale jak będzie tania a dobra to zastanowię się. Podajcie mi ważność tych rolek od 1->3. Tzn.: która jest najważniejsza, a która jest mniej ważna i najmniej ważna. DANE PODSTAWOWE AUTA: Przebieg 285 700km. MONDEO 2001 2.0 TDDi 115KM. Rolki są oryginalne -> fordowskie. Alternator był wymieniany w niemczech - widać, że nie jest od nowości. Jeśli ma ktoś jakieś uwagi, które mogą się przydać, to chętnie przyjmę do wiadomości. PS. Na forum mondeoklubpolska.pl mieli 100% rację z diagnozą. Moje pytanie jest takie: Co spowodowało taką awarię? Autko nie katowane. Silnik osłonięty - raczej kamyk nie trafił się. Wycieki zlikwiduję. Przeczyszczę. Mondek stoi podniesiony i czeka na nowe części. Dwumasy nie będę wymieniał. Jak zajdzie potrzeba, to wtedy wymienię. Nie problem postawić autko i rołożyć co trzeba - zamówić części i założyć części oraz złozyć autko/mondka. Po ile są rolki GS007 MODELE DEPOSE z łożyskami: NSK 6203DUL1 OZN fORDOWSKIE: XS7E 19A216 AC TOCJA FORD Po jeździe dam znać co i jak. Pozdro. Ostatnio edytowane przez WIPI1979 ; 20-07-2014 o 23:09 |
21-07-2014, 19:40 | #6 |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-04-2011
Skąd: Trójmiasto
Model: Ford MK III Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2001
Postów: 527
|
Odp: "Trajkotający" silnik na wolnych obrotach TDDi 2.0 2001
Witam
Kolego podajesz szczegółowe dane odnośnie twojego mondeo , i bardzo dobrze bo wyklucza to inne domniemane przyczyny jak twierdzisz awarii.Według mnie jest to niedopatrzenie z twojej strony sprawy które opisujesz jest to codzienna czynność która jest wymagana zanim się wyjedzie autem z garażu . Pisałeś że dbasz o auto , niestety nie zgadzam się z tobą .Szukasz łatwej odpowiedzi na swoje zaniedbania Jeśli auto ma duży przebieg wymaga częstej kontroli , nawet zwykłej wizualnej .Pokazane na foto rolki paska wieloklinowego są z plastiku i wycieranie jest ich naturalną eksploatacją .Jeśli chodzi o wyszczerbiony pasek coś go musiało zaczepić ale jak można dopuścić do popękania całego paska wieloklinowego ze starości .Jak widać mam ten sam model mondeo i mniejszy przebieg około 216 tys i wymieniałem cały zestaw .Oczekujesz odpowiedzi na pytanie ile kosztują poszczególne części inaczej będą kosztować na Allegro , jeszcze inaczej na sklepie internetowym forda i zupełnie inna cena będzie w twoim najbliższym sklepie auto-części .Powodzenia |