|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-07-2014, 15:17 | #121 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 ecoboost 150 @ 182
Rocznik: 2013
Postów: 242
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
Fulara, wszystkie te punkty mogą nie być problemem jeśli silnik został poprawnie zaprojektowany i policzony. Żeliwny blok, na przykład, jest specjalnie dlatego, żeby był wytrzymalszy i lepiej oddawał ciepło, niż aluminiowy. Akurat to powinno Ci się podobać, bo to stara technologia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wysilenie jest problemem jeśli pracujące elementy są za słabe, nie jest wadą samą w sobie. Tak jak pisałem, Twój wieczny 1.6 jest wysilony w porównaniu do silników sprzed lat i nic się w nim nie dzieje, nic nie pęka, bo został pod takie obciążenia policzony i odpowiednio wykonany. Nie ma technicznych przeciwwskazań, żeby robić 100+ koni z litra, jeśli ten litr jest odpowiednio wytrzymały, chłodzony itd., a IMO nie ma powodów zakładać, że nie jest. Wysilenie silników stopniowo wzrastało od zawsze. Wiesz, że w USA Focusy mają (miały) silniki 2.0 zamiast 1.6 (marginalnie mocniejsze), bo dla Amerykanów 2.0 to jest mały, wysilony silnik dla miejskiego hatcha, a 1.6 to już w ogóle żart? To jest kwestia postrzegania. Turbo - co za problem? 90% dizelków ściąganych z Niemiec ma nalatane ponad 400 tysięcy, skręcone na 180, i jeżdżą dalej. Pół Polski to ma. Turbina, odpowiednio utrzymana, nie jest jakoś szczególnie problematyczna, zwłaszcza w benzynowcach, gdzie nie zbiera się nagar. Start/stop a turbina - ten ecoboost ma pompę oleju pracującą po zatrzymaniu silnika, olej wciąż smaruje i chłodzi nawet gdy ASS zgasi silnik. Czy akumulator i alternator się będą szybciej zużywać? Nie wiadomo, jak dotąd nie widziałem tematu, żeby komuś padło w ciągu tych 3 lat od kiedy jest na rynku. Jeśli wszystko jest odpowiednio zaprojektowane i policzone (a czemu zakładać, że nie jest?) to ma prawo żyć długo. Akumulatory w takim Priusie są poddawane większym obciążeniom a w praktyce często są dożywotnie, tzn. są raporty z taksówek co nakręciły 500 tysi i akumulator wciąż ori. Zły silnik do masy? Przecież to ma parametry lepsze, niż Twój 1.6 Zetec, moment obrotowy znacznie wyższy, przyspieszenie do setki lepsze. Zły tylko dlatego, że mniejszy? A jak byś tam miał 4.0, który ma osiągi twojego 1.6, to byłoby lepiej? Zużycie paliwa - czemu tragedia? Miałem kiedyś w aucie ważącym 1400kg wolnossące 2.0 o mocy 130 koni i z momentem 190nm (1.0 ma 125 koni i 200nm, także zupełnie porównywalnie), paliło w trasie 7-8 litrów, w mieście 12-13. Ten ecoboost spali realnie o dwa litry mniej a będzie jeździł tak samo. Oczywiście to wciąż będzie spalanie dalekie od obietnic producenta, które należy między bajki włożyć, ale i tak realnie będzie nieźle. Osprzęt - jak się będzie psuł, to zakopie w kosztach, jak nie to nie. To akurat ciężko przewidzieć i jest tak samo prawdopodobne, że jakaś tam pompa czy cewka będzie nawalać w 1.0 turbo jak i w 3.0 v6. Skąd pewność, że akurat tutaj będzie się sypał? Pasek rozrządu jest jeden, zanurzony w oleju, teoretycznie bezobsługowy, w praktyce może trzeba go będzie kiedyś zmienić. Nawet jeśli, to w czym problem? Tego się nie robi co rok. Jak raz na dekadę trzeba będzie wydać parę stówek więcej za robociznę, to znaczy, że silnik jest słaby? Kilkakrotnie więcej wydasz w tym czasie na myjnię. Mentalność Polaków - dobra, to może być problem przy odsprzedaży. Zresztą, sam jesteś tego przykładem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale ciężko traktować jako wadę silnika to, że ludzie nie są do niego przekonani. Jeśli silnik jest ok a ludzie kręcą nosem, to wada ludzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Generalnie prezentujesz argumenty "nie bo nie, to się nie może udać, bo tak czuję po kościach". Może ten silnik się będzie sypał, może nie. 2.0 TDI na pompowtryskach jakoś nieludzko wysilony nie był a i tak się psuł - z racji wad projektowych/produkcyjnych. Jak ecoboost będzie je miał, to też się będzie psuł, jak będzie ich pozbawiony, to nie będzie, bez związku z pojemnością. Ostatnio edytowane przez _Big_Mac_ ; 08-07-2014 o 15:31 |
08-07-2014, 15:28 | #122 | |||||||||
FCP member
Imię: Robert
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: Krosno
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 238KM Bi-Turbo
Rocznik: 2022
Postów: 717
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Kolega ma już 160kkm i śmiga .. a pewno jest też wielu co mają ponad 200kkm Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ty byś nie wyłożył i OK! jeździj starym wolnossakiem i jeśli nawet uda Ci się nim zrobić ten upragniony milion kilometrów co nastąpi pewno za parę/paręnaśnie lat to wtedy nie będzie można już kupić do niego żadnej części zamiennej . A i jest jeszcze coś takiego jak FUN z jazdy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wiele osób jest w stanie zapłacić za to ogromne pieniądze kupując auta w wersji ST,RS,GTi czy jak to się tam nazywa. Turbodoładowane benzynki stosowane w naszych Fordzikach dają nam naprawdę dużo frajdy z jazdy za stosunkowo małe pieniądze i za to je lubimy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było niesamowite Mondeo i zadziorna Kuga ST-Line jest Fiesta EcoBoost 1 liter !!! i Fordowa wyprawówka |
|||||||||
08-07-2014, 15:34 | #123 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 ecoboost 150 @ 182
Rocznik: 2013
Postów: 242
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
Cytat:
The engine block is cast iron instead of aluminum for up to 50% faster warm-up, at the expense of additional weight. |
|
08-07-2014, 15:39 | #124 |
FCP member
Imię: Robert
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: Krosno
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 238KM Bi-Turbo
Rocznik: 2022
Postów: 717
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
Amelinowy i już !!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ... a że się nagrzewa szybko to fakt !
Nawet moje 2.0 po przejechaniu 1-2km gdy na zewnątrz jest około 0°C dmucha już ciepełkiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było niesamowite Mondeo i zadziorna Kuga ST-Line jest Fiesta EcoBoost 1 liter !!! i Fordowa wyprawówka |
08-07-2014, 16:07 | #125 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
Na razie nie podałeś żaden argument.
|
08-07-2014, 16:42 | #126 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 14-10-2012
Skąd: WN
Model: Focus Mk3 kombi
Silnik: 1,0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2012
Postów: 46
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
Fulara, co ty wiesz o spalaniu ecoboosta 1,0? Skąd czerpiesz informacje o awaryjności tego silnika? Podaj jakieś źródła i konkretne argumenty a nie wróżby.
W zeszłym roku w trasie Pl - Cro (ok 1400 km) mój spalił 6,4 l/100 km. Średnia prędkość wg komputera 88 km/h. Prędkość "przelotowa" - max dozwolona +/- 10 km/h. Kumpel w tej samej trasie powoził C-Maxa 1,8 125 KM i jemu spalił 7,9 l/100km. Spalanie mojego ecoboosta w mieście bez klimy 7,2 - 7,7 l/100 km, z klimą 8,0-8,5 l/100 km. Średnia prędkość wg komputera 26 - 28 km/h. C-Max - ok 10l/100 km. Gdzie tu widzisz jakąś tragedię? A teraz poproszę o trochę konkretów z twojej strony. Ostatnio edytowane przez dagie ; 08-07-2014 o 16:49 |
08-07-2014, 18:10 | #127 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-03-2008
Skąd: Głogów
Model: Focus mk3 ST / C-max II
Silnik: 2.0 ecoboost +290KM,490Nm / 1.5 ecoboost 150KM
Rocznik: 2013 / 2018
Postów: 316
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
Ja napisze krótko - FORDY to czołgi i już!!! nie mają wg. mnie wnętrza jakiegoś powalającego ale reszta to górna półka, oprócz tego że w niektórych (starszych modelach) fordach korozja łapała szybciej niż w innych markach to reszta naprawdę jest solidna, części opór i ich ceny nie powalają z nóg!!! taką mam opinię o fordzie na podstawie posiadania FF1 1.6 16v przez 7lat (5lat ja + 2 lata moja żona) a był kupiony już jako 6latek, sprzedany został jako 13 latek i dalej jest w rodzinie bo tak znakomicie się sprawdził. Nie pamiętam żeby w ostatnich latach ford wypuścił jakiś model z wadą co go będzie dyskwalifikował jak np. VAG - 2.0TDi lub TSI, lub skrzynie biegów w oplu M32 :-) mają inżynierowie forda łeb i tyle.
|
08-07-2014, 18:19 | #128 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
Ja się przesiadłem z Hondy po 15 letniej wierności marce na auto na F i nie żałuję, a wręcz jestem zszokowany radochą z jazdy jaką daje ( piszę to po 1,5 roku jazdy foką) i nie jest to żadna gadka reklamowa, a po prostu tak to czuję - jest ciszej, szybciej, wygodniej, pewniej, przyjemniej - po prostu lepiej, a wielka zasługa w tym ecoboosta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
08-07-2014, 22:17 | #129 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
Wróżenie na temat trwałości Ecoboosta 1.0 tylko na podstawie liczby cylindrów, stosunku mocy do pojemności czy posiadania turbiny jest grubą przesadą. Tym bardziej, że ten silnik nie ma (jak większość 3-cylindrowców) wałków wyważających, tylko 6 przeciwwag, co uprościło konstrukcję i niemal całkowicie wyeliminowało typowe dla 3-cylindrowych silników drgania (co ma pozytywny wpływ na żywotność silnika). A co do turbiny, to jest ona elementem eksploatacyjnym, który można zregenerować lub wymienić. Przynajmniej nie ma zmiennej geometrii.
Co do chłodzenia turbiny po zgaszeniu silnika, to z tego co kiedyś czytałem, turbina rzeczywiście ma autonomiczny układ chłodzenia z elektryczną pompą pracującą po wyłączeniu silnika, ale wodny a nie olejowy (turbina otoczona płaszczem wodnym odprowadzającym ciepło). |
09-07-2014, 07:02 | #130 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-04-2013
Skąd: Białystok
Model: focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: Ecoboost 1,6 150KM awaria (awarie) silnika
panowie, tak sie składa że mam w domu 2 wolnossące silniki; jeden od Forda 1.6 100KM a drugi od audi 2.0. I od czasu do czasu przeglądam oba fora. I co? I to, że wszystkie nowe silniki zrobione wg koncepcji down sizing to jedne wielkie G. Oczywiście jak jest nowy i jeździ to jest fajny, ale natury się nie przechytrzy. W przyrodzie obowiązuje raczej prawo, że to właśnie większy może więcej. Bo może 1.0 ecoboost jest "na razie" mocniejszy od zwykłago 1.6, ale pytam: na jak długo?
|
|
Tagi |
awarie , focus , silnik |
|
|