|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-07-2014, 21:06 | #141 | |
ford::average
Imię: G
Zarejestrowany: 04-06-2013
Model: Mondeo MK5, Kuga II
Silnik: EB 1.5 160 KM, 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: 2017, 2013
Postów: 86
|
Odp: Ile pali kuga?
Cytat:
|
|
07-07-2014, 22:21 | #142 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,726
|
Odp: Ile pali kuga?
Cytat:
|
|
07-07-2014, 23:31 | #143 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Raszyn
Model: C-Max Energi
Silnik: 2.0 plugin hybrid
Rocznik: 2017
Postów: 507
|
Ciekawy jestem co to było za 3er co paliło zawsze poniżej 5l/100 i wgniatalo w fotel? Może skrzynia szarpala? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
08-07-2014, 13:26 | #144 | |
ford::beginner
Imię: aramis
Zarejestrowany: 21-06-2014
Skąd: Szczecin
Model: Kuga
Silnik: 2.0L Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
Odp: Ile pali kuga?
Cytat:
|
|
08-07-2014, 17:24 | #145 | |
ford::beginner
Imię: aramis
Zarejestrowany: 21-06-2014
Skąd: Szczecin
Model: Kuga
Silnik: 2.0L Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
Odp: Ile pali kuga?
Cytat:
Chlopie napisze to nie tylko do Ciebie ale do wszystkich!!! Auto z napedem 4x4 ale stalym!!!! jest najbardziej stabilnym ukladem napedowym.!!!! W kudze tylko do predkosci 30km/h i to tez w porownaniu z innymi rodzajami napedu bardzo slabo!!!! Jesli jest staly najlepiej symertyczny taki jak w foresterze to przy utracie stabilnosci auto jest w miare proste do opanowania bo jest najlepszym ukladem napedu.!!! Pod tym wzgledem jest lepszy niz w BMW x-drive gdzie elektronika stale przy kazdej predkosci rozdziela momenty na wszystkie kola. Dla tego taki Forester nie tylko bije Kuge moca i momentem obrotowym ale glownie kapitalnym stalym symetrycznym napedem. A forester wcale nie jest drozszy!!! BMW stosuje oprocz x-drive, ESP rowniez wymyslony przez BMW- DPC DPC-Dynamic Perfofmace Control : Jesli w aucie mamy DPC i dziala z x-drive to naprawde bajka!!! Tu napisze zasade tego ukladu ktore BMW wymyslilo dla nobow nie wiedzacych co z autem o napedzie klasycznym zrobic: Zauwazcie ze w zakrecie czy poslizgu jedno kolo zostaje dociazone a drugie odciazone. Poniewaz przyczepnosc kola zalezy miedzy innymi od sily nacisku na podloze wowczas moze jedno kolo napedzac mocniej niz drugie. Trzeba wowczas tak zrobic aby jedno kolo dostawalo wiecej momentu od drugiego. Problem w tym jak to zrobic skoro auto skreca raz w lewo a raz w prawo i jeszcze sie slizga. Montuje sie wiec dyferencjal ktory dzieli moment obrotowy 50/50 niezaleznie od predkosci obrotowych kol. Jesli wiec mamy przelozenie redukcyjne to na jednym z kol otrzymamy dodatkowy moment. W praktyce jest to tak: mamy do dyspozycji 100NM.Dyfer dzieli to na 50/50NM. Przy skrecia auta zewnetrzne kolo wrzuca do przekladni np 2:1 i na kolo zewnetrzne idzie juz 100NM.Poniewaz mamy dodatkowa sile to nie tylko kolo wewnetrzne nie traci przyczepnosci a cale auto moze zakrecac ciasniej. BMW wcale za znaczek nie kasuje tych pieniedzy, tam sa systemy o ktorych kierowca Kugi moze sobie tylko pomarzyc.!!!! Napisales ze zima BMW to chlam i udreka- oj dawno takiego noba nie spotkalem, smiechu bylo co niemiara. Przy najtanszym elekronicznie dolaczanym napedzie jaki mamy w Kudze w momencie utraty przyczepnosci powyzej 30Km/h nidgy nie wiadomo jak zachowa sie elektronika i wowczas auto moze byc nawet ciezej wyprowadzic z poslizgu jak z napedem na przod!!!! Moze ale nie musi, wszystko zalezy czy jestesmy panikarzami i wiemy jak reagowac kierownica. Niestey malo kto wie jak prawidlowo kierownice nawet trzymac nie wspominajac ze ludzie nie wiedza jak nia nawet krecic!!! Taki naped jak w Kudze aby zadzialal auto najpierw musi w ten poslizg wpasc, kierowca reaguje swoje a naped swoje. Takiego napedu zaden kierowca nawet rajdowy nidgy nie jest w stanie przewidziec. Uklad napedu w Kudze podsumowanie: -zwiększone możliwości poruszania się na śliskich lub luźnych nawierzchniach do 30km/h – tak!!! -zmniejszona możliwość utraty przyczepności podczas ruszania i przyśpieszania- Tak!!!! -zwiększenie trakcyjności z względu na korzystny rozkład masy napedu –bardzo male, praktycznie zadne!!!! -zmniejszone ryzyko znoszenia którejkolwiek osi na zakrętach (podsterowniosc) – NIE!!!!! -zwiększona stabilność podczas jazdy na wprost na śliskich lub luźnych nawierzchniach (stabilnosc)-NIE!!!! Fakt ze jesli mamy auto o duzej mocy tylnionapedowe to przy naglych przyspieszeniach latwiej o utrate przyczepnosci na sliskiej nawierzchni. Tylko to sa samochody dla mezczyzny a nie chlopcow z piaskownicy co nie wiedza co z takim autem zrobic w razie W. Dla chlopcow z piaskownicy polecam Kuge!!! W czym wiec naped na tylnia os jest lepszy od dolanczanego elektronicznie jak w Kudze 4x4? Otorz taki naped jest zawsze bardziej przewidywalny i latwiejszy w wyprowadzeniu niz naped jaki mamy w Kudze.!!! W Foresterze z symetrycznym napedem 4x4 bedzie oczywiscie latwiej szczegolnie nobowi. Najczestrzy blad szpanerow w BMW jest ze nie zmieniaja felg na zimowe z 19-21” na 17” lub gora 18” a co za tym idzie rowniez wezsze opony.No bo przeciez po co zmieniac, szpan I lans musi byc!!! U mnie letnie tylnie opony maja szerokosc 275!!!! Chlopie czy wiesz co to za szerokosc. Na takich laczkach kazde auto, nawet Forester na sniegu bedzie plywac. Na koniec specjalnie dla Lepa i dla wszystkich innych nobow zamieszczam filmiki co robic wrazie poslizgu: 1-tylni naped, jak sami widzicie Kuchar musial czesc elektroniki powylanczac aby dobrze pokazac jak Mercedes sie zachowa: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 2- 4x4 staly chyba najlepszy uklad symetryczny napedu w Foresterze, zobaczcie ze I nawet w tym aucie praw fizyki nie uda sie przeskoczyc a co dopiero bedzie jak nobowi wpadnie Kuga w poslizg? Jak zadziala i jak szybko sie zalaczy dolanczany naped w Kudze. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 3- przedni naped czyli taki jaki jest z kudze FWD oraz AWD (pamietajcie podczas normalnej jazdy z wersja AWD przed poslizgiem dziala tylko FWD!!!!) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 4- Na koniec jeszcze jeden filmik [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Szanowny kolego Lep, prosze sie zastanowic za nim sie cos napisze aby wiecej nie siac takiej Herezji!!!! Jazda zima BMW to prawdziwa przyjemnosc nawet dla noba sa tam takie systemy ze nawet bez x-drive o ile ma rozsadek to jazda zima bedzie przyjemnoscia!!!! |
|
08-07-2014, 17:25 | #146 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-05-2010
Skąd: Wałcz
Model: Kuga
Silnik: diesel
Rocznik: 2010
Postów: 97
|
Odp: Ile pali kuga?
Ludzie, dajcie spokój tym waśniom.
Jednemu podoba się Kaśka, a drugiemu Maryśka. Kwestia gustu. Wracając do poruszonego poniżej sprawy napędu. Tylnego napędu. Jest to jeden właściwy sposób napędu. Znowu oczywiście kwestia gustu. Tyle, że ktoś kto jeździ zimą tylnonapędówką (bez żadnych wspomagaczy typu ESP, i innych elektronicznych gadżetów itd.), tego będzie wkurzac po sto razy napęd pseudo 4x4. Nikt mi nie powie, że załączanie napędu tylnej osi wg własnego widzimisie pojazdu jest normalne. Owszem, w domu jest Kuga (nieistotne dlaczego), ale zawsze można wybrac kilka ciekawszych aut. Bez żadnych oszukaństw, Kuga jest mała w środku i tyle. ps. teraz będzie burza wypowiedzi.... Tyle, że o gustach się nie dyskutuje!
__________________
Jestem piękna, jestem śliczna, a czasami diaboliczna |
08-07-2014, 17:40 | #147 |
ford::average
Imię: Stachu
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: "z dzikiego zachodu"
Model: Kuga II 4x4
Silnik: 2,0 180 PowerShift
Rocznik: 2016
Postów: 193
|
Odp: Ile pali kuga?
Już się pogubiłem w tym temacie poruszmy: napęd, spalanie, model, czy gusta.
A swoją drogą czym wy panowie się zajmujecie skoro macie tyle czasu na pieprzenie w necie. |
08-07-2014, 18:31 | #148 | |
ford::beginner
Imię: aramis
Zarejestrowany: 21-06-2014
Skąd: Szczecin
Model: Kuga
Silnik: 2.0L Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 39
|
Odp: Ile pali kuga?
Cytat:
Nie negowalbym Kugi gdyby kosztowala tyle co kosztuje a mialaby naped staly, drogi, czy choc silnik lepszy albo byla chocby bardziej pojemna w srodku. Za kwote czesto powyzej 160K PLN wymagac kazdy powinien lepszych wlasciwosci jezdnych np takich jaki ma w podobnej cenie Forester. Dla mojej baby to malo istotne ale nie sadzilem ze tak duzo ludzi podobnie jakk ona kupuje samochody tak malo praktyczne za tak duze pieniadze!!!! |
|
08-07-2014, 18:59 | #149 | |||||||
ford::average
Imię: G
Zarejestrowany: 04-06-2013
Model: Mondeo MK5, Kuga II
Silnik: EB 1.5 160 KM, 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: 2017, 2013
Postów: 86
|
Odp: Ile pali kuga?
Widzę że Cię zabolałoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A więc ponownie tłumaczę...
Cytat:
Jeżeli dla Ciebie jakiś Dąbrowski jest bogiem to gratuluje, wypłacz mu się w ramię. Ale skoro takie masz argumenty to proszę bardzo, mi najbardziej utkiwł w głowie tekst Pana Chołowczyca na szkoleniu z bezpiecznej jazdy dla firm. Szło to mniej więcej tak, jak ktoś uważa że świetnie jeździ to jeździć zazwyczaj nie umie. Za kierownicą trzeba zawsze być skromnym bo można nieźle przecenić umiejętności. Tobie trochę skromności brakuje... Cytat:
Ale ja porównywałem napęd tylni do AWD. Pozatym nie pisałem nic o wpadaniu w poślizg. Wiem że Kuga będzie się tu bardziej zachowywała jak FWD niż 4x4.. A jeżeli już to z doświadczenia wiem że łatwiej jest zarzucić tyłem tylnionapędowym samochodem niż z napędem na przód. Zresztą też dlatego mają tylu zwolenników wśród tępaków prubujących jeździć bokiem. Ty chyba też driftujesz?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Widzisz żeby wogóle pokazać swoje umiejętności musisz najpierw ruszyć a tu AWD bardzo pomaga. Dlatego właśnie Kuga (+ prześwit) ma tylu zwolenników i dlatego gdy śnieg ostro sypie wyjeżdżają tylko 4x4 i AWD. Napędy AWD są coraz bardziej udoskonalane i może narazie nie są idealne Jestem jednak pewny że kiedyś będą wszędzie montowane. Tak jak ABS ESP itp. Czemu? Bo elektronika idzie do przodu, szybciej reaguje niż człowiek i jest sposobem na oszczędzanie a o to chodzi we wszystkich dzisiejszych autach (także BMW). Wszystko tylko kwestia czasu ale to AWD jest przyszłością. Cytat:
Cytat:
A jeżeli chodzi o przewidywalność napędu narazie nie miałem sytuacji kiedy by mnie napęd zawiódł ale jeżdżę AWD krótko. Myślę że trochę przesadzasz. Może jeżdżąc AWD w rajdach byś odczuł różnicę ale w normalnym użytkowaniu jest to raczej ciężkie. Cytat:
Cytat:
Ale zgodzę się że na lato nie ma lepszego samochodu jak BMW. Sama przjemność z jazdy. Poza tym nienaganne wykonanie. Tego mi troszkę brakuje ale coś za coś.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I masz rację najważniejszy jest w jeździe zdrowy rozsądekGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam i nie złość się aż tak bardzo jak ktoś ma inne zdanie o BMWGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez Lep ; 08-07-2014 o 20:24 |
|||||||
08-07-2014, 20:10 | #150 |
ford::advanced
Imię: Jan
Zarejestrowany: 23-01-2013
Model: Kuga
Silnik: 1.6 150KM
Rocznik: 2013
Postów: 365
|
Odp: Ile pali kuga?
Admin chyba na urlopie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale jak wróci to zrobi tu porządek i tu prośba moja o nie kasowanie wypowiedzi bo nie jednemu się przydadzą a ewentualne przeniesienie do odpowiedniego działu. Dziękuję z góry.
|
|
|
|