Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-06-2014, 10:22   #11
szimano1
ford::beginner
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 28-04-2014
Model: FORD FOCUS
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2006
Postów: 40
Domyślnie Odp: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

Śrubka jest, ale czy na miejscu. Dziś postaram się zrobić zdjęcie i podesłać do oceny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

szimano1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2014, 10:52   #12
bibun1
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 29-06-2010
Skąd: Puławy
Model: Focus
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2006
Postów: 1
Domyślnie Odp: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

Witam, jeżeli ja w swoim wózku ( taki sam jak szimano1) mam takie same objawy ( czyli brak mocy od startu do 4 biegu i to bez względu na pogodę) a z kompa wychodzi mi błąd P0299 to także powinienem szukać przyczyny w gruszce lub sterowniku turbiny ? ( turbina nie jest padnięta, sprawdzałem u mechanika). Mechanik twierdzi, że to wina DPF który jest zamulony i z tym powinienem powalczyć ( przepalenie, wymiana lub wyrzucenie).
bibun1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2014, 14:06   #13
bs84
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-03-2011
Skąd: Mielec
Model: Focus MK2, Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 2006, 2009
Postów: 80
Domyślnie Odp: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

Cytat:
Napisał bibun1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam, jeżeli ja w swoim wózku ( taki sam jak szimano1) mam takie same objawy ( czyli brak mocy od startu do 4 biegu i to bez względu na pogodę) a z kompa wychodzi mi błąd P0299 to także powinienem szukać przyczyny w gruszce lub sterowniku turbiny ? ( turbina nie jest padnięta, sprawdzałem u mechanika). Mechanik twierdzi, że to wina DPF który jest zamulony i z tym powinienem powalczyć ( przepalenie, wymiana lub wyrzucenie).
Z tego co jest napisane na forum to P0299 dotyczy problemu z turbiną. Co do DPF'a nie będę się wypowiadał bo go nie mam, usunięty fizycznie i programowo. Niemniej jednak, ze tego co niektórym osobom z forum się zdarzało to DPF również może być odpowiedzialny za zamulanie auta.

Ostatnio edytowane przez bs84 ; 23-06-2014 o 14:08
bs84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2014, 07:41   #14
lewy89
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 21-05-2010
Model: focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Postów: 2
Domyślnie Odp: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

Mam ten sam problem co autor tematu. Sprawdziłem gruszke strzykawka i działa ok, porusza się ładnie w górę i dół. Gdzie dalej szukać przyczyny?
lewy89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2014, 17:46   #15
Endriu73
ford::beginner
 
Avatar Endriu73
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 19-02-2011
Skąd: strzelin
Model: scorpio
Silnik: 2,0 16v
Rocznik: 1995
Postów: 26
Domyślnie Odp: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

Witam kolegów .
Pracą Waszych aktywatorow podcisnieniowych jest prawidlowa . Po podpaleniu auta podcisnienie z Vacum wprawia w ruch sztange , czyli sztanga schodzi w dół . Po zgaszeniu pozostaje na dole przez pewien czas i to jest prawidłowe zachowanie sie aktywatora ( gruszki ) . Świadczy to o szvzelnym układzie podcisnienia . Po kilku minutach wróci sama do pozycji ( u góry )
Aktywator mozna sprawdzić w następujący sposób . Na zgaszonym silniku wypinamy ten cienki przewód z aktywatora , następnie przy pomocy wktetaka bądź innego narzędzia wciskamy sztange w dół do oporu , po czym przytykamy palcem rurke z której zdjelismy uprzednio wezyk i puszczamy sztange . Sztanga odrobinę przemiesci sie ku górze i stanie jeżeli aktywator jest sprawny a jeżeli nie to wróci do pozycji u góry . Przy sprawnym aktywatorze po zabraniu palca sztanga ma wrócić do pozycji u góry . Wciskajac sztange ręcznie nie powinniśmy czuć jakichkolwiek dużych oporów i przeskokow , jeżeli są to turbinka nadaje sie do wyczyszczenia . Zabtudzeniu karbonem ulega zmienna geometria którą steruje aktywator . Sam aktywator bardzo rzadko sie psuje .

Bump: Witam kolegów .
Pracą Waszych aktywatorow podcisnieniowych jest prawidlowa . Po podpaleniu auta podcisnienie z Vacum wprawia w ruch sztange , czyli sztanga schodzi w dół . Po zgaszeniu pozostaje na dole przez pewien czas i to jest prawidłowe zachowanie sie aktywatora ( gruszki ) . Świadczy to o szvzelnym układzie podcisnienia . Po kilku minutach wróci sama do pozycji ( u góry )
Aktywator mozna sprawdzić w następujący sposób . Na zgaszonym silniku wypinamy ten cienki przewód z aktywatora , następnie przy pomocy wktetaka bądź innego narzędzia wciskamy sztange w dół do oporu , po czym przytykamy palcem rurke z której zdjelismy uprzednio wezyk i puszczamy sztange . Sztanga odrobinę przemiesci sie ku górze i stanie jeżeli aktywator jest sprawny a jeżeli nie to wróci do pozycji u góry . Przy sprawnym aktywatorze po zabraniu palca sztanga ma wrócić do pozycji u góry . Wciskajac sztange ręcznie nie powinniśmy czuć jakichkolwiek dużych oporów i przeskokow , jeżeli są to turbinka nadaje sie do wyczyszczenia . Zabtudzeniu karbonem ulega zmienna geometria którą steruje aktywator . Sam aktywator bardzo rzadko sie psuje .
Endriu73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2014, 18:49   #16
18stanley
ford::beginner
 
Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: Bartoszyce
Model: ford focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 15
Domyślnie Odp: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

U mnie powód był prozaiczny, nieszczelność łącznika plastikowego przed kolektorem dolotowym, taka harmonijka, która początkowo miała lekkie pęknięcie od góry i turbina niekiedy lekko pogwizdywała. W tym miejscu silnik lekko pocił się olejem. Ponieważ jest zamontowana pokrywa wygłuszająca górę silnika nie widziałem, że ten olej dalej brudzi inne elementy osprzętu silnika i same wygłuszenie. Dopiero jak doładowanie silnika zanikło powiązałem fakty i zauważyłem uszkodzenie tej harmonijki. W ubiegłym tygodniu ją wymieniłem. Turbodoładowanie działa normalnie, wymiana zaworu ciśnieniowego turbiny była zbyteczna. Po jego wymianie turbodoładowanie i tak było złe, mechanik rozłożył ręce !!!!
18stanley jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2014, 12:29   #17
bs84
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-03-2011
Skąd: Mielec
Model: Focus MK2, Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 2006, 2009
Postów: 80
Domyślnie Odp: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

Cytat:
Napisał 18stanley Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie powód był prozaiczny, nieszczelność łącznika plastikowego przed kolektorem dolotowym, taka harmonijka, która początkowo miała lekkie pęknięcie od góry i turbina niekiedy lekko pogwizdywała. W tym miejscu silnik lekko pocił się olejem. Ponieważ jest zamontowana pokrywa wygłuszająca górę silnika nie widziałem, że ten olej dalej brudzi inne elementy osprzętu silnika i same wygłuszenie. Dopiero jak doładowanie silnika zanikło powiązałem fakty i zauważyłem uszkodzenie tej harmonijki. W ubiegłym tygodniu ją wymieniłem. Turbodoładowanie działa normalnie, wymiana zaworu ciśnieniowego turbiny była zbyteczna. Po jego wymianie turbodoładowanie i tak było złe, mechanik rozłożył ręce !!!!
Kolego o jakim łączniku mówisz? (moze foto). Ja z ciekawosci zagladnalem do siebie pod maske i zadnego lacznika przypominajacego harmonijke nie zauwazylem. :-\
bs84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2014, 17:28   #18
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

Kupował ktoś gruszkę? Jeśli tak to gdzie i jaką?
W styczniu wymieniałem, bo stara mi zaczęła przepuszczać, teraz ta wymieniona zaczyna mi przepuszczać. Szlak mnie jasny trafi niedługo. Tamta była używana, teraz zastanawiam się nad nową. Tutaj niby jest roczna gwarancja:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Kupował ktoś tam?

A przy okazji rozbierał ktoś może uszkodzoną? Jakie mogą być przyczyny awarii gruchy?
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2014, 20:15   #19
szimano1
ford::beginner
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 28-04-2014
Model: FORD FOCUS
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2006
Postów: 40
Domyślnie Odp: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

Wymieniłem zawór podciśnienia i było ok. Po wymianie na nowy miałem taki przypadek. Po opaleniu sztanga szła w dół a po zgaszeniu sztanga po chwili odpuszczała w górę.
Lecz taka sytuacja miała miejsce tylko 2 dni.
Miałem kolizję na swoim aucie niestety dostałem w d..... od Pana który się zagapił na czerwonym świetle i miałem unieruchomione auto przez miesiąc.
Ale przed wyjazdem na urlop czasem słyszałem dźwięki pochodzące z silnika, z turbo prawdopodobnie. Były to takie jęki jak foczka schodziła z obrotów- nie zawsze.

Po wymianie zaworu dwa dni temu, było ok ale np rano po wymianie przez chwilę auto miało muła. Dopiero po prze gazówce auto było już na obrotach. Lecz doładowanie dalej było po 2500 tys obrotów. Dziś czyli po dwóch dniach od wymiany nie mogłem ujechać, wycie które wcześniej miałem sporadycznie miałem przez cały czas jak tylko dodałem gazu. Auto nie mogło ujechać na każdym biegu muł i wycie.

Sprawdzałem zawór puszcza tak jak powinien ale jednak turbina dostała ponieważ poruszałem małym wirnikiem i zauważyłem że nie zachowuje geometrii. Wydaje się być krzywy trzpień. Jutro zawożę auto do mechanika i będę wymieniał turbo.
Ale co mogło spowodować takie uszkodzenie.
szimano1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2014, 09:25   #20
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Re: Słabe doładowanie silnika -wina gruszki?

Kupiłem tą gruszkę, wymieniłem i jest lepiej, ale nie do końca dobrze.
Starą rozebrałem, miała mini dziurkę na membranie poza tym membrana strasznie zmęczona już.
Nowa działa, ale trochę za późno jeszcze się budzi do życia. Nie wiem czy zawór podciśnienia się nie zacina albo EGR.

W piątek na autobanie 130, kierunek, gaz i boom. Rozerwało plastikową rurę IC.
100km od domu, czarna chmura za, muł i chlapał olejem z tej dziury na osłonę turbo.
Tymczasowo naprawione na parkingu przy stacji paliw dzięki pomocy jednego z pracowników - pożyczył taśmę i trytytki.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC_0040.jpg (98.4 KB, 88 wyświetleń)
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.