Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-01-2010, 19:16   #1
dunkin
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-11-2009
Skąd: Pruszków
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TD
Rocznik: 2016
Postów: 73
Domyślnie 2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?

Witam. W czwartek byłem w trasie, i w pewnym momencie zapaliła się kontrolka silnika. Auto chodziło bez problemu - przyśpieszało normalnie, chodziło równo.
W piątek zostało odstawione do serwisu, dzisiaj się okazało że to zawór EGR - zaproponowali wymianę na nowy za 1400zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zastanawiam się czy nie robią mnie w bambuko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak mi padł egr w mondeo to auto zgasło i nie dało się odpalić. Tutaj natomiast auto jeździło bez żadnych problemów.
Powiedziałem żeby nie wymieniali, tylko sobie wyczyścimy. Gość zaczął przekonywać że to pomoże na tydzień może dwa i trzeba wymienić. Gdy twardo postawiliśmy na swoim, stwierdził że oni go przeczyszczą, ale nie daje gwarancji - nikt jej nie chciał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zastanawiające jest również to że po zleceniu wymiany(niech będzie na podmianę drugi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i wyrażeniu chęci zabrania starego zaworu, spec stwierdził że oni nie oddają zaworów EGR i turbin, ponieważ ford wymaga ich spowrotem - i próbował do tego przekonać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Oczywiście płacę i wymagam, więc część tak czy inaczej od nich zabiorę.
Jest to dla mnie trochę pokręcone. Napiszcie jeżeli ktoś z was miał awarię egr czy auto normlanie się zachowuje. Oraz czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy mnie nie oszukują.
Biorę oszustwo pod uwagę patrząc jak wyglądał serwis u nich do tej pory, i chyba zmienię ASO bo to już przesada. (wcześniej np na gwarancji zmieniali boczek w nowym mondku, co niestety też sie nie powiodło i trzeba było na poprawki jechać - porażka).
Pozdrawiam!


Ostatnio edytowane przez Marek ; 10-09-2013 o 05:49 Powód: dodanie prefiksu
dunkin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 19:47   #2
bksfuo
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
Domyślnie Odp: transit 2006 2,4tdci EGR

Hmm więc tak nie wiem o jaką kontrolkę chodzi.. Zawór EGR hehe oni wymienią a stary sprawny komuś sprzedadzą jeśli o to chodzi.. w silniku 2.4 d oraz w focusie 1.8 tdci EGR zaślepiałem i efekt jest ok bierzesz rurke miedziana rozcinasz prostujesz wycinasz na wzór i jest ok ;] zrób wpierw coś prostszego zdejmij szlauch z egr i zaślep go wkrętem jakimś lub kołkiem. Po 2 w przypadku mojego auta egr dawal efekt taki:
- nie można było utrzymać stałej v
- na biegu jalowej po przygazowaniu przycinal sie i kopcil ostro
-nie mial kopyta na trasie
-palil do 3-4 l wiecej na 100km

p.s. Te forum jest miedzy innymi założone by na kierowcach transitów nie bazowali naciągacze i mechanicy z pierwszej łapanki
bksfuo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 19:50   #3
Adi_
ford::specialist
 
Avatar Adi_
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 26-05-2007
Model: Focus MK2 Silver X
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM
Rocznik: 2007
Postów: 760
Domyślnie Odp: transit 2006 2,4tdci EGR

U mnie jak walnoł egr to jazda na trybie awaryjnym. Auto co najmniej o połowe słababsze.
__________________
Ford Focus MK2 115 KM 1.8 TDCI
Ford Focus MK1 100 KM 1.8 TDCI
Pozdrawiam ....
Adi_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 19:54   #4
bksfuo
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
Domyślnie Odp: transit 2006 2,4tdci EGR

adi zapraszam Ciebie do posta na temat komputer pokładowy
bksfuo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2010, 19:58   #5
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: transit 2006 2,4tdci EGR

Ty masz prawdopodobnie zawór EGR sterowany już nie podciśnieniowo, ale serwomotorem z przyczepionym elektronicznym układem (podobnie jak geometria łopatek). Te sterowania w TDCI to pięta achillesowa Forda - nagminnie padają, często już po 30 tys km.
Konia z rzędem temu, kto jednoznacznie opisze jak zachowuje się silnik przy awarii tego układu. Chyba, ze napisze książkę na 1000 stron...

Jeżeli auto nie jest już na gwarancji a jesteś z Warszawy, to dziwię się, że nie korzystasz z jedynej słusznej opcji (jeżeli nie wiesz, to służę adresem na PW).
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 18:40   #6
Cinekkk
ford::average
 
Avatar Cinekkk
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2012
Skąd: Białystok
Model: Transit
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 127
Domyślnie Odp: transit 2006 2,4tdci EGR

Odgrzeję kotleta ,bo właśnie jestem po wyczyszczeniu swojego EGRa tyle że w Transicie z silnikiem 2,2 TDCI (2007r) - chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami na ten temat, może się komuś przyda:

Objawy jakie miałem:
-kontrolka check
-znaczne falowanie obrotów na biegu jałowym
-czasami głośniejsza praca silnika
-słabsza moc, słabsze przyspieszanie
-brak charakterystycznego dźwięku przy gaszeniu silnika (przy sprawnym EGRze słychać takie kilkukrotne "chrobotanie"- samoczyszczenie zaworu)

Po wyczyszczeniu EGRa:
-kontrolka zgasła (błędy elm327 wykasowałem i się już nie pojawiają)
-lepsze przyspieszanie i wzrost mocy
-silnik zaczął pracować ciszej i bardziej "miękko"- lepsza kultura pracy
-pojawił się charakterystyczny dźwięk przy gaszeniu auta- prawidłowa oznaka sprawnego zaworu
-mniejsze spalanie (nie duża różnica ale ok. 0,2-0,3l/100km)
-obroty czasem delikatnie falują ale jest znaczna poprawa (skoki są dużo mniejsze, czasem mało wyczuwalne).

Podsumowując:
Zachęcam wszystkich do samodzielnego wyczyszczenia EGRa. Nie jest to trudne (przynajmniej w silniku 2,2 TDCI) a satysfakcja z pracy a przede wszystkim z jazdy busikiem jest znaczna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wykręcenie, czyszczenie i ponowny montaż zajął mi ok 1,5-2 h.
Cinekkk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-04-2014, 20:03   #7
jjmalin
ford::beginner
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-12-2013
Skąd: Pszczyna
Model: Transit
Silnik: 2,4 TDCi 140 KM
Rocznik: 2007
Postów: 26
Domyślnie Odp: 2006 2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?

odświeżę temat. posiadam ten sam silnik 2,4 TDCi. z racji tylnego napędu silnik montowany jest wzdłużnie. EGR jest z prawej strony za kolektorem. moje pytanie - jak go wyciągnąć i nie uszkodzić oraz czy konieczny jest demontaż kolektora ??
jjmalin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2014, 10:29   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2006 2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?

Nie ma jednej wersji EGR-a w silniku 2,4, ale kilka.
Nie dotykałem tego nigdy w tym silniku, ale jednak zawsze EGR nie stanowi całości z kolektorem dolotowym - więc można go odkręcić bez ruszania kolektora. Dolot spalin bywa z chłodnicą lub bez.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-04-2014 o 10:33
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2014, 12:26   #9
MIREKTERAZPOLSKA
ford::professional
 
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
Domyślnie Odp: 2006 2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?

Wygodniej jest wyjąć zawór jak nie ma kolektora.
I na pewno będzie on też dobrze zasyfiony- pamiętaj o nowych uszczelkach
MIREKTERAZPOLSKA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2014, 21:38   #10
GTS...
ford::amateur
 
Imię: michał
Zarejestrowany: 18-01-2013
Skąd: Dzierżoniow
Model: transit
Silnik: 2.4 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 7
Domyślnie Odp: 2006 2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?

witam odgrzeje temat. Mam pytanie jade kupic transita 2.4 tdci przez telefon powiedziano mi ze pali sie check (sprawdzone w serwisie i wyszło bład egr) ale auto pracuje ok jezdzi. Musze wrócic na kołach jakies 400 km. Czy mogę spodziewać się poważniejszych problemów typu auto stanie i dalsza jazda bedzie niemożliwa?

Ostatnio edytowane przez GTS... ; 21-06-2014 o 21:52
GTS... jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.