|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-01-2010, 19:16 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-11-2009
Skąd: Pruszków
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TD
Rocznik: 2016
Postów: 73
|
2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?
Witam. W czwartek byłem w trasie, i w pewnym momencie zapaliła się kontrolka silnika. Auto chodziło bez problemu - przyśpieszało normalnie, chodziło równo.
W piątek zostało odstawione do serwisu, dzisiaj się okazało że to zawór EGR - zaproponowali wymianę na nowy za 1400zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zastanawiam się czy nie robią mnie w bambuko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak mi padł egr w mondeo to auto zgasło i nie dało się odpalić. Tutaj natomiast auto jeździło bez żadnych problemów. Powiedziałem żeby nie wymieniali, tylko sobie wyczyścimy. Gość zaczął przekonywać że to pomoże na tydzień może dwa i trzeba wymienić. Gdy twardo postawiliśmy na swoim, stwierdził że oni go przeczyszczą, ale nie daje gwarancji - nikt jej nie chciał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zastanawiające jest również to że po zleceniu wymiany(niech będzie na podmianę drugi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i wyrażeniu chęci zabrania starego zaworu, spec stwierdził że oni nie oddają zaworów EGR i turbin, ponieważ ford wymaga ich spowrotem - i próbował do tego przekonać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Oczywiście płacę i wymagam, więc część tak czy inaczej od nich zabiorę. Jest to dla mnie trochę pokręcone. Napiszcie jeżeli ktoś z was miał awarię egr czy auto normlanie się zachowuje. Oraz czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy mnie nie oszukują. Biorę oszustwo pod uwagę patrząc jak wyglądał serwis u nich do tej pory, i chyba zmienię ASO bo to już przesada. (wcześniej np na gwarancji zmieniali boczek w nowym mondku, co niestety też sie nie powiodło i trzeba było na poprawki jechać - porażka). Pozdrawiam! Ostatnio edytowane przez Marek ; 10-09-2013 o 05:49 Powód: dodanie prefiksu |
25-01-2010, 19:47 | #2 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
|
Odp: transit 2006 2,4tdci EGR
Hmm więc tak nie wiem o jaką kontrolkę chodzi.. Zawór EGR hehe oni wymienią a stary sprawny komuś sprzedadzą jeśli o to chodzi.. w silniku 2.4 d oraz w focusie 1.8 tdci EGR zaślepiałem i efekt jest ok bierzesz rurke miedziana rozcinasz prostujesz wycinasz na wzór i jest ok ;] zrób wpierw coś prostszego zdejmij szlauch z egr i zaślep go wkrętem jakimś lub kołkiem. Po 2 w przypadku mojego auta egr dawal efekt taki:
- nie można było utrzymać stałej v - na biegu jalowej po przygazowaniu przycinal sie i kopcil ostro -nie mial kopyta na trasie -palil do 3-4 l wiecej na 100km p.s. Te forum jest miedzy innymi założone by na kierowcach transitów nie bazowali naciągacze i mechanicy z pierwszej łapanki |
25-01-2010, 19:50 | #3 |
ford::specialist
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 26-05-2007
Model: Focus MK2 Silver X
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM
Rocznik: 2007
Postów: 760
|
Odp: transit 2006 2,4tdci EGR
U mnie jak walnoł egr to jazda na trybie awaryjnym. Auto co najmniej o połowe słababsze.
__________________
Ford Focus MK2 115 KM 1.8 TDCI Ford Focus MK1 100 KM 1.8 TDCI Pozdrawiam .... |
25-01-2010, 19:54 | #4 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
|
Odp: transit 2006 2,4tdci EGR
adi zapraszam Ciebie do posta na temat komputer pokładowy
|
25-01-2010, 19:58 | #5 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: transit 2006 2,4tdci EGR
Ty masz prawdopodobnie zawór EGR sterowany już nie podciśnieniowo, ale serwomotorem z przyczepionym elektronicznym układem (podobnie jak geometria łopatek). Te sterowania w TDCI to pięta achillesowa Forda - nagminnie padają, często już po 30 tys km.
Konia z rzędem temu, kto jednoznacznie opisze jak zachowuje się silnik przy awarii tego układu. Chyba, ze napisze książkę na 1000 stron... Jeżeli auto nie jest już na gwarancji a jesteś z Warszawy, to dziwię się, że nie korzystasz z jedynej słusznej opcji (jeżeli nie wiesz, to służę adresem na PW).
__________________
Zgredzik |
09-09-2013, 18:40 | #6 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2012
Skąd: Białystok
Model: Transit
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 127
|
Odp: transit 2006 2,4tdci EGR
Odgrzeję kotleta ,bo właśnie jestem po wyczyszczeniu swojego EGRa tyle że w Transicie z silnikiem 2,2 TDCI (2007r) - chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami na ten temat, może się komuś przyda:
Objawy jakie miałem: -kontrolka check -znaczne falowanie obrotów na biegu jałowym -czasami głośniejsza praca silnika -słabsza moc, słabsze przyspieszanie -brak charakterystycznego dźwięku przy gaszeniu silnika (przy sprawnym EGRze słychać takie kilkukrotne "chrobotanie"- samoczyszczenie zaworu) Po wyczyszczeniu EGRa: -kontrolka zgasła (błędy elm327 wykasowałem i się już nie pojawiają) -lepsze przyspieszanie i wzrost mocy -silnik zaczął pracować ciszej i bardziej "miękko"- lepsza kultura pracy -pojawił się charakterystyczny dźwięk przy gaszeniu auta- prawidłowa oznaka sprawnego zaworu -mniejsze spalanie (nie duża różnica ale ok. 0,2-0,3l/100km) -obroty czasem delikatnie falują ale jest znaczna poprawa (skoki są dużo mniejsze, czasem mało wyczuwalne). Podsumowując: Zachęcam wszystkich do samodzielnego wyczyszczenia EGRa. Nie jest to trudne (przynajmniej w silniku 2,2 TDCI) a satysfakcja z pracy a przede wszystkim z jazdy busikiem jest znaczna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wykręcenie, czyszczenie i ponowny montaż zajął mi ok 1,5-2 h. |
01-04-2014, 20:03 | #7 |
ford::beginner
Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-12-2013
Skąd: Pszczyna
Model: Transit
Silnik: 2,4 TDCi 140 KM
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
Odp: 2006 2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?
odświeżę temat. posiadam ten sam silnik 2,4 TDCi. z racji tylnego napędu silnik montowany jest wzdłużnie. EGR jest z prawej strony za kolektorem. moje pytanie - jak go wyciągnąć i nie uszkodzić oraz czy konieczny jest demontaż kolektora ??
|
02-04-2014, 10:29 | #8 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: 2006 2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?
Nie ma jednej wersji EGR-a w silniku 2,4, ale kilka.
Nie dotykałem tego nigdy w tym silniku, ale jednak zawsze EGR nie stanowi całości z kolektorem dolotowym - więc można go odkręcić bez ruszania kolektora. Dolot spalin bywa z chłodnicą lub bez. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-04-2014 o 10:33 |
02-04-2014, 12:26 | #9 |
ford::professional
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
|
Odp: 2006 2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?
Wygodniej jest wyjąć zawór jak nie ma kolektora.
I na pewno będzie on też dobrze zasyfiony- pamiętaj o nowych uszczelkach |
21-06-2014, 21:38 | #10 |
ford::amateur
Imię: michał
Zarejestrowany: 18-01-2013
Skąd: Dzierżoniow
Model: transit
Silnik: 2.4 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 7
|
Odp: 2006 2,4tdci EGR-czyszczenie,wymiana?
witam odgrzeje temat. Mam pytanie jade kupic transita 2.4 tdci przez telefon powiedziano mi ze pali sie check (sprawdzone w serwisie i wyszło bład egr) ale auto pracuje ok jezdzi. Musze wrócic na kołach jakies 400 km. Czy mogę spodziewać się poważniejszych problemów typu auto stanie i dalsza jazda bedzie niemożliwa?
Ostatnio edytowane przez GTS... ; 21-06-2014 o 21:52 |
|
|
|