Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-09-2011, 19:11   #31
Kamilox87
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-02-2011
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 24
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu-pomocy

Cześć koledzy, temat widzę troszkę stary, ale na pewno wciąż aktualny.

Mój problem wygląda następująco: w styczniu kupiłem mondziaka był na zimowych oponach ""szarpało kierownica przy przyśpieszaniu 110-130 km, i przy hamowaniu z dużych prędkości (powyżej 120 km)"". Zbliżała się wiosna więc przełożyłem opony zimowe na letnie (oczywiście na te same felgi), problem wcale nie ustał - dalej to samo.

Stwierdziłem że musi to być wina tarcz! Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na ATE POWER DISC ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]), koszt ponad 500 zł. Jeździłem przez ponad 1500 km starając się delikatnie hamować żeby wiadomo nie pokrzywić tarcz.

Problem wcale nie ustał, w dalszym ciągu przy przyśpieszaniu od 110-130 km drży kierownica ( także cała buda- z tym że buda drży też powyżej 130 a kierownica już nie), oraz przy hamowaniu z ponad 120 km drży zarówno kierownica jak i cała buda.

PS. Martwi mnie to, bo zaczyna drżeć coraz bardziej, dlatego proszę was o pomoc. Z góry dziękuje i pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez Kamilox87 ; 21-09-2011 o 18:52
Kamilox87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2011, 20:07   #32
corneliusab
ford::expert
 
Avatar corneliusab
 
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu-pomocy

Bo w Twoim przypadku to najprawdopodobniej bedzie wewnetrzny przegub na polosi, a dokladnie krzyzak w przegubie. Tylko teraz pytanie ktory bo sa dwa.

Pozdrawiam
__________________
Moje Mondeo

corneliusab jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2011, 07:26   #33
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu

Wewnętrzny przegub na długiej półosi (prawej) a żeby nie pchać się w koszta proponuje kupić używaną całą półoś z angola za 200 PLN i cieszyć się z jazdy.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-09-2011, 18:38   #34
Kamilox87
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-02-2011
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 24
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu

No dobrze koledzy czyli najlepiej kupić całą półoś prawą. Teraz czy ja muszę kupić z takiego samego modelu, czy może być np. od benzyny. No i czy może być przed liftem czy najlepiej żeby było po lifcie? Pozdro
Kamilox87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-09-2011, 19:20   #35
SrebnaStrzała
ford::expert
 
Avatar SrebnaStrzała
 
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu

To mogą byc też krzywe felgi tak było w moim przypadku.
SrebnaStrzała jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-09-2011, 20:39   #36
krol44
ford::average
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-03-2010
Skąd: Elbląg
Model: Fiesta mk7
Silnik: 1,6 duratorque
Rocznik: 2013
Postów: 109
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu

U mnie takie objawy powodowały krzywe tarcze, wczoraj zmieniłem razem z klockami i sprawa z drżeniem kierownicy zakończona.
krol44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-09-2011, 06:44   #37
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu

każdy mówi tylko tarcze a o zaciskach nikt nie wspomni zmieniałem u siebie tarcze 3 razy w tym raz przetaczałem i dalej biło aż rozebrałem cały zacisk wyczyściłem go i nasmarowałem porządnie bo prawie nie chciał się przesuwać. Proponuje zaczynać od najtańszych i najprostszych rzeczy które można zrobić samemu.
K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2014, 21:31   #38
conex
ford::beginner
 
Avatar conex
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 25-06-2011
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 17
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu

Witam wszystkich.
Mało się tu udzielam, przeważnie czytam Wasze posty i porady.
Mam taki sam problem jak w całym wątku ludzie, tyle że nie przy hamowaniu a przy jeździe.
Mniej więcej wygląda to od początku tak:
Drżenie kierownicy miałem jedynie przy prędkościach 120-140 - potem nie było czuć.
Ale przy hamowaniu nie było drżenia.
Rok temu wymieniłem opony - kupiłem jakieś tańsze na oponeo... po założeniu drżenie było 3 razy większe.. reklamowałem opony - reklamacje uznali - przysłali lepsze za dopłatą.
Jeździłem na nich rok ale drżenie było nadal choć mniejsze... pojechałem na prostowanie felg - okazało się że mam proste i nie ma z nimi problemu, ale zauwazyli że opony mam dziwnie ścięte (zbieżność).
Zatem pokolei:
Wymieniłem rok temu przód tarcze - brembo i klocki też.
Wymieniłem magiel (przy okazji też się sypał) i końcówki stabilizatora przód, wymieniłem przód wahacze, końcówki drążków, sprężyny (akurat przed przeglądem jedna pękła), Od 3 tygodni mam nowiutkie opony goodyear (dość miękkie dlatego wibracje czuć mniej)...
Jedyne co się zmieniło, to to, że obecnie auto wpada w wibracje dopiero przy 130 - 140/h i przy 150 już nie są odczuwalne.
Przy 130 jeszcze nie czuć wibracji w środku ale widok w lusterku wstecznym wewnętrznym wyraźnie pokazuje że coś nie tak - aż oczy bolą bo obraz nie ostry.
I tak pokolei wymieniam, wymieniam i dalej nie wiem co może być przyczyną.
Koła mam dobrze wyważone, felgi proste, kupe przodu wymienione i nadal drży.
Poradzicie co jeszcze mogę zrobić?
jestem przed wakacjami jak większość i chciałbym jechać gładko na wakacje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czytając Wasze posty wyżej zastanawiam się nad półosiami jeszcze... ale czy to pomoże?
__________________
Galaxy MK3, 2.0 TDCI, 2008r.
conex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2014, 02:58   #39
wojtekp27
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: piaseczno
Model: ford escort/mondeo
Silnik: 1.8d/2.0 tddi
Rocznik: 1995/2002
Postów: 177
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu

Cytat:
Napisał conex Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam wszystkich.
Mało się tu udzielam, przeważnie czytam Wasze posty i porady.
Mam taki sam problem jak w całym wątku ludzie, tyle że nie przy hamowaniu a przy jeździe.
Mniej więcej wygląda to od początku tak:
Drżenie kierownicy miałem jedynie przy prędkościach 120-140 - potem nie było czuć.
Ale przy hamowaniu nie było drżenia.
Rok temu wymieniłem opony - kupiłem jakieś tańsze na oponeo... po założeniu drżenie było 3 razy większe.. reklamowałem opony - reklamacje uznali - przysłali lepsze za dopłatą.
Jeździłem na nich rok ale drżenie było nadal choć mniejsze... pojechałem na prostowanie felg - okazało się że mam proste i nie ma z nimi problemu, ale zauwazyli że opony mam dziwnie ścięte (zbieżność).
Zatem pokolei:
Wymieniłem rok temu przód tarcze - brembo i klocki też.
Wymieniłem magiel (przy okazji też się sypał) i końcówki stabilizatora przód, wymieniłem przód wahacze, końcówki drążków, sprężyny (akurat przed przeglądem jedna pękła), Od 3 tygodni mam nowiutkie opony goodyear (dość miękkie dlatego wibracje czuć mniej)...
Jedyne co się zmieniło, to to, że obecnie auto wpada w wibracje dopiero przy 130 - 140/h i przy 150 już nie są odczuwalne.
Przy 130 jeszcze nie czuć wibracji w środku ale widok w lusterku wstecznym wewnętrznym wyraźnie pokazuje że coś nie tak - aż oczy bolą bo obraz nie ostry.
I tak pokolei wymieniam, wymieniam i dalej nie wiem co może być przyczyną.
Koła mam dobrze wyważone, felgi proste, kupe przodu wymienione i nadal drży.
Poradzicie co jeszcze mogę zrobić?
jestem przed wakacjami jak większość i chciałbym jechać gładko na wakacje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czytając Wasze posty wyżej zastanawiam się nad półosiami jeszcze... ale czy to pomoże?
A przeguby wewnętzrne sprawdziłeś? i druga rzecz troche śmieszaca to niech Ci sprawdzą dwumasę bo to że pedał nie kopie nie znaczy że jest dobrze, u mnie nie kopał tylko drżała buda w pewnym zakresie obrotów
wojtekp27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2014, 06:36   #40
jvc
Feel The Difference
 
Avatar jvc
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
Domyślnie Odp: trzesie kierownica ponad 120km/h i przy kazdym hamowaniu

Jeśli ktoś ma nieoryginalne felgi to radzę też sprawdzić stan pierścieni centrujących. Taka pierdoła a jednak ważna dosyć.
__________________
Pozdrawiam
Mirek




Mój mondek
...Powered by heko...


Bądź
NIEBIESKI-zarejestruj się





jvc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:59.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.