|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-05-2014, 17:49 | #61 | |
ford::advanced
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Żory
Model: inny
Silnik: 3,6
Rocznik: 61
Postów: 492
|
Odp: Downsizing - ekologiczna pułapka?
Cytat:
__________________
§23 |
|
03-05-2014, 18:09 | #62 | |
Postów: n/a
|
Odp: Downsizing - ekologiczna pułapka?
Cytat:
Nowy Scorpio z 1986 przez 18 miesięcy zrobił raptem 80.000km: 10.000km - wymiana zamka klapy bagażnika, poprawienie mocowania tapicerki drzwi 14.000km - wymiana kluczyka i wkładki (kluczyk złamany 2 razy) 40.000km - wymiana półosi napędowych i zaworu biegu jałowego 51.000km - wymiana tarczy hamulcowych i przedniego schowka 63.000km - wymiana katalizatora, osłony termicznej i kolektora wydechu 72.500km - wymiana kompletnego sprzęgła z kołem zamachowym 80.000km - wymiana przedniej rury wydechowej z sondą lambda serwis co 10.000km, średnie spalanie w czasie testu 11,5l/100km dokładne oględziny po teście wykazały: - zaczątki korozji na krawędzich szyberdachu i wewnątrz progów - skrzynia biegów w stanie przedagonalnym - wałek rozrządu i popychacze kwalifikują się do wymiany - ponadnormalne zużycie gładzi cylindrów: 0,035mm taka to była fajna motoryzacja... http://download.autobild.de/dl/69864...H02_S20_25.pdf Jesteś tylko internetowym trollem, który wypisuje bzdury, lecząc swoje kompleksy i frustracje zbieracza złomu, tak więc zamilcz w końcu... |
|
03-05-2014, 18:30 | #63 |
ford::advanced
Imię: Redzia
Zarejestrowany: 11-05-2011
Skąd: Radom
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 341
|
Daho, prosiłam już raz o podniesienie poziomu dyskusji! Każdy ma swoje argumenty, ideologie i ma prawo się ich trzymać. Ale NIKT nie ma prawa obrażać! Przez twoje obelgi, odechciało mi się czytać!
wysłane gołębiem z Latającego Holendra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
03-05-2014, 20:41 | #64 | |
ford::advanced
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Żory
Model: inny
Silnik: 3,6
Rocznik: 61
Postów: 492
|
Odp: Downsizing - ekologiczna pułapka?
Cytat:
Dwulitrowy Scorpio był dla mnie zbyt delikatny, dlatego wybrałem 2,9 4x4 (w momencie kupna miał coś około 300 tyś zrobione, a drugie tyle nakręciłem sam - bez remontu!) A tu masz konkrety, których się domagałeś. Silnik VW 1,4 TSI Wyjątkowa konstrukcja podwójnego doładowania (turbo + kompresor) została wprawdzie wymyślona lata temu przez Włochów, ale Volkswagen spopularyzował ją w takich modelach jak Touran, Tiguan i Scirocco. Niestety, silnik benzynowy 1.4 Twincharger jest zbyt skomplikowany i Volkswagen poważnie rozważa wycofanie go z produkcji jeszcze w tym roku. Zbyt często bowiem zdarzało się, że na gwarancji wymieniano nie tylko pierścienie tłokowe, ale nawet całe pęknięte, lub wypalone tłoki. Oprócz tego nagminne są awarie sprzęgła kompresora oraz zbieranie się nagaru w głowicy. (żródło: magazynauto.pl) Wspólne dzieło niemieckich i francuskich inżynierów - benzynowy doładowany silnik 1.6 THP (moc 102-211 KM; produkcja od 2006 roku). Zdaniem magazynu Auto Świat jednostkę nękają pękające kolektory (naprawa poza serwisem producenta to nawet 1000 zł). W silnikach montowanych do 2009 roku łańcuch rozrządu rozciągał się po 40 tys. km (naprawa ok. 2 tys. zł). Nowa turbosprężarka kosztuje od 3500 zł. (źródło, dziennik.pl) Silnik wysokoprężny BMW o pojemności 2,0 litra (M47D20/M47TUD20) nie jest wolny od problemów. A jak się pojawią potrafią dokonać prawdziwego spustoszenia na koncie właściciela. Jednostka z 1998 roku (136 i 150 KM) cierpi na wiele dolegliwości, może w niej dojść do uszkodzeń turbiny, koła dwumasowego, wtryskiwaczy, a nawet pęknięcia wału korbowego. Jego następca (N47) w okresie marzec 2007 - styczeń 2009 miał koło zębate zintegrowane na stałe z wałem korbowym. Wymiana szybko zużywającego się rozrządu może więc oznaczać spore wydatki. (moto.pl) A teraz super kwiatek: 0,6 turbo Smart For Two. Podstawowym problemem tego silnika jest trwałość. Wynosi ona ok. 100 tys. km, co w dzisiejszych czasach jest zjawiskiem w samochodach osobowych niemal niespotykanym. Najwyraźniej nikt nie przewidział podczas projektowania, że auta będą osiągać znacznie większe przebiegi. Najbardziej widoczną oznaką zużycia silnika jest coraz większe zapotrzebowanie na olej silnikowy. Oczywiście niska żywotność to za mało, by trafić na tę listę. Trzycylindrowe maleństwo ze Smarta cierpi w międzyczasie na wypalające się gniazda zaworów, kłopoty w układzie napędu rozrządu, czy przedwczesne zużycie turbiny. (moto.pl) Daho, jeśli nie masz nic do powiedzenia, prócz chamskich inwektyw, to umyj swoje autko, może wtedy będzie bardziej cieszyć oko.
__________________
§23 |
|
03-05-2014, 22:13 | #65 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Downsizing - ekologiczna pułapka?
no dobra hak, a wiec skopiowales jakis artykul, w karczmie mozesz chlopakom opowiadac jak na forum forda pokazales jaki jestes dobry i sie dalej ciesz sie jazda ponad 20 letnim trupem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mam nadzieje, ze silnik w nim to chociaz cosworth.
psy szczekaja, karawana jedzie dalej... |
03-05-2014, 23:44 | #66 | ||
Postów: n/a
|
Odp: Downsizing - ekologiczna pułapka?
Cytat:
Ja właśnie o poziom dbam. Czas skończyć z wyssanymi z palca bajkami i dorabianiem ideologii do własnych nieszczęść i kompleksów. Czas na fakty! A fakty są takie, że downsizing nie jest żadną pułapką, tylko dla producentów koniecznością i naturalną koleją rzeczy. Nie musi też oznaczać małej trwałości, albo odwracając sytuację, silnik regular size nie oznacza automatycznie silnika trwałego, chociaż już przez sam fakt, że nie ma turbosprężarki, "wygrywa". Ale trzeba być też uczciwym i zauważyć, że NOWE samochody są coraz oszczędniejsze, bezpieczniejsze i wygodniejsze, a mimo to tańsze w zakupie niż kiedyś, jeśli uwzględnimy inflację. Tylko zbieracze złomu płaczą i krzyczą, że technologia się zmienia i za 10 czy 20 lat będa mieli samochody, których młotkiem i przecinakiem się nie naprawi i trzeba będzie WYDAĆ coś więcej niż tylko na paliwo... Dlatego tworzą kolejne mity... Jest wiele rzeczy i zjawisk zasługujących na krytykę, ot choćby bezpośredni wtrysk banzyny bez filtra cząstek stałych czy zbyt krótki okres testów produktu albo tę złudną oszczędność w detalach, ale krytykę uczciwą i rzeczową, a nie bajanie i mity. Bump: Cytat:
Cytujesz tu wpadki przemysłu motoryzacyjnego z ostatnich lat, ale to nie jest ani wina downsizingu, ani przeszkoda dla tej technologii. VW miał też wpadki w silnikach regular size, że o skrzynii DSG nie wspomnę, a dalej brną w tym kierunku. FORD bez większych przeszkód i wpadek działa. Sprzedaż EcoBoostów i PowerShiftów kwitnie. Osobiście też wolałbym oferowanego w USA 2,5-litrowego Durateca, ale nie jest dostępny i nie placzę, i nie dorabiam do tego ideologii, a wręcz przyznaję, że coś tam ten downsizing jednak daje w spalaniu i sam silnik fajnie się kręci, jeśli potrzeba jest mocy. Stopień skomplikowania konstrukcji w pogoni za mniejszym spalaniem cały czas rośnie i można to widzieć negatywnie, ale czy samochody są generalnie mniej trwałe niż 20 lat temu? Niekoniecznie i nie wszystkie, a jednak palą mniej, mimo że są cięższe, szybsze i wygodniejsze. Takie są fakty... |
||
04-05-2014, 00:45 | #67 | |
Postów: n/a
|
Odp: Downsizing - ekologiczna pułapka?
Cytat:
|
|
04-05-2014, 05:53 | #68 |
ford::advanced
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
|
Odp: Downsizing - ekologiczna pułapka?
No ok ale czy aż tak się te nowe silniki trwałością zmieniły, jeszcze się mówi/pisze np na tym forum, że diesla nie kupuje się na krótkie odcinki bo się nie rozgrzeje. A system start/stop? Zobaczymy za parę lat jak z trwałością tych nowych silników. Jeśli chodzi o oszczędności to jazda z tym systemem nie daje tak na prawdę dużo, z tego co czytałem w testach tego nie chwalą.
Nie jeździłem autem z silnikiem typu 1.0 czy 1.2 jak w fordzie, peugeocie czy skodzie/vw, bo są to za nowe (jak dla mnie) silniki. Pewnie za parę lat się przekonam (bo póki co nie stać mnie na utratę wartości na kupnie nowego auta). edit. Dla mnie silnik downsizing to 1.0 ecoboost 125km forda. Ostatnio edytowane przez potraff ; 04-05-2014 o 05:59 |
04-05-2014, 08:40 | #69 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Downsizing - ekologiczna pułapka?
Poziom dyskusji - dzięki nie wiadomo po co artykuowanym osobistym, niekulturalnym wycieczkom - jest nie do przyjęcia. Tak to już jest - im ktoś głośniej krzyczy, tym większe ma kompleksy i mało merytorycznej wiedzy.
Żałosne...
__________________
Zgredzik |
04-05-2014, 11:28 | #70 | |||
ford::advanced
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Żory
Model: inny
Silnik: 3,6
Rocznik: 61
Postów: 492
|
Odp: Downsizing - ekologiczna pułapka?
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
§23 |
|||