|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-02-2014, 19:24 | #201 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 31-05-2012
Skąd: Chojnice
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 223
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
Cytat:
|
|
20-02-2014, 20:33 | #202 | |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi 163KM/200KM?
Rocznik: 2012
Postów: 78
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
Cytat:
|
|
26-02-2014, 07:56 | #203 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-08-2012
Skąd: Bydzia
Model: Arteon Elegance
Silnik: 2.0 TSI 190KM
Rocznik: 2019
Postów: 54
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
W sprawie delikatnego szarpania w przedziale 1800-2300 i błędu silnika przy gwałtownym przyśpieszaniu.
Powyżej 3000-3500 obr. odcinało turbo i Mondek chodził jak stary diesel. Po wył./włączeniu zapłonu błąd znikał. Pojawiał się po ostrym przyśpieszaniu. Jestem po wymianie oleju, wszystkich filtrów. Przejechałem 2 tyś.km + trasa Bydzia/Zakopiec/Bydzia. Wszystko było ok - do czasu. Ale od kilku dni auto zachowywało się jak w/w. Czytałem o EGR, zaworkach turbiny itp. i lewym powietrzu. Już miałem jechać na diagnostykę, ale... zerknąłem pod maskę - i ZONK jak na dłoni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (że wcześniej tego nie zauważyłem???) Połączenie filtra powietrza z tunelem do turbiny było rozszczelnione. Najprawdopodobniej podczas wymiany filtra powietrza przez mechanika. Uszczelka gumowa poprawiona, rura w rurę, dobrze skręcona obejma i cały problem ustał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
13-04-2014, 19:34 | #204 |
ford::average
Imię: Krystyn
Zarejestrowany: 11-11-2012
Skąd: Nowy Sącz
Model: smax
Silnik: 2,0L, 163km chip
Rocznik: 2007
Postów: 70
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
Małe info dla potomnych, może też będziecie mieli podobne objawy.
Komunikat usterka silnika pojawiał się sporadycznie czasami co 2-3tyg, po restarcie auta błąd znikał i było ok. aż do kolejnego przyspieszania. Komputer nie pokazywał żadnego błędu, nie zapisywał usterki. Ostatnio przy każdym przyspieszaniu na każdym biegu powyżej 3 - 3,5 tyś. obrotów i tryb awaryjny, czyli brak mocy i standardowo komunikat usterka silnika. Dodatkowo poszarpywał na 3 biegu w zakresie 1900-2200obrotów. Podjechałem do kumpla w ASO nie wyłączałem auta co by błąd nie zniknął, podpięliśmy ids'a i pokazało błąd przepływomierza, ale kumpel stwierdził, że to się nie psuje i musi popatrzeć na czujniki, po chwili okazało się że jeden z czujników temperatury IAT2 (mierzy temp. wlotową powietrza) pokazuje bagatela 137stopni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.i po wymianie auto jak nowo narodzone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ten czujnik komunikuje się z jakimś innym który pokazywał normalną temperaturę i stąd tryb awaryjny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. poniżej fotka wykresu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
13-04-2014, 19:47 | #205 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
Miałem podobnie, tylko u mnie tryb awaryjny pojawiał się przy prędkościach powyżej 160km/h.
Pomogła jak u kolegi wymiana czujnika. |
03-05-2014, 08:04 | #206 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: ŁÓDŹ-RETKINIA
Model: S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0 16v 145 KM
Rocznik: 2008
Postów: 280
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
Wczoraj w trasie po zatrzymaniu się i ponownym odpaleniu silnika wyskoczyła informacja : "usterka silnika" + żółte "i", poza tym nie było żadnych innych skutków ubocznych, komunikat wisiał w informacjach razem z komunikatem o niskim poziomie płynu spryskiwacza a wieczorem zniknął. Zastanawiam się czy można nadal sprawdzić np. podpinając się pod komputer co było przyczyną , czy można błąd sprawdzić tylko wtedy kiedy jest wyświetlany komunikat o usterce. Jak myślicie powinienem jak najszybciej szukać przyczyny, czy na razie jeździć i czekać co dalej nastąpi... Czytałem kiedyś o możliwości sprawdzenia błędów (chyba było to naciśnięcie i przytrzymanie klawisza OK na kierownicy i włączeniu zapłonu)- ale nigdy tego nie robiłem.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." FORD FOCUS 1.8 16V-2000r, FORD MONDEO 2.0 16V -2005r, FORD S-MAX 2.0 16V-2008r |
03-05-2014, 15:24 | #207 |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,138
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
Żeby zrobić TEST i odnależć ten błąd musi być to błąd zapisany jako stały .
żółta ikonka raczej go nie zapisze bo oznacza to błąd tymczasowy .
__________________
......................... Pozdrawiam . |
04-05-2014, 08:03 | #208 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: ŁÓDŹ-RETKINIA
Model: S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0 16v 145 KM
Rocznik: 2008
Postów: 280
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
Cytat:
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." FORD FOCUS 1.8 16V-2000r, FORD MONDEO 2.0 16V -2005r, FORD S-MAX 2.0 16V-2008r |
|
06-05-2014, 15:13 | #209 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 06-10-2009
Skąd: WS/WI/WU
Model: S-max/QQJ11
Silnik: 2.0 TDCi 185KM/400Nm by Heko /DIG-T
Rocznik: 2009/2016
Postów: 464
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
U mnie komunikatu usterka silnika ciąg dalszy...
Objawy to zawieszająca się turbina... Czasami działa czasami nie. Jeżeli po odpalaniu pojawi się chceck to turbo nie ma. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chcecka nie ma i turbo działa. Ma ktoś jakiś pomysł? Oczywiście kombinacja ESP + usterka silnika. Egr został wyłączony bo wcześniejsze błędy wskazywały na egr właśnie... Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? |
06-05-2014, 16:06 | #210 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
Odp: Komunikat: usterka silnika
a wymien te nieszczesne wezyki co ida do zaworu turbo
|
|
|
|