Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-04-2014, 10:10   #481
kruger
ford::advanced
 
Avatar kruger
 
Zarejestrowany: 27-04-2010
Model: Mondeo MK5 → Mondeo MK4
Silnik: EB 240KM, PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 426
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Jeździłem próbnie wszystkimi wersjami silnikowymi Mazdy6. 2.5 L benzyna i najmocniejszy diesel są doskonałe i dynamiczne. Pamiętajcie, że Mazda jest bardzo lekka więc stosunek masy do mocy jest podobny jak w Mondeo. Auto jest drogie ale nowe Mondeo z podobnym wyposażeniem nie wyjdzie znacząco taniej. Na auto nie zwracałem uwagi dopóki ktos mnie nie namówił na jadzę próbną. Ten samochód po prostu daje frajdę z jazdy dużo większą niż Mondeo. A automat w tym aucie to zaleta, nie wada. Wadą są z pewnością koszty w ASO i koła 19' w standardzie. Ale w 2.5 nie mamy turbiny, PDF, dwómasówki itd. Coś za coś.

kruger jest offline  
Stary 14-04-2014, 10:14   #482
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

kocur - nie, są też w manualu. tylko na początku sprzedaży były dostępne wyłącznie w automacie.
YatzeK - co z tego, że 8 sekund do setki? z dzieciakami będziesz ze świateł startował do setki? załaduj auto do pełna i sprobuj z 40 do 120km/h przyspieszać.
ethernal - widziałem, tyle co doładowana 1,6EB, tylko nie przy 1600 obrotach ale przy 3250. cudowne te silniki nie są - N/A nigdy nie pojedzie tak jak doładowana jednostka. pamiętam bardzo dobrze jazdę accordem 2.0 156KM - silnik miodzio, ale poniżej 3500 obrotów mnie objeżdżały yarisy... bez buta nic się poprostu nie dzieje. Szanuję Mazdę za jej podejście, ale 2.0 N/A 160KM jest super w MX-5 ale nie w aucie klasy średniej.
Atlis jest offline  
Stary 14-04-2014, 10:20   #483
ulmar
Zablokowany
 
Imię: mariusz
Zarejestrowany: 06-11-2012
Skąd: opole
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 121
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Mazda 6 rozstaw osi 2830 mm
Mondeo 2850 mm

Szerokość Mazda 1840 mm
Szerokość Mondeo 1886 mm

Jakby inna klasa patrząc na te wymiary. Ale wygląd tej Mazdy zdecydowanie ciekawszy niż MK5
ulmar jest offline  
Stary 14-04-2014, 10:21   #484
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

2cm nie robi inną klasę...
Atlis jest offline  
Stary 14-04-2014, 10:27   #485
Mediana
ford::specialist
 
Avatar Mediana
 
Zarejestrowany: 04-01-2014
Skąd: Panther Black
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2014
Postów: 507
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Mondeo "chodzi" w szerokościach S klasse Mercedesa.

M...
Mediana jest offline  
Stary 14-04-2014, 10:49   #486
kruger
ford::advanced
 
Avatar kruger
 
Zarejestrowany: 27-04-2010
Model: Mondeo MK5 → Mondeo MK4
Silnik: EB 240KM, PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 426
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kocur - nie, są też w manualu. tylko na początku sprzedaży były dostępne wyłącznie w automacie.
YatzeK - co z tego, że 8 sekund do setki? z dzieciakami będziesz ze świateł startował do setki? załaduj auto do pełna i sprobuj z 40 do 120km/h przyspieszać.
ethernal - widziałem, tyle co doładowana 1,6EB, tylko nie przy 1600 obrotach ale przy 3250. cudowne te silniki nie są - N/A nigdy nie pojedzie tak jak doładowana jednostka. pamiętam bardzo dobrze jazdę accordem 2.0 156KM - silnik miodzio, ale poniżej 3500 obrotów mnie objeżdżały yarisy... bez buta nic się poprostu nie dzieje. Szanuję Mazdę za jej podejście, ale 2.0 N/A 160KM jest super w MX-5 ale nie w aucie klasy średniej.
2.5L tylko automat, diesel faktycznie dostępny z manualem a cena automatu bez sensu (150k). 2.0 benzyna jest mułowata jak się jeździło tubo dieslem. Rozsądnym zakupem jest moim zdaniem wyłącznie 2.5L ale kosztuje ok 140k, u brokera ok 132k. W środku trochę ciaśniej niż w MK4 ale wystarczająco miejsca i jakoś tak przyjemniej. Poczekam na MK5 i zdecyduję co kupić. Jeśli Ford będzie tańszy z podobnym wyposażeniem to go pewnie kupię choć uważam, że Mazda jest lepsza. Cena będzie kluczowa.
kruger jest offline  
Stary 14-04-2014, 10:51   #487
YatzeK
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: Lublin
Model: MkIII
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 223
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
YatzeK - co z tego, że 8 sekund do setki? z dzieciakami będziesz ze świateł startował do setki? załaduj auto do pełna i sprobuj z 40 do 120km/h przyspieszać.
Przed dwa lata jeździłem sporym rodzinnym kombi z 105KM dieslem. Nigdy nie narzekałem na dynamikę, nigdy nie miałem niebepiecznej sytuacji związanej wyprzedzaniem. Nawet jadąc całą rodziną 600km na wakacje zapakowany po dach. Fakt, demon prędkości to nie był, ale spokojnie wystarczało do bezstresowej jazdy.

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Szanuję Mazdę za jej podejście, ale 2.0 N/A 160KM jest super w MX-5 ale nie w aucie klasy średniej.
Nie no sorry, ale przeginasz, jeszcze kilka lat temu benzynowe 160KM z dwóch litrów to był niemal szczyt, teraz nagle nie da się jechać?

Nie rozumiem tego głupiego pędu za mocą w świecie, gdzie trudno na trasie osiągnąć średnią prędkość większą niż 80 km/h. W mieście komputer mi pokazuje średnią 28km/h. WTF? W samochodzie klasy średniej okolice 150-160KM są z powodzeniem wystarczające.
__________________
Mój Mondi :-) Podoba się?
YatzeK jest offline  
Stary 14-04-2014, 10:57   #488
Rob^
FCP member
 
Avatar Rob^
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: Krosno
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 238KM Bi-Turbo
Rocznik: 2022
Postów: 717
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał YatzeK Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...W samochodzie klasy średniej okolice 150-160KM są z powodzeniem wystarczające.
Też tak mi się wydawało zanim zmieniłem MK3/2.0 na MK4/2.0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________

Było niesamowite Mondeo i zadziorna Kuga ST-Line jest Fiesta EcoBoost 1 liter !!! i Fordowa wyprawówka

Ostatnio edytowane przez Rob^ ; 14-04-2014 o 11:02
Rob^ jest offline  
Stary 14-04-2014, 11:11   #489
YatzeK
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: Lublin
Model: MkIII
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 223
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Wiesz, ja mam teraz Mk3 2.2TDCI z 155KM/360Nm, czyli o wiele więcej dynamiki, niż dowolna benzyna o podobnej mocy. Co nie zmienia faktu, że wcale nie uważam, że taka moc jest niezbędna. A dla mniej wprawionego kierowcy może być wręcz uciążliwa/niebezpieczna
__________________
Mój Mondi :-) Podoba się?
YatzeK jest offline  
Stary 14-04-2014, 11:22   #490
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Nowy model ( MK V ?? )

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
co z tego, że 8 sekund do setki? z dzieciakami będziesz ze świateł startował do setki? załaduj auto do pełna i sprobuj z 40 do 120km/h przyspieszać.
Co za problem zredukować bieg? Pewnie, że wolałbym na IV czy V biegu bez redukcji wyprzedzać, ale to jest jedna niewielka wada silników wolnossących. Zredukujesz do "trójki" (lub "dwójki") i polecisz do 150km/h Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zawsze możesz w trakcie przyspieszania zmienić bieg na wyższy.

Cytat:
Napisał Atlis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ethernal - widziałem, tyle co doładowana 1,6EB, tylko nie przy 1600 obrotach ale przy 3250. cudowne te silniki nie są - N/A nigdy nie pojedzie tak jak doładowana jednostka. pamiętam bardzo dobrze jazdę accordem 2.0 156KM - silnik miodzio, ale poniżej 3500 obrotów mnie objeżdżały yarisy...
Moim zdaniem nie ma wielkiego sensu porównywanie silnika wolnossącego do silnika z turbiną, one mają inne charakterystyki, inaczej nimi należy się obchodzić. Poz atym, jak już wspomniałem wcześniej, silnik Mazdy jest o wiele ciekawszy i lepiej się zbiera od V-teca Hondy, a przede wszystkim szybciej się zbiera jeśli myślimy o prędkości obrotowej silnika.


Cytat:
Napisał kruger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2.5L tylko automat, diesel faktycznie dostępny z manualem a cena automatu bez sensu (150k). 2.0 benzyna jest mułowata jak się jeździło tubo dieslem. Rozsądnym zakupem jest moim zdaniem wyłącznie 2.5L ale kosztuje ok 140k, u brokera ok 132k. W środku trochę ciaśniej niż w MK4 ale wystarczająco miejsca i jakoś tak przyjemniej. Poczekam na MK5 i zdecyduję co kupić. Jeśli Ford będzie tańszy z podobnym wyposażeniem to go pewnie kupię choć uważam, że Mazda jest lepsza. Cena będzie kluczowa.
Cena wynika z wysokiej akcyzy powyżej 2.0 litrów pojemności (2.2 L diesel). Nie uważam żeby benzynowy 2.0 był wolny czy ospały. Z manualem daje radę, i ten rewelacyjny jak na 4 cylindry dźwięk. Wersja 2.0 z full wyposażeniem kosztuje katalogowo 119 tyś PLN, ale wiem że można zejść z ceną do 115 tyś PLN, a nawet podobno do 110 tyś PLN. Jedynie dopłaca się za lakier metalic.
Niestety nie było mi dane przejechać się 2.5 L, ale wg. mnie nie ma sensu dopłacać tyle kasy, wynikającej w 80% z akcyzy (różnica w cenie pomiędzy 2.0 a 2.5 L). Swoją drogą szkoda, że ten silnik 2.5 L nie jest 6-cylindowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.