|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-04-2014, 21:25 | #71 | |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-08-2005
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo MK3 kombi
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2004
Postów: 196
|
Odp: 1.8 benzyna DURATEC - SKAZANY NA BRANIE OLEJU?
Cytat:
__________________
MKP, FCP |
|
12-04-2014, 23:04 | #72 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-11-2010
Skąd: Oxford, W-wa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI ST 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 300
|
Odp: 1.8 benzyna DURATEC - SKAZANY NA BRANIE OLEJU?
Mój poprzedni mk3 Pb 1.8 125KM zaczął delikatnie łykać olej przy ok. 250 tys. km przebiegu, ale bez tragedii. Od zmiany do zmiany(co 15.000) z max. schodził do 1/4 stanu ale nigdy poniżej min.
Opchnąłem go przy przebiegu ok 290 tys. nie czekając aż zacznie kopcić tym bardziej że zmiana auta była już w planach i znalazł się powód.
__________________
Stan Twego auta mówi prawdę o Tobie. Wcześniej Mondeo MK3 1.8i 125KM 2001r. |
13-04-2014, 07:28 | #73 |
ford::average
Imię: Waldemar
Zarejestrowany: 02-01-2014
Model: mondeo
Silnik: 1,6 125 KM
Rocznik: 2010
Postów: 117
|
Odp: 1.8 benzyna DURATEC - SKAZANY NA BRANIE OLEJU?
Też miałem auto z tym motorem. Ale u mnie od wymiany do wymiany poziom był constans. Przez pierwsze 120 kkm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Potem niestety przydarzył się "dzwonek" i przesiadłem się na "nowszy model".
|
29-04-2014, 21:13 | #74 |
ford::amateur
Imię: wojtek
Zarejestrowany: 26-04-2014
Skąd: jawor
Model: mondeo mk3
Silnik: 1,8 duratec
Rocznik: 2001
Postów: 2
|
Odp: 1.8 benzyna DURATEC - SKAZANY NA BRANIE OLEJU?
witam, od niedawna jestem posiadaczem mondeo mk3 1,8 duratec,problem jakich tu wiele,auto uzytkuje w anglii zakupilem je na szybko co sie okazalo pozniej na przeglądzie ze nie puszczago na spalinach. i faktycznie na postoju, przy obrotach rzedu 4000-5000 zaczyna kopcic na niebiesko, sprawdzilem cisnienie i mam na dwóch po 15,4 bara i 14,7 nie jest zle, moje pytanie to wymiana zaworka separatora, czy odrazu zrzucać głowice wymieniac uszczelniacze, planowac itp i przyokazji wymiana pierścieni
|
30-04-2014, 23:37 | #75 |
ford::amateur
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 20-04-2014
Skąd: warszawa
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 145 Duratec
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
3 2.0 benzyna bierze olej
Witam
Miesiąc temu kupiłem mondka 2.0 w bezynie kombi. Przebieg 237 tyś km. Mam dosyć poważny problem, przez 1200 km wziął mi pół litra oleju, wycieków żadnych nie ma, kompresja była sprawdzona jest bardzo dobra. Podczas jazdy słychać prawdopodobnie szklanki, najlepiej słychać w przedziale 2-3 tyś obrotów, charakterystyczny odgłos, brzęczenie, klekotanie. Przy zakupie wymieniłem sonde za katalizatorem bo samochód troszkę dymił na wyższych obrotach. Teraz wydaje mi się że dymi dużo mniej albo i w ogóle.. No i mam pytanie co to może być? Tak jak mówię, kompresja jest dobra, gdzie ten cholerny olej może wychodzić? No i dodam że planuję założyć instalację gazową, tylko martwię się czy to nie zaszkodzi bardziej silnikowi... Proszę o pomoc! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
01-05-2014, 07:03 | #76 |
Postów: n/a
|
Odp: 3 2.0 benzyna bierze olej
Takie zużycie oleju, to nie tragedia, inni mają gorzej. Jeżeli silnik jest w porządku, to śmiało zakładaj gaz, nic sie nie stanie, a bedzie jeżdził.
Co do oleju, to silnik bierze olej poprzez spalanie go w komorze spalania nad denkiem tłoka, a bierze sie on tam z różnych powodów. Pierwsze to przebieg pojazdu, drugie jeżeli nieczęsto był zmieniany olej, to mogły sie zapchać lub zapiec kanałki olejowe odprowadzajace olej z gładzi cylindrów do miski olejowej. Najczęstszą przyczyną są wyrobienia rowków w tłokach w których znajdują sie pierścienie. Gdy jest luz , to pierścienie pomimo że jest dobre sprężanie w cylindrach, ale one pracują minimalnie góra dół, i działaja jak tłok pompy ssąco-tłoczącej, i olej zamiast być zgarniany i do miski, dostaje się nad denko tłoka, i jest spalany podczas zapłonu, i wydalany dymem niebieskim przez rurę wydechową. Aby to wyelimienować, czasami udaje się rozbierając silnik, i wymieniając wszystkie pierścienie na nowe, ale to tak pół na pół. Jednym sie udaje innym niestety nie.Ale przy takim zużyciu jak u ciebie, można jeżdzić. Koszt założenia gazu i remont silnika to sporo kasy. |
02-05-2014, 15:23 | #77 |
ford::amateur
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 20-04-2014
Skąd: warszawa
Model: mk3 kombi
Silnik: 2.0 145 Duratec
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
Odp: 1.8 benzyna DURATEC - SKAZANY NA BRANIE OLEJU?
Dzięki dzięki, trochę mnie uspokiłeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czyli mam jeździć póki co? Kiedy będę musiał zrobić te pierścienie? Ale mam również pytanie czy to nie niszczy świec (założyłem nowe), nie zapycha katalizatora, ogólnie czy ma to jakiś duży wpływ na silnik i podzespoły?? Co myślicie o tym terkotaniu spod maski? Szklanki, rozrząd? Jaki jest koszt zrobienia tego syfu?
Dzięki za pomoc! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
07-05-2014, 02:07 | #78 | |
ford::average
Zarejestrowany: 06-06-2009
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 b+g
Rocznik: 1994
Postów: 135
|
Odp: 1.8 benzyna DURATEC - SKAZANY NA BRANIE OLEJU?
Cytat:
|
|
07-05-2014, 21:14 | #79 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-04-2014
Skąd: KRK
Model: C Max
Silnik: 1.5 tdci duratorq
Rocznik: 2015
Postów: 64
|
Odp: 1.8 benzyna DURATEC - SKAZANY NA BRANIE OLEJU?
No to ja też dorzucę coś od siebie. Auto mamy dopiero trochę ponad tydzień i też zauważyłem poważny ubytek oleju. Co prawda c max Ale silnik ten sam czyli 1.8 duratec. 2005 rok, nalot nieduży bo niecałe 120tys. Na pewno nie wiecej bo tu gdzie mieszkam obecnie to i tak jest wynik w górnych rejonach jak na ten rocznik. Zaraz po kupnie zobaczyłem że bagnet prawie suchy. Do maxa weszło troszkę ponad litrGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. od tamtej pory zrobione prawie 400km a przed chwilą sprawdzałem i zostało 1/3 miarkiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy odpaleniu zero dymu na zimnym ani na gorącym. Specjalnie dziś pojechałem 5km za żona od odpalenia z zimnego aż do nagrzania. Pod koniec tej krótkiej trasy jak ruszala ze skrzyżowania zauważyłem leciutko dymek jak przyspieszyła. Ale dosłownie może przez sekundę. Zatrzymaliśmy się i poprosiłem żeby go trochę przegazowala. Nie krecila więcej niż 3tys niestety ale i tak można było zobaczyć troszkę dymku przy górnym zakresie ale naprawdę bardzo delikatnego. I tu pytanko do doświadczonych fordziarzy. Jest sens się w ogóle bawić w wymianę odmy mając nadzieję że coś pomoże czy lepiej od razu się nastawić na wymianę pierścieni? Kompresję maja mi magicy zbadać może w piątek. Pisze w dziale mondeo bo tu chyba najwięcej tych silników więc proszę modow i forumowych purystow o zrozumienie. Ostatnio edytowane przez Gagarin ; 07-05-2014 o 23:02 |
08-05-2014, 05:15 | #80 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: 1.8 benzyna DURATEC - SKAZANY NA BRANIE OLEJU?
Na 400km ok 330ml oleju co daje na 1000km ok 900ml - niby mieści się w normie producenta. Moim zdaniem nie powinno być takich ubytków. Niech mówią co chcą ale jak dla mnie jest to usterka. Sam mówisz ze widać dym, weź pod uwagę że układy wydechowe obecnie są tak skonstruowane ze zatrzymują większość zanieczyszczeń w spalinach - stąd ledwo widoczny dym. Sprawdź świece czy są czarne od nagaru ze spalonego oleju.
Pytasz czy jest sens naprawiać silnik - sprawa i podejście indywidualne. Osobiście to wolę mieć sprawny silnik i nie martwić się ze pojadę w trasę i zniknie mi olej a silnik się zatrze. Piszesz o teście przy delikatnej jeździe i ubytku a jaki on będzie przy jeździe np na autostradzie przy prędkości 150km/h? Zapewne dużo większy. |
|
Tagi |
olej silnikowy , uszczelka pod głowicą , uszczelniacz |
|
|