|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-09-2013, 15:36 | #31 | |
ford::advanced
Imię: Bonzo
Zarejestrowany: 17-12-2009
Skąd: ?
Model: Passat B7
Silnik: TSI
Rocznik: 2014
Postów: 209
|
Odp: Ciąg dalszy.Spalone sprzęgło w nowym Eco Boost 1.6.
Cytat:
Z tymi serwisami to dał bym sobie spokój, mogłeś jechać do niezależnego serwisu i wymienić sprzęgło za 3tyś.Gwarancja w naszych autach to teoretyczny imaginowany zapis za który płaci się za wymianę filtra i oleju. P.S. Posłuchajcie jak kolesiowi biegi wchodzą !!!! [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez bonzo000 ; 23-09-2013 o 15:41 |
|
23-09-2013, 16:46 | #32 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Spalone sprzęgło nowy 1.6 EcoBoost
uderza o cos jezeli chodzi ci o dzwiek. pozatym nic ekstra.
|
23-09-2013, 22:15 | #33 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
|
Odp: Spalone sprzęgło nowy 1.6 EcoBoost
Próbowałem trochę poszperać odnośnie występowania koła dwumasowego.
Na pewno występuje w silnikach TDCi, a także w benzynowym Duratec 2.0 HE (stosowanym w Mondeo oraz FF MK2). Raczej nie występuje w 2.0 Ecoboost. Co do 1.6 Ecoboost to trudno powiedzieć. Znalazłem kilka miejsc, gdzie można kupić dwumasowe koło zamachowe Sachsa do 1.6 EB, z tym że nie znaczy to jeszcze, że takie koło musi być montowane fabrycznie. W 1.0 Ecoboost to już w ogóle cholera wie do czego się posunęli żeby przechytrzyć prawa fizyki. Na pewno są przeciwwagi do każdego z korbowodów, a za to brak typowych dla 3-cylindrowców wałków wyważających. |
24-09-2013, 13:20 | #34 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Spalone sprzęgło nowy 1.6 EcoBoost
Moguai 85
-z opini rzeczoznawczy wynika ze w czesciach: zmienionych-tarczo+docisk+2mas nie znaleziono przyczyny slizgania sie sprzegla-lub nie sprawdzono wszystkiego ale bardzo wazna sprawa-wspolosowosc przekladni i silnika oraz wspolosiowosc wielowypustu i kola 2 masowego jezeli tutaj cos bylo nie tak to tarcza podczas swojej pracy musi non-stop sie slizgac pomimo ze silnik nie bedzie mial wiekszych obrotow bo slizganie sie tarczy nie bedzie zgodne z obrotami silnika, choc takze moze wystepowac podczas takiej pracy uslizgiwanie sie sprzegla-jednak dla uzytkownika moze to byc nie zauwazalne. jednak ta nie wspolosiowosc musiala by byc dosc duza i widoczna pytanie.... co to jest to: "2. Wymiana przekąłdni (1,6 Eco Boost Sigma z B6 i układ BP 2)" i dlaczego zmieniono przekladnie? a jezeli masz stara to jedyna mozliwosc-to sprawdzic walek wychodzacy ze skrzyni i sprzeglo jak ze soba wspolpracuja i jak sie obracają z innej strony patrzac na twoja sprawe to.... bardzo dziwne ze tak nagle zaczelo sie sprzeglo slizgac i dymic skoro wczesniej nic a nic nie zauwazyles. skoro jezdziles tyle czasu i nie czules zadnego zapachu tzn ze pewnie problemu wczesniej nie bylo...a wiec jedyny problem ktory moglby sie pojawic to uszkodzenie sprezyny docisku sprzegla-nagly spadek docisku-ale to byloby raczej widac po docisku. PS. jezeli Moguai 85-to twoj rocznik..to mysle ze jestes na tyle mlody i ambitny ze wciskales do spodu gaz...i jezeli cos nie tak byloby ze sprzeglem to powinienes to wychwycic znacznie wczesniej a nie w koncowej fazie-kiedy jazda na wprost samochodem powodowala juz taki uslizg sprzegla ze sie jechac nie dalo...wszystko to co opisujesz...patrzac z racjonalnego i technicznego punktu widzenia jest w duzej mierze jednak malo wiarygodne...ciezko bedzie powiedziec kto ma racje jesli nie znajdzie sie konkretna przyczyna usterki sprzegla. ps. jaka jst grubosc twojej starej tarczy a jaka jest grubosc nowej? Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 24-09-2013 o 14:10 |
24-09-2013, 14:02 | #35 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Spalone sprzęgło nowy 1.6 EcoBoost
nie sugerowalbym sie tym, ze chlopak nic nie zauwazyl, bo to jeszcze nic nie znaczy - ludie rozne rzeczy potrafia "nie zauwazyc"... bez ogledzin chyba nie wiele mozemy wywnioskowac.
|
09-04-2014, 09:26 | #36 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 07-08-2013
Skąd: Zabrze
Model: ford focus / MK1 / MK3
Silnik: 1.8tdci / 1.6 EB / 182 KM
Rocznik: 2003 / 2013
Postów: 36
|
Odp: Spalone sprzęgło nowy 1.6 EcoBoost
Podepnę się pod temat
jak do tej pory zrobiłem 7 tyś km pedał sprzęgła chodził lekko i przyjemnie praktycznie bez oporu niedawno zwróciłem uwagę na nieznacznie twardszy pedał sprzęgła tz zaczyna troszkę ciężej pracować i przy wciskaniu skrzypi . Co o tym myślicie ? |
10-04-2014, 09:08 | #37 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Spalone sprzęgło nowy 1.6 EcoBoost
to chyba potrzeba pedal nasmarowac-na gwarancje jechac. niema skrzypiec.
|
10-04-2014, 09:26 | #38 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
Odp: Spalone sprzęgło nowy 1.6 EcoBoost
Pompa sprzęgła może być do wymiany, chociaż można z tym jeździć, ewentualnie przesmarować co jakiś czas.
|
10-04-2014, 10:50 | #39 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Spalone sprzęgło nowy 1.6 EcoBoost
jedż do ASO i zgłoś.
|
23-02-2015, 11:11 | #40 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 16-11-2013
Skąd: Radom
Model: Ford Grand C-Max Titanium
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 83
|
Odp: Spalone sprzęgło nowy 1.6 EcoBoost
Witam serdecznie.
Temat stał się i dla mnie bardzo ciekawy więc odświeżę wątek. Samochód Grand C-max rocznik 2013. Odebrany w 2014. Silnik 1.0 ecoboost 125 km - 30 tys km przejechanych. Od początku użytkowania zauważyłem szarpnięcia sprzęgła między zmianą pomiędzy I a II biegiem. Myślałem że tak ma być i z czasem się ułoży. Niestety do tej pory się nie ułożyło. Nie zwracałbym uwagi na ten drobiazg do chwili aż od około 1000 km wstecz zaczęły dochodzić mnie dziwne stuki na luzie które występowały z rożną intensywnością i nie zawsze. Ponadto od może 500 km samochód drży przy przyśpieszaniu od około 1500 obrotów. Zdecydowałem się na wizytę w ASO. Otóż co usłyszałem. Okazuje się że stuki dochodzą z okolicy sprzęgła i prawdopodobnie koło dwumasowe jest na wykończeniu. Chyba wiedzą że występuje ta usterka bo po zapytaniu czy obejmuje to gwarancja otrzymałem zapewnienie że tak. Mam jeszcze przejechać około 2 tys km i najlepiej na lawecie ściągnąć do nich samochód. No cóż jestem ciekawy rozwoju sytuacji. |
|
|
|