|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-02-2014, 21:00 | #31 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-01-2008
Skąd: Kraków
Model: Kuga III
Silnik: 2.0 EcoBlue MHEV
Rocznik: 2020
Postów: 253
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
ja tankuje benzynke Pb 95 orlenu jak na razie zadnych problemów nie mam
__________________
Marcin; Ford Kuga III 2.0 EcoBlue mHev |
22-02-2014, 18:47 | #32 | |
Postów: n/a
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
Cytat:
Rozmawiałbym z ASO i uzgodnił wymianę na jakiś dobry prawdziwy full-syntetyk. Nie wiem jak to się ma do spasowania silników TDCi Forda i czy nie gryzie się z DPF, ale z polecanych olejów to należałoby pomysleć o Amsoil, Millers albo Liqui Moly. Szukajcie a znajdziecie! |
|
23-02-2014, 10:08 | #33 |
Postów: n/a
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
Oleju c.d..
Ford ma swoje normy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie wiedziałem, dopóki nie zajrzałem do instrukcji. Dużego wyboru nie ma: - poszedłbym w Millersa, bo ludzie chwalą http://sklep.millersoils.pl/seria-en...o-5w30-5l.html - jest ewentualnie jeszcze Motul https://www.motul.com/pl/pl/products...ific-913c-5w30 - Liqui Moly ma tylko jeden olej spełniający normę 913-C, ale to nie jest pełen syntetyk tylko olej HC, więc wypróbowałbym go, jak te dwa pierwsze nie pomogą - AMS nie ma nic dla Kugi. Taka uwaga - kupujcie te oleje od wyłącznych dystrybutorów (Millers w linku) albo autoryzowanych sprzedawców, żeby nie naciąć się na jakieś podróbki jak z Castrolem czy Mobilem a zaoszczędzić 10, 20 czy 50zł, bo nie o to tu naprawdę chodzi. Przy padzie na gwarancji (zdarza się) silnik wraca do producenta do badania. Olej może idzie nawet do laboratorium, żeby sprawdzić, czy spełnia podstawowe normy. Ford mocno poleca swoje oleje albo Castrola (to samo?), więc nie wiem, jak się ASO zapatruje na taką zamianę. Oni chcą sprzedawać swoje oleje drogo i zarabiać. Zawsze można wysłać zapytanie do Ford Polska z przedstawieniem problemu i z prośbą o aprobatę Millersa albo Motula w związku z gwarancją. |
28-03-2014, 08:54 | #34 |
ford::beginner
Imię: Mario
Zarejestrowany: 11-02-2014
Model: Kuga
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 18
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
Witam, ja też nie mam zamiaru promować Shela i ich paliw...ale po prostu widzę "słyszę" i czuję różnicę...wiec co tu wiecej mówić...każdy ma swoje zdanie a my tu tylko dzielimy sie swoimi spostrzeżeniami.....
|
16-04-2014, 13:55 | #35 |
ford::beginner
Imię: Waldemar
Zarejestrowany: 16-04-2014
Model: Kuga
Silnik: 2.0 tdci 140KM
Rocznik: 2012
Postów: 27
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
Witam, tankując vervę orlenowską efekt dokładnie taki sam - klekotanie przy przyspieszaniu. Problem znika zupełnie przy tankowaniu również na orlenie zwykłego ekodiesla. Porada z serwisu w Piotrkowie Tryb: nie tankować ulepszonych paliw bo silnik nieprzystosowany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Innych opcji na razie nie sprawdzałem. Silnik 35000km, 140KM
|
16-04-2014, 19:18 | #36 | |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 21-08-2013
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Vignale i Fiesta ST
Silnik: Diesel i benzyna
Rocznik: 2017 i 2019
Postów: 110
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
Cytat:
"Nie tankować paliw premium, bo to bez sensu i jest wręcz szkodliwe, sam tankowałem, ale jakiś taki mega spec tuner nawet mi na wykresie momentu obrotowego pokazał, że to jest złe - chodzi o to, że olej napędowy o wyższej liczbie cetanowej spala się w wyższej temperaturze w komorze silnika i faktycznie widać na wykresie, że na wyższych obrotach w X-trailu zadziałały już jakieś zabezpieczenia termiczne. Zwykłe silniki są zestrojone pod zwykłe paliwo kropka, cała reszta to marketing i paliwa premium nic nie dają, a jak widać z mojego doświadczenia mogą być nawet szkodliwe. Oczywiście nie jest to widoczne w czasie codziennej jazdy, ale ludzie którzy się na tym znają odradzają" |
|
16-04-2014, 21:02 | #37 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-03-2009
Skąd: mazury
Model: Kuga 2013, fiesta 2010
Silnik: tdci
Rocznik: 2013
Postów: 61
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
No nie wiem. Mój nie klekocze tylko na schell v-power (tdci 163 km). A próbowałem juz chyba wszystkiego. Do swojej poprzedniej kugi I TDCI 136 KM tankowalem gdzie popadnie i nigdy nie klekotał. Czytałem na angielskich forach, że im też nowe kugi w dieslu klekoczą na zwykłych paliwach, ale tam była mowa o paliwach ze stacji przy supermarketach.
|
16-04-2014, 21:50 | #38 |
FCP member
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 08-06-2012
Skąd: Kamień Pomorski
Model: kuga
Silnik: 2.0 TDCI 140>163
Rocznik: 2010
Postów: 470
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
Słuchajcie co do liczby cetanowej oleju napędowego to polskie stacje nie spełniają norm. Powinno być 50 cetanów a jest około 42. Jak już się czepiamy to dlaczego kuga zatankowania np. w Holandii jeździ jak " tornado" ? Mam ten sam objaw czyli klekocze ale... Zauważyłem że w dni ciepłe mniej klekocze w zimne bardziej. Dałem sobie spokój bo nic się nie dzieje. Ktoś na forum napisał że może to być czas docierania silnika lub taka mapa wtrysku hm, być może tak jest. Ja mam przejechane dopiero 49 tyś. i jeszcze klekocze i to tak przy 3 tyś. Tankuje na shell lub na Bp i mogę powiedzieć że na tych paliwach mniej to słychać. Silnik ciszej pracuje na biegu jałowym niż na paliwach z orlenu. Jeżdżę na oleju motul nie kombinuje bo to nic nie zmieni a z kieszeni ubywa jak się zacznie fantazjować. pozdrawiam
|
17-04-2014, 14:18 | #39 | |
Postów: n/a
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
Cytat:
Inne ON i benzyny premium nie dają nic poza większym wydatkiem albo to "coś na +" leży w granicach błędu pomiarowego... |
|
17-04-2014, 14:27 | #40 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Klekotanie nowiutkiego TDCI 163PS co to może być ?
bajki
|