|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-02-2014, 10:37 | #61 | |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-04-2013
Skąd: Białystok
Model: focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: zmiana oleju silnikowego
Cytat:
|
|
20-02-2014, 16:45 | #62 |
ford::average
Imię: jasiek
Zarejestrowany: 19-11-2011
Skąd: kalisz
Model: focus mk3 i fiesta mk6
Silnik: 1.6 Tdci
Rocznik: 2013; 2005
Postów: 56
|
Odp: zmiana oleju silnikowego
Czyli bezproblemowo można wlewać olej o klasie A5/B5 do 1.6tdci??
i różnica miedzy A1/B1, a A5/B5 to jakiś niuans? |
21-02-2014, 06:28 | #63 | |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-04-2013
Skąd: Białystok
Model: focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: zmiana oleju silnikowego
Cytat:
ACEA A1/B1 - Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. - Ford, Mazda. Oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. ACEA A3/B3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika. ACEA A3/B4 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku (common rail) o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3. Oleje klasy A3/B4 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany - (wydłużony przebieg). ACEA A5/B5 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. Oleje klasy A5/B5 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany - (wydłużony przebieg). Oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. Czyli jak widzisz według normy ACEA możesz ten olej lać do swojego silnika, o ile posiada on jeszcze dodatkowo normę Forda, np. FORD WSS M2C 913C. Olej musi mieć rekomendację producenta samochodu, żebyś nie lał do fordowskiego silnika oleju przeznaczonego do VW/Audi, bo różnica jest znamienna. Oleje do forda mają obniżoną lepkość wysokotemperaturową. I to się liczy. Ostatnio edytowane przez kiko79 ; 21-02-2014 o 06:32 |
|
21-02-2014, 07:18 | #64 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Re: zmiana oleju silnikowego
dlatego różnica 5w30 a 5w40 to jest przepaść jeśli chodzi o specyfikację forda i kiedyś wklejałem wykres
dla niektórych 5w30 czy 10w40 to jeden pies |
21-02-2014, 16:56 | #65 |
ford::beginner
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 29-03-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus II Titanum Kombi Automat
Silnik: Duratorq 1997 TDCI 136 KM
Rocznik: 2008
Postów: 49
|
Odp: zmiana oleju silnikowego
Cześć
Dzisiaj dokonałem wymiany oleju silnikowego na Formula coś tam - najnowszy forda oryginał kupiony w ford e sklep... Przy okazji co się okazało: wyciek oleju po korpusie silnika.... lekki, sączący się ale do plastykowej obudowy silnika od dołu dotarł i zrobił tam plamę (stąd nie wiedziałem wcześniej czy miało to miejsce, bo przez to olej nie kapał na ulicę gdzie parkuje i samochód nie pozostawiał śladu). Co ciekawe - oleju nie ubywało (ale faktycznie był to wyciek naprawdę niewielki). Przyczyna wg mechanika: zimmeringi oba stare i rozszczelnione na wale i na rozrządzie... Był to dla mnie szok bo rok temu rozrząd wymieniałem i byłem przekonany, że te uszczelki też wymieniono (chciałem kompleksowo) sprawdziłem jednak na spisie części jakie wymieniałem wtedy i nie było tak tych uszczelek... Mechanik który teraz to wymieniał powiedział, że zwykle nie wymieniają gdy nie cieknie i tyle... Skutek: wymieniony obecnie cały rozrząd wraz z pompą... ponieważ mechanik twierdził, że rozrząd robi się raz i to cały a nie częściowo (miał rację? czy dałem się wkręcić). Dalsze działania: za tydzień jadę sprawdzić czy nie cieknie (tam gdzie ciekło wyczyszczone i odtłuszczone), za miesiąc-półtorej przy wymianie opon na letnie - sprawdzę ponownie... Ktoś coś ma do powiedzenia w sprawie? waszym zdaniem dałem się wkręcić? ktoś miał podobny przypadek i może coś na ten temat powiedzieć? Za wszelkie konstruktywne uwagi będę wdzięczny. |
08-03-2014, 12:57 | #66 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-10-2013
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 102
|
Odp: zmiana oleju silnikowego
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Czy ten olej będzie dobry do Focusa MK2 1.6 Ti-VCT 136tys. przebiegu ?? Czy może wystarczy zwykly Formula F ? Pierwszy raz będę zmieniać olej w focusie więc mam wątpliwośći Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Edit: Czy może ten będzie lepszy??: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez smuk ; 09-03-2014 o 11:39 |
09-03-2014, 11:39 | #67 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-10-2013
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 102
|
Odp: zmiana oleju silnikowego
Ponawiam pytanie ?
|
09-03-2014, 12:16 | #68 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: zmiana oleju silnikowego
ja jeżdzę na tym drugim linku i olej rewelka - jeśli spełnia Twoje normy ( masz już MK2 ) to nie widzę problemu
|
09-03-2014, 18:33 | #69 |
ford::professional
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
|
Odp: zmiana oleju silnikowego
Popatrz do instrukcji - masz Ford M2C 913C, B czy A ? Ten drugi olej jest z klasy Premium, czyli najwyższa półka u Millersa.
|
11-03-2014, 17:56 | #70 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-10-2013
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 102
|
Odp: zmiana oleju silnikowego
Kupiłem ten drugi olej, według instrukcji i oznaczeń nadaje się do mojego silnika.
Jednak teraz naszły mnie takie małe wątpliwości, jako, że nie zmieniałem jeszcze oleju po zakupie [poprzedni własciciel zrobil to 1000km przed sprzedaża auta więc miałem świeży olej], a teraz do wymiany zostało mi jeszcze jakies 7000km, mogę tylko dolać tego oleju który kupiłem [Millers Longlife ECO 5w30], wiedząc tylko, że w silniku jest wlany 5W30 ale dokładnie nie wiedząc jaki ? Nie stanie sie nic zlego ? Muszę dolać, bo ciekło mi z pod uszczelki pokrywy zaworów i trochę oleju ubyło, ale juz uszczelka wymieniona. |
|
|
|