|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-02-2014, 09:50 | #21 |
ford::professional
Imię: Ja
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Polska
Model: Galaxy Mk2 Trend, Mk3 Titanium
Silnik: 1,9 TDI, 2,0 TDCi
Rocznik: 2001, 2009
Postów: 1,192
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Jak bym nie patrzył to komp pokazuje zawsze ok. 1 litr mniej niż w rzeczywistości.
|
07-02-2014, 11:00 | #22 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 04-01-2009
Skąd: Trzebiatów
Model: Sharan
Silnik: 1.9 TDI AFN
Rocznik: 1998
Postów: 249
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
U mnie tak samo, komp zaniża o litra.
Mi się wydaje że latem pali więcej, ale może dlatego że klimy nie oszczędzam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A zimą dogrzewacz używam tylko jak jadę dalej, po mieście nie ma sensu szkoda świecy żarowej (krótkie odcinki i częste postoje).
__________________
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać. |
07-02-2014, 11:05 | #23 | ||
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-11-2008
Skąd: pomorskie
Model: Galaxy GHIA-WOLF CONCEPT
Silnik: 1.9 TDI 143 PS 360 Nm
Rocznik: 2003
Postów: 314
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Cytat:
właśnie na trasie teoretycznie dogrzewacz zbędny jest bo i tak po dłuższej pracy motor samoistnie osiągnie tem roboczą,natomiast w mieście ma za zadanie doprowadzić motor do pracy roboczej czyli 90st Cytat:
__________________
Pozdrawiam Marcin,niżej pozujący galuś http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=94 |
||
07-02-2014, 11:14 | #24 | |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Cytat:
wg. mnie lepiej mieć ciepło w nogi i komfortowo nawet na krótkich odcinkach oraz jak mówią przedmówcy, zimny motor = większe spalanie (ogromna strata ciepła na dogrzanie motoru). |
|
07-02-2014, 13:05 | #25 | |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-11-2008
Skąd: pomorskie
Model: Galaxy GHIA-WOLF CONCEPT
Silnik: 1.9 TDI 143 PS 360 Nm
Rocznik: 2003
Postów: 314
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Cytat:
W moim dogrzewaczu jak narazie od nowości padł tylko sterownik,sitko i obie świece w nienagannej kondycji także w przypadku gabarytów i silnika tdi na tym nie należy oszczędzać
__________________
Pozdrawiam Marcin,niżej pozujący galuś http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=94 |
|
07-02-2014, 20:21 | #26 | |
ford::professional
Imię: Ja
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Polska
Model: Galaxy Mk2 Trend, Mk3 Titanium
Silnik: 1,9 TDI, 2,0 TDCi
Rocznik: 2001, 2009
Postów: 1,192
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Cytat:
|
|
07-02-2014, 20:58 | #27 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Jarek G niektórzy mają poprzerabiane dogrzewacze i mogą je włączać i wyłączać wg. kaprysu :-)
|
08-02-2014, 00:00 | #28 |
ford::professional
Imię: Ja
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Polska
Model: Galaxy Mk2 Trend, Mk3 Titanium
Silnik: 1,9 TDI, 2,0 TDCi
Rocznik: 2001, 2009
Postów: 1,192
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Kaprys kaprysem ale żeby diesel spełniał swoją rolę - oszczędny i długowieczny - musi jak najszybciej uzyskać optymalną temperaturę. I do tego służy dogrzewacz. Więc nie ma co go oszczędzać. Tylko grzać grzać i grzać.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
08-02-2014, 13:40 | #29 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
No właśnie, ale fajnie jak ktoś ma tak przerobione, że może sobie włączyć na wyłącznym silniku i podgrzać go wcześniej. Chociażby do tych 50 stopni :-)
|
09-02-2014, 20:59 | #30 |
ford::average
Imię: ŁUKASZ
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: SCI
Model: GALAXY MK III , FIESTA MKVI
Silnik: 2.0 163KM, ; 1,4 TDCI
Rocznik: 2014;2007
Postów: 84
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Tylko,że przy dużych mrozach moze być ryzyko nie odpalenia silnika. Ja rano odpalam silnik i zaraz przełączam na dogrzewacz. Temperaturka osiąga ok 50st i wio. Oczywiście delikatnie.
__________________
wcześniej Fiesta; Mondeo!Escort,Galaxy Teraz Galaxy MK III oraz Fiesta MK VI |