Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-02-2014, 09:50   #21
Jarek G.
ford::professional
 
Avatar Jarek G.
 
Imię: Ja
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Polska
Model: Galaxy Mk2 Trend, Mk3 Titanium
Silnik: 1,9 TDI, 2,0 TDCi
Rocznik: 2001, 2009
Postów: 1,192
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Jak bym nie patrzył to komp pokazuje zawsze ok. 1 litr mniej niż w rzeczywistości.

Jarek G. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2014, 11:00   #22
bodzior
ford::advanced
 
Avatar bodzior
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 04-01-2009
Skąd: Trzebiatów
Model: Sharan
Silnik: 1.9 TDI AFN
Rocznik: 1998
Postów: 249
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

U mnie tak samo, komp zaniża o litra.
Mi się wydaje że latem pali więcej, ale może dlatego że klimy nie oszczędzam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A zimą dogrzewacz używam tylko jak jadę dalej, po mieście nie ma sensu szkoda świecy żarowej (krótkie odcinki i częste postoje).
__________________
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać.
bodzior jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2014, 11:05   #23
Paintbox_team
ford::advanced
 
Avatar Paintbox_team
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-11-2008
Skąd: pomorskie
Model: Galaxy GHIA-WOLF CONCEPT
Silnik: 1.9 TDI 143 PS 360 Nm
Rocznik: 2003
Postów: 314
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Cytat:
Napisał bodzior Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po mieście nie ma sensu szkoda świecy żarowej (krótkie odcinki i częste postoje)
zabijasz w ten sposób motor ...
właśnie na trasie teoretycznie dogrzewacz zbędny jest bo i tak po dłuższej pracy motor samoistnie osiągnie tem roboczą,natomiast w mieście ma za zadanie doprowadzić motor do pracy roboczej czyli 90st
Cytat:
Napisał bodzior Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
szkoda świecy żarowej
pozorna oszczędność ... niedogrzany motor to szybsze spadanie właściwości smarujących oleju,turbinka i wiele innych ...
__________________
Pozdrawiam Marcin,niżej pozujący galuś
http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=94
Paintbox_team jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2014, 11:14   #24
bartixr
ford::expert
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Cytat:
Napisał bodzior Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po mieście nie ma sensu szkoda świecy żarowej (krótkie odcinki i częste postoje).
świeca powinna wypracować kilkanaście tysięcy godzin..

wg. mnie lepiej mieć ciepło w nogi i komfortowo nawet na krótkich odcinkach oraz jak mówią przedmówcy, zimny motor = większe spalanie (ogromna strata ciepła na dogrzanie motoru).
bartixr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2014, 13:05   #25
Paintbox_team
ford::advanced
 
Avatar Paintbox_team
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-11-2008
Skąd: pomorskie
Model: Galaxy GHIA-WOLF CONCEPT
Silnik: 1.9 TDI 143 PS 360 Nm
Rocznik: 2003
Postów: 314
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Cytat:
Napisał bartixr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
świeca powinna wypracować kilkanaście tysięcy godzin
Nie wiem dokładnie gdzie ale jest firma w polsce która produkuje świece ( koszt 180 pln ) i daje dożywotnią gwarancję ...
W moim dogrzewaczu jak narazie od nowości padł tylko sterownik,sitko i obie świece w nienagannej kondycji także w przypadku gabarytów i silnika tdi na tym nie należy oszczędzać
__________________
Pozdrawiam Marcin,niżej pozujący galuś
http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=94
Paintbox_team jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2014, 20:21   #26
Jarek G.
ford::professional
 
Avatar Jarek G.
 
Imię: Ja
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Polska
Model: Galaxy Mk2 Trend, Mk3 Titanium
Silnik: 1,9 TDI, 2,0 TDCi
Rocznik: 2001, 2009
Postów: 1,192
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Cytat:
Napisał bodzior Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A zimą dogrzewacz używam tylko jak jadę dalej
Nie rozumiem. Przecież dogrzewacz włącza się automatycznie. W zależności od temperatury zewnętrznej a nie od kaprysu kierowcy. Co innego ogrzewanie postojowe , włączane na życzenie prowadzącego.
Jarek G. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2014, 20:58   #27
pafcio30
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Jarek G niektórzy mają poprzerabiane dogrzewacze i mogą je włączać i wyłączać wg. kaprysu :-)
pafcio30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2014, 00:00   #28
Jarek G.
ford::professional
 
Avatar Jarek G.
 
Imię: Ja
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Polska
Model: Galaxy Mk2 Trend, Mk3 Titanium
Silnik: 1,9 TDI, 2,0 TDCi
Rocznik: 2001, 2009
Postów: 1,192
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Kaprys kaprysem ale żeby diesel spełniał swoją rolę - oszczędny i długowieczny - musi jak najszybciej uzyskać optymalną temperaturę. I do tego służy dogrzewacz. Więc nie ma co go oszczędzać. Tylko grzać grzać i grzać.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jarek G. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2014, 13:40   #29
pafcio30
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

No właśnie, ale fajnie jak ktoś ma tak przerobione, że może sobie włączyć na wyłącznym silniku i podgrzać go wcześniej. Chociażby do tych 50 stopni :-)
pafcio30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2014, 20:59   #30
Łukasz
ford::average
 
Avatar Łukasz
 
Imię: ŁUKASZ
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: SCI
Model: GALAXY MK III , FIESTA MKVI
Silnik: 2.0 163KM, ; 1,4 TDCI
Rocznik: 2014;2007
Postów: 84
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Tylko,że przy dużych mrozach moze być ryzyko nie odpalenia silnika. Ja rano odpalam silnik i zaraz przełączam na dogrzewacz. Temperaturka osiąga ok 50st i wio. Oczywiście delikatnie.
__________________

wcześniej Fiesta; Mondeo!Escort,Galaxy
Teraz Galaxy MK III oraz Fiesta MK VI
Łukasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.