Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-09-2013, 12:16   #1
Gostek_
ford::average
 
Avatar Gostek_
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-01-2012
Skąd: Warszawa
Model: była Kuga, jest Audi Q7
Silnik: było 2.0 TDCI, jest 3.0 TDI
Rocznik: był 2009, jest 2008
Postów: 160
Domyślnie Świst z silnika

Panowie i Panie,
od jakiegoś czasu mam taki sobie problem częściowo opisany w wątku o usterkach. Mianowicie słyszę świst z silnika. Cudowny serwis ASO w lipcu stwierdził, że to turbina i trzeba ją zweryfikować (nawet dostałem to na kartce z czerwonymi obramówkami...). Koszt podali ok. 1270 PLN za samą weryfikację!!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odwiedziłem również serwis nieautoryzowany ale właściciel nic nie stwierdził - dlaczego, o tym poniżej.
I teraz do rzeczy:
- świst jest przy dodawaniu gazu, tak od 1500 obrotów
- świst jest w zasadzie tylko na nierozgrzanym silniku
- po rozgrzaniu silnika przestaje świstać, słychać normalnie turbinę przy deptaniu
- nie ma żadnych innych objawów typu dymienie, utrata mocy itp.
- podczas wakacji we Włoszech jak auto stało w warunkach +30 stopni non stop wcale żadnego świstu nie było nawet na nierozgrzanym silniku
- z powyższego wynika, że śwista jak temperatura na zewnątrz jest niższa, im niższa tym bardziej zwracam uwagę
- od czasu wizyty w ASO zrobiłem na lekko ok. 5000 km, z czego 4500 w trasie i żadnych problemów z działaniem trubo nie było
- nie znalazłem nigdzie schematów silnika więc nawet nie wiem, gdzie tam jest turbina, wydaje mi się, że świszczy tak na prawo od akumulatora (patrząc od strony kierowcy)

Mam zamiar podjechać do nieautoryzowanego ale muszę auto zostawić do ostygnięcia żeby było cokolwiek słychać. Na rozgrzanym nic nie dało się stwierdzić, właściciel przejechał się autem i od razu wiedział, że jest po chipie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ASO nigdy do tego nie doszło.
Proszę o ew. rady lub pomysły cóż to może być. Jeśli się okaże, że turbo to na dobrych podzespołach w Wawie zrobią to za ok. 1,5k PLN. Auto ma 63k przebiegu więc trochę za wcześnie na takie awarie. Jakkolwiek mechanika jest mi obca to, że Was pytam o radę nie znaczy, że sam nie spróbuję coś tam popatrzeć w silnik, skutek raczej będzie mizerny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Gostek_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2013, 18:48   #2
b@rth
ford::specialist
 
Avatar b@rth
 
Zarejestrowany: 16-03-2010
Skąd: pomiedzy Stala a Falubazem
Model: Kuga / Passat / fazer`ka
Silnik: 2.0 / 2.0 / 0.6
Rocznik: 2010 / 2015 / 2008
Postów: 564
Domyślnie Odp: Świst z silnika

Znawca mechaniki samochodowej nie jestem, ale...
... u mnie zaczelo swistac nie pamietam nawet dokladnie kiedy...
... najpierw nikt nic dziwnym trafem nie slyszal, pozniej na jezdzie z kierownikiem serwisu nagle cudownie odzyskal sluch i uslyszal, niestety jak to zawsze w serwisie jest nie wiadomo co to i trzeba jezdzic i obserwowac...
... dalej to juz ja sie zaczalem przyzwyczajac, serwis dalej nic nie robil...
... w dalszej kolejnosci przy kazdej wyskakujacej usterce diagnaza byla turbina, czujniki na turbinie, jakies tam elementy turbiny, nawet nie pamietam ile razy powinna juz umrzec, niestety... ta jak na zlosc zyje, dmucha a auto jezdzi...
... podsumowujac przejechalem na bank grubo ponad 100 tys. km, tak jak piszesz poza tym ze swiszczy nic sie nie dzieje, wiec moja odpowiedz... albo sie przyzwyczaj albo walcz z serwisem...
... bo co bedzie jak wymienisz a bedzie swistac dalej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
... kochajmy samochody... tak szybko odchodza...
b@rth jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-09-2013, 14:34   #3
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Świst z silnika

[QUOTE=Gostek_;2071924]Panowie i Panie,
od jakiegoś czasu mam taki sobie problem częściowo opisany w wątku o usterkach. Mianowicie słyszę świst z silnika. Cudowny serwis ASO w lipcu stwierdził, że to turbina i trzeba ją zweryfikować (nawet dostałem to na kartce z czerwon


Zgadzam sie w 100% z kolegą barth, identycznie zdarzenie miałem w aso klimat.... Jak byl kugalec na gwarancji, "DORADCY SERWISOWI" i cala świta byla głucha jak pień na moje spostrzeżenia ze świstem, po gwarancji mają wyostrzony słuch i są otwarci na wymianę turbiny przy każdej wizycie.

Teraz ja juz nic nie slysze.....
tomaszjan31 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 13:16   #4
Przemeq
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-08-2009
Model: Kuga->sprzedane
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 163
Domyślnie Odp: Świst z silnika

Kugę mam z 2009, po pół roku (10k) zaczęło świstać, w serwisie parę razy słuchali (słyszeli) ale nic nie znaleźli. Teraz dalej świszczy a auto śmiga.
Przemeq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 18:05   #5
Byniek73
ford::beginner
 
Imię: Zibi
Zarejestrowany: 30-05-2012
Skąd: Kraków
Model: Mondeo mk4 powershift
Silnik: 2.0 tdci 163ps
Rocznik: 2014
Postów: 14
Domyślnie Odp: Świst z silnika

Miałem podobne objawy w Focusie. Sprawdźcie dolot do turbiny. Delikatne roszczelnienie powoduje takie objawy, jest tam gumowy odcinek który lubi się uszkodzićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Nie daje objawów na mocy, ale słyszałem go powyżej 1800 obrotów. W serwisie mieli na stanie 2 komplety, bo podobno to standard w awariach po 3-4 latach użytkowania. Co ciekawe nie wymieniają tylko przewodu gumowego za 5 złotych, tylko moduł za 250 złociszy.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Byniek73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2014, 10:49   #6
Tommi30
ford::average
 
Avatar Tommi30
 
Zarejestrowany: 25-12-2009
Model: Ford Kuga
Silnik: 2,0 Tdci
Rocznik: 2009
Postów: 82
Domyślnie Odp: Świst z silnika

U mnie również było słychać świsty, już gdzieś na forum o tym pisałem. Okazało się że turbina do wymiany (gwarancja), jakiś czas temu znowu jakieś świsty podczas przyspieszania tym razem alternator (gwarancja).
Tommi30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2014, 14:16   #7
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: Świst z silnika

Turbina to raczej moooocno gwiżdże jak jest walnięta , a mechanicy jak to mechanicy wymieniali by wszystko aż do skutku przecież to klient musi płacić i wierzyć w ich trafną bądż nie trafną diagnozę .

najbardziej prawdopodobne jest jak kol. wyżej napisał
gdzieś na dolocie rozszczelnienie być może jest na którymś połączeniu skręcanym opaską .
__________________
......................... Pozdrawiam .
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.