Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-01-2014, 14:09   #41
aerostar
ford::advanced
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
Domyślnie Odp: Pierwszy przegląd 1.6EB

Ostatnia moja wypowiedź w tym temacie:
  1. Silnik jest już wstępnie dotarty na hamowni
  2. Technologia produkcji poszła do przodu, więc jest fabrycznie lepiej spasowany niż silnik sprzed 20 lat
  3. To nie jest diesel, więc ilość syfu zbierająca się w oleju jest ograniczona
  4. Jest przecież coś takiego jak filtr oleju
  5. Fabrycznie samochód jest zalany olejem syntetycznym (Castrol Magnatec 5W20E lub 5W30A5) właśnie po to, żeby go zbyt szybko nie wymieniać. Gdyby miał być wymieniany po 2-3 tys km to by zalali olej mineralny lub półsyntetyk.
  6. Zawsze zmieniałem olej zgodnie z wytycznymi producenta (w moim przypadku raz w roku po przejechaniu maks 15 tys km) i nigdy nie miałem problemów z silnikiem (dwa ostatnie to silniki Forda).

Pozdrawiam

aerostar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 14:23   #42
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Pierwszy przegląd 1.6EB

Wymiana oleju w dupowozie po 2kkm to tylko wywalanie kasy w błoto. Jeżeli lubisz pałować to zmieniaj co 10tys i kup lepszy olej... Ja leje Millersa Nano 5W30, zmieniam co 15tys i jest luz.
Atlis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 14:40   #43
princeas
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-09-2013
Skąd: Krk
Model: Focus MK3
Silnik: 1.0 Ecoboost 125KM
Rocznik: 2014
Postów: 61
Domyślnie

Tk a propo docierania: ile mniej wiecej km silnik sie dociera i na co uwazac w czasie docierania? Pytam, bo lada moment odbieram 1.0EB i musze poinstruowac żone:-P

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
princeas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 15:40   #44
krindifain
ford::beginner
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 07-08-2013
Skąd: Zabrze
Model: ford focus / MK1 / MK3
Silnik: 1.8tdci / 1.6 EB / 182 KM
Rocznik: 2003 / 2013
Postów: 36
Domyślnie Odp: Pierwszy przegląd 1.6EB

dzięki za info pytałem dla świętego spokoju - wniosek z tego taki - śmigam dalej do pierwszego przeglądu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Princeas ja mojego będę oszczędzał do 6000 tys przebiegu potem podkręcę mu tempo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
krindifain jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 16:12   #45
_Big_Mac_
ford::advanced
 
Avatar _Big_Mac_
 
Zarejestrowany: 11-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 ecoboost 150 @ 182
Rocznik: 2013
Postów: 242
Domyślnie Odp: Pierwszy przegląd 1.6EB

princeas, niech jeździ zupełnie normalnie. Świeżego silnika nie należy długotrwale pałować na wysokich obrotach, ale nikt normalny tego nie robi nawet z dotartym. Jedna rzecz, na którą mi zwrócił uwagę sprzedawca, to żeby jadąc np. autostradą, zmieniać obciążenie silnika - przyspieszać, zwalniać co jakiś czas, nie jechać pięciuset kilometrów z jedną prędkością wbitą w tempomat.

Jeśli jeździcie głównie po mieście lub drogami krajowymi, nie autostradami, to nie trzeba żadnych szczególnych środków podejmować, po prostu jeździć i przyzwyczajać się do nowego auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
_Big_Mac_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 16:53   #46
aerostar
ford::advanced
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
Domyślnie Odp: Pierwszy przegląd 1.6EB

W pełni bym się z tym zgodził, gdybyśmy rozmawiali o silniku wolnossącym, w którym zaleca się, żeby nie korzystać z otwarcia przepustnicy powyżej 75% pełnego zakresu. Z silnikami turbo-benzynowymi jest trochę inaczej, bowiem przy tej samej pojemności skokowej generują o 50-70% wyższy moment obrotowy, więc te 75% ma się nijak do konwencjonalnego silnika. Z tego względu radziłbym trochę bardziej uważać, zwłaszcza przez pierwsze 1500 km, szczególnie zanim silnik się rozgrzeje. Ważne jest też, żeby obciążenie silnika zwiększać stopniowo ze wzrostem przejechanych km, czyli nie jechać "na emeryta" przez 2000 km, a potem od razu gaz w podłogę.
aerostar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 19:46   #47
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Pierwszy przegląd 1.6EB

Cytat:
Napisał krindifain Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja mojego będę oszczędzał do 6000 tys przebiegu potem podkręcę mu tempo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
oj to dlugo bedziesz czekal. nie wiem czy tyle w ogole wytrzyma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

z docieraniem to tez jest roznie. niektorzy docieraja, inni nie...

ja do 1000km zawsze jezdze do maks 50% maksymalnych obrotow, czyli w przypadku 1.6EB do ~3000obr. (czyli normalne jezdzenie az po predkosci autostradowe) i potem stopniowo jezdzilem coraz ostrzej. po ~5tys km juz do odciny praktycznie kiedykowiek mialem na to ochote.

bardzo wazne jest przez ten pierwszy tysiac km jezdzic w roznych warunkach - czesto zmieniac biegi, rozne predkosci itp. bo komputer tez sie uczy.
Atlis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 19:53   #48
krindifain
ford::beginner
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 07-08-2013
Skąd: Zabrze
Model: ford focus / MK1 / MK3
Silnik: 1.8tdci / 1.6 EB / 182 KM
Rocznik: 2003 / 2013
Postów: 36
Domyślnie Odp: Pierwszy przegląd 1.6EB

Atlis ... Wytrzyma Wytrzyma .... Jeżdże ze zmienną dynamiką nie przekraczam 3000 obr.
krindifain jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 19:58   #49
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Pierwszy przegląd 1.6EB

krindifain, krotka lekcja matematyki: 6000tys = 6 milionow...
Atlis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2014, 20:01   #50
aerostar
ford::advanced
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
Domyślnie Odp: Pierwszy przegląd 1.6EB

Atlis - Widzę, że znowu kogoś na tym złapałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
aerostar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.