|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-01-2014, 18:12 | #1 |
ford::average
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
|
2 korki spustu (miska olejowa)
Witam.
Potrzebuję pomocy. Czy na zdjęciach zamieszczonych, miska olejowa od Mondka MK2 Endura DE jest oryginalna? Po co są 2wa fabryczne gwinty? Miska olejowa ma dwie komory? Auto jest z 1999/03 Na jednym zdjęciu są numery silnika. Zamieszczam VIN: WF0NXXGBBNWB40665 Czy "główka" śruby spustu miski olejowej jest oryginalnego rozmiaru: nasadka lub klucz oczkowy "13-ka". Stary Mondek MK1 ma jedną śrubę spustu miski olejowej i jest tam większy rozmiar. Niedawno kupiliśmy Mondka Mk2 kombi 1999/03. Czy miska olejowa z Mk1 1996 - silnik nie jest Endura DE, bedzie pasował do MK2 do silnika Endura DE? Jesteśmy przed wymianą oleju i filtra oleju. Dlatego lepiej spytać/dopytać przed wymianą, niż coś póxniej kombinować. PS. Inne wątki na ten temat są skąpe lub odsyłają na szroty forumowicze. Auto tak jeździ. Nie ma tam śruby w 2gim gwincie. Tak zastałem stan przed chęcią wymiany oleju - wstrzymałem się. Ostatnio edytowane przez WIPI1979 ; 19-01-2014 o 18:17 |
19-01-2014, 19:50 | #2 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: 2 korki spustu (miska olejowa)
Cytat:
Cytat:
ten bez żadnej śruby jest to otwór montażowy miska nie ma dwóch komór |
||
21-01-2014, 11:05 | #3 |
ford::average
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
|
Odp: 2 korki spustu (miska olejowa)
Olej wymieniony.
Wykręcona i wkręcona ta sama śruba/korek spustu miski olejowej. Przy następnej wymianie - nowy spust/śruba miski olejowej. 13-ka klucz nasadowy/oczkowy - smiech na sali. Powinien być inny łeb śruby - większy. Jakie są parametry gwintu? Ma ktoś te liczby? Jak to oczytać samemu? Pozdro. |
22-01-2014, 15:58 | #4 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: 2 korki spustu (miska olejowa)
Cytat:
korek jest na oringu i nie ma potrzeby dokrecać tego nie wiadomo jak mocno z wyczuciem sie dokreca bo później nie można właśnie odkrecić gwint jeżeli dobrze pamietam to M14x1.5 |
|
23-01-2014, 19:22 | #5 |
ford::average
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
|
Odp: 2 korki spustu (miska olejowa)
Tak zgadza się. Z wyczuciem i w miarę delikatnie. Z tym, że właśnie tak kupiliśmy i MY pierwszy raz odkręcamy. Zafestował poprzedni użytkownik mondka i mieliśmy problem.
Ale zadziałała fizyka. Odstawiony na kanał na noc. Rano zimno jak diabli. Kurczliwość ciał stałych. Delikatnie i na spokojnie na przedłużce/rurce popuściłem. Potem odpaliłem autko i pochodziło ok. 15min. Wyłączyłem i odczekałem ok. 10-15min., aż mogłem spokonie dotknąć ręką. Wtedy spokojnie odkręciłem nasadkowym, praktycznie bez wysiłku. Dzięki za namiary gwintu.: M14x1.5 Pozdro. Do zamknięcia temat |