Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-01-2014, 18:12   #1
WIPI1979
ford::average
 
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
Domyślnie 2 korki spustu (miska olejowa)

Witam.
Potrzebuję pomocy.
Czy na zdjęciach zamieszczonych,
miska olejowa od Mondka MK2 Endura DE jest oryginalna?
Po co są 2wa fabryczne gwinty?
Miska olejowa ma dwie komory?
Auto jest z 1999/03
Na jednym zdjęciu są numery silnika.
Zamieszczam VIN: WF0NXXGBBNWB40665
Czy "główka" śruby spustu miski olejowej jest oryginalnego rozmiaru: nasadka lub klucz oczkowy "13-ka".
Stary Mondek MK1 ma jedną śrubę spustu miski olejowej i jest tam większy rozmiar.

Niedawno kupiliśmy Mondka Mk2 kombi 1999/03.
Czy miska olejowa z Mk1 1996 - silnik nie jest Endura DE, bedzie pasował do MK2 do silnika Endura DE?

Jesteśmy przed wymianą oleju i filtra oleju.
Dlatego lepiej spytać/dopytać przed wymianą, niż coś póxniej kombinować.

PS.
Inne wątki na ten temat są skąpe lub odsyłają na szroty forumowicze.



Auto tak jeździ.
Nie ma tam śruby w 2gim gwincie.
Tak zastałem stan przed chęcią wymiany oleju - wstrzymałem się.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMAG0088.jpg (98.1 KB, 42 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMAG0086.jpg (95.5 KB, 50 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMAG0082.jpg (96.1 KB, 36 wyświetleń)


Ostatnio edytowane przez WIPI1979 ; 19-01-2014 o 18:17
WIPI1979 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2014, 19:50   #2
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: 2 korki spustu (miska olejowa)

Cytat:
Napisał WIPI1979 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy "główka" śruby spustu miski olejowej jest oryginalnego rozmiaru: nasadka lub klucz oczkowy "13-ka".
jest to oryginalny rozmiar
Cytat:
Napisał WIPI1979 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po co są 2wa fabryczne gwinty?
Miska olejowa ma dwie komory?
jeden jest to spustowy korek
ten bez żadnej śruby jest to otwór montażowy
miska nie ma dwóch komór
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-01-2014, 11:05   #3
WIPI1979
ford::average
 
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
Domyślnie Odp: 2 korki spustu (miska olejowa)

Olej wymieniony.
Wykręcona i wkręcona ta sama śruba/korek spustu miski olejowej.
Przy następnej wymianie - nowy spust/śruba miski olejowej.
13-ka klucz nasadowy/oczkowy - smiech na sali. Powinien być inny łeb śruby - większy.
Jakie są parametry gwintu? Ma ktoś te liczby? Jak to oczytać samemu?
Pozdro.
WIPI1979 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2014, 15:58   #4
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: 2 korki spustu (miska olejowa)

Cytat:
Napisał WIPI1979 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
13-ka klucz nasadowy/oczkowy - smiech na sali. Powinien być inny łeb śruby - większy.
nie wiem czemu widzisz tu problem
korek jest na oringu i nie ma potrzeby dokrecać tego nie wiadomo jak mocno z wyczuciem
sie dokreca bo później nie można właśnie odkrecić

gwint jeżeli dobrze pamietam to M14x1.5
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2014, 19:22   #5
WIPI1979
ford::average
 
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
Domyślnie Odp: 2 korki spustu (miska olejowa)

Tak zgadza się. Z wyczuciem i w miarę delikatnie. Z tym, że właśnie tak kupiliśmy i MY pierwszy raz odkręcamy. Zafestował poprzedni użytkownik mondka i mieliśmy problem.
Ale zadziałała fizyka. Odstawiony na kanał na noc. Rano zimno jak diabli. Kurczliwość ciał stałych. Delikatnie i na spokojnie na przedłużce/rurce popuściłem. Potem odpaliłem autko i pochodziło ok. 15min. Wyłączyłem i odczekałem ok. 10-15min., aż mogłem spokonie dotknąć ręką. Wtedy spokojnie odkręciłem nasadkowym, praktycznie bez wysiłku.
Dzięki za namiary gwintu.: M14x1.5
Pozdro.

Do zamknięcia temat
WIPI1979 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:11.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.