|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-12-2013, 13:51 | #11 | |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-12-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (163KM)
Rocznik: 2010
Postów: 250
|
Odp: Re: Najlepszy moment obrotowy
Cytat:
|
|
02-12-2013, 14:10 | #12 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 14-09-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2004/2005
Postów: 157
|
Odp: Najlepszy moment obrotowy
ja również dowiem się chętnie skąd ta wartość Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
02-12-2013, 15:07 | #13 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 26-06-2012
Skąd: Rybnik
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90
Rocznik: 2002
Postów: 106
|
Re: Najlepszy moment obrotowy
Stała liczba we wzorze. Na politechnice na budowie maszyn prof. dr hab. tak to przedstawiał. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
02-12-2013, 17:59 | #14 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-12-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (163KM)
Rocznik: 2010
Postów: 250
|
Odp: Najlepszy moment obrotowy
Ok, spoko, tylko nie rozumiem jednej rzeczy: silnik 2.0 TDCi, jego moc maksymalna: 85kW/115KM, maksymalny moment obrotowy (wg. fabryki) 280Nm przy 1900obr./min., a z Twojego wzoru wynika, że maksymalny moment obrotowy wystąpi przy 2899 obr./min.
I tutaj pytanie: czemu w takim razie producent podaje inną wartość niż wynika to z Twoich obliczeńGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. |
02-12-2013, 18:01 | #15 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Chorzele
Model: Mondeo MK3 GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 77
|
Re: Najlepszy moment obrotowy
Widzicie nawet wzor do tego specjalny istnieje ;-) My prosci zjadacze chleba musimy jezdzic na hamownie albo patrzec na wykresy he ;-)
|
02-12-2013, 18:16 | #16 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-12-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (163KM)
Rocznik: 2010
Postów: 250
|
Odp: Najlepszy moment obrotowy
Ok, ale skąd ta rozbieżność: 1900 a 2899 obr./minGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może chodzi o moment - nie wiem, strzelam - na wale korbowym, a ta druga wartość (z wzoru) to moment na kołachGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oświećcie humanistę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
02-12-2013, 18:51 | #17 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
|
Cytat:
Tapatalk u mnie...
__________________
Regulamin $23 Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona... - i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23... |
|
02-12-2013, 19:02 | #18 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Najlepszy moment obrotowy
Bosh...
W benzyniaku moment jest wprost proporcjonalny do prędkości, natomiast w dizlu sprawa wygląda inaczej i zazwyczaj maksymalny moment uzyskuje się przy 2000-2200rpm. I jakby ktoś jeszcze chciał wiedzieć sprawna turbina w 2.0tdci 130 generuje do 2.3bar, moja mimo przebiegu ponad 260.000 nadal trzyma takie ciśnienieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. p.s. Te 2899rpm to chyba z pupy, ten profesorek może coś przyćpał czy coś... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To nawet czuć kiedy najlepiej się zbiera a kiedy słabnie, o wykresach z hamowni już nawet nie wspominam. Ostatnio edytowane przez SrebnaStrzała ; 02-12-2013 o 19:29 |
02-12-2013, 19:13 | #19 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Najlepszy moment obrotowy
Ten wzór jest jakby... od czapy w tej dyskusji, pokazuje tylko zależność pomiędzy obrotami, mocą i momentem. Liczba 9550 jest bezmianowa i daje tyle co prawidłowe przeliczenie przy jednostkach kW, Nm i obr/s.
Istnieje między nimi jednoznaczna zależność matematyczna mająca zastosowanie niezależnie czy to jest silnik benzynowy, diesel, silnik elektryczny, czy ręczne kręcenie korbką. Wzór przedstawia się następująco: Moment obrotowy[Nm] = 9550 x Moc [kW] / Prędkość obrotowa [obr/min] Czyli pozwala wyliczyć np obroty... przy konkretnej mocy. We współczesnych silnikach sterowanych przez zaprogramowane elektroniczne układy, producent (a potem czasami tuner) może dosyć swobodnie kształtować przebieg momentu obrotowego w funkcji obrotów. Ma także duże możliwości jego kształtowania modyfikując np konstrukcję silnika i modyfikując osprzęt. Każdy producent we współczesnym silniku produkowanym komercyjnie (czyli sprzedawanym w celu powszechnego stosowania) stara się by przebieg maksymalnego momentu był jak najbardziej płaski (rozciągnięty) i zaczynał się jak najwcześniej. Dzięki temu osiąga się największą elastyczność silnika. Dochodzi się do takich wyników, że najnowszy silnik Forda Duratorq Puma 2,2l o mocy 155KM ma maks. moment 385 Nm przy 1600 obrotach, a - uwaga - silnik 100KM ma maksymalny moment 310 Nm przy... 1300 obrotach. To są prawie wolne obroty! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Natomiast maksymalna moc jest iloczynem momentu i obrotów, przy takich obrotach gdzie wartość tego iloczynu jest największa. Prawdą jest, że najlepsze osiągi osiąga się utrzymując silnik pomiędzy wartościami maksymalnego momentu i maksymalnej mocy. Ale kiedy silniki są aż tak elastyczne, a skrzynie biegów mają po sześć biegów, nie ma możliwości ciągnięcia obrotów (podczas ostrego przyspieszania) na każdym z biegów w tym zakresie. Jeżeli ktoś jedzie dynamicznie, ale nie wyciska wszystkich soków z silnika, to może włączać wyższy bieg już przy obrotach maksymalnego momentu na następnym. Jeżeli chce wycisnąć wszystko - musi przenieść się w rejon obrotów mocy maksymalnej. Z resztą nie zawsze się to opłaca w przypadku diesli, bo nie reagują one tak spontanicznie na gaz na wysokich obrotach - jak silniki benzynowe.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-12-2013 o 19:28 |
02-12-2013, 19:29 | #20 |
ford::average
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Chorzele
Model: Mondeo MK3 GHIA
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 77
|
Re: Najlepszy moment obrotowy
He to ja teraz nic nie rozumiem i dalej nie wiem jak krecic obrotami by ta moc uzyskac jak najszybciej do przyspieszenia ...;-)
|