|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-11-2013, 07:33 | #1 |
ford::average
Imię: tomek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: krosniewice
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 73
|
Ciężkie odpalanie po nocy
Witam Panowie.
Panowie proszę jedynie o w miarę fachowe odpowiedzi. Za odpowiedzi typu: "temat był wałkowany-poszukaj" dziękuję, skoro zakładam nowy temat to znaczy ze nie znalazłem interesujących mnie odpowiedzi. Mam pewien problem sprawa dotyczy porannego odpalania mojego focusa silnik 1,8 tddi 90KM. Dodam ze później odpalanie po godzinie dwóch tego objawu nie ma silnik pali od "przysłowiowego strzała" Po przeczytaniu kilku postów i wyczytaniu w nich o podobnych problemach zabrałem się za niewielkie modyfikacje. Może od początku problem polega na trochę dłuższym paleniu po nocy, silnik żeby załapał musi przynajmniej ze 4-6 razy obrócić, po tym jak zapali to pięknie cyka. silnik pracuje równo, nie szarpie, obroty tak z 900 na min, przyspiesza, jest zrywne czuć ten moment obrotowy w/g wszystko jak najbardziej OK. TYLKO ODPALANIE MNIE DENERWUJE Po odpaleniu jedynie niewielka chmurka z tyłu ( ale jak wyczytałem może to być jedynie para powstałe podczas nagrzania), później już tylko normalne zachowania co do kopcenia diesla podczas eksploatacji. 1. Co do przyczyn złego odpalania wyczytałem ze może się cofać paliwo u mnie to zauważyłem po wymianie filtra paliwa, powietrze szło na jednej z tych "króćców", więc wymieniłem przewody na dojściu do filtra i ten między pompa a filtrem oraz założyłem zaworek od cofania paliwa. ( oczywiście przewody gumowe zbrojone z opaskami), czy po tych czynnościach możne być jeszcze układ zapowietrzony lub schodzić paliwo ponoć w pompie jest jakiś zaworek zabezpieczający układ przed cofaniem paliwa i on może być winowajcą 2. Sprawdziłem cały układ świec ( zakupiłem i wkręciłem nowe świece BERU, wymieniłem przekaźnik, założyłem nowy czujnik temp wody/głowicy, prąd na świecach jest). Zauważyłem pewna zależność, np jak dwa razy przekręcę kluczyk to lepiej odpali też z problemem ale już mniejszym. Jednym słowem zrobiłem wszystko co może ratować budżet, bez wchodzenia we wtryski i pompę. Panowie moje pytanie czy takie odpalanie to norma w tym silniku i czy może być gorzej w większe mrozy ( szczerze miałem wcześniej benzyniaki opla 2.0 16V i alfę 3.0 V6 i podobnie kręcił ale wiadomo benzyna zawsze w końcu załapie a z dieslem już różnie bywa). Ewentualnie prosiłbym o jakieś wskazówki gdzie jeszcze możne leżeć problem. A pytam bo codziennie wożę dziecko i dojeżdżam do pracy, a nie chciałbym mieć później większych problemów z tym odpalaniem. |
29-11-2013, 07:44 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
|
Odp: Ciężkie odpalanie po nocy
sprawdź akumulator, może się kończyć,być lekko niedoładowany i jak zimny to brakuje mi tych kilku amperów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
spróbuj doładować przez noc i rano na świeżym, ciepłym zapalić auto...
__________________
Regulamin $23 Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona... - i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23... |
29-11-2013, 07:55 | #3 |
ford::average
Imię: tomek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: krosniewice
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 73
|
Odp: Ciężkie odpalanie po nocy
witam. no powiem szczerze że o tym nie pomyślałem.
dzięki za podpowiedź. |
29-11-2013, 08:03 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2013
Skąd: cz-wa
Model: Galaxy
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
Odp: Ciężkie odpalanie po nocy
Diesel potrzebuje dużo prądu na rozruch i pomimo że aku prąd ma bo przecież kręci to może go być już po prostu za mało i dlatego nie może złapać. Spróbuj na innym aku i zobaczysz jak będzie.
|
29-11-2013, 08:04 | #5 |
ford::average
Imię: tomek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: krosniewice
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 73
|
Odp: Ciężkie odpalanie po nocy
teraz jak tak siedzę to nasunął mi sie jeszcze jedno pytanie.
Gdyby świece nie działały jak powinny to czy po odpaleniu byłaby jakaś różnica w pracy, np nierówna praca, szarpałoby silnikiem. Dodam ze po odpaleniu jak pisałem wcześniej silniczek pięknie chodzi nie szarpie żadnych złych objawów. |
29-11-2013, 08:10 | #6 |
Zablokowany
Imię: janek
Zarejestrowany: 03-08-2012
Skąd: wrocław
Model: mondeo
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2008 136km
Postów: 374
|
Odp: Ciężkie odpalanie po nocy
załóż nowe porządne świece żarowe
|
29-11-2013, 08:11 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2013
Skąd: cz-wa
Model: Galaxy
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
Odp: Ciężkie odpalanie po nocy
No jak by świece nie grzały(ale mówisz że sprawdzałeś i wymieniałeś) to może trochę nierówno chodzić przez chwilę i biały dym puszczać.
|
29-11-2013, 08:31 | #8 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
|
Odp: Ciężkie odpalanie po nocy
Cytat:
biały dym nic do tego nie ma, to tylko para wodna skroplona w wydechu a następnie "wydmuchana" ponownie się skrapla w zimnym powietrzu no chyba że ciągnie płyn chłodniczy...
__________________
Regulamin $23 Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona... - i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23... |
|
29-11-2013, 08:36 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2013
Skąd: cz-wa
Model: Galaxy
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
Odp: Ciężkie odpalanie po nocy
Jak świece są spalone to tego dymu po odpaleniu jest znacznie więcej niż normalnie.
|
29-11-2013, 08:47 | #10 | ||
ford::average
Imię: tomek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: krosniewice
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 73
|
Odp: Ciężkie odpalanie po nocy
Cytat:
Bump: Cytat:
co do białego dymu to dosłownie chwila wyrzuci co w nim siedzi i nic więcej. z waszych wypowiedzi faktycznie zaczynam zastanawiać się na akumulatorem niby na wskaźniku mam zielone pole czyli naładowany,ale dostosuje się do waszych wskazówek. kiedyś czytałem ze w tym silniku tez duże ma znaczenie stan rozrusznika czy to też prawda? |
||