|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-11-2013, 15:41 | #71 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Użytkowanie diesela
1 000 000 a 300 000 niewielka różnica hehehehe
No mnie oprócz tych objawów, co pisałem wyżej w lato jednak odpala za 1 razem teraz jak jest zimno to za 2 lub jak dziś 3 razem odpalil. tzn zawsze jest tak samo odpala i chodzi tak z 3 sekundy i gasnie DLACZEGO. Ostatnio jeżdziłem na rezerwie, ale wczoraj zatankowałem do pełna jednak nic to nie zmieniło. Może polecicie jakiś prefarat, który mogę dolac do ropy i kupie go bez problemy, czy lepiej tego nie robić. |
28-11-2013, 20:40 | #72 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Użytkowanie diesela
Wojtku czytałem gdzieś, że polecasz STP od lat...?
|
28-11-2013, 21:25 | #73 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Użytkowanie diesela
Nie chciałem wkładać kija w mrowisko, bo to jest jeden z ulubionych tematów userów na Forum. Każdy stosuje najlepszy na świecie preparat, a efekty zawsze są... spektakularne.
Tym nie mniej: dobry markowy preparat do czyszczenia całego układu paliwowego lub do wtrysków na pewno nie zaszkodzi, a w przypadku zaistnienia jakiś osadów likwiduje je, absorbuje wodę z paliwa, oczyszcza z nalotów smolistych, sadzy i nagaru końcówki wtryskiwacza. Ja stosuję preparaty firmy STP, są wszędzie dostępne, najtańsze są w... Tesco. Preparat do wtrysków leję co najmniej raz na miesiąc (20 zł), w zimę ze względu na kondensację wody w układzie paliwowym dolewam od czasu do czasu preparat do czyszczenia całego układu diesla. Depresatorów w zimę nie stosuję obecnie żadnych, bo jeżdżę na Ultimate i od 10 lat nie miałem nawet w największe mrozy żadnych kłopotów z parafiną w filtrze. Oprócz korzyści ze stosowania tych preparatów o których pisałem, jest jeszcze jedna i to zdaje się czy nie najważniejsza: mam poczucie, że dobrze dbam o auto... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale: jeżeli trafisz na odbarwiany kwasem opał, to nic nie pomoże. Padnie pompa i wtryski. Mój znajomy jakiś czas temu zajął się uszkodzonym autem bo nie chciało palić i... poparzyło mu kwasem ręce. Także hasło "ja tankuję tylko na dobrych stacjach" to nic innego, jak zaklinanie rzeczywistości: sam czytałem w gazecie o wynikach kontroli na stacjach w Warszawie i na dobrej markowej stacji międzynarodowego koncernu wykryto fałszowany opał - zamiast diesla. Cóż... taki kraj. Masakra.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 28-11-2013 o 21:36 |
28-11-2013, 22:56 | #74 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Użytkowanie diesela
Czyli jak dobrze zrozumiałem w zime nie stostujesz nic z STP? =depresatorów, bo używasz dobrego paliwa.
A powiedz mi, bo ja jezdzilem na rezerwie kilka dni i wydaje mi sie, ze problemy z odpalaniem mam przez to mimo tego, ze wczoraj zatankowalem do pelna nic to nie pomoglo i pomyslem, ze cos doleje z tych srodkow stp do baku Tylko czy ma to sens? i co dolac ten preparat do wtryskow czy ten do calego ukladu? a moze to i to za jednym razem jak mozna czy szkoda kasy? i najpierw jedno, ale ktore? mimo tego, ze mam problemy z falowaniem samochod odpalal za pierwszym razem i tak mysle, ze moze przez rezerwe to moze byc spowodowane jak pisalem wczesniej samochod przy probie rozruchu odpala o tak chodzi trzy sekundy i gasnie i tak z dwa razy az zaskoczy. Ostatnio edytowane przez kpkp1985 ; 28-11-2013 o 23:02 |
29-11-2013, 07:12 | #75 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2013
Skąd: cz-wa
Model: Galaxy
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
Odp: Użytkowanie diesela
Kolego widzę że koniecznie chcesz uwierzyć że to nie jest spowodowane niesprawnością układu wtryskowego, ale niestety czego byś nie robił to regeneracja wtryskiwaczy Cię raczej nie ominie tym bardziej że masz te najbardziej awaryjne. Nie wiem czy wiesz ale jazda z lejącymi wtryskiwaczami może doprowadzić np. do wypalenia dziury w tłoku, a wtedy to już żadna regeneracja nie pomoże bo będziesz drugiego silnika szukał.
|
29-11-2013, 07:32 | #76 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Użytkowanie diesela
Tylko zrozum to, że to wszystko się stało, albo po wymianie 4 wtrysków na nowe, lub po wymianie dwóch wtrysków na nowe i dwój po regeneracji już nie pamiętam jak mówił poprzedni właściciel i był z reklamacją, ale nie umieli sobie z tym poradzić
Zastanawiam się przyczyną nie bedzie złe zakodowanie lub jego brak. Spalanie mam w normnie; Trasa 6 L Miasto 7L Przy szybkim gazowaniu nie kopci mi na czarno. |
29-11-2013, 07:55 | #77 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2013
Skąd: cz-wa
Model: Galaxy
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 28
|
Odp: Użytkowanie diesela
Nie umieli sobie poradzić bo pewnie sp...... robotę i wtryski nadal nie były w pełni sprawne. Najlepsza metoda to podjechać do jakiegoś warsztatu gdzie robią dużo tego typu aut i niech podmienią wtryskiwacze na inne(sprawne) i wtedy będzie wszystko jasne. Miałem przypadek z wtryskami siemensa że auto pod odpaleniu na zimnym miało drgawki(tak jak by na 3 paliło) i przy 1500 obrotów trochę zatrzęsło silnikiem, a powyżej tych obrotów już wszystko super i na ciepłym palił bez drgawek, spalanie też w było w normie. Wszystko zostało najpierw sprawdzone i na koniec wtryski poszły do pompiarza do sprawdzenia na maszynie ale wyszło że są ok(w normie) jednak auto nadal nie chodziło tak jak powinno. Mechanik mówi że nie wierzy i trzeba włożyć inne i zobaczyć jak będzie chodził. Po podmianie wtryskiwaczy na inne(w pełni sprawne) problem odrazu zniknął, później zakładali stare wtryski z powrotem po jednym żeby zobaczyć który kuleje i okazało się że dwa były niesprawne. Po wymianie tych dwóch auto jeździ do tej pory i żadne z objawów już nie wróciły. Także jedyna metoda to podmiana wtrysków i na 99% to będzie to.
|
29-11-2013, 08:09 | #78 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Użytkowanie diesela
Cytat:
U mnie kiedy falowały mocno wolne obroty, chłopaki zrobili próbę i jeden wtryskiwacz był zupełny padaka. Po wymianie zaworka wszystko wróciło do normy. Pompa była świeżo po regeneracji, bardzo wydajna, więc żadna sprężynka nie wyskakiwała, mimo olbrzymiego przelewu... Preparat STP możesz wlać - ten do całego układu, może jest woda w paliwie, on ją dobrze absorbuje. Ale to będzie raczej... akt nadziei. Generalnie w takim silniku jak 2,0 tdci trzeba bardzo pilnować wtryskiwaczy (z resztą w każdym dieslu), bo konsekwencje ich zaniedbania mogą być bardzo, bardzo smutne - może to skończyć się poważną awarią silnika. Uważam, że raz na rok (lub maks. co 30.000km) trzeba zrobić próbę przelewową - jako rutynowe działanie. Ten wtryskiwacz który u mnie tak tragicznie przelewał, miał przebieg właśnie tylko 30.000 km. Pozostałe były ok, nie przelewały ponad normę. ======================= Co do wymiany i regeneracji wtryskiwaczy Delphi: tyle się już nasłuchałem o tym, co wyprawiają różni "specjaliści" - jak kombinują i oszukują w tych sprawach, że praktycznie pewność co do prawidłowej regeneracji można mieć tylko oddając je do serwisu Delphi lub robiąc je samemu. Sam nie nadasz nowych kodów i w tym przypadku trzeba zdać się na samoadaptację. Ale wiesz na 100%, że masz oryginalne zaworki i końcówki Delphi...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-11-2013 o 08:52 |
|
29-11-2013, 12:06 | #79 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Użytkowanie diesela
ja znalazłem tylko niebieska butelke z czarną nakręteka za 13zl pisze formuła do diesel z anty żelem skoncentrowanym, ale pisalo, ze z wylaczeniem common rail o co chodzi to to
Ostatnio edytowane przez kpkp1985 ; 29-11-2013 o 12:20 |
29-11-2013, 13:08 | #80 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Użytkowanie diesela
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
|
|
|