|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-11-2013, 19:31 | #51 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Użytkowanie diesela
Cytat:
Tym nie mniej takie objawy jak u ciebie najczęściej występują przy spadkach napięcia, zwłaszcza przy niedoładowanym akumulatorze lub z uszkodzoną celą. Wiem, ze masz nowy, ale to też niczego nie przesądza... Jeszcze te miganie podświetlenia zegarów po odpaleniu mnie zastanawia: czy jak włączysz np oświetlenie w podsufitce, to też miga, czy tylko w zegarach? Bo jeżeli tylko w zegarach, to możesz mieć słabą masę tablicy zegarów (zegary mają dwie masy, podłączone do nadwozia pod deską).
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 26-11-2013 o 19:37 |
|
26-11-2013, 19:37 | #52 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Użytkowanie diesela
Sprawdzę tak jak napisałeś i dam jutro znać
Zastanawia mnie tylko, co daje przekręcenie kluczyka przy rozruchu i trzymanie go tak w dalszej pozycji? a czym się to różni od tego jakbym go puścił... |
26-11-2013, 19:48 | #53 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Użytkowanie diesela
Cytat:
Miałem identyczny przypadek jak twój (zresztą opisany na Forum, potem okazało się że są jeszcze inne sieroty jak ja) - silnik odpalał ale na wolniejszych obrotach i nie reagował na gaz, potem po chwili (ale nie zawsze) wchodził na normalne obroty i było ok. Nigdy tak się nie działo jak potrzymałem rozrusznik do oporu, aż sam się wyłączył. Zero błędów. Warto popróbować - przez analogię. Na takie przypadki nie ma mądrych...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 26-11-2013 o 19:52 |
|
26-11-2013, 23:21 | #54 | |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Użytkowanie diesela
Napisał Pan;
Cytat:
i czy oprócz braku reakcji na pedał gazu przez te kilka sekund po odpaleniu miał Pan jeszcze jakieś inne? jak np; Falowanie nie równa praca silnika, czy potrafienie zgasnąć samochodu przy próbie odpalenia oraz jakieś migotania podświetlenia zegarów czy innych kontrolek. |
|
27-11-2013, 10:05 | #55 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Użytkowanie diesela
Cytat:
Cytat:
Co ciekawe - tak na pierwsze wrażenie rozrusznik kręcił nieźle... Potem jeden z userów na Forum opisał identyczne kłopoty z Mondeo Mk3 2,0 tdci i przytrzymanie rozrusznika dłużej także pomogło. Potem wymienił akumulator i było już ok. Generalnie: przyczyną może być słaby uszkodzony akumulator (niewydajny prądowo), ale także zwalony rozrusznik, pobierający zbyt duży prąd (opiłki metalowe w rozruszniku). Co nie znaczy, że układ paliwowy nie jest winny - to jest również możliwe...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-11-2013 o 10:20 |
||
27-11-2013, 11:10 | #56 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 18-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: Diesel 2.0 tdci 140KM DPF
Rocznik: 2012
Postów: 35
|
Odp: Użytkowanie diesela
Potwierdzam wtryski. Ja to już mam za sobą (sprzedałem Mondeo MK3). Po odpaleniu obroty falują, szarpie, chodzi jakby jeden cylinder "przygasał", czasem zgaśnie, a czasem obudzi się i jest OK. To jest uszkodzony wtrysk - zwykle zacierający się tłoczek - wcale nie muszą "lać". Jak mój Mondeo był jeszcze na gwarancji to asy naprawili to tak, że zwiększyli ciśnienie wtryski i już się "zacierał". Ale dociągnął do prawie 100tys i koniec. Wtryski poszły do regeneracji, nowy właściciel obecnie nie narzeka.
Opiłki w rozruszniku też były - zawiesił się i nie łapał koła zamachowego - po czyszczeniu jest OK. |
27-11-2013, 11:30 | #57 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Użytkowanie diesela
u mnie zawsze przy pierwszym odpaleniu po długim postoju auto przez kilka sekund nie reaguje na gaz i w tym czasie samochód się dusi a obroty falują , ale z tego, co zauważyłem to w granicach ponad 1000obr, a potem spadają i tak już zostają oraz potrafi migać podświetlenie zegarów i deski rozdzielczej (muszę sprawdzić jeszcze światło podsufitki) a odgłos silnika jest wtedy bardziej METALICZNY.
Gdy po pierwszym odpaleniu przejadę kilka km, to drugie odpalenie wygląda tak samo jak pierwsze tylko, że falowanie nie trwa już kilka sekund a chwilkę a miganie podświetlenia nie zawsze występuje, które zawsze idzie w parze z falowaniem Teraz, gdy jest zimno chociaż nie tak bardzo bo w granicach 0 stopni samochód potrafi odpalić z tymi wszystkimi objawami, co pisałem wyżej, ale po paru sekundach gaśnie NAWET JAK PRZYTRZYMAŁEM KLUCZYK P. WOJTKU(chociaż reakcja na gaz była), Dopiero druga próba odpala samochód chociaż nie powiem, że z problemami. Wojte, a powiedz mi pamietasz może czy jak stałeś samochodem na luzie i dodawałeś gazu i puszczałeś odbijała Ci się wskazówka jakby spuszczona piłeczka z góry? Wiem, że wszystkie objawy falowania podobno wystąpiły po wymianie wtryskiwaczy tak po około tygodnia, ale to było z 3 lata temu i do dziś tak samochód jeżdzi, a jestem jego nowym właścicielem od 4 miesięcy. |
27-11-2013, 12:16 | #58 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Użytkowanie diesela
Cytat:
Wynika z tego, że objawy są nieco inne... Tym nie mniej - ze względu na te migotanie podświetlenia tablicy - sprawdź ładowanie akumulatora. Podłącz woltomierz do klem i odpal silnik. Po ok 1 sekundzie kiedy silnik zacznie samodzielnie pracować, napięcie powinno skoczyć na ok. 14,4V. Bardzo dużo dziwnych objawów, zupełnie od czapy, występuje w tdci przy zbyt niskim napięciu lub przy jego skokach. Nie raz opisywane także na Forum.
__________________
Zgredzik |
|
27-11-2013, 14:32 | #59 | |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 25-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003.09
Postów: 370
|
Odp: Użytkowanie diesela
To Akurat pytanie było do drugiego Wojtka "Wojte", ale reszta do CiebieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
A Gdyby nawet był slaby akumulator, to jadąc ileś km, naładowałbym go i falowania juz nie powinno być na luzie a mam. Chyba, że zakładasz wadliwy akumulator, czy alternator, który doładowuje?. |
|
27-11-2013, 14:45 | #60 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 18-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: Diesel 2.0 tdci 140KM DPF
Rocznik: 2012
Postów: 35
|
Odp: Użytkowanie diesela
Ha, to pytanie było chyba do mnie (Wojte) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wojtków tu dużo.
Ale każda opinia jest ważna. Nie zawsze, ale wracała - a jak nie wracała to znaczy, że silnik gasł. Według mnie to z powodu dławienia silnika. Przypominam: u mnie nie pracował poprawnie 1 wtryskiwacz krótko po odpaleniu. Jak wyłączysz jeden z czterech cylindrów (diesel czy benz) to silnik chodzi nierówno, obroty spadają, falują - a jak dasz gazu to czasem spadną, ale jeżeli warunki będą sprzyjające to nie zgaśnie tylko "odbije się". To jest trochę jak ze zduszeniem silnika na niskich obrotach: jak odpowiedni szybko zareagujesz (wciśniesz sprzęgło) to nie zgaśnie a obroty podskoczą. Ale według mnie to jest tylko efekt. Jego przyczyną mogą być wtryskiwacze. Oczywiście, weź pod uwagę to co pisze wojtekjanus - każdy ma jakieś doświadczenie. Ja przytaczam to co mnie spotkało i jak to naprawiłem. Porada wojtkajanusa jest tania w wykonaniu. Bump: zapomniałem dopisać, że u mnie po nasileniu awarii / niedomagania wtryskiwaczy coraz częściej migał sprężynką i kilka razy zgasł podczas jazdy - niemiłe uczucie i niebezpieczna sprawa - to wszystko przy ok 100tys km. Pompa paliwa nie wiórkowała - to akurat mnie ominęło (model z roku 2006) - było to bardzo często przyczyną uszkodzenia wtryskiwacza we wcześniejszych rocznikach tego silnika, niestety. |
|
|
|