Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-11-2013, 01:10   #11
Roman_Gie
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-05-2012
Model: Lexus IS300h
Silnik: 2.5
Rocznik: 2015
Postów: 3
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

Cytat:
1200 -1500
słownie: tysiąc dwieście- tysiąc pięcset kilometrów?
Przy takich przebiegach to nie brałbym pod uwagę auta droższego niż 5 tys PLN, na wakacje- taxi na lotnisko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Widzę nowy trend: antydiesel, wszystko ok- tylko weźcie pod uwagę, że używane diesle są tańsze niż benzyny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc ciężko operować sformułowaniem "diesel się zwróci po X km".

Polecam przejechać się na trasie:
- Mondeo Mk4 2,0 pb 145 km i 2,0 TDCI 140 km
- Focusem MK2 1,6 pb 100 km i 1,6 tdci 90 km

W mieście wystarczy benzyna, jak najbardziej. W trasie wolnossąca benzyna(nie V6, nie V8, nie turbobenzyna- mówimy o budżetowych samochodach, konkretnie Fordach z lat 2006-2010) to porażka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I pod względem przyjemności z jazdy i oszczędności ("jadąc focusem 1,6 90km/h-110 mam spalanie 6l"- jadąc w ten sposób dieslem masz nieco ponad 4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
Swego czasu miałem jednocześnie C5 III 2,0 HDI i 2,0 PB.
Do pracy (właściwej, handel samochodami to dodatkowe zajęcie) mam(obecnie) 70 km w jedną stronę, 30% miasto/70% trasa, w tym droga ekspresowa- pomijając, że benzyną nie jeździłem szybciej niż 130km/h- bo się zwyczajnie nie dało- wysokie obroty, hałas, odczuwalny brak mocy- spalanie było znacznie wyższe. Normalne warunki drogowe, korek, remont, trzeba coś wyprzedzić, pośpiech itd.

Wyniki:
HDI średnio 6,9 L/100, prędkość: w mieście zgodnie z przepisami, trasa 110-120 km/h, ekspresowa: 150-160 km/h (tyle mniej więcej wychodzi średnio, samochodem przejechałem ponad 150 tys km)
PB średnio 11,1 L/100, prędkość: w mieście zgodnie z przepisami, trasa 110-120 km/h, ekspresowa: 110-130 km/h (średnia z 4000 km)

Nie mówię, że każdy ma kupować diesla, ale trochę w tym wszystkim logiki i zdrowego podejścia,bo niedługo okaże się że diesel pali 7, a benzyna 7,5- nie ma też co patrzeć w dane producentów nt spalania, bo takie warunki nie istnieją poza laboratorium Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To że diesle "są bardziej awaryjne": wg AutoŚwiata po 150 tys km w HDI powinienem osiwieć, zbankrutować, nie wychodzić z warsztatu: na razie naprawiane tylko takie części, które można spotkać w benzynie: hamulce, el. zawieszenia, elektronika. Sprzęgło, turbo, wtrysk- seryjne. I wcale fanem modelu nie jestem, wręcz przeciwnie, to nie jest zły samochód, ale zwyczajnie "nie dla mnie".
Podobnie było w S-maxie, prawie 200 tys km na seryjnych najdroższych podzespołach- turbina prawdopodobnie byłaby do wymiany w ciągu 50 tys km. Myślę, że sprzęgło spokojnie wytrzymałoby do 300 tys km, wtryski podobnie(tankuję dobre paliwa, ale też bez przesady) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Tak więc, to że w Polsce diesel po 150 tys km wymaga wymiany podzespołów za 10000 PLN nie wynika z tragicznej jakości i niedoróbek wysokoprężnych jednostek, a faktu, że często mają za sobą dwukrotnie wyższy dystans. No ewentualnie były używane przez motoryzacyjnego ignoranta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Ostatnio edytowane przez Roman_Gie ; 19-11-2013 o 01:12
Roman_Gie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-11-2013, 09:25   #12
maciekcar
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

Cytat:
Napisał Sebvek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z takkm przebiegiem to zatankujesz dwa razy auto do pelna na rok, wiec ani diesel ani gaz nie beda potrzebne.
Blednie Ci podałem przebieg: 12000 -15000

Bump:
Cytat:
Napisał Roman_Gie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
słownie: tysiąc dwieście- tysiąc pięcset kilometrów?

Przy takich przebiegach to nie brałbym pod uwagę auta droższego niż 5 tys PLN, na wakacje- taxi na lotnisko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Widzę nowy trend: antydiesel, wszystko ok- tylko weźcie pod uwagę, że używane diesle są tańsze niż benzyny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc ciężko operować sformułowaniem "diesel się zwróci po X km".

HEHE Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jedno 0 a ile moze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump: czytajac o dieslach cena eksploatacji jest wysoka lub jak sie uda bardzo wysoka a jaka jest cena urzytkowania silnika 1.6 Moc 100 KM / 74 kW a 116 KM / 85 kW jest generalna roznica w zuzyciu czesci lub napraw

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 19-11-2013 o 15:55
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-11-2013, 13:05   #13
kael82
ford::advanced
 
Avatar kael82
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-12-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (163KM)
Rocznik: 2010
Postów: 250
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

Cytat:
Napisał Roman_Gie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tylko weźcie pod uwagę, że używane diesle są tańsze niż benzyny
I tutaj należałoby zadać pytanie: dlaczego tak jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał Roman_Gie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
"jadąc focusem 1,6 90km/h-110 mam spalanie 6l"- jadąc w ten sposób dieslem masz nieco ponad 4
Ja tam wolę 6 litrów, mniej przyjemności z jazdy i święty spokój. No ale "jeden lubi sweter, drugi eter". Poza tym znasz rynek i wiesz co się dzieje odnośnie przebiegów. Po 150000km może i niewiele się dzieje z autem od strony drogiego osprzętu, ale po 250000 i więcej pewne podzespoły siadają - nie ma siły. A kupić auto z pewnym przebiegiem to wcale nie takie hop-siup :-). Zresztą sam wiesz jak jest.
Oczywiście wsiadając do swojego auta jazda jest bardzo przyjemna, ale po prostu słabszym samochodem też dojadę z miejsca na miejsce jednocześnie czerpiąc trochę mniej przyjemności z tej jazdy. Tylko tyle, choć dla wielu to aż tyle. A czy dojadę 5 minut wcześniej, czy 10 minut później to dla mnie nie ma znaczenia.

Ostatnio edytowane przez kael82 ; 19-11-2013 o 13:38
kael82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-11-2013, 13:18   #14
escort996
ford::beginner
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 15-11-2013
Skąd: Jarocin
Model: Escort 1.6 16v
Silnik: 1.6 16v Zetec
Rocznik: 1996
Postów: 47
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

Jeśli chodzi o silnik to polecam benzyniak przy niskich przebiegach.
escort996 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2013, 06:58   #15
maciekcar
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

prosba o opinie na temat modelu (link ponizej)
http://otomoto.pl/ford-focus-1-6-ben...C31265789.html
Zastanawiajaca sprawa: brak zdjec srodka i silnika sprzedawca twierdzi ze nie czasu na robienie zdjec (sesji) wszystkim autom jakim ma Odpycha troche
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2013, 15:37   #16
Roman_Gie
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-05-2012
Model: Lexus IS300h
Silnik: 2.5
Rocznik: 2015
Postów: 3
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

Cytat:
I tutaj należałoby zadać pytanie: dlaczego tak jest
to chyba oczywiste: większa podaż, większe przebiegi
Roman_Gie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2013, 16:49   #17
Bonzo7
ford::beginner
 
Avatar Bonzo7
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 06-08-2012
Skąd: Grodzisk Maz
Model: Focus/Focus 2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2004/2007
Postów: 23
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

Cytat:
Napisał maciekcar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
prosba o opinie na temat modelu (link ponizej)
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Zastanawiajaca sprawa: brak zdjec srodka i silnika sprzedawca twierdzi ze nie czasu na robienie zdjec (sesji) wszystkim autom jakim ma Odpycha troche
Przedni zderzak ma inny odcień lakieru , tylny też jest zle spasowany , na klapie bagażnika w okolicy numeru rej po prawej stronie wgniotka .
Tyle na szybko
Bonzo7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2013, 18:30   #18
Lukaszenko89
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

Srebrne auta rzadko kiedy maja jeden odcień na wszystkich elementach, więc w tym przypadku sam odcień nie świadczy o tym czy był malowany czy nie. Jest taka opinia, ze srebny to zmora lakierników, także tych w fabrykach producentów
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2013, 18:45   #19
jumka03
ford::beginner
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 18-01-2013
Skąd: De
Model: Focus II
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 28
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

Cytat:
Napisał Lukaszenko89 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ze srebny to zmora lakierników, także tych w fabrykach producentów
Zgodze sie. W moim zalezy jak swiatlo pada(slonce) raz wyglada jednolicie, raz jakby fordowska wersja Polo Harlekin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. w kolorze srebrnym i wszystkich jego odcieniach.
Ten ww akurat ma znaczna roznice
jumka03 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2013, 19:00   #20
wieczormondeo87
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 17-05-2012
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo III
Silnik: 2.0 tdci 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 11
Domyślnie Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik

Przy takich przebiegach to raczej benzyna. W zimie się szybciej nagrzewa, brak przypadłości diesli, znacznie tańsze koszty serwisowania, jeśli jesteś spokojnym kierowcą to 100KM spokojnie wystarczy a spalanie będzie niskie. Na korzyść diesla przemawia to ze w trasie znacznie przyjemniej i ekonomiczniej. Jak chcesz przycisnąć to procentowy wzrost spalania w dieslu będzie znacznie niższy niż w benzynie. w Twoim przypadku przy przebiegach rzędu 1000km miesięcznie to ok. 420zł za benzynę i 330zł za ropę. Najmniejsza usterka diesla zje Twoją kilku miesięczną oszczędnośćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wieczormondeo87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.