|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-11-2013, 01:10 | #11 | |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-05-2012
Model: Lexus IS300h
Silnik: 2.5
Rocznik: 2015
Postów: 3
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
Cytat:
Przy takich przebiegach to nie brałbym pod uwagę auta droższego niż 5 tys PLN, na wakacje- taxi na lotnisko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Widzę nowy trend: antydiesel, wszystko ok- tylko weźcie pod uwagę, że używane diesle są tańsze niż benzyny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc ciężko operować sformułowaniem "diesel się zwróci po X km". Polecam przejechać się na trasie: - Mondeo Mk4 2,0 pb 145 km i 2,0 TDCI 140 km - Focusem MK2 1,6 pb 100 km i 1,6 tdci 90 km W mieście wystarczy benzyna, jak najbardziej. W trasie wolnossąca benzyna(nie V6, nie V8, nie turbobenzyna- mówimy o budżetowych samochodach, konkretnie Fordach z lat 2006-2010) to porażka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I pod względem przyjemności z jazdy i oszczędności ("jadąc focusem 1,6 90km/h-110 mam spalanie 6l"- jadąc w ten sposób dieslem masz nieco ponad 4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Swego czasu miałem jednocześnie C5 III 2,0 HDI i 2,0 PB. Do pracy (właściwej, handel samochodami to dodatkowe zajęcie) mam(obecnie) 70 km w jedną stronę, 30% miasto/70% trasa, w tym droga ekspresowa- pomijając, że benzyną nie jeździłem szybciej niż 130km/h- bo się zwyczajnie nie dało- wysokie obroty, hałas, odczuwalny brak mocy- spalanie było znacznie wyższe. Normalne warunki drogowe, korek, remont, trzeba coś wyprzedzić, pośpiech itd. Wyniki: HDI średnio 6,9 L/100, prędkość: w mieście zgodnie z przepisami, trasa 110-120 km/h, ekspresowa: 150-160 km/h (tyle mniej więcej wychodzi średnio, samochodem przejechałem ponad 150 tys km) PB średnio 11,1 L/100, prędkość: w mieście zgodnie z przepisami, trasa 110-120 km/h, ekspresowa: 110-130 km/h (średnia z 4000 km) Nie mówię, że każdy ma kupować diesla, ale trochę w tym wszystkim logiki i zdrowego podejścia,bo niedługo okaże się że diesel pali 7, a benzyna 7,5- nie ma też co patrzeć w dane producentów nt spalania, bo takie warunki nie istnieją poza laboratorium Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To że diesle "są bardziej awaryjne": wg AutoŚwiata po 150 tys km w HDI powinienem osiwieć, zbankrutować, nie wychodzić z warsztatu: na razie naprawiane tylko takie części, które można spotkać w benzynie: hamulce, el. zawieszenia, elektronika. Sprzęgło, turbo, wtrysk- seryjne. I wcale fanem modelu nie jestem, wręcz przeciwnie, to nie jest zły samochód, ale zwyczajnie "nie dla mnie". Podobnie było w S-maxie, prawie 200 tys km na seryjnych najdroższych podzespołach- turbina prawdopodobnie byłaby do wymiany w ciągu 50 tys km. Myślę, że sprzęgło spokojnie wytrzymałoby do 300 tys km, wtryski podobnie(tankuję dobre paliwa, ale też bez przesady) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak więc, to że w Polsce diesel po 150 tys km wymaga wymiany podzespołów za 10000 PLN nie wynika z tragicznej jakości i niedoróbek wysokoprężnych jednostek, a faktu, że często mają za sobą dwukrotnie wyższy dystans. No ewentualnie były używane przez motoryzacyjnego ignoranta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Roman_Gie ; 19-11-2013 o 01:12 |
|
19-11-2013, 09:25 | #12 | ||
Postów: n/a
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
Cytat:
Bump: Cytat:
Przy takich przebiegach to nie brałbym pod uwagę auta droższego niż 5 tys PLN, na wakacje- taxi na lotnisko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Widzę nowy trend: antydiesel, wszystko ok- tylko weźcie pod uwagę, że używane diesle są tańsze niż benzyny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc ciężko operować sformułowaniem "diesel się zwróci po X km". HEHE Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jedno 0 a ile moze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: czytajac o dieslach cena eksploatacji jest wysoka lub jak sie uda bardzo wysoka a jaka jest cena urzytkowania silnika 1.6 Moc 100 KM / 74 kW a 116 KM / 85 kW jest generalna roznica w zuzyciu czesci lub napraw Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 19-11-2013 o 15:55 |
||
19-11-2013, 13:05 | #13 | ||
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-12-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (163KM)
Rocznik: 2010
Postów: 250
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
Cytat:
Cytat:
Oczywiście wsiadając do swojego auta jazda jest bardzo przyjemna, ale po prostu słabszym samochodem też dojadę z miejsca na miejsce jednocześnie czerpiąc trochę mniej przyjemności z tej jazdy. Tylko tyle, choć dla wielu to aż tyle. A czy dojadę 5 minut wcześniej, czy 10 minut później to dla mnie nie ma znaczenia. Ostatnio edytowane przez kael82 ; 19-11-2013 o 13:38 |
||
19-11-2013, 13:18 | #14 |
ford::beginner
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 15-11-2013
Skąd: Jarocin
Model: Escort 1.6 16v
Silnik: 1.6 16v Zetec
Rocznik: 1996
Postów: 47
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
Jeśli chodzi o silnik to polecam benzyniak przy niskich przebiegach.
|
20-11-2013, 06:58 | #15 |
Postów: n/a
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
prosba o opinie na temat modelu (link ponizej)
http://otomoto.pl/ford-focus-1-6-ben...C31265789.html Zastanawiajaca sprawa: brak zdjec srodka i silnika sprzedawca twierdzi ze nie czasu na robienie zdjec (sesji) wszystkim autom jakim ma Odpycha troche |
20-11-2013, 15:37 | #16 | |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-05-2012
Model: Lexus IS300h
Silnik: 2.5
Rocznik: 2015
Postów: 3
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
Cytat:
|
|
20-11-2013, 16:49 | #17 | |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 06-08-2012
Skąd: Grodzisk Maz
Model: Focus/Focus 2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2004/2007
Postów: 23
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
Cytat:
Tyle na szybko |
|
20-11-2013, 18:30 | #18 |
Postów: n/a
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
Srebrne auta rzadko kiedy maja jeden odcień na wszystkich elementach, więc w tym przypadku sam odcień nie świadczy o tym czy był malowany czy nie. Jest taka opinia, ze srebny to zmora lakierników, także tych w fabrykach producentów
|
20-11-2013, 18:45 | #19 | |
ford::beginner
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 18-01-2013
Skąd: De
Model: Focus II
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
Cytat:
Ten ww akurat ma znaczna roznice |
|
20-11-2013, 19:00 | #20 |
ford::beginner
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 17-05-2012
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo III
Silnik: 2.0 tdci 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 11
|
Odp: focus mk2 2005-2006 Silnik
Przy takich przebiegach to raczej benzyna. W zimie się szybciej nagrzewa, brak przypadłości diesli, znacznie tańsze koszty serwisowania, jeśli jesteś spokojnym kierowcą to 100KM spokojnie wystarczy a spalanie będzie niskie. Na korzyść diesla przemawia to ze w trasie znacznie przyjemniej i ekonomiczniej. Jak chcesz przycisnąć to procentowy wzrost spalania w dieslu będzie znacznie niższy niż w benzynie. w Twoim przypadku przy przebiegach rzędu 1000km miesięcznie to ok. 420zł za benzynę i 330zł za ropę. Najmniejsza usterka diesla zje Twoją kilku miesięczną oszczędnośćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|