|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-11-2013, 15:56 | #1 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-10-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 125
|
Komunikat-Silnik Usterka
Witam Kolegów i Koleżanki,
Jestem Nowy na forum Forda, wiec proszę o wyrozumiałość ( czytałem regulamin i zasady )lecz sytuacja jaka mnie spotkała jest lekko stresująca-zwłaszcza, że muszę wrócić z długiego weekendu kolejne 500km. Od początku, 2tyg temu stałem się posiadaczem ( myślałem, że szczęśliwym) Focus 1.8TDCI z 2008 po lifcie. Auto z pewnego źródła, serwisowane, oryginalny przebieg 91000. Generalnie trochę nim pojeździłem(miasto) aby sie przyzwyczaić i wczoraj wieczorem wyruszyłem w trasę 500km. Po ok 440 przy prędkości 110-120 nagle słyszę pisk komputera ,czuje jak silnik przechodzi w tryb awaryjny ( hamowanie silnikiem) oraz pojawia sie komunikat: Silnik Usterka.........Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. oraz kontrolka ESP,obroty do 1400/min . Zatrzymuję się, wyłączam silnik po chwili zapalam-"gra i buczy" wiec ruszam rozpędzam sie do ok 80km/h i powtórka tym razem wyłączenie i włączenie nic nie daje. Jadę trochę na awaryjnym ( droga expresowa), zjeżdżam i wzywam assistance. Pan przyjeżdża, podłącza kompa i przekazuje błąd: P1201- zawór wtryskowy ( z tego co zdążyłem się zorientować to chyba te 2 informacje sie wykluczają ale pewności nie mam). Po skasowaniu błędu samochód rusza, z raz czy dwa delikatne jedno szarpnięcie i reszta trasy na loozie ( pomijam fakt 2.30 w nocy i stresu na poziomie nieopisanym). Nie odczuwam spadku mocy ani innych usterek (dymienie , itd). Problem polega na tym, że długi weekend , ASO pozamykane do poniedziałku, a przede mną w niedziele 500km powrotu. Proszę o pomoc, poradę co to mogło być -jak sobie poradzić jeśli to sie powtórzy, jak samodzielnie można zresetować błąd ( jeśli sie da), znajomy mechanik jutro zerknie ale może cos można zasugerować-na co powinien zwrócić uwagę. Bardzo proszę o pomoc. Ostatnio edytowane przez ukiuki ; 01-11-2013 o 15:59 |
01-11-2013, 17:39 | #2 |
Postów: n/a
|
Miałem identyczną sytuację. Przebieg 90tys, focus 1.8 tdci 2008. Okazało się, że wtryski są uszkodzone. Wymiana na nowe (siemens), problem rozwiązany. Co ciekawe u mnie nie było żadnych błędów. Auto sprawdzane przed zakupem w ASO.
Wysyłane z mojego HTC Desire S za pomocą Tapatalk 2 |
01-11-2013, 17:59 | #3 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-04-2013
Skąd: Białystok
Model: focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: Komunikat-Silnik Usterka
no niestety, trwałość wtrysków w silnikach TDCI to temat rzeka. Obawiam się, że kolega mavericq ma racje, a to oznacza, że Twój powrót przez 500 km może być ciekawy.
|
01-11-2013, 20:02 | #4 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-10-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 125
|
Odp: Komunikat-Silnik Usterka
Qrcze to nie dobrze, swoją drogą dziś od rana szukam jakiś info co to mogło być i czytałem o wtryskach-było tam podane kilka typowych objawów i żaden u mnie nie występuje ( pali na dotyk, ma moc, nie dymi,pracuje równiutko, nie świeci się kontrolka świec). Dziś małą rundka ( ok 70km ) idzie jak przecinak, 140 na zegarze i cisza. Nie wiem co mam myśleć. A czy sa jakieś sposoby aby "ręcznie" wymazać błąd z kompa? Może ktoś ma jakiś inny pomysł?
|
02-11-2013, 09:43 | #5 |
ford::average
Imię: paxon
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: Szczecin
Model: focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 73
|
Odp: Komunikat-Silnik Usterka
Najlepsze rozwiązanie dla Ciebie to zakup dobrego pakietu assistance z holowaniem do miejsca zamieszkania. To mógł być jednorazowy problem, jeżeli po skasowaniu błędu pojechałeś dalej. Może jakieś trefne paliwo ? Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?
|
02-11-2013, 15:53 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-09-2007
Skąd: far far away
Model: RS500
Silnik: mocny
Rocznik: 2012
Postów: 177
|
Odp: Komunikat-Silnik Usterka
Niestety - wątpię aby był pojedynczy epizod. Tak się zaczyna jazda z wtryskami. U mnie zaczęła się zapalać kontrolka ESP, później było pooszarpywanie, a skończyło się lawetą (2 razy w ciągu 1 dnia). Szajs...
__________________
odzyskałem rozum, zdrowie i pieniądze - sprzedałem ostatniego forda i zmieniłem koncern na VAG |
04-11-2013, 08:37 | #7 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-10-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 125
|
Odp: Komunikat-Silnik Usterka
Witam, dotarłem choć 3 razy szarpnął ( takie jednokrotne szarpnięcia po 0,5 sek ) co do filtra to nie wiem bo kupiłem go 2 tygodnie temu. Samochód którym jeździł dyrektor z ASO. W sobotę byłem u zaprzyjaźnionego mechanika , podpiął pod kompa i mówił, ze nie ma żadnych błędów i na podstawie wykresów i parametrów to podobno wtryskiwacze podają parametry - jak to stwierdził , których dawno nie widział w używanym samochodzie ( w sensie , że bardzo dobre i całkowicie w normach). Kontaktowałem się już z ASO i czekam na informacje zwrotną bo samochód jest objęty gwarancją forda 12 i świeżo po przeglądzie. Będę informował. Filtr na pewno wymienię bo czytałem, że podobno ford nie wymienia.!?
|
05-11-2013, 08:57 | #8 |
ford::amateur
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 31-12-2012
Skąd: Warszawa
Model: MK2 FL
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2008
Postów: 8
|
Odp: Komunikat-Silnik Usterka
Witam wszystkich. Mam Focusa z tym samym silnikiem co kolega ukiuki i z tego samego roku. Problem, który opisał dopadł też mnie. Samochód kupiłem na początku br. Pierwszy raz (marzec) zdarzyła się ta nieprzyjemna sytuacja w trasie po przejechaniu ok 60km. Kilka razy gasiłem i odpaliłem samochód, po kilku km jakoś przeszło. Oczywiście szarpał niemiłosiernie i co chwile "usterka silnika". Dojechałem do celu, na powrocie kilka razy lekko szarpał. Po podłączeniu do komputera błąd na wtrysku (nie pamiętam numeru błędu). Do sierpnia samochód jeździł bez problemu, aż tu nagle... Zaczęło się od lekkich szarpnięć, po kilkuset metrach "usterka silnika", kontrolka ESP i tryb awaryjny. Problem zniknął po wykonaniu tych samych czynności co za pierwszym razem. Gdzieś czytałem, że może to być spowodowane nagarem w EGR. Podobno może się oderwać i coś przytkać w silniku i do czasu wypalenia samochód wariuje.
Zapomniałem - przebieg aktualny 122kkm, kupiłem jak miał 110kkm. Ostatnio edytowane przez KamilN85 ; 05-11-2013 o 09:00 |
06-11-2013, 19:04 | #9 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-10-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 125
|
Odp: Komunikat-Silnik Usterka
Witam , wiec tak samochód stał 6 godzin w ASO i podobno problem tkwił w poluzowanych opaskach przy intercoolerze którędy dostawało się lewe powietrze-zobaczymy
|
06-11-2013, 19:26 | #10 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2013
Skąd: Lublin
Model: Fokus 2
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 10
|
Odp: Komunikat-Silnik Usterka
|