|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-10-2013, 19:30 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-01-2008
Model: MONDEO MK3
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 18
|
Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn
FORD MONDEO 2.0 TDCI 130 km 2002r.
Witam, mam taki oto problem: ubywa mi płynu w układzie chłodzenia w tempie strasznym. Na postoju brak śladów wycieku dopiero w trakcie jazdy chyba gubi. Jak samochód się rozgrzej i odkręcam korek w zbiorniczku wyrównawczym to strasznie syczy i słychać bulgotanie, a następnie wywala do zbiorniczka trochę płynu tak jakby było tam ogromne ciśnienie. Jakieś pomysły? Mój mechanik powiedział, że to może być uszczelka pod głowicą. Help |
29-10-2013, 19:38 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn
bo to jest uszczelka pod glowica Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
29-10-2013, 19:39 | #3 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
|
Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn
Cytat:
Zobacz czy masz "majonez" na korku oleju - jeżeli waliłby płyn do oleju przez uszczelkę to byłby majonez, jeżeli waliłby do komory spalania kopciłby na biało Ja poszukałbym nieszczelności (wykwity na wężach)
__________________
brakeparts.pl - tarcze i klocki : EBC, ATE, Zimmermann, Black Diamond, DBA, SP Performance, Hawk Performance Facebook <- lajkować! |
|
29-10-2013, 19:43 | #4 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn
Cytat:
Cytat:
Przy normalnej pracy nie masz tak duzego cisnienia w ukladzie, czasem jak odkrecisz korek przy wywalonej uszczelce pod glowica mozesz miec niezla fontanne i latwo sie poparzyc.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
||
29-10-2013, 20:08 | #5 |
ford::advanced
Imię: Arek
Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondek / Transit Connect
Silnik: 2,0 tdci /1,5 Ecoblue
Rocznik: 2018 / 2022
Postów: 496
|
Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn
Czeka Cie wymiana uszczelki i planowanie głowicy. Ale to nic strasznego i bardzo kosztownego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
29-10-2013, 20:16 | #6 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km 1.5 ECOBLUE 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2018 2005
Postów: 733
|
Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn
Przerabiałem identyczny problem, mondeo TDCI 2004 rok, ubywały ogromne ilości płynu chłodzącego, coś około 15 litrów na 1000 km, wycieków nie było, nie dymił na biało, czasami w fazie rozgrzewania puścił siwego bąka. Po wyczerpaniu pomysłów zdjąłem głowicę, po uszczelce nie było nic widać, oddałem głowicę do sprawdzenia i okazało się że jest pęknięta pod zaworami ssącymi na pierwszym cylindrze. Mondeo rzadko robi takiego psikusa ale się zdarza.
|
29-10-2013, 21:18 | #7 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
|
Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn
Cytat:
__________________
brakeparts.pl - tarcze i klocki : EBC, ATE, Zimmermann, Black Diamond, DBA, SP Performance, Hawk Performance Facebook <- lajkować! |
|
29-10-2013, 21:24 | #8 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn
test waro zrobic, koszt nikly a definitywnie wyjasni sprawe.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
29-05-2022, 14:03 | #9 |
ford::beginner
Imię: robert
Zarejestrowany: 17-04-2014
Skąd: bolechowice
Model: ford mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 13
|
ubywający płyn w zbiorniczku wyrównawczym
Witam.
Od ponad pół roku w moim mondeo mk3 tdci 2.0 z 2005 r. ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym . Ubywa podczas jazdy, gdyż nie zaobserwowałem żadnych wycieków na postoju, dolewam zbiorniczek do max raz na 2 tygodnie po przejechaniu około 500 km.Wymieniłem korek na nowy oryginalny ale to nic nie dało,mam obawy że to albo pompa wody albo uszczelka pod głowicą.Od jakiegoś czasu rano gdy auto jest zimne, nie pali od kopa tylko za drugim albo trzecim razem załapie, przy czym na samym początku ma niskie obroty po czym wskakuje na normalne. Rano rzez pierwsze kilkadziesiąt sekund wydobywa się z rury biały dym . Jak go przegonię po 100 metrach to wszystko mija. Na rozgrzanym silniku pali od kopa gdyż był był w listopadzie robiony cały układ wtryskowy , moc jest , nie wyskakują żadne błędy. Rok temu była sytuacja że musiałem dolać około 2 litry oleju, silnik wtedy zaczął głośniej jakby buczeć na wolnych obrotach po czym się zorientowałem, nie świecił kontrolka od oleju. Czy to miało wpływ na uszczelkę od głowicy, bo mam wrażenie że po tym zaczęło ubywać płynu. A może to pompa wody? |
30-05-2022, 07:05 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
|
Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn
pompę wody masz przecież na wierzchu, zespolona z pompą od wspomagania - zdarza się czasem że cieknie albo przy małym termostacie - przecieka oring, albo na stalowej uszczelce w miejscu przykręcenia do bloku - wyciek w obydwu miejscach trudny do zweryfikowania bo od gorącego bloku szybko paruje.
Co do braku oleju, czy braku płynu - przegrzania, obydwa problemy mogą być przyczyną uszkodzenia uszczelki z powodu przegrzania motoru. dziwne ze po regeneracji układu paliwowego dalej słabo pali o poranku, niskie obroty po odpaleniu to w zasadzie w charakterystyczny objaw uszkodzenia wtrysków lub niedomykającego się egra. do sprawdzenia też chłodniczka spalin - może popuszcza płyn do wydechu i stąd para przy porannym odpalaniu uszkodzona uszczelka pod głowicą to najczęściej tworzy duże ciśnienia w zbiorniczku i wtedy objaw jest jasny - warto może zrobić test spalin? |