Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-10-2013, 19:30   #1
zawka1
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-01-2008
Model: MONDEO MK3
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 18
Domyślnie Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn

FORD MONDEO 2.0 TDCI 130 km 2002r.
Witam, mam taki oto problem: ubywa mi płynu w układzie chłodzenia w tempie strasznym. Na postoju brak śladów wycieku dopiero w trakcie jazdy chyba gubi. Jak samochód się rozgrzej i odkręcam korek w zbiorniczku wyrównawczym to strasznie syczy i słychać bulgotanie, a następnie wywala do zbiorniczka trochę płynu tak jakby było tam ogromne ciśnienie. Jakieś pomysły? Mój mechanik powiedział, że to może być uszczelka pod głowicą. Help

zawka1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2013, 19:38   #2
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn

bo to jest uszczelka pod glowica Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2013, 19:39   #3
pawpor
ford::advanced
 
Avatar pawpor
 
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
Domyślnie Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn

Cytat:
Napisał zawka1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak samochód się rozgrzej i odkręcam korek w zbiorniczku wyrównawczym to strasznie syczy i słychać bulgotanie,
To jest akurat normalne - w układzie chłodzenia ma być większe ciśnienie bo dzięki temu płyn wrze w wyższej temperaturze. Jeżeli odkręcisz korek ze zbiorniczka to obniżasz ciśnienie i doprowadzasz do wrzenia (reguła przekory)

Zobacz czy masz "majonez" na korku oleju - jeżeli waliłby płyn do oleju przez uszczelkę to byłby majonez, jeżeli waliłby do komory spalania kopciłby na biało

Ja poszukałbym nieszczelności (wykwity na wężach)
pawpor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2013, 19:43   #4
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn

Cytat:
Napisał pawpor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zobacz czy masz "majonez" na korku oleju - jeżeli waliłby płyn do oleju przez uszczelkę to byłby majonez, jeżeli waliłby do komory spalania kopciłby na biało
niekoniecznie, moze wywalac tylko spaliny do ukladu chlodzenia, sam tak mialem

Cytat:
Napisał pawpor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To jest akurat normalne - w układzie chłodzenia ma być większe ciśnienie bo dzięki temu płyn wrze w wyższej temperaturze. Jeżeli odkręcisz korek ze zbiorniczka to obniżasz ciśnienie i doprowadzasz do wrzenia (reguła przekory)
niezupelnie, pisze z wlasnego doswiadczenia, walilo mi spalinami do ukladu chlodzenia, jak odkrecilem korek woda bulgotala jak by sie gotowala i jej poziom z ponizej minimalnego podnosil sie znaczaco, slychac bylo bulgotanie.

Przy normalnej pracy nie masz tak duzego cisnienia w ukladzie, czasem jak odkrecisz korek przy wywalonej uszczelce pod glowica mozesz miec niezla fontanne i latwo sie poparzyc.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2013, 20:08   #5
arkmyl12
ford::advanced
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondek / Transit Connect
Silnik: 2,0 tdci /1,5 Ecoblue
Rocznik: 2018 / 2022
Postów: 496
Domyślnie Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn

Czeka Cie wymiana uszczelki i planowanie głowicy. Ale to nic strasznego i bardzo kosztownego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
arkmyl12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2013, 20:16   #6
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km 1.5 ECOBLUE 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2018 2005
Postów: 733
Domyślnie Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn

Przerabiałem identyczny problem, mondeo TDCI 2004 rok, ubywały ogromne ilości płynu chłodzącego, coś około 15 litrów na 1000 km, wycieków nie było, nie dymił na biało, czasami w fazie rozgrzewania puścił siwego bąka. Po wyczerpaniu pomysłów zdjąłem głowicę, po uszczelce nie było nic widać, oddałem głowicę do sprawdzenia i okazało się że jest pęknięta pod zaworami ssącymi na pierwszym cylindrze. Mondeo rzadko robi takiego psikusa ale się zdarza.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2013, 21:18   #7
pawpor
ford::advanced
 
Avatar pawpor
 
Zarejestrowany: 12-10-2006
Skąd: Rybnik/Kraków
Model: Alfa 159 SW
Silnik: 2.4 JTDm
Rocznik: 2006
Postów: 456
Domyślnie Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn

Cytat:
Napisał 1olek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
niezupelnie, pisze z wlasnego doswiadczenia, walilo mi spalinami do ukladu chlodzenia, jak odkrecilem korek woda bulgotala jak by sie gotowala i jej poziom z ponizej minimalnego podnosil sie znaczaco, slychac bylo bulgotanie
Ja jednak przed zrzuceniem głowicy zrobiłbym test obecności spalin w układzie chłodzenia - lepiej najpierw zdiagnozować niż działać "na pałę" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pawpor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2013, 21:24   #8
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn

test waro zrobic, koszt nikly a definitywnie wyjasni sprawe.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2022, 14:03   #9
rumi971
ford::beginner
 
Imię: robert
Zarejestrowany: 17-04-2014
Skąd: bolechowice
Model: ford mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 13
Domyślnie ubywający płyn w zbiorniczku wyrównawczym

Witam.
Od ponad pół roku w moim mondeo mk3 tdci 2.0 z 2005 r. ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym . Ubywa podczas jazdy, gdyż nie zaobserwowałem żadnych wycieków na postoju, dolewam zbiorniczek do max raz na 2 tygodnie po przejechaniu około 500 km.Wymieniłem korek na nowy oryginalny ale to nic nie dało,mam obawy że to albo pompa wody albo uszczelka pod głowicą.Od jakiegoś czasu rano gdy auto jest zimne, nie pali od kopa tylko za drugim albo trzecim razem załapie, przy czym na samym początku ma niskie obroty po czym wskakuje na normalne. Rano rzez pierwsze kilkadziesiąt sekund wydobywa się z rury biały dym . Jak go przegonię po 100 metrach to wszystko mija. Na rozgrzanym silniku pali od kopa gdyż był był w listopadzie robiony cały układ wtryskowy , moc jest , nie wyskakują żadne błędy. Rok temu była sytuacja że musiałem dolać około 2 litry oleju, silnik wtedy zaczął głośniej jakby buczeć na wolnych obrotach po czym się zorientowałem, nie świecił kontrolka od oleju. Czy to miało wpływ na uszczelkę od głowicy, bo mam wrażenie że po tym zaczęło ubywać płynu.
A może to pompa wody?
rumi971 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2022, 07:05   #10
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,345
Domyślnie Odp: Wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyr. chłodnicy ubywający płyn

pompę wody masz przecież na wierzchu, zespolona z pompą od wspomagania - zdarza się czasem że cieknie albo przy małym termostacie - przecieka oring, albo na stalowej uszczelce w miejscu przykręcenia do bloku - wyciek w obydwu miejscach trudny do zweryfikowania bo od gorącego bloku szybko paruje.

Co do braku oleju, czy braku płynu - przegrzania, obydwa problemy mogą być przyczyną uszkodzenia uszczelki z powodu przegrzania motoru.

dziwne ze po regeneracji układu paliwowego dalej słabo pali o poranku, niskie obroty po odpaleniu to w zasadzie w charakterystyczny objaw uszkodzenia wtrysków lub niedomykającego się egra.

do sprawdzenia też chłodniczka spalin - może popuszcza płyn do wydechu i stąd para przy porannym odpalaniu

uszkodzona uszczelka pod głowicą to najczęściej tworzy duże ciśnienia w zbiorniczku i wtedy objaw jest jasny - warto może zrobić test spalin?
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:51.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.