|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-10-2013, 22:00 | #31 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: Różne szerokości opon
Cytat:
|
|
12-10-2013, 14:27 | #32 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Różne szerokości opon
juri2069
przykro mi skoro masz takie szerokie felgi i nie mozesz sie przekonac jak sie jezdzi po sniegu na wezszych oponach. rok temu mialem przejazdzke jakies 600km opelem na zimowkach na nowych zimowkach z salony o szerokosci 225mm. zachowywaly sie tak samo jak moje letnie 195 na duzym sniegu. to byla istna tragedia, a nie jazda. idac waszym rozumowaniem kolarka powinna miec 2-3 razy dluzsza droge hamowania... od zwyklego roweru.... a to dosc ciekawe...bo jak sie porowna hamowanie kolarki i zwyklego roweru to okazuje sie ze sa niemalze identyczne-w zaleznosci rozkladu masy na kola i to ktorym sie hamuje. a dlaczego jak zjezdzam na nartach lub jade na lyzwach to slizgam sie tak samo? a dlaczego jak zjezdzam na sankach lub zjezdzam na worku lub duzej blasze lub duzym plastiku-plachta to silzgam sie tak samo? panowie zerknijcie do ksiazek....przecierz tam wszystko pisze.... i taka dobra rada...nie wierzcie we wszystko co mowi telewizja... "Jakiś top gear czy inni wykrywacze duchów...." czy tvn turbo...dodam od siebie-bo tam bardzo czesto ludzie mowia o czyms o czym nie maja bladego pojecia. damiasek...dzieki za wsparcie w temacie...ale niektore mity ciezko jest obalic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
12-10-2013, 17:40 | #33 | |||
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: Lublin
Model: MkIII
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 223
|
Odp: Różne szerokości opon
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
Mój Mondi :-) Podoba się? Ostatnio edytowane przez YatzeK ; 12-10-2013 o 17:44 |
|||
12-10-2013, 18:32 | #34 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Różne szerokości opon
Yatzek dobrze napisałeś.
A co do mjprzem to słuchaj szanowny koleżko po cóż miałbym kłamać i bez sensu promować szerokość opon na których się jeździ tragicznie?? Napisałem to co doświadczyłem i na szerokich oponach jeździ MMMIIIII sięwyśmienicie. A dla porównania bracia moi szanowni mają w astrze , b4-80 , scenicu opony nie szersze niż 195 i teraz uwaga - jeździ mi sięna nich tragicznie przesiadając się z moich 225. Pisze to z ręką na sercu i nikomu nie chce pojechać ani ubliżyć, Robię rocznie 30 tyś i zdecydowanie polecam szersze opony. A jak chcecie jeździć na 195 to nic nie stoi na przeszkodzie. I co do wcześniejszej wypowiedzi - jak ktoś potrafi jeździć to i całą zimę przejeździ na letnich. "Bunkrów nie ma ale też jest zajebi ... " Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: 5 kilowa kolarka - 100 kilowy kolarz 1600 kilowy samochód - 100 kilowy kierowca Chyba kiepskie porównanie. Kolarki mają wąskie opony aby osiągać jak największe prędkości oraz aby masa kolarki była jak najmniejsza. |
12-10-2013, 21:12 | #35 |
ford::beginner
Imię: tomek
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Olkusz
Model: Ford MK3(combi)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 32
|
Odp: Różne szerokości opon
co do tych szerokosci opon i wysokosci to mozna by sie sprzeczac ale jak byscie mieli qatro to na obu osiach maja byc takie same rozmiary.
|
13-10-2013, 08:47 | #36 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: Różne szerokości opon
Oczywiście że w ziemie na śniegu lepiej zachowują się opony węższe i tu nie ma o czym dyskutować.
Stonujcie trochę swoje wypowiedzi bo temat zostanie zamknięty. |
13-10-2013, 10:12 | #37 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-11-2007
Skąd: Lublin
Model: MkIII
Silnik: 2.2TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 223
|
Odp: Różne szerokości opon
Cytat:
__________________
Mój Mondi :-) Podoba się? |
|
13-10-2013, 13:19 | #38 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-05-2008
Model: Focus mkI
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 151
|
Odp: Różne szerokości opon
Koledzy proponuję wszystkim przeczytanie na spokojnie całego wątku a nie z zacietrzewieniem bronienie racji.
1. Dalej nikt nie odpowiedział czy 11 mm zmiana wielkości w rozmiarze opony jest brana pod uwagę przez systemy bezpieczeństwa w samochodzie. Ja w to nie wierzę nadal, bo żaden projektant w swojej konstrukcji nie zakłada tak małego współczynnika bezpieczeństwa na głupotę użytkowników (mosty i drogi 30 -50%, budynki 30 - 50% przykład most obwodnicy Puław przewidziany na 11,5 t/na oś wytrzymał ok 40t/na oś, bo taki przejazd odnotowały czujniki na nim zamontowane) jak również ze względu na błąd pomiarowy czujników. 2. Dyskutując o szerokości opon zapominacie, że układ jest przynajmniej dwukierunkowy (płaski). Nie szerokość opony wpływa na jej powierzchnię lecz układ i liczba lamelek! składa się na tzw. powierzchnie styku. I to ona ma znaczenie w zachowaniu opon na drodze. Dodają trzeci wymiar prostopadły do osi toczenia koła mamy wpływ na zachowanie komfortu, "sportowości" itp. . Reasumując nie szerokość ma znaczenie ale typ opony i oprócz marki i modelu należałoby podać nawet datę produkcji tejże. Dla mnie zasadne jest pytanie właśnie na których oponach jak się wam jeździ, ale do tego są inne wątki tegoż forum. Wracając do pytania z początku. Można założyć takie opony jeśli mieszczą się w granicach zamienników podanych przez producenta samochodu. Należy mieć tylko świadomość, że zastosowanie dwóch różnych wzorów bieżnika (nawet tego samego producenta opon) ma wpływ na zachowanie auta, mniejszy lub większy a najczęściej objawia się w ekstremalnych momentach a tego nikomu nie życzę. Lepiej mieć 4 identyczne opony niż dwie pary różnych. |
13-10-2013, 14:28 | #39 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: Różne szerokości opon
Bux - twoje pytanie, i w ogole caly watek jest bez sensu. Na dzialanie ABS/ESP nie ma roznica felg/opon praktycznie zaden wplyw, poniewaz czujniki ABS mierza tylko i wylacznie roznice w predkosciach obrotowych pomiedzy kolami. Do tego wystarczy prosty algorytm, jezeli mowimy o systemach nowoczesnych - pierwsze czujniki ABS byly mechaniczne i elektroniki w ogole byl brak. I dlatego nie trzeba jezdzic na kalibracje systemu po zmianie letnich 235/40 R18 na zimowki 205/55 R16...
Zupelnie oddzielnym tematem jest stosowanie roznego rodzaju opon - ale to i tak dla czujnikow nie ma znaczenia. Ewentualnie tylko dla trakcji. Ostatnio edytowane przez Atlis ; 13-10-2013 o 14:30 |
14-10-2013, 07:29 | #40 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Różne szerokości opon
a wiec aby zakonczyc watek podam takiego linka...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] macie prosty wzor jak to jest w rzeczywistosci i jesli nikt go jeszcze do tej pory nie umial rozpracowac to napisze tylko dodatkowo wspolczynnik tarcia zalezy wylacznie od rodzaju materiału czyli chemiczny sklad gumy-opony oraz beton czy asfalt. znaczenie oczywiscie ma tez chropowatosc ale juz wiele razy udowodniono ze te same modele opon o roznych szerokosciach na tym samym asfalcie i samochodzie zachowuja sie tak samo podczas hamowania i naprawde niema znaczenia szerokosc opony do drogi hamowania i do przyczepnosci przy ruszaniu (za to w mocnych samochodach stosuje sie szersze opony tylko po to aby naciski powierzchniowe w oponie nie doprowadzaly do zniszczenia gumy -czyli jej wewnetrznego rozerwania) juri2069-ty piszesz zupelnie o czym innym-owszem na szerszych oponach jezdzi sie lepiej-pewnie-bo tak sie wydaje jak sie jedzie bo sa bardziej sztywne i samochod wydaje sie ze zachowuje sie pewniej.... lecz!!!!! w rzeczywistosci przyczepnosc podczas hamowania opon szerokich i waskich jest dokladnie taka sama na czystym asfalcie a na asfalcie mokrym zawsze wygraja ciensze opony bo wiecej wody zostaje wycisniete z pod opony. nie mowiac juz o sniegu czy blocie....choc w tych przypadkach nalezy jeszcze brac pod uwage ze na bloto i piasek potrzeba wlasnie czasami szerokich opon jesli samochod ma wylacznie po nich jezdzic aby nie grzązł w piasku np. jazda po pustyni. ps. cisnienie w oponie ma wplyw na wspolczynnik tarcia!!!-znaczy sie na twardosc opony. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 14-10-2013 o 07:37 |
|
|
|