|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-08-2013, 20:43 | #31 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2011
Postów: 320
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
Bump:
Cytat:
-Zaślepiałem egr-a całkowicie, jak i zaślepkę z trzema otworkami, dawałem też oryginalną uszczelkę z pełnym przelotem i bez zmian praca silnika. -Co do dodatkowej przepustnicy, to nie wiem czy jest w FF2 1.8tdci. Egr jest zespolony z kolektorem. -Błędów brak -Turbo jest sterowane elektronicznie, nie wiem jak tam z wychyleniem. Chyba skapituluję i na początek odstawię auto do pompiarza, bo brak mi pomysłów, a mechanikiem nie jestem, zresztą "zwykli" mechanicy poddali się. Dzięki, za próbę pomocy! Ostatnio edytowane przez JohnLenin ; 28-08-2013 o 06:58 |
|
09-09-2013, 19:36 | #32 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2011
Postów: 320
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
Odświeżam. Na razie, sam próbuję czegoś dojść z autem i dodałem do zbiornika Diesel System Super Clean PROTEC, przejechałem prawie zbiornik z tym dodatkiem i bez zmian. Zauważyłem, jeszcze jedną ciekawostkę w aucie, odpalam silnik gdy źle pracuję, ruszam, rozpędzam autko, a następnie puszczam na luz i do momentu, kiedy się nie zatrzyma pracuje prawidłowo, jak tylko stanie, np przyhamuję przed rondem, od razu źle pracuje. Zrobiłem też test, na wolnym placu czekając, aż foca się zatrzyma, bez hamowania i ten sam efekt. Wygląda to tak, jakby pęd powietrza powodował normalną pracę, a jak się zatrzymam to koniec.
|
16-09-2013, 20:27 | #33 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2011
Postów: 320
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
Witam. Znajomy mechanik sprawdził, jak przedstawia się spr. przelewów, a problem w mojej foce. Nie wiem, czy warto było robić takie sprawdzenie, bo podobno we wtryskach Siemensa może to nic nie znaczyć, ale... Auto było testowane na przelewach w tym momencie, kiedy źle pracuje. Silnik pracował do chwili(ok 10-15min) gdy po jednej z menzurek było widać, że jest o wiele więcej ropy. Wyszło tak, od strony rozrządu, 1- 55ml. 2- 80ml. 3-40ml. 4-40ml. Według mechanika 2 wtrysk wyraźnie przelewa i wygląda, że to właśnie on powoduje złą pracę silnika. Jak sądzicie, można targnąć się po takim sprawdzeniu, na wymianę wtrysku drugiego?
|
17-09-2013, 12:40 | #34 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
no moim zdaniem pewniejsze jest sprawdzenie kiedy silnik rowno pracuje bo przy nierownej pracy silnika dawki takze moga byc cyklicznie-nierowno podawane , wiec takie sprawdzenie moze sie okazac wrecz mylne. ja bym sie do tego nie odnosił.
|
17-09-2013, 18:49 | #35 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2011
Postów: 320
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
Obdzwoniłem kilku fachowców i sprzedawców mających styczność z tymi wtryskami i z tym systemem, usłyszałem, że ciężko określić czy rzeczywiście jest to problem z drugim wtryskiem, ale jest duże prawdopodobieństwo, że tak. Podobno nawet w czasie testów na maszynie może wyjść, że wtrysk Siemensa jest ok, a na aucie kuleje i raczej nie warto testować ich na maszynie. Najlepiej wypada sposób z podmianą elementów(wtryskiwaczy)
|
19-09-2013, 08:50 | #36 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
to chyba niemasz wyjscia i musisz w slepo wtryski zmienic, bo od czegos cza zaczac..jak chcesz to zrobic.
|
19-09-2013, 09:26 | #37 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2011
Postów: 320
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
Tak też zrobię, zobaczy się co z tego wyjdzie.
Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 24-09-2013 o 07:55 Powód: Zbędne cytowanie |
19-09-2013, 09:45 | #38 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 18-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: Diesel 2.0 tdci 140KM DPF
Rocznik: 2012
Postów: 35
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
Kiedyś o tym pisałem na forum. W moim Mondeo, słynny silnik 2TDCi-130KM, tak zaczynały padać wtryski. Pierwszy po 60kkm! Odpalałem auto rano - OK, krótki przejazd, zgaszenie i ponowne odpalanie - jak traktor, cały dygotał, jakby chodził na 3 cylindrach. Zacierał się tłoczek jednego wtrysku. Delikatne dodanie gazu zwykle poruszało tłoczek i już pracował poprawnie. Jak wóz był na gwarancji to w serwisie milczeli (ale co mieli robić - trzeba było przeczekać gwarancję) - raz tylko wgrali nowy soft (niby na tą dolegliwość). Dowiedziałem się później, że zwiększyli ciśnienie wtrysku ... i tłoczek już się nie zacierał ... aż do ok 100kkm. Wtedy zrobiłem regenerację. Wcześniej robione próby przelewu nie wykazywały nic niepokojącego - tłoczek stawał dęba raz dziennie (czasem nie) i tylko na chwilę.
|
21-09-2013, 18:57 | #39 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2011
Postów: 320
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
Cytat:
Ostatnio edytowane przez JohnLenin ; 22-09-2013 o 13:22 |
|
22-09-2013, 15:03 | #40 |
ford::amateur
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 22-09-2013
Skąd: Olsztyn
Model: Ford Mondeo MK2
Silnik: 2,5 V6
Rocznik: 1998
Postów: 2
|
Odp: Nierównomierna praca ciepłego silnika, po postoju
Witam, mam troche inny problem z moim Mk 2 V6 mianowicie po urochumieniu silnika "buczy" gdy na dworzu jest chlodniej, po nacisnieciu gazu ustepuje, nastepnie gdy przytrzymam go dluzej do wysokich obrotów to znow zaczyna "buczec", jakby go cos dławilo. Wydaje mi sie ze buczenie slychac w lewym przednim blotniku. Dodam jeszcze ze gdy przytrzymam go na jedynce badz dwojce zaczyna brakowac mu mocy, w pewnym momencie jakby mial jakies odciecie. Gdy mu odpuszcze "moc" wraca ale nie na dlugo.
Co moze sie znajdowac w lewym przednim blotniku? |