|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-06-2013, 07:16 | #1 |
ford::amateur
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Trojmiasto
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Restart liczników
Witam,
Podczas postoju(wystarczy ze pare razy zapale długie światła) jak i też jazdy restartuje mi się licznik(wszystkie wskazówki idą na max z powrotem to zera,aby wrocić na pozycję). Akumulator wymieniłem, jest nowy, co to może być? Czy wymontowywać zegary, aby sprawdzić kość połaczeniową?Wyczytałem również o czujniku VSS ale to chyba nie jest on? |
17-06-2013, 07:22 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
|
Odp: Restart liczników
ale po co na postoju zapalanie kilkakrotne świateł długich
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW |
17-06-2013, 07:24 | #3 |
ford::amateur
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Trojmiasto
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: Restart liczników
Tylko i wyłącznie aby sprawdzić co może być powodem restartu liczników...
|
27-06-2013, 07:54 | #4 |
ford::amateur
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Trojmiasto
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: Restart liczników
Juz wielokrotnie mi sie restartuja liczniki a dzis do tego wszystkiego komputer pokazuje,ze mam 0KM do przejechania choc wskazowka baku paliwa jest jest na poziomie 1/8 calego baku...Komputer oczywiscie wykazuje mi ze blad odczytu licznikow...Panowie prosze pomozcie, co mam zrobic???
|
08-07-2013, 09:40 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-03-2008
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta
Silnik: 1,25 16V Zetec
Rocznik: 1999
Postów: 47
|
Odp: Restart liczników
Sprawdź/wymień akumulator. Miałem podobne problemy przy odpalaniu. Po wymianie akumulatora już nawet zapomniałem, że coś takiego występowało.
|
09-07-2013, 13:02 | #6 |
ford::beginner
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Wrocław Legnica
Model: Focus
Silnik: 1.6 ti-vct 115 km
Rocznik: 2005
Postów: 15
|
Odp: Restart liczników
u mnie była taka sama sytuacja i okazało się, że to pierdoła pt. bezpiecznik. może zacznij od tego??
|
13-08-2013, 23:15 | #7 |
ford::amateur
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Trojmiasto
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: Restart liczników
Ogólnie siedze nad tym tematem już dobry miesiąc i dwie masy przeczysciłem tą która idzie od komputera(wspaniałe położenie kompa -> przy nadkolu) i ta która jest za schowkiem. Zegary zostałe oddane do elektryka. Sądziłem że juz zażegnałem problem a dziś po deszczu(pytanie czy to przypadek czy też nie) nagle po odpaleniu auta mialem trzykrotne wyłaczenie całej elektryki w aucie włącznie ze światłami w środku, radiem oraz światłami na zewnatrz(silnik nie zgasł). Akumulator został zakupiony nowy. Macie jakieś pomysły oprócz bezpieczyników(tego jeszcze nie sprawdzałem)?
|
14-08-2013, 07:05 | #8 |
ford::amateur
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Trojmiasto
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: Restart liczników
Bledy ktore mi wyskoczyly w komputerze to U1039 U1900 U2197 U2200. Rano wstalem i przed odpaleniem auta i podlaczylem obd2(nie wlaczajac jeszcze zaplonu) zaczal mi delikatnie uderzac jeden z przekaznikow(ten dolny) umieszczony za schowkiem przy bezpiecznikach, prawdopodobnie jest on calego modulu cam poniewaz nie mozna bylo wlaczyc auta po usunieciu przekaznika(sadzilem na poczatku ze jest on od centralnego zamka). Blagam o pomoc bo niewiem co robic dalej?
Ostatnio edytowane przez kondzio86 ; 14-08-2013 o 07:09 |
15-08-2013, 16:27 | #9 |
ford::amateur
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Trojmiasto
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: Restart liczników
Opiszę problem dokładniej gdyż może jest niezrozumiały.
Problem zaczął się po wymianie wydechu seryjnego na sportowy(kolektor wydechowy, katalizator, tłumiki) od poczatku do końca. Wydech dedykowany firmy Milltek. Od tamtej pory podczas jazdy liczniki się resetuja podczas jazdy (wskazówki opadają, zapalają się wszystkie kontrolki, gaśnie radio oraz światła przednie). Z czasem zdarzało się to coraz częściej, do tego stopnia, że nawet zapalenie świateł długich powodowało reset liczników. Oczyściłem masy w komorze silnika (za lewym reflektorem) oraz wewnątrz auta za schowkiem. Również liczniki oddałem do elektronika który przelutował wszystkie ścieżki. Problem na parę dni zniknął, ale znów powrócił. zajrzałem do czujników od ABS. Lewy czujnik był już wcześniej izolowany gdyż przewód się przetarł(u poprzedniego właściciela chyba). Rozizolowałem go sprawdziłem czy wszystko ok i okazało się, że na desce zaczeła się palić kontrolka od ABS, gdzie wcześniej się nie paliła. Po sprawdzeniu miernikiem czujnik nie wykazuje przejścia. Podczas pracy nad tym czujnikiem miałem włączone radio w samochodzie. w Pewnym momencie radio zgasło, a gdy chciałem przekrecić kluczyk za zapłon nic się nei działo. kontrolki zgaszone, zero reakcji. Po chwili wszystko wróciło do normy. Zaizolowałem czujnik, ale nie podłaczałem go do całego układu ABS. Poszedłem na druga stronę. Również radio było włączone. Gdy dotknałem kostkę od czujnika ABS radio sie wyłączyło i również liczniki po przekręceniu kluczyka nie wykazywały reakcji. Po chwili wszystko wróciło do normy. Czy czujniki ABS moga mieć wpływ na takie zachowania? Czasem wyskakuja błędy drogomierza i prędkości. Jeśli Fiesta ST (2006 po FL) ma sygnał do prędkościomierza i drogomierza z czujników ABS to może tu być problem. Jeśli nie to może czujnik VSS ma ze soba problem. |
21-08-2013, 07:07 | #10 |
ford::amateur
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Trojmiasto
Model: Fiesta ST
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2006
Postów: 8
|
Odp: Restart liczników
Naprawde nikt żadnych pomysłów nie ma?
|