|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-08-2013, 18:10 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2,5T + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Błąd P0615 - obwód zwarty do masy
Witam,
Czy miał ktoś was podobny błąd? Sytuacja wygląda tak: wczoraj padł mi akumulator. Dzisiaj założony nowy. Założyłem, pojeździłem, wyłączyłem samochód. Skasowałem błędy. Odpaliłem go kolejny raz i sprawdzałem błędy i ciągle mam P0615. Sprawdzałem programem Forscan 2.1.2 beta i dokładnie błąd wygląda tak: Code: P0615 - Obwód przekaźnika rozrusznika Subcode: 11 - Obwód zwarty do masy Status: 48 Module: Siłownik funkcji zdalnego sterowania Sugerując się pierwszą linijką błędu zacząłem sprawdzać obwód przekaźnika rozrusznika R1 w skrzynce bezpieczników pod maską. Robiłem to według Ford Etis. Sprawdziłem 2 obwody: między pinem 1 przekaźnika i pinem 17 wtyczki od PCM, drugi obwód (CDC12A) to między pinem 2 przekaźnika i pinem 9 wtyczki do PCM. Obydwa obwody są ok. Co jeszcze sprawdzić? Kolejna sprawa to ostatnia linijka błędu. Tego nie rozumiem, o jaki siłownik tutaj chodzi? Może powinienem szukać zwarcia w innym miejscu? I czy możliwe, że akumulator padł przez to zwarcie? Teraz mam założony nowy i teraz się boję, żeby ten nowy nie padł. Co o tym myślicie? Co sprawdzać? |
12-08-2013, 18:42 | #2 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,772
|
Odp: Błąd P0615 - obwód zwarty do masy
Może rozrusznik ma jakiś problem?
|
12-08-2013, 19:16 | #3 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
|
Odp: Błąd P0615 - obwód zwarty do masy
Cytat:
|
|
12-08-2013, 20:28 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2,5T + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: Błąd P0615 - obwód zwarty do masy
Właśnie mierzyłem i jak podłączyłem na chwilę to prąd skoczył tak max do 0,06A po czym zatrzymał się na chwilę na 0,04A i spadł do zera. Czyli chyba jest w porządku?
A można jakoś sprawdzić rozrusznik bez wyciągania go? Ostatnio edytowane przez Zuber ; 12-08-2013 o 20:33 |
12-08-2013, 20:57 | #5 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
|
Odp: Błąd P0615 - obwód zwarty do masy
Cytat:
|
|
14-08-2013, 14:24 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2,5T + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Hmmm, zauważyłem, że błąd pojawia się wtedy kiedy włączam i wyłączam zapłon (Ford Power).
Jest tak: jak włączę zapłon i odczytuje programem ELM Config kody błędów, to w module KVM (Keyless Vehicle Module) mam P0615:11-48. Następnie (zapłon włączony) kasuję ten błąd (jest "No DTC") i wyłączam zapłon. Przy wyłączonym zapłonie znów odczytuję błędy i mam P0615:11-0A. I tak w koło. Rozebrałem i wyczyściłem rozrusznik. Teraz się zastanawiam nad alternatorem. Co o tym myślicie? Ostatnio edytowane przez Zuber ; 21-08-2013 o 21:15 |
21-08-2013, 21:55 | #7 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Błąd P0615 - obwód zwarty do masy
Rozbieranie i czyszczenie rozrusznika nigdy nie zawadzi...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jednak w tym błędzie nie chodzi o obwód wykonawczy przekaźnika a o jego obwód sterujący... Obstawiam jakieś kłopoty z wiązką (przetarcie...). Trzeba wziąć schematy i polecieć scieżką sterowania przekaźnikiem R1 od KVMa aż do skrzynki w komorze silnika. Strona 20 tych dziwnych schematów MND4 w TIFie (zamiast w PDFie...). Jakby co to służę na maila.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 21-08-2013 o 22:33 |
21-08-2013, 22:31 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2,5T + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: Błąd P0615 - obwód zwarty do masy
O super. Dzięki za konkretną odpowiedź.
Mam te schematy o których pisałeś. Tylko ze sprawdzeniem może nie być tak łatwo. Jeżeli miałbyś czas i napisał który obwód mam sprawdzać to byłbym bardzo wdzięczny. Co steruje tym przekaźnikiem R1? Przekaźnik R12? R7? Wg tego schematu sprawdziłem czy jest ok obwód A_CDC35G - pomiędzy pinem 1 przekaźnika R1 i pinem 17 we wtyczce do ECM. Drugi obwód CDC12A - pomiędzy pinem 2 przekaźnika R1 i pinem 9 we wtyczce do ECM. Obydwa powyższe obwody są w porządku. Co dalej sprawdzać? |
21-08-2013, 22:33 | #9 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Błąd P0615 - obwód zwarty do masy
Przekaźnikiem R1 steruje sam PCM - czyli trzeba sprawdzić wiązkę od PCMa do skrzynki w komorze silnika...
Ze schematów wynika, że R12 jest tylko dla automatów, więc nie powinno go być w tym samochodzie...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 21-08-2013 o 22:45 |
22-08-2013, 18:19 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2,5T + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: Błąd P0615 - obwód zwarty do masy
Dzisiaj sprawdziłem połączenie pomiędzy pinem 18 we wtyczce do KVM i pinem 15 we wtyczce do skrzynki bezpieczników nad nogami pasażera.
Drugi obwód to pomiędzy pinem 3 we wtyczce do KVM i pinem 40 od skrzynki bezpieczników. Trzeci to między pinem 13 (KVM) i 55 (Skrzynka bezpieczników). Miernik ładnie piszczy czyli jest ok. I nie ma zwarcia do masy. Co dalej sprawdzać? |