Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-07-2013, 07:56   #1
NEXX
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-02-2008
Skąd: Wielkopolska
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 12
Domyślnie Pasek napędu alternatora, klimatyzacji i... a uszkodzenie pompy wspomagania (lub ...)

Witam Szanownych Forumowiczów.

Mam FF mk1 1.8 TDDi.

Na jesieni 2012 wymieniany był pasek napędzający pompę wspomagania kierownicy, alternator, klimatyzację... + rolka + napinacz ...

Niestety w sposób trudny do przewidzenia, po ok. 25 kkm, ww. rolka "nagle" zdefektowała i ów pasek zerwał się podczas jazdy (rolka FoMoCo - wg informacji, miała wytrzymać min. 100 kkm, pasek Continental...).

Zasadniczo pasek sie 'rozleciał' - jego szczątki były 'wszędzie' - kawałki gumy, części drutów itp.

Cała sprawa zakończyła się dość sprawną wymianą i rolki i paska... ale... dzień poźniej pojawił się dziwny świst (szczególnie słyszany podczas postoju, przy podniesieniu obrotów do ok. 2-3 tyś/min) - nie wiem czy to dźwięk jakiegoś mechanizmu czy np. 'uciekającego' medium pod ciśnieniem?

Oględziny wskazały, że na rolce napędzającej pompę (i poniżej na napinaczu) jest mokro - do momentu uszkodzenia rolki i paska nie było.

Moje pytania:
- czy 'rozdrutowany' pasek mógł uszkodzić jakieś przewody (np. przez które przepływa płyn wspomagania kierownicy, paliwo, płyn układu chłodzenia)?
- czy i w jaki sposób mogła się uszkodzić pompa układu wspomagania / pompa układu chłodzenia (?) ?
- w jaki ew. sposób można wymontować pompę układu wspomagania?
- jakie ew. inne usterki należy wziąć pod uwagę (dot. usterek występujących zbieżnie z uszkodzeniem paska).

Z góry dziękuję za cenne wskazówki.

NEXX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2013, 21:42   #2
Piters_L35
ford::beginner
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Lubin
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 10
Domyślnie Odp: Pasek napędu alternatora, klimatyzacji i... a uszkodzenie pompy wspomagania (lub

Witaj!

Czy wyeliminowałeś już przyczynę "mokrości"?
Piters_L35 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.