|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-06-2013, 21:28 | #1 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 07-07-2012
Skąd: Lubin
Model: Focus
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2004
Postów: 13
|
nie pali na 1 i 4 cylinder
Witam Panów
Sprawa wyglada następująco. Posiadam Focus 1.6 zetez rocznik 2004 przebieg około 205 tys km. Pare tygodni temu wydarzyła mi sie mała niespodzianka. Otóż odkręciła się śruba mocująca kolektora dolotowego od strony pierwszego cylindra. Oczywiscie natychmiastowy spadek mocy i nierówna praca sylnika i kontrolka check engine. Po znaleźieniu usterki i jej zażegnaniu, problem braku mocy pozostał. Na początku nie palił na czwartym cylindrze. Pierwsza moja myśla były świece i kable wiec jej wymieniłem. Niestety po dzisiejszej wymianie okazało sie ze jednak to nie to. Leczy tym razem nie pali juz na dwa cylindry 1 i 4. Iskra występuje na każdej swiecy. Podejrzewam luz na zaworach ? jakies propozycje na chwile obecna ? Z góry dzieki za jakakolwiek pomoc |
18-06-2013, 09:44 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Fordzik nie pali na 1 i 4 cylinder
Zapomnij o luzie zaworów. Twój problem może być elektryczny, lub mechaniczny. Aby wykluczyć jeden z nich, zmierz kompresję w cylindrach. Koszt niewielki. Jeżeli kompresja ok, to szukać w module zapłonowym, lub w kablach do świec. A jaki wpływ ma na pracę cylindra odkręcon śruba kolektora dolotowego, chyba że wszystkie odkręciły się jednocześnie, to tak. Iskra na wykręconych świecach występuje, a jak wkręcisz świece do cylindra, dostanie ciśnienia, i już iskry nie ma.Dzieje sie tak, jak cewka zapłonowa uszkodzona.
Ostatnio edytowane przez salom ; 18-06-2013 o 09:49 |
18-06-2013, 19:20 | #3 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 07-07-2012
Skąd: Lubin
Model: Focus
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2004
Postów: 13
|
Odp: Fordzik nie pali na 1 i 4 cylinder
Dzięki za informacje. W piatek jade na komputer i odrazu sprawdze cisnienie. Niestety jestem zagranica i tak narazie sam kombinuje.
|
18-06-2013, 20:54 | #4 |
FCP member
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia
Silnik: 2.0 EB PS / 1.5 TSI DSG
Rocznik: 2010 / 2021
Postów: 587
|
Odp: Fordzik nie pali na 1 i 4 cylinder
Kolego obstawiam cewkę - u mnie nie dawał znaków życia 2 i 3 cylinder Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam koleżkę z miasta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-=> S-Max - raport 2023 - kliknij tutaj !! <=- -=> Octavia - raport 2023 - kliknij tutaj !! <=- -=> YT TURBO napęd - kliknij tutaj <=- Był: Focus, Galaxy, Mondeo. Jest S-Max i Octavia |
18-06-2013, 21:24 | #5 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 07-07-2012
Skąd: Lubin
Model: Focus
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2004
Postów: 13
|
Odp: Fordzik nie pali na 1 i 4 cylinder
Czy ktos moze wie jakie opór powinien pokazać multimetr przy sprawdzaniu cewki ? na stykach przy wpięciu wtyczki 1-2 1-3 2-3. Bo niesety nie doszukałem sie jeszcze tych danych w internecie.
w sumie w ksiazce znalazłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sorry za głupiego posta wartości od 0,4 - 0,6 oma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez sebol_36 ; 18-06-2013 o 21:35 |
18-06-2013, 21:40 | #6 |
Postów: n/a
|
Odp: Fordzik nie pali na 1 i 4 cylinder
Tylko założenie drugiej cewki, najlepiej nowej usunie usterkę, żadne mierzenie opornosci, jak nie robiłeś, nie wiesz ile, i jak.
|
22-06-2013, 12:23 | #7 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 07-07-2012
Skąd: Lubin
Model: Focus
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2004
Postów: 13
|
Odp: Fordzik nie pali na 1 i 4 cylinder
Przygód ciag dalszy. Po dwóch dniach stania auta na parkingu. W dziwny sposób auto chodzi znowu na 4 cylindry. w tym ze jeden najprawdobniej 4 raz działa raz niedziała przy wiekszych obrotach. Szczegolnie pomiedzy 2100 - 3000 obr/min. Oporność cewki na stykach 1-2 i 3-2 wychodzi 1,4 oma.
Potencjometr w przepustnicy chyba działa prawidłowo nie ma zadnych skoków. napięcie rośnie przy zwiekszaniu obrotów równomiernie. Byłem w 3 serwisach niestety zaden nie byl wstanie połączyć sie z komputerem. w wtorek sprawdze cisnienie na cylindrach moze tutaj leży problem. |
22-06-2013, 16:01 | #8 |
Postów: n/a
|
Odp: Fordzik nie pali na 1 i 4 cylinder
Sebol, jeżeli raz pali na wszystkich, póżniej nie to napewno problem nie leży w ciśnieniu. Ale dla ciekawości możesz zmierzyć, nie zaszkodzi, a dużo powie o stanie silnika. U ciebie problem w elektryce, świecach, cewkach i połączeniach prądowych.
|
22-06-2013, 19:27 | #9 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 18-07-2010
Skąd: Kraków
Model: md mk III 2.0 TDCI
Silnik: SPALINOWY ;)
Rocznik: 2003
Postów: 16
|
Odp: Fordzik nie pali na 1 i 4 cylinder
na 95 % cewka i bez gadania zakladajac ze ze swiecami i kablami jest ok
|
24-06-2013, 12:34 | #10 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 07-07-2012
Skąd: Lubin
Model: Focus
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2004
Postów: 13
|
Odp: Fordzik nie pali na 1 i 4 cylinder
Też podejrzewam cewke Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. na gazie częsciej pracuje na 3 cylindy nic na benzynie. Niestety jestem zagranica. oryginalna cewka w fordzie kosztuje 800 zł za delphi chca 480 zł w innym sklepie. Lepiej wywalic kase na oryginalna czy kupic delphi ?
|
|
|
|