Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-06-2013, 10:43   #1
grzabr
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-02-2009
Skąd: Ostrołęka
Model: MK3
Silnik: TDCi 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 3
Domyślnie Po wymianie wtryskiwaczy i pompy samochód nie odpala

Panowie i Panie mam bardzo ciężki orzech do zgryzienia. Moje auto stoi u mechanika który już nie raz zajmował się wymianą wtryskiwaczy i pomp w fordach. Tak więc wymieniona została pompa wtryskowa, oraz zregenerowany 1 wtryskiwacz reszta podobno trzyma parametry więc zostały tylko wyczyszczone ultradźwiękami, wymieniony filtr paliwa oraz przepłukany układ i bak paliwa. Tak więc po wymianie tych wszystkich rzeczy auto odpaliło i przejechało kilka kilometrów, ale przy następnej jeździe zaczęło tracić moc i na dzień dzisiejszy jedyne co robi to odpala i za chwilę gaśnie. Padło podejrzenie ze rozrząd się przestawił ale został rozebrany i ustawiony ponownie i dalej nie pali. Czy jest możliwe że padł komputer od wtryskiwaczy? Poradźcie coś bo auto stoi już 25 dzień w warsztacie i mechanicy są bezradni mówią że takiego przypadku jeszcze nie mieli. Jeżeli ktoś ma namiary na jakiegoś speca od Fordów to auto stoi na dzień dzisiejszy w Olsztynie.

grzabr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2013, 11:13   #2
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Odp: Po wymianie wttyskiwaczy i pompy samochód nie odpala

przyczyny trzeba szukac tam gdzie sie grzebalo, prawdopodobnie pompa jest do bani, lub uklad sie gdzies zapowietrza
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2013, 11:18   #3
Tvvardy
ford::professional
 
Avatar Tvvardy
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,773
Domyślnie Odp: Po wymianie wttyskiwaczy i pompy samochód nie odpala

Po pierwsze to diagnostyka komputerowa bo tak to jest wróżenie z fusów może czujnik położenia wałka rozrządu, może czujnik położenia wału, może za niskie ciśnienie lub jw zapowietrzony układ etc.
Tvvardy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2013, 13:17   #4
dmisieekk
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-08-2012
Skąd: Zawiercie
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 tdci 115hp
Rocznik: 2003
Postów: 83
Domyślnie Odp: Po wymianie wttyskiwaczy i pompy samochód nie odpala

układ zapowietrzony pewnie. podajcie czyściutka ropke bezpośrednio do pompy pomijając filtr i sprawdzcie czy nie gasnie.
dmisieekk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2013, 13:46   #5
rajniak
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 26-08-2012
Model: Subaru Impreza
Silnik: EJ20G
Rocznik: 1995
Postów: 59
Domyślnie Odp: Po wymianie wttyskiwaczy i pompy samochód nie odpala

Zakładając, że przelewy we wtryskach są faktycznie OK (rozumiem, że zostało to sprawdzone), stawiam na zawór w pompie CR. Trzeba testerem obserwować ciśnienie paliwa podczas próby rozruchu. Jeśli nie dobija do ponad 200 bar to zawór na 99% padł i auto nie odpali.

Nie napisałeś też czy paliwo się pojawia na wtryskiwaczach. Czy całkiem "sucho".

Czy była próba rozruchu za pomocą jakiegoś samostartu czy innego plaka?
rajniak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2013, 09:29   #6
grzabr
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-02-2009
Skąd: Ostrołęka
Model: MK3
Silnik: TDCi 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 3
Domyślnie Odp: Po wymianie wttyskiwaczy i pompy samochód nie odpala

Wtryski były sprawdzane na stole więc myślę że są ok. Pompa tak jak już wcześniej napisałem też została założona zregenerowana. Paliwo do wtryskiwaczy dochodzi. Samochód odpala bez żadnego kręcenia za pierwszym razem ale za chwilę coś go wyłącza i gaśnie. Czujniki położenia wału i inne podobno sprawdzone i są ok . Autostartu chyba nie próbowali tego nie wiem ale dopytam , a co do diagnostyki , po podpięciu komputera nie ma żadnych błędów.
grzabr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2013, 10:18   #7
Tvvardy
ford::professional
 
Avatar Tvvardy
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,773
Domyślnie Odp: Po wymianie wttyskiwaczy i pompy samochód nie odpala

Tak jak napisał kolega Rajniak pomiar ciśnienia paliwa na szynie podczas rozruchu.
Ciśnienie paliwa przy wyłączonym silniku powinno wahać się pomiędzy 4 a 10 barów maksymalnie.Ciśnienie paliwa w momencie uruchamiania silnika (wartość żądana = 300 barów +-50 barów). Ciśnienie paliwa na biegu jałowym (wartość żądana = 250 barów +-40 barów).
Wewnętrzne ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej musi wynosić przynajmniej 6 barów, aby napełniona została komora wysokociśnieniowa (w celu wytworzenia wymaganego ciśnienia w szynie paliwowej). W układzie sterowania pracą silnika odbywa się ciągłe porównywanie wymagań dotyczących ciśnienia paliwa (na podstawie obliczeń układu) i rzeczywistego ciśnienia paliwa w szynie paliwowej (zmierzonego przez czujnik ciśnienia paliwa). Gdy układ działa prawidłowo obydwa parametry są takie same z tolerancją +-50 barów.
W razie odchyleń przekraczających 50 barów (na przykład wymagane ciśnienie paliwa = 350 barów, rzeczywiste ciśnienie paliwa tylko = 290 barów) dawka wtryskiwanego paliwa ustalana jest na poziomie równym 0 i silnik gaśnie lub nie daje się uruchomić.
Dzieje się tak dlatego, że przy odchyleniach przekraczających zakres tolerancji nie jest możliwe kontrolowanie wtrysku. Po przeprowadzeniu tego pomiaru zgodnie z zaleceniami można na podstawie poszczególnych ilości paliwa przelewowego stwierdzić, czy i który zawór elektromagnetyczny wtryskiwacza jest nieszczelny. Odchylenie przekraczające +50 barów może oznaczać zablokowanie wtryskiwacza.
Zablokowany wtryskiwacz nie może odpowiednio realizować wymagań. Oznacza to, że wyliczony spadek ciśnienia w szynie paliwowej nie może zostać w pełni zrealizowany. Gdy tylko odchylenie ciśnienia przekroczy +50 barów, dawka paliwa ustawiana jest na poziomie równym 0.

Ostatnio edytowane przez Tvvardy ; 24-06-2013 o 10:25
Tvvardy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2013, 07:04   #8
grzabr
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-02-2009
Skąd: Ostrołęka
Model: MK3
Silnik: TDCi 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 3
Domyślnie Odp: Po wymianie wttyskiwaczy i pompy samochód nie odpala

Dziękuję wszystkim za cenne uwagi problem został rozwiązany. Padł komputer od wtryskiwaczy po wymianie na nowy(używany) i zakodowaniu wtrysków autko odpaliło bez najmniejszego problemu i już jeździGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Mam nadzieję że moje doświadczenie przyda się innym.
grzabr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.