|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-06-2013, 20:36 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
|
Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
Szanowni forumowicze, zwracam się z prośbą o pomoc przy przerabianym już jak czytałem tu na forum wątku falujących obrotów, ale nic nie odpowiada moim objawom w pełni, mechanik polecił mi wymianę uszczelniaczy, jakieś szlifowanie tłoków ogólnie zabieg na 2000zł remoncik silnika ale może macie jakiś pomysł i uda mi się go nakłonić do sprawdzenia jeszcze czegoś, niestety nie potrafię się sam bawić z częściami i wspomagam się warsztatem. No ale do rzeczy moje objawy to:
- Obroty falują od 400 - 1500 (silnik prawie gaśnie, dławi się strasznie) na biegu jałowym, gdy już schodzi na niższe obroty zarówno na LPG jak i benzynie - podgazowanie pomaga obroty się regulują wskaźnik się uspokaja ale czuć na słuch że wahanie nadal jest ale znacznie delikatniejsze - czasem problemy z odpaleniem a czasem odpala na dotyk - nie ma mocy na wysokich biegach 140km/h to w wielkich bólach (jadę z górki 160km/h a jak się zbliża góreczka to od razu spada do 120 pomimo ze go cisnę ile się da, czasem się zastanawiam czy w ogóle podjedzie - przy zmianie biegów strasznie szarpie (gdy wrzucam bieg i chcę puścić sprzęgło to zawsze go to przyhamowuje (sprzęgło robione dwa lata temu) - grzeje się (pomimo ze wskazanie temperatury pięknie stoi dęba zawsze idealnie w pionie) to słyszę że wiatraki się co chwila włączają - termometr powietrza na zewnątrz bardzo szybko idzie w górę pól godziny jazdy i wskazuje temperaturę o 10 stopni wyższa niż na początku jazdy a temperatura na zewnątrz raczej tak szybko się nie zmienia - płyn chłodzący wydaje się zabrudzony mimo ze 9 miesięcy temu go wymieniałem (i zrobił się taki bardzo szybko) - we wnętrzu czasem czuć szczególnie przy stracie jakby olejem (silnik się nie poci) - jest na 10w40 generalmotors opelka (taki zaproponował mi mechanik/gazownik) i bierze go średnio 500-700ml na 1000km proponował tez przeskoczyc na 15w40 - przy falowaniu obrotów przygasały wszystkie światła na wewnątrz i zewnątrz ale wymiana alternatora i akumulatora pomogły - nowe świece, cewka i kable wysokiego napięcia (wymienione w wyniku awarii podobno coś mi popaliło świece i przestał palić na jeden cylinder) falowanie było przed i po - często wykazuje błędy o ubogiej mieszance (mechanik twierdzi ze jest wsio ok) - był również błąd o słabym ciśnieniu pompy ale nie było jakiej wszelkie sugestie mile widziane odsyłacze do innych artykułów również ale te na tym forum już chyba znam ale może się mylę |
09-06-2013, 20:44 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
Zależy jaki przebieg ma ten silnik. Jeżeli duży to trzeba sprawdzić kompresję w cylindrach, bo objawy jak brak szybkości, i branie oleju świadczą o słabej kompresji w cylindrach.
|
09-06-2013, 21:33 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
|
Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
silnik to benzyna 2.0 4 cylindry 2003 rok z LPG autko ma 203000km, czy kompresję w cylindrach sprawdzę na normalnym warsztacie czy muszę jechać gdzieś do specjalistycznego? LPG od 60000km
Ostatnio edytowane przez Jeazzer ; 09-06-2013 o 21:48 |
09-06-2013, 21:37 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
Każdy warsztat mechaniki samochodowej powinien mieć taki przyrząd. Koszt w benzynowym ca 20 zł za sprawdzenie.
|
09-06-2013, 22:58 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
|
Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
Czy ktoś ma jeszcze jakieś propozycje to sprawdzę za jednym zamachem, a może znacie jakiegoś fachmana w rejonie Szczecina, co by pogrzebał?
Ostatnio edytowane przez Jeazzer ; 10-06-2013 o 00:13 |
10-06-2013, 00:15 | #6 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-07-2010
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 PB+LPG
Rocznik: 2006
Postów: 53
|
Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
witam, a skąd jesteś?
Skoro jezdzisz na gazie i zrobiłeś juz 60kkm to rpoponował bym zrobienie luzów zaworowych, jezeli są za małe to silnik cieżko pali, szczególnie zimny, problem z zlą mieszanką no i falowanie obrotów. Do durateca nie zalecał bym mineralnego lać. Pozdrawiam |
11-06-2013, 07:11 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
|
Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
jeszcze nie byłem sprawdzać ciśnienia ale dziś stała się pewna rzecz, samochodzik stał około 20-30 min na jałowym obroty ładnie się wyregulowały i przez pierwsze 10 min jazdy nie szarpało przy puszczaniu sprzęgła (falowanie jest okazjonalne szarpanie stałe) i auto wydawało się odzyskało moc, no ale nie trwało to długo czy na coś to wskazuje? Kolejna sprawa czy mając wlany GM 10w40 mogę wymienić olej na fordowy 5w30?
|
08-08-2013, 09:39 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo lift
Silnik: 2.0 PB+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 13
|
Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
pojawił się kolejny problem gubiłem płyn chłodniczy i to w znacznych ilościach, okazało się ,że zbyt duże jego ciśnienie rozszczelniło zbiornik i pękł, zbiornik został wymieniony na nowy razem z korkiem bo podobno ma on w sobie również zawór ciśnienia, niestety auto zaczęło się potwornie grzać chłodnica nie dawał rady tego wystudzić, mechanik powiedział że wszystko jest drożne, i że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą, przy sciąganiu głowicy okazało się że trzeba ją zregenerować i tak też zrobiłem, po regeneracji auto nadal się grzeje, głowica została ponownie rozebrana i oddana do sprawdzenia, na pewno nie ma pęknięć i jest szczelna, termostat i czujniki temperatury nówki, mechanik mówi że teraz to już blok silnika może być pęknięty albo tuleje ale że to droga zabawa i lepiej auto sprzedać jako uszkodzone, może macie jakieś pomysły? może to coś innego?
Bump: głowica podobno była wygięta i był nieszczelny pierwszy cylinder co by tłumaczyło spadek mocy |
08-08-2013, 11:45 | #9 |
Postów: n/a
|
Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
Włos się jeży ze zdziwienia,jak czytam twój ostatni post.Jak była zdjęta głowica pierwszy raz, dlaczego nie zrobiono próby na szczelność, nie splanowano, nie doszlifowano gniazd i zaworów ??
Zmień mechanika, bo niedługo powie, że najlepiej kupić drugi samochód. Zbiornik pękł, bo pewnie już był uszkodzony, najpierw pękają przewody gumowe, bo są słabsze, a korek zbiorniczka wyrównawczego ma zaworek przez który wydala nadmiar płynu i ciśnienia do atmosfery. |
08-08-2013, 11:46 | #10 | |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,772
|
Odp: Falujące obroty, spadek mocy, sprzęgło
Cytat:
|
|
Tagi |
chłodzenie silnika , falowanie obrotów , sprzęgło , temperatura , temperatura silnika |
|
|