Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-06-2013, 06:40   #31
jedna_brew
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-12-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: Galaxy mk2, Focus mk1
Silnik: 1.9 TDI (AUY), 1.6 NoPB
Rocznik: 2001, 2003
Postów: 266
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

@tommar,

sprawdź czy klemy nie są luźne, tzn. czy nie kręcą się wokół biegunów akumulatora. z tego co piszesz możesz mieć ciutke za słabe ładowanie (skoro akumulator nowy, wiec i pojemność powinien mieć dobrą, napięcie to nie wszystko). u mnie napięcie aku z wyłączonym ładowaniem to 12,5. skoro z kablami odpala? poza tym widzę, że masz automatyczną skrzynię biegów i tam może być większe zapotrzebowanie na prąd podczas uruchamiania - to tylko strzał, ale w normalnym manualu pomagam sobie wciśnięciem sprzęgła, a w automacie pewnie jest to inaczej rozwiązane.

jedna_brew jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 07:47   #32
hektoras
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-05-2010
Skąd: PODKARPACIE
Model: Galaxy
Silnik: 1,9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 30
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

bartixr ja ci radzę bo mi także zdażało się że nagle nie zapalił i tak jak pisałem zajeżdżałem akumulator od kręcenia i tylko jak podłączyłem kablami od innego samochodu (no i ful obroty w tym dawcy prądu) to zawsze odpalaił raz szybciej (tzn. od razu) a innym razem trzeba było kręcić wiele razy ale odpalił za każdym razem. No i jak postawiłem koło domu i nie miałem możliwości podłączenia od innych (zastawiłem wjazd) to wziołem się za szukanie i tak jak pisałem wcześniej PRZEKAŹNIK 109 . Najpierw gdy sprawdzałem to także wydawało mi się że jest dobry ale gdy zamieniłem na 100% sprawny od cordoby to zapalił od razu i to na styk. Próbowałem także zamieniać ten 103 ale okazało się nie potrzeba. Teraz pali od 3dni bez problemu (tylko jak nagrzany to trzeba długo kręcić ale tak już jest po wymianie rozrządu po zakupie samoch. (muszę zabrać się i za to ale to już nie jest pilne) Z tą wadą niemożliwości zapalenia(przekażnik109) walczyłem już od stycznia br. najpierw sporadycznie a później częściej jak mu się zachciało. Dlatego ponawiam sprawdź to jeszcze raz byś był w 100% pewien.
hektoras jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 08:02   #33
winmajor
ford::average
 
Avatar winmajor
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-10-2012
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK2 Kombi
Silnik: 1.8 16v, LPG KME Diego3
Rocznik: 1998
Postów: 101
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

Dokładnie.. też jestem za tym przekaźnikiem. Sprawdzić nie zaszkodzi. I napisz czy to coś dało, bo to chyba jedyna rzecz, której mimo porad nie sprawdziłeś.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
winmajor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 13:58   #34
tomamar
ford::average
 
Avatar tomamar
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-10-2011
Skąd: Oleśnica
Model: Alhambra Mk1
Silnik: 2.0 benzyna+LPG AUTOMAT
Rocznik: 1999
Postów: 78
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

Dzięki panowie Jak się dobiorę do przekaźnika to dam wam znać. Tylko nurtuje mnie jedno pytanie, wszyscy co piszecie o tym przekaźniku to dotyczy diesla a ja mam auto w benzynie.
tomamar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 14:22   #35
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

tomamar trochę z pamięci w benzynie jest w tym samym miejscu co słynny 109 w dieslu lecz ma oznaczenie 153 jeśli mnie pamięc nie zawodzi. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A ja troszkę inaczej sprawdzałeś przekaźnik nr. 30 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 14:47   #36
tomamar
ford::average
 
Avatar tomamar
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-10-2011
Skąd: Oleśnica
Model: Alhambra Mk1
Silnik: 2.0 benzyna+LPG AUTOMAT
Rocznik: 1999
Postów: 78
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

Panowie podpowiedzcie trochę jak dostać się do tego przekaźnika. U mnie jak otworzę klapkę to jest coś takiego http://www.google.pl/imgres?imgurl=h...9QEwAw&dur=119 i nie wiem jak dostać się do drugiego rzędu, Odpiąłem od góry blaszkę, od dołu po obu stronach też odbezpieczyłem zawleczki ale nie mogę całości poderwać do góry. Jak odpalam samochód to słychać przekaźnik jak się załącza.

Ostatnio edytowane przez tomamar ; 06-06-2013 o 14:51
tomamar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 20:41   #37
hektoras
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-05-2010
Skąd: PODKARPACIE
Model: Galaxy
Silnik: 1,9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 30
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

tomamar" ja już 3raz rozbierałem tą skrzynkę i podpowiem ci bo jak czytałem posty to także nie bardzo kapowałem a kilkakrotne zaglądanie na zdjęcia i opisy niewiele pomagało ale doświadczenie zdobyte podczas poprzednich razy zaprocentowało.
1. proponuję zdemontuj dolną część kokpitu tą co osłania min. bezpieczniki (od strony lewego słupka jest zacisk musisz go wyciągnąć najlepiej podwadzając srubokrętem i równocześnie ciągnąć szczypcami, a później odkręć chyba 4 wkręty-śrubki krzyżakiem i musisz delikatnie odciągnąć tą osłonę ona jest jeszcze mocowana na zaciskach takich podobnych (ale mniejszych) jak tapicerka drzwi. Gdy to zrobisz będzie o niebo lżej i łatwiej.
2. teraz jak odbezpieczyłeś na dole zestawu te zasuwki z dwóch stron i wysunołeś blaszkę na środku zestawu (u góry) to ja proponuję abyś zdjął na dole te blaszki co były zabezpieczone z dwóch stron - musisz rozchylać i równocześnie podnosić do góry (u mnie musiałem się do tego przyłożyć bo wszystko dopasowane perfekcyjnie żadnych luzów a przewody i wiązki wyprofilowane tak na styk) Jak uda ci się to zrobić to wtedy
3. odbezpieczyłem (możesz przeciąć ja delikatnie malutkim płaskim śrubokręcikiem) opaskę z wiązki tej po lewej stronie - to pozwoliło mi uzyskać więcej luzu (możliwość manewrowania i dojścia)
4. nie pamiętam czy konieczne było ale ja odkręciłem dwie śrubki co trzymały drugi rząd przekaźników (ale chyba niepotrzebnie) a teraz najważniejsze trzeba ścisnąć dwie wsuwki po prawej i lewej stronie i delikatnie podnieść do góry ten drugi rząd. Ale nie dało rady całkowicie go odciągnąć tylko trochę - mi to wystarczyło aby dostać się do przekaźników (palce i długie szczypce ale ostrożnie z nimi - ja zamieniałem przekaźniki kilkakrotnie tzw. metoda prób i błędów bo chciałem wyeliminować sugerowane przekaźniki tj. 109 i 103 ale u ciebie na pewno inne z tego co czytałem na forum.
5. FINISZ ( u mnie po zamontowaniu nowego 109 samochód odpalił na styk i nawet zakup nowego akumulatora wydaje się na teraz zbędny (ale w zimie będzie na pewno procentowało).
6. montaź to powoli wg rad powyższych ale wstecz-od tyłu.
Zyczę aby było u ciebie tak jak u mnie bo jak rozmawiałem z macherami w mojej okolicy to każdy TYLKO ZOSTAWIĆ SAMOCHÓD co najmniej na dzień - a mnie takie podejście wkurza (chyba rozumiecie dlaczego).
Pozdrawiam Andrzej

A jeszcze jedno i to bardzo ważne nie sugeruj się tym jak to piszesz że jak palisz to przekażnik się załącza. Skąd wiesz że działa - samo pykanie to jeszcze nie świadczy że jest sprawny może np. nie mieć styku, mieć nadpalone styki, zacinać się, itd. Można gdybać. Ja także kierowałem się tak jak ty obecnie że słychać przekaźnik ale jak widzisz było to lipa. Dlatego posłuchaj rad innych co już ci sugerowali i sprawdz to ale tak na 100%.

Ostatnio edytowane przez hektoras ; 06-06-2013 o 20:50
hektoras jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2013, 09:28   #38
slawe1983
ford::average
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 13-07-2009
Skąd: Iława
Model: Mondeo combi/Galaxy
Silnik: 1,8 TD/2,0
Rocznik: 1995/1996
Postów: 95
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

Panowie dołączę się do tematu, bo nie mam już pomysłów na moje Galaxy. Kupiłem je niedawno i wszystko było ok ale nie było modułu wycieraczek. Po zakupieniu tego modułu i podłączeniu zrobiło się zwarcie (wina poprzedniego właściciela i jego cudownych pomysłów), bezpiecznik w skrzynce zamiast się spalić zaczął się topić, więc szybko rozłączyłem aku. Po usunięciu awarii, oczyszczeniu skrzynki autko odpaliło normalnie na "ssaniu" i wraz z wzrostem temperatury obroty spadały i było ok. W pewnym momencie auto zgasło. Od tej pory udało mi się na kilka sekund uruchomić silnik może z 3 razy, teraz kręci i nie daje się uruchomić. Co sprawdziłem: pompa paliwa po przekręceniu na zapłon pracuje, na listwie jest ciśnienie z tym że pompa pracuje w trybie ciągłym (komputer w trybie awaryjnym?); immo normalnie zaświeca się i po chwili gaśnie kontrolka (czyli kluczyk rozpoznano), iskrę sprawdzałem to była (przynajmniej jak kręciłem rozrusznikiem, na plaku odpala i gaśnie jakby iskrę odcinało). Martwi mnie brak komunikacji ze sterownikiem silnika i immo, nie mogę się połączyć (z PP, CZ i licznikiem mogę normalnie się łączyć). I moje pytanie do Was Drodzy koledzy, gdy ten sterownik złapie zbyt dużą ilość błędów to może unieruchomić silnik? Komputer był sprawdzany u elektronika na stole i normalnie włączał się i żadne ścieżki nie są uruchomione. Niestety na stole nie można zrobić diagnozy, a auto stoi u mnie w garażu (inny mechanik próbował się połączyć bezskutecznie). Sprawdzałem przekaźnik nr 30 (systemowy, a nie jak niektórzy piszą od pompy paliwa) wydaje się być dobry ale jeszcze dziś jadę po inny dla pewności. Pomóżcie koledzy
slawe1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2013, 11:38   #39
bizon301
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-05-2012
Model: Galaxy
Silnik: 2.3
Rocznik: 2000
Postów: 17
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

Skoro tak wszyscy gdybają, to i ja swoje dorzucę. Może się przyda.
Po pierwsze bym zmacał jeszcze punkty masy. Ale nie tak na oko, tylko klucz, szczotka, miedzianka. Potem poszedłbym "Ścieżką" od bezpiecznika w jedną, potem w drugą stronę. Robota kretyńska, i żmudna ale daje efekty. Grunt to systematyka.
Ostatnio u kumpla bawiłem się ze spadkiem prądu na lampach. Jak pogaszone to jest faza, jak zapalone to ginie, dwie godzinki, i zrobione. Zaśniedziały styk w kostce, iiii...
Bezpieczniko-Opornik pierwszy w świecie prototyp!!!
Niby przewodzi, a jednak daje opór, i do tego zimniutki jak lodowiec.
Także systematyka, i będzie gitara.
bizon301 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2013, 18:44   #40
hektoras
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-05-2010
Skąd: PODKARPACIE
Model: Galaxy
Silnik: 1,9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 30
Domyślnie Odp: Rozrusznik kręcił, ale auto nie odpaliło jakie mogą być przyczyny?

Cytat:
Napisał tomamar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki panowie Jak się dobiorę do przekaźnika to dam wam znać. Tylko nurtuje mnie jedno pytanie, wszyscy co piszecie o tym przekaźniku to dotyczy diesla a ja mam auto w benzynie.
No i jak tam u Ciebie z tą usterką? Napisz jak rozwiązałeś ją.
hektoras jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.