|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-06-2013, 11:24 | #21 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
No ok, ale w innych markach - BMW,Merc,VW zawsze po lifcie było lepiej - choroby wieku dziecięcego wyleczone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
05-06-2013, 21:00 | #22 | |
ford::advanced
Imię: slawek
Zarejestrowany: 05-04-2011
Skąd: Tarnobrzeg ale teraz W-wa
Model: S-max
Silnik: 2.0 klekot
Rocznik: 2011
Postów: 257
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
Cytat:
__________________
był Mondeo MK3 kombi 2.0 145 PS był VW Passat B6 2.0 FSI Sportline jest Ford S-max 2.0 TDCI titanium-platinium |
|
05-06-2013, 21:11 | #23 |
ford::average
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 02-05-2012
Skąd: WPR
Model: Opel Vectra C GTS
Silnik: 1,9 cdti
Rocznik: 2008
Postów: 105
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
Kolego, jak nie minęły dwa lata od zakupu to zgłoś do serwisu gdzie kupowałeś, ale nie z gwarancji, a z niezgodności towaru z umową. Poszukaj w necie jakie wzory pism trzeba złożyć do sprzedawcy i jakie masz uprawnienia.
|
06-06-2013, 07:26 | #24 | |
ford::specialist
Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
Cytat:
Co ma kolor do reakcji chemicznych? Kolego, definicji powstawania rdzy, śniedzenia, ect. uczą przecież w podstawówce... Jakby się zastanowić, każda teoria (nawet ta beznadziejna) może mieć w sobie ziarno prawdy - trzeba się jednak zastanowić, dlaczego? IMHO dlatego, że wspominany przez Ciebie "biały opel", czy "inny biały" to kolory niemetalizowane, najtańsza forma lakieru, jaka może być położona na auto. Nie jest to jednak tylko "biały". Tych tanich kolorów jest kilka "podstawowych". Bardzo możliwe, że w niektórych markach jakość takiego lakieru "podstawowego" jest gorsza niż metalika... inna ilość warstw lakieru, gorzej przygotowane podłoże? Nie wiem, nie znam się, dywaguję... Palek_PL ma jednak wersję Ice White - flagowy, perłowy kolor, któym Ford w domyśle oferty ma robić furorę. Nie sądzę, abyś (czytając powyższe) mogło Ci w ogóle przyjść do głowy porównywanie go z "białym oplem", czy innym białym "bazowym" lakierem... Jest (conajmniej!) porównywalny z Twoim (czy moim) czarnym. Co do Twojej teorii, zrób oględziny większej ilości aut w kolorach bazowych i porównaj je z tymi "białymi" - jeśli wyjdzie Ci, że te bazowe rdzewieją, będziesz mógł głosić trochę rozsądniejszą teorię "nie kupuje się aut w lakierach bazowych, niemetalizowanych"... |
|
06-06-2013, 10:36 | #25 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: Gdańsk
Model: Ford S-Max
Silnik: Ecoboost 203KM
Rocznik: 2010
Postów: 221
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
Zapewne macie rację, bzdury napisałem. Tyle tylko, że to właśnie owy Biały Lodowy, czy jakiś tam inny biały na początku postu rdzewieją.
Swoją drogą biały S-Maks jest piękny. Ostatnio edytowane przez jacekzom ; 06-06-2013 o 12:28 |
06-06-2013, 20:07 | #26 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
Tyle że szybko zmienia się w brązowawy.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety - zgadzam się z teorią przedstawioną wcześniej n/t liftingu: upiększyć, poprawić babole (te mniejsze zapewne zostały poprawione wcześniej) i przyciąć koszty: mniejsza sprzedaż starego modelu (mimo liftingu) to mniejsze zyski (koszty stałe te same, więc trzeba zdjąć te jednostkowe). W temacie - czarny 2012 nie rdzewieje (jeszcze).
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie |
07-06-2013, 10:14 | #27 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 24-05-2012
Model: smax
Silnik: 1.6eb
Rocznik: 2013
Postów: 27
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
A nie było kiedyś tak, że kolory niemetaliczne (np. biały) to były lakiery jednowarstwowe? W takim wypadku można by szukać korelacji pomiędzy kolorem a rdzą.
|
07-06-2013, 16:11 | #28 |
ford::professional
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
W farbie sporą część objętości zajmuje barwnik. To on z reguły bywał odpowiedzialny za trwałość powłoki lakierniczej. Pamiętam jak za czasów użytkowania malucha (ze 20 lat temu) mój ojciec mówił, że nie ma co brać niebieskiego, bo tam składnikiem barwnika jest "niepamiętamco", co powoduje szybkie płowienie koloru i degradację szczelności powłoki. Przez lata pewnie się to zmieniło, choć nadal może mieć jakiś wpływ.
Niech się nie obrażają właściciele białych samochodów, lecz dla mnie taki kolor to paskudztwo. Ale jeśli już miałbym mieć wozidło w białym kolorze to byłby to paskudny eSio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Białe eŚki są ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
07-06-2013, 17:11 | #29 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Śląsk
Model: S-Max; Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi 163KM; 1.4 TDCi
Rocznik: 2011; 2006
Postów: 279
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
Na srebrnym też nic się nie dzieje.
Dla mnie biały S-Max, lub biały Focus - wyglądają ok. Ale np. biały Pasek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Coś z kolorami generalnie może być, bo w różnych modelach mówiło się czasem że określony lakier jest wadliwy (np. ostatnio czerwony w Kia). Ale czy tak naprawdę udało się dociec który element koroduje?
__________________
W garażu: już jest S-Max 2.0 163KM PowerShift a dodatkowo Fiesta 1.3, Fiesta 1.4 |
10-06-2013, 13:11 | #30 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza
Dziś w AŚ test S-maxa vs C4 Gr.Picasso....
O S-maxie napisali m.in: Wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
Tagi |
korozja , rdza , s-max |
|
|