Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-06-2013, 11:24   #21
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

No ok, ale w innych markach - BMW,Merc,VW zawsze po lifcie było lepiej - choroby wieku dziecięcego wyleczone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 21:00   #22
grizzly
ford::advanced
 
Imię: slawek
Zarejestrowany: 05-04-2011
Skąd: Tarnobrzeg ale teraz W-wa
Model: S-max
Silnik: 2.0 klekot
Rocznik: 2011
Postów: 257
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

Cytat:
Napisał jacekzom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Biały ma to do siebie, że rdzewieje w wielu markach. Białych aut się nie kupuje, to najprostsza rada.
[...]
to jest porostu fakt, że białe auta najczęściej mają kłopoty z lakierem
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...alm_statue.jpg
__________________
był Mondeo MK3 kombi 2.0 145 PS
był VW Passat B6 2.0 FSI Sportline
jest Ford S-max 2.0 TDCI titanium-platinium
grizzly jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 21:11   #23
sizarrio
ford::average
 
Avatar sizarrio
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 02-05-2012
Skąd: WPR
Model: Opel Vectra C GTS
Silnik: 1,9 cdti
Rocznik: 2008
Postów: 105
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

Kolego, jak nie minęły dwa lata od zakupu to zgłoś do serwisu gdzie kupowałeś, ale nie z gwarancji, a z niezgodności towaru z umową. Poszukaj w necie jakie wzory pism trzeba złożyć do sprzedawcy i jakie masz uprawnienia.
sizarrio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 07:26   #24
_sobol_
ford::specialist
 
Imię: g.
Zarejestrowany: 12-12-2012
Skąd: Wawa
Model: s-max Titanium X
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 603
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

Cytat:
Napisał jacekzom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Biały ma to do siebie, że rdzewieje w wielu markach. Białych aut się nie kupuje, to najprostsza rada. Są kraje, gdzie ogromna większość aut jest białych (np Izrael), ale to wynika chyba tylko z gorącego klimatu.
Dawno takiej bzdury nie słyszałem...
Co ma kolor do reakcji chemicznych? Kolego, definicji powstawania rdzy, śniedzenia, ect. uczą przecież w podstawówce...

Jakby się zastanowić, każda teoria (nawet ta beznadziejna) może mieć w sobie ziarno prawdy - trzeba się jednak zastanowić, dlaczego?
IMHO dlatego, że wspominany przez Ciebie "biały opel", czy "inny biały" to kolory niemetalizowane, najtańsza forma lakieru, jaka może być położona na auto. Nie jest to jednak tylko "biały". Tych tanich kolorów jest kilka "podstawowych".
Bardzo możliwe, że w niektórych markach jakość takiego lakieru "podstawowego" jest gorsza niż metalika... inna ilość warstw lakieru, gorzej przygotowane podłoże? Nie wiem, nie znam się, dywaguję...
Palek_PL ma jednak wersję Ice White - flagowy, perłowy kolor, któym Ford w domyśle oferty ma robić furorę. Nie sądzę, abyś (czytając powyższe) mogło Ci w ogóle przyjść do głowy porównywanie go z "białym oplem", czy innym białym "bazowym" lakierem... Jest (conajmniej!) porównywalny z Twoim (czy moim) czarnym.
Co do Twojej teorii, zrób oględziny większej ilości aut w kolorach bazowych i porównaj je z tymi "białymi" - jeśli wyjdzie Ci, że te bazowe rdzewieją, będziesz mógł głosić trochę rozsądniejszą teorię "nie kupuje się aut w lakierach bazowych, niemetalizowanych"...
_sobol_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 10:36   #25
jacekzom
ford::advanced
 
Avatar jacekzom
 
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: Gdańsk
Model: Ford S-Max
Silnik: Ecoboost 203KM
Rocznik: 2010
Postów: 221
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

Zapewne macie rację, bzdury napisałem. Tyle tylko, że to właśnie owy Biały Lodowy, czy jakiś tam inny biały na początku postu rdzewieją.
Swoją drogą biały S-Maks jest piękny.

Ostatnio edytowane przez jacekzom ; 06-06-2013 o 12:28
jacekzom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 20:07   #26
Zoltyy
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

Tyle że szybko zmienia się w brązowawy.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Niestety - zgadzam się z teorią przedstawioną wcześniej n/t liftingu: upiększyć, poprawić babole (te mniejsze zapewne zostały poprawione wcześniej) i przyciąć koszty: mniejsza sprzedaż starego modelu (mimo liftingu) to mniejsze zyski (koszty stałe te same, więc trzeba zdjąć te jednostkowe).

W temacie - czarny 2012 nie rdzewieje (jeszcze).
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie
Zoltyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2013, 10:14   #27
sprytny
ford::beginner
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 24-05-2012
Model: smax
Silnik: 1.6eb
Rocznik: 2013
Postów: 27
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

A nie było kiedyś tak, że kolory niemetaliczne (np. biały) to były lakiery jednowarstwowe? W takim wypadku można by szukać korelacji pomiędzy kolorem a rdzą.
sprytny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2013, 16:11   #28
Slartibartfast
ford::professional
 
Avatar Slartibartfast
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

W farbie sporą część objętości zajmuje barwnik. To on z reguły bywał odpowiedzialny za trwałość powłoki lakierniczej. Pamiętam jak za czasów użytkowania malucha (ze 20 lat temu) mój ojciec mówił, że nie ma co brać niebieskiego, bo tam składnikiem barwnika jest "niepamiętamco", co powoduje szybkie płowienie koloru i degradację szczelności powłoki. Przez lata pewnie się to zmieniło, choć nadal może mieć jakiś wpływ.
Niech się nie obrażają właściciele białych samochodów, lecz dla mnie taki kolor to paskudztwo. Ale jeśli już miałbym mieć wozidło w białym kolorze to byłby to paskudny eSio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Białe eŚki są ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój Maksik pali [Okleiłem eSia] [Końcówka wydechu] [LEDy]
Slartibartfast jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2013, 17:11   #29
bartekd
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Śląsk
Model: S-Max; Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi 163KM; 1.4 TDCi
Rocznik: 2011; 2006
Postów: 279
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

Na srebrnym też nic się nie dzieje.

Dla mnie biały S-Max, lub biały Focus - wyglądają ok. Ale np. biały Pasek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Coś z kolorami generalnie może być, bo w różnych modelach mówiło się czasem że określony lakier jest wadliwy (np. ostatnio czerwony w Kia).
Ale czy tak naprawdę udało się dociec który element koroduje?
__________________
W garażu: już jest S-Max 2.0 163KM PowerShift
a dodatkowo Fiesta 1.3, Fiesta 1.4
bartekd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2013, 13:11   #30
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Rocznik 2011 - korozja i rdza

Dziś w AŚ test S-maxa vs C4 Gr.Picasso....

O S-maxie napisali m.in: Wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
korozja , rdza , s-max



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.