Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-01-2013, 19:58   #31
massiwo
ford::average
 
Avatar massiwo
 
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Miasto Boga
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 145KM
Rocznik: 2008
Postów: 180
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

koledzy mam dylemat, o ktory to dokladnie waz chodzi, wlasciwie jak to sprawdzic!?

jeden i drugi wg opisu jest "dobry"

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

edit
proscizna, juz wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. biore drugi


Ostatnio edytowane przez massiwo ; 02-01-2013 o 14:48
massiwo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2013, 17:12   #32
bas202
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: RZESZÓW
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TCDI 130 Automat
Rocznik: 2007
Postów: 18
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

Koledzy proszę pomóżcie bo już nie mam siły. Mondek 2.0 tdci 130km kopci mi na czarno nawet na postoju przy lekkim(ok 1.5 obr\min) dodaniu gazu oraz przy dodawaniu gazu podczas jazdy. wtryski i pompa po regeneracji(zaworki +końcówki) w bosch serwice(poprawiali po innych partaczach) zawór egr zaślepiony(tylko ja mam EGR z tyłu silnika a nie tak z przodu jak większość opisuje), rury wszystkie sprawdzone, sztanga w turbince ładnie pracuje, odpala ładnie, żadnych sprężynek itp. na kompie błędów brak. Nie mam już pomysłów błagam pomóżcie, mechanicy rozkładają ręce.

Bump: Koledzy proszę pomóżcie bo już nie mam siły. Mondek 2.0 tdci 130km kopci mi na czarno nawet na postoju przy lekkim(ok 1.5 obr\min) dodaniu gazu oraz przy dodawaniu gazu podczas jazdy. wtryski i pompa po regeneracji(zaworki +końcówki) w bosch serwice(poprawiali po innych partaczach) zawór egr zaślepiony(tylko ja mam EGR z tyłu silnika a nie tak z przodu jak większość opisuje), rury wszystkie sprawdzone, sztanga w turbince ładnie pracuje, odpala ładnie, żadnych sprężynek itp. na kompie błędów brak. Nie mam już pomysłów błagam pomóżcie, mechanicy rozkładają ręce.
bas202 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2013, 18:48   #33
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

Cytat:
Napisał bas202 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wtryski i pompa po regeneracji(zaworki +końcówki) w bosch serwice(poprawiali po innych partaczach)
Czy masz na pewno nowe oryginalne końcówki Delphi? Ile zapłaciłeś za poprawę po tych partaczach i co było... spartolone?

Druga możliwość - zwalony czujnik temperatury silnika, układ wtryskowy pracuje na zwiększonej dawce wtrysku (inna mapa).

Trzecia - wgraj nowy soft.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2013, 20:51   #34
avix
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: katowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2003
Postów: 117
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

może gdzieś powietrze uciekać i komputer myśli że do cylindra idzie np. 2 razy więcej powietrza niż w rzeczywistości przez co daje 2 razy więcej paliwa niż powinien = kopcenie ewentualnie przepływomierz lub sam czujnik ciśnienia powietrza doładowania oszukuje kompa to by trzeba parametry na żywo zobaczyć pod kompem
avix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2013, 09:39   #35
bas202
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: RZESZÓW
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TCDI 130 Automat
Rocznik: 2007
Postów: 18
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

Odnośnie wtryskiwaczy to zaworki na pewno org. czarne, ponoć jakieś utwardzane, końcówki w boschu powiedzieli że są nowe ale nie org, ale mówią że praramerty na nich są jak najbardziej ok. Okazało się niestety że pompa opiłkuje więc dowiozłem im pompe, i w pompie znaleźli probelm taki iż że jak się nagrzeje to na niskich obrotach nie trzyma ciśnienia, i podczas jazdy był taki objaw że auto ciągło tak od 2,5tys\obr wymienili jakiś łącznik 3-go elementu czy coś takiego, i faktycznie teraz czuć że auto zaczyna się zbierać przy 1800obr no i nie opiłkuje. Pytałem w boschu onośnie dymienia, powiedzieli że na tym zestawie(pompa+wtryski) ma auto chodzić i nie dymić. Naprawa jak by tak wszystko zliczyć to na pewno przekroczyła 5tys Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dostałem wydruki z wtryskiwaczy (mogę zrobić skana jak ktoś się w tym orientuje) Jedynie co mnie zaniepokoiło to delikatnie przypocone olejem są od spodu uszczelki kolektora ssącego, kolektor czyściłem i nie był jakoś bardzo brudny. Nie chce już dokładać nie wiadomo ile bo za niedługo przekroczy to wartość auta ale nie chce czarnych bąków za sobą.... Odnośnie temperatury to na komputerze w prametrach temp jest ok. Pytanko czy nowy soft musze wgrać w serwisie czy mogę u kogoś kto ma ids\vds np chińczyka??

Ostatnio edytowane przez bas202 ; 03-06-2013 o 09:44
bas202 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2013, 20:54   #36
avix
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: katowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2003
Postów: 117
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

Cytat:
Napisał bas202 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
łącznik 3-go elementu
masz może na fakturze cenę i nazwę czy nr. części?

uszczelki pod kolektor na zamiennikach to około 100 zł

Co do czarnego bąka to ja pamiętam że tdci jak były nówki z salonu to jak się depło to dobrze dawały na czarno z wydechu więc może to przewrażliwienie bo spaliny są potrzebne do napędzenia turbo?
avix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 09:06   #37
bas202
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: RZESZÓW
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TCDI 130 Automat
Rocznik: 2007
Postów: 18
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

cena za regenerację wtryskiwaczy to 3200zł, Niestety warsztat(partacze) nie dali mi faktury tylko karteczke z pieczątką i ceną ;/ . Co do nazwy tej części zadzwonie później do kolegi który tam pracuje w bosch i postaram się podać. Gdy by ten dym pojawiał się przy depnięciu podczas przyspieszania to bym nie robił problemu bo tak ma większość ropniaków ale np. gdy auto pracuje na wolnych obr i naciśniem leciutko(1800obr) gaz to już jest jasno czarny bąk, a podczas jazdy nie ma podczas mocnego depnięcia tylko gdy ciągnę np na 4 biegu tak od 3tyś w góre cały czas widze w lusterku czarny dym, nie jest to gęsty smolisty tylko jasno czarny obłok ale wydobywa się cały czas nie ucina go.

Ostatnio edytowane przez bas202 ; 05-06-2013 o 09:10
bas202 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 11:39   #38
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

Cytat:
Napisał bas202 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Odnośnie wtryskiwaczy to zaworki na pewno org. czarne, ponoć jakieś utwardzane
Cytat:
Napisał bas202 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
końcówki w boschu powiedzieli że są nowe ale nie org
Oj, oj, oj... Kolego, trafiłeś na - powiedzmy to delikatnie - nierzetelnych fachowców.
Wszystkie zaworki są utwardzane, a czarne - hm... niektóre powierzchnie są czarne, inne metaliczne, co to ma do rzeczy? Mają być oryginalne Delphi, zapakowane w oryginalne opakowanie Delphi - wszystkie inne to szajs.
Ta sama historia z końcówkami: mają być oryginalne Delphi - wszystkie inne zamienniki to szajs. Tu uwaga: gość który mi sprzedawał zaworki Delphi, miał włoskie końcówki zamienniki - i sam mi odradził kupno, bo miał tyle reklamacji, że za całą dostawę musiał oddać kasę. Był uczciwy... Nawet jeśli końcówki pracują prawidłowo, to będą to robić... krótko.

Dopóki będziesz miał tak "zregenerowane" wtryski, nic nie zmienisz w osiągach auta i w dymieniu.
Cytat:
Napisał bas202 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
w pompie znaleźli probelm taki iż że jak się nagrzeje to na niskich obrotach nie trzyma ciśnienia
Pompę oddaje się do autoryzowanego zakładu, za od 1.900 do 2.250 zł robią regenerację na oryginalnych częściach, jest sprawdzana na stanowisku skąd dostajesz wydruk parametrów pracy i pompa chodzi przez następne 200 - 250.000 km.

Za te pieniądze które wydałeś powinieneś mieć układ wtryskowy pracujący jak szwajcarski zegarek...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 05-06-2013 o 11:54
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 12:53   #39
bas202
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: RZESZÓW
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TCDI 130 Automat
Rocznik: 2007
Postów: 18
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

Pompe oddałem myśle w dobre ręce i wydruk z pompy też gdzieś mam, oprócz wtryskiaczy 3200zł to jeszcze 1800zł na pompe. Też tak myślałem zrobie wszystko zapłace ile trzeba i będe śmigał pare latek ale już trace cierpliwość i chyba pójdzie do żyda.. no chyba że dam do boscha jeszcze raz te wtryskiwacze niech założą org końcówki tylko to kolejny 1000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak uważacie?? A onośnie koloru zaworków to delphi wypuściło zaworki utwardzane czarne teoretycznie mają być bardziej odporne na ścieranie bo org zaworki były srebrne.

Ostatnio edytowane przez bas202 ; 05-06-2013 o 12:55
bas202 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 17:23   #40
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie

Cytat:
Napisał bas202 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A odnośnie koloru zaworków to delphi wypuściło zaworki utwardzane czarne teoretycznie mają być bardziej odporne na ścieranie bo org zaworki były srebrne.
To jakaś bzdura: produkcja armatury wtryskowej diesla to jak świat światem zawsze była najwyższych lotów sztuka technologiczna. Używało się zawsze i używa najlepszych technik utwardzania powierzchniowego, które mają to do siebie że tworzą specyficzne struktury powierzchniowe, wymagające potem mikronowych dokładności w technologiach obróbczych (szlifowanie, polerowanie, segregacja miernicza). Więc współpracujące powierzchnie zaworków nie mogą być... czarne, muszą być metalicznie lustrzane...
Wystarczy powiedzieć, że iglice w rozpylaczach są parowane z prowadnicami z dokładnością do kilku mikronów.
Dlatego też na świecie jest pięć - sześć firm produkujących taką armaturę wtryskową i to tylko w wiodących technologicznie krajach. Inni - choćby stawali na uszach - nie udłubią tego. Chinom jeszcze dużo brakuje...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 05-06-2013 o 17:32
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.