|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-01-2013, 19:58 | #31 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Miasto Boga
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 145KM
Rocznik: 2008
Postów: 180
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
koledzy mam dylemat, o ktory to dokladnie waz chodzi, wlasciwie jak to sprawdzic!?
jeden i drugi wg opisu jest "dobry" [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] edit proscizna, juz wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. biore drugi Ostatnio edytowane przez massiwo ; 02-01-2013 o 14:48 |
29-05-2013, 17:12 | #32 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: RZESZÓW
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TCDI 130 Automat
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
Koledzy proszę pomóżcie bo już nie mam siły. Mondek 2.0 tdci 130km kopci mi na czarno nawet na postoju przy lekkim(ok 1.5 obr\min) dodaniu gazu oraz przy dodawaniu gazu podczas jazdy. wtryski i pompa po regeneracji(zaworki +końcówki) w bosch serwice(poprawiali po innych partaczach) zawór egr zaślepiony(tylko ja mam EGR z tyłu silnika a nie tak z przodu jak większość opisuje), rury wszystkie sprawdzone, sztanga w turbince ładnie pracuje, odpala ładnie, żadnych sprężynek itp. na kompie błędów brak. Nie mam już pomysłów błagam pomóżcie, mechanicy rozkładają ręce.
Bump: Koledzy proszę pomóżcie bo już nie mam siły. Mondek 2.0 tdci 130km kopci mi na czarno nawet na postoju przy lekkim(ok 1.5 obr\min) dodaniu gazu oraz przy dodawaniu gazu podczas jazdy. wtryski i pompa po regeneracji(zaworki +końcówki) w bosch serwice(poprawiali po innych partaczach) zawór egr zaślepiony(tylko ja mam EGR z tyłu silnika a nie tak z przodu jak większość opisuje), rury wszystkie sprawdzone, sztanga w turbince ładnie pracuje, odpala ładnie, żadnych sprężynek itp. na kompie błędów brak. Nie mam już pomysłów błagam pomóżcie, mechanicy rozkładają ręce. |
29-05-2013, 18:48 | #33 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
Cytat:
Druga możliwość - zwalony czujnik temperatury silnika, układ wtryskowy pracuje na zwiększonej dawce wtrysku (inna mapa). Trzecia - wgraj nowy soft.
__________________
Zgredzik |
|
31-05-2013, 20:51 | #34 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: katowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2003
Postów: 117
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
może gdzieś powietrze uciekać i komputer myśli że do cylindra idzie np. 2 razy więcej powietrza niż w rzeczywistości przez co daje 2 razy więcej paliwa niż powinien = kopcenie ewentualnie przepływomierz lub sam czujnik ciśnienia powietrza doładowania oszukuje kompa to by trzeba parametry na żywo zobaczyć pod kompem
|
03-06-2013, 09:39 | #35 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: RZESZÓW
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TCDI 130 Automat
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
Odnośnie wtryskiwaczy to zaworki na pewno org. czarne, ponoć jakieś utwardzane, końcówki w boschu powiedzieli że są nowe ale nie org, ale mówią że praramerty na nich są jak najbardziej ok. Okazało się niestety że pompa opiłkuje więc dowiozłem im pompe, i w pompie znaleźli probelm taki iż że jak się nagrzeje to na niskich obrotach nie trzyma ciśnienia, i podczas jazdy był taki objaw że auto ciągło tak od 2,5tys\obr wymienili jakiś łącznik 3-go elementu czy coś takiego, i faktycznie teraz czuć że auto zaczyna się zbierać przy 1800obr no i nie opiłkuje. Pytałem w boschu onośnie dymienia, powiedzieli że na tym zestawie(pompa+wtryski) ma auto chodzić i nie dymić. Naprawa jak by tak wszystko zliczyć to na pewno przekroczyła 5tys Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dostałem wydruki z wtryskiwaczy (mogę zrobić skana jak ktoś się w tym orientuje) Jedynie co mnie zaniepokoiło to delikatnie przypocone olejem są od spodu uszczelki kolektora ssącego, kolektor czyściłem i nie był jakoś bardzo brudny. Nie chce już dokładać nie wiadomo ile bo za niedługo przekroczy to wartość auta ale nie chce czarnych bąków za sobą.... Odnośnie temperatury to na komputerze w prametrach temp jest ok. Pytanko czy nowy soft musze wgrać w serwisie czy mogę u kogoś kto ma ids\vds np chińczyka??
Ostatnio edytowane przez bas202 ; 03-06-2013 o 09:44 |
04-06-2013, 20:54 | #36 | |
ford::average
Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: katowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2003
Postów: 117
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
Cytat:
uszczelki pod kolektor na zamiennikach to około 100 zł Co do czarnego bąka to ja pamiętam że tdci jak były nówki z salonu to jak się depło to dobrze dawały na czarno z wydechu więc może to przewrażliwienie bo spaliny są potrzebne do napędzenia turbo? |
|
05-06-2013, 09:06 | #37 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: RZESZÓW
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TCDI 130 Automat
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
cena za regenerację wtryskiwaczy to 3200zł, Niestety warsztat(partacze) nie dali mi faktury tylko karteczke z pieczątką i ceną ;/ . Co do nazwy tej części zadzwonie później do kolegi który tam pracuje w bosch i postaram się podać. Gdy by ten dym pojawiał się przy depnięciu podczas przyspieszania to bym nie robił problemu bo tak ma większość ropniaków ale np. gdy auto pracuje na wolnych obr i naciśniem leciutko(1800obr) gaz to już jest jasno czarny bąk, a podczas jazdy nie ma podczas mocnego depnięcia tylko gdy ciągnę np na 4 biegu tak od 3tyś w góre cały czas widze w lusterku czarny dym, nie jest to gęsty smolisty tylko jasno czarny obłok ale wydobywa się cały czas nie ucina go.
Ostatnio edytowane przez bas202 ; 05-06-2013 o 09:10 |
05-06-2013, 11:39 | #38 | |||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
Cytat:
Cytat:
Wszystkie zaworki są utwardzane, a czarne - hm... niektóre powierzchnie są czarne, inne metaliczne, co to ma do rzeczy? Mają być oryginalne Delphi, zapakowane w oryginalne opakowanie Delphi - wszystkie inne to szajs. Ta sama historia z końcówkami: mają być oryginalne Delphi - wszystkie inne zamienniki to szajs. Tu uwaga: gość który mi sprzedawał zaworki Delphi, miał włoskie końcówki zamienniki - i sam mi odradził kupno, bo miał tyle reklamacji, że za całą dostawę musiał oddać kasę. Był uczciwy... Nawet jeśli końcówki pracują prawidłowo, to będą to robić... krótko. Dopóki będziesz miał tak "zregenerowane" wtryski, nic nie zmienisz w osiągach auta i w dymieniu. Cytat:
Za te pieniądze które wydałeś powinieneś mieć układ wtryskowy pracujący jak szwajcarski zegarek...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 05-06-2013 o 11:54 |
|||
05-06-2013, 12:53 | #39 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: RZESZÓW
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TCDI 130 Automat
Rocznik: 2007
Postów: 18
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
Pompe oddałem myśle w dobre ręce i wydruk z pompy też gdzieś mam, oprócz wtryskiaczy 3200zł to jeszcze 1800zł na pompe. Też tak myślałem zrobie wszystko zapłace ile trzeba i będe śmigał pare latek ale już trace cierpliwość i chyba pójdzie do żyda.. no chyba że dam do boscha jeszcze raz te wtryskiwacze niech założą org końcówki tylko to kolejny 1000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak uważacie?? A onośnie koloru zaworków to delphi wypuściło zaworki utwardzane czarne teoretycznie mają być bardziej odporne na ścieranie bo org zaworki były srebrne.
Ostatnio edytowane przez bas202 ; 05-06-2013 o 12:55 |
05-06-2013, 17:23 | #40 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 TDCI 130 KM Brak mocy, ogromnie kopci,szarpie
Cytat:
Wystarczy powiedzieć, że iglice w rozpylaczach są parowane z prowadnicami z dokładnością do kilku mikronów. Dlatego też na świecie jest pięć - sześć firm produkujących taką armaturę wtryskową i to tylko w wiodących technologicznie krajach. Inni - choćby stawali na uszach - nie udłubią tego. Chinom jeszcze dużo brakuje...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 05-06-2013 o 17:32 |
|