Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-05-2013, 08:13   #11
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Cytat:
Napisał paradoxx Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Spróbuję w jeszcze jednym ASO bo podobno w tym co byłem mechanicy są do du...
.
A które to ? Na litere B przy Toyocie?

Zaworki wymieniałem bo buczało mi, dałem po 150zł za oryginały...

__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 23-05-2013 o 08:15
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2013, 11:29   #12
edeks
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-02-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MkIV GoldX kombi
Silnik: 2.0 TDCI/140 KM
Rocznik: 2008
Postów: 82
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Cytat:
Napisał paradoxx Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dławienie jest na ok 0,5s po czym auto przyspiesza normalnie przez też ok 0,5s
taki objaw miałem tylko raz, kiedy podczas wypalania dpf-a postanowiłem wyprzedzać kolumnę tirów i wdeptałem mu do końca... Oj gorąco mi się zrobiło, bo nie wiedziałem, czy za chwilę w ogóle nie zdechnie.
edeks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2013, 16:24   #13
paradoxx
ford::beginner
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 02-03-2013
Skąd: Białystok
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 27
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Po ostatnie wizycie w ASO nie napisałem że był błąd na kompie związany z podawaniem paliwa ale niewiele to pomogło.
Dzisiaj pogoniłem auto (ok 350km) trochę ostrzej i o dziwo problem występuję teraz tylko na 6 biegu (z małymi wyjątkami na 4 i 5). Za to pulsowanie trwa w cyklach ok 1s od 3000 obr.

Po południu byłem w ASO i wymieniono mi zawór od turbo. Nie pomogło nic a nawet jest trochę gorzej.

Czy ten problem, tak jak napisał @edeks może być spowodowany wypalaniem się DPF-a?
Przejechałem do tej pory niewiele bo ok 1tys. km a auto stało przed zakupem kilka miesięcy u dilera (poleasingowe).
paradoxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2013, 16:46   #14
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,169
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Z tego co napisałeś, to szarpanie jest ciągle, więc ja bym się nie czepiał DPF. Dzisiaj przez 350 km DPF bez problemu by się dopalił. Jak już zacznie się dopalać to i na postoju się dopali. Ja nigdy nie zauważyłem żeby początek wypalania skutkował szarpaniem. Mój Mondeusz DPF-a dopala średnio co 600-700 km. Kilka razy to przerabiałem, widać chwilowe spalanie powyżej 1 litra, jak schodzi z obrotów to ładnie buczy,a na postoju to jeszcze śmierdzi jakbyś spawał i wentylatory mało nie odlecą. /podczas jazdy jak odpuścisz gaz to pokazuje spalanie 0,4-0,7 a normalnie 0,0 /
Może to szarpanie spowodowane jest zacinającymi się kierownicami spalin w turbinie, może to powodować takie pulsacyjne przyspieszanie . Wskazane jest ostre zbutowanie go w trasie pod czerwone pole.
W pierwszym poście piszesz że jeździsz głównie po mieście, więc te kierownice spalin są jak najbardziej aktualne. Poczytaj o turbinach VNT.

Pytanko: po wymianie zaworu buczy pod maska czy już nie ?

Ostatnio edytowane przez Hansolo ; 24-05-2013 o 16:51
Hansolo jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2013, 17:20   #15
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Cytat:
Napisał Hansolo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
" jakby ktoś na chwilę przytrzymywał samochód za hak i po chwili puszczał ".
Choć jeżdżę Transitem, to jest to praktycznie ten sam silnik 2,0 tdci. Bardzo długo walczyłem z objawem chwilowego "odjęcia gazu" przy mocnym przyspieszaniu.
Generalnie:
- objaw występuje najmocniej przy wysokich temperaturach otoczenia (upały - mała gęstość paliwa zmniejsza dawkę).
- praktycznie nie występuje podczas dogrzewania się silnika (silnik pracuje wtedy na innej mapie)
- występuje w zakresie do 3.000 obrotów
- prawie całkowicie zniknął po zamontowaniu boxa.

Podczas moich prób stwierdzenia co jest przyczyną takiego zachowania silnika, sporo jeździłem z dobrym diagnostą z podłączonym IDS-em - nie było żadnych spadków ciśnienia na szynie lub w dolocie. Podmiany czujnika MAP, elektrozaworu turbiny i zaworu IMV w pompie nie dały żadnego efektu.
Podczas regeneracji pompy i pierwszej regeneracji wtrysków (wymiana samych zaworków) miałem kilka razy kasowane kody wtryskiwaczy i zauważyłem, że podczas samoadaptacji wtryskiwaczy zjawisko... całkowicie ustępuje. Wszystko to dało mi do myślenia, że przyczyną chwilowej utraty mocy jest nic innego, jak tylko obcinanie dawki wtrysku. Czyli układ sterujący dochodzi do warunków brzegowych mapy (a box ją "oszukiwał")
Jeszcze jedno: jeden z wtryskiwaczy podczas samoadaptacji zawsze wyjątkowo długo przytomniał i przy mocniejszych depnięciach delikatnie postukiwał. W końcu zawsze - czasem nawet po 2 - 3 tygodniach jazdy cichł i... zaczynały się objawy.
Doszedłem do wniosku, że czujnik spalania stukowego tak długo bombarduje układ sygnałem stukania, że ten powoli obcina dawkę wtrysku, aż wtryskiwacz przestaje stukać. Jednak taka dawka jest już w pewnych warunkach... za mała.
W marcu tego roku wyjąłem jeszcze raz wtryski i zmieniłem końcówki.
Jest... super. Od samego dołu do samej góry silnik ciągnie płynnie jak marzenie. W upały, zimny, ciepły i gorący.

Wniosek: winne są lejące (nie mylić z przelewaniem) wtryskiwacze, powodujące spalanie stukowe.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 24-05-2013 o 17:23
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2013, 17:26   #16
Pulse
ford::professional
 
Avatar Pulse
 
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Wszystko fajnie ale czy aby Twoje 2,0 TDCI nie jest tym z mk III, a nie mk IV?
Nie wydaje mi sie aby mk IV miało wymienne końcówki wtrysków. Przynajmniej jeszcze się ich nie regeneruje jak w mk III.

Ostatnio edytowane przez Pulse ; 24-05-2013 o 17:29
Pulse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2013, 17:33   #17
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Cytat:
Napisał Pulse Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wszystko fajnie ale czy aby Twoje 2,0 TDCI nie jest tym z mk III
Mam układ wtryskowy Delphi. Tu wymienia się końcówki - Delphi dostarcza je na rynek.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2013, 17:33   #18
jaculek63
ford::advanced
 
Avatar jaculek63
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-02-2010
Skąd: szczecin
Model: mondeo mk3/mk4 Titanium S(było)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004/2009
Postów: 271
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

wojtekjanus
ale to motor PSA więc twoja teoria może byś błednaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
miałem podobne objawy jak u załozyciela wątku ale przeganiam go systematycznie po autostradzie i mu przeszło a i owe szarpanie bardziej występowało przy zimnym niż zagrzanym silniku(u mnie).Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jaculek63 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2013, 17:35   #19
bodziofila
ford::specialist
 
Avatar bodziofila
 
Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Cytat:
Napisał paradoxx Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po ostatnie wizycie w ASO nie napisałem że był błąd na kompie związany z podawaniem paliwa ale niewiele to pomogło.
Dzisiaj pogoniłem auto (ok 350km) trochę ostrzej i o dziwo problem występuję teraz tylko na 6 biegu (z małymi wyjątkami na 4 i 5). Za to pulsowanie trwa w cyklach ok 1s od 3000 obr.

Po południu byłem w ASO i wymieniono mi zawór od turbo. Nie pomogło nic a nawet jest trochę gorzej.

Czy ten problem, tak jak napisał @edeks może być spowodowany wypalaniem się DPF-a?
Przejechałem do tej pory niewiele bo ok 1tys. km a auto stało przed zakupem kilka miesięcy u dilera (poleasingowe).
witam,walczylem z tym rok,kazdy rozkladal rece.dopal serwisowo dpf i wymien zaworek sterowania turbem WRAZ Z RURKAMI bo chyba to one sa winne i sa powodem szarpan.
bodziofila jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2013, 17:40   #20
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Cytat:
Napisał jaculek63 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ale to motor PSA więc twoja teoria może byś błedna
Bardzo możliwe, ale - choć jeden silnik to PSA, a drugi fordowska Puma - to generalnie zasada działania układu i oddziaływania czujników jest identyczna.
Zresztą w wątku są jakby dwa tematy: poszarpywanie silnika i chwilowa utrata mocy (jakby odjęcie gazu na pół sekundy) raz podczas przyspieszania. Ja pisałem o tym drugim zjawisku...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.