|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-05-2013, 09:58 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-07-2012
Model: MKIII
Silnik: 2.2
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Stuki wtryskiwaczy?
Witam,
problem dotyczy dziwnych "stuków" na wolnych obrotach. Zaczęło się od krótkich szarpnięć podczas jazdy, jakby na milisekundę odcinało pracę turbiny z jednoczesnym kopceniem na czarno które powiekszało się dramatycznie.. Za to silnik na wolnych obrotach pracował jak zawsze, równo, cicho (tzn bez klekotu, odpalał normalnie bez falowania, itp czyli norma) Zakładałem problem na odcinku doładowania (jak sie okazało słusznie). mechanik natomiast wywalił wtryski do sprawdzenia. Na próbach wyszły jakieś minimalne różnice, jakaś część jednego wtrysku wymieniona, czyszczone, ustawione. po zamontowaniu wtrysków - masakra, najpierw chodził jak ursus, kopcił jak Batorego komin. Oddaliśmy jeszcze raz na sprawdzenie, wyszły znowu jakieś różnice (?) poprawili i.... zaczął chodzić równo, ale zaczął STUKAĆ na 1 i 3 wtrysku. metaliczny pogłos pojawiający się tylko przy rozgrzanym silniku. Odpalając na zimno faluje, po 30 sek stabilizuje się. Dodam że przyczyną szarpnięć od których się zaczęło grzebanie w silniku była pęknięta wzdłużnie rura dolotowa do EGR.... Teraz nie szarpie, ma moc, jedzie normalnie, trochę przykopci jak za mocno się przyciśnie z dolnego zakresu obrotów (dodam że ma chip od 2 lat i 180KM), za to na wolnych obrotach STUKA. Poradźcie gdzie szukać przyczyny? Jeszcze raz oddać im te wtryski do sprawdzenia? Mają się ułozyć (?) - to nie poduszka pod głowę żeby się układała. nie mam pomysłów.... |
15-05-2013, 11:10 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
Re: Stuki wtryskiwaczy?
Możliwe, że nieodpowiednim momentem dokręcone są wtryski albo czyszczenie było nieodpowiednio zrobione.
|
15-05-2013, 13:20 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-07-2012
Model: MKIII
Silnik: 2.2
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Odp: Stuki wtryskiwaczy?
tak podejrzewam, ale łapię sie wszystkiego. Oddam go raz jeszcze niech magik jeszcze raz sprawdza wtryski
|
15-05-2013, 13:29 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-11-2006
Skąd: Nowy Tomyśl
Model: Focus MK1
Silnik: 1,8pb
Rocznik: 2002
Postów: 332
|
Odp: Stuki wtryskiwaczy?
a ze tak spytam, zakodował te wtryski ?? [przypisał dawki]
|
15-05-2013, 15:03 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-07-2012
Model: MKIII
Silnik: 2.2
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Odp: Stuki wtryskiwaczy?
tak, kodował, same też się "przypisały" w odpowiednie miejsca. z tym bez kłopotu. Właśnie mechanik jedzie z nim do magika od wtrysków, z samochodem, niech sam słucha co sie dzieje. jednak zasada w fordzie stara jak świat " nie psuje się, nie ruszać"
Bump: Bump: jeszcze mam podejrzenie że "rozjechało" się dawkowanie. coś miał nie tak z maszyną, cos z kalibracją jednego ustawienia. |
16-05-2013, 09:11 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 31-07-2012
Model: MKIII
Silnik: 2.2
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Odp: Stuki wtryskiwaczy?
jeśli ktoś będzie miał podobnie to właśnie się uporałem z problemem.
ponownie wyjęte wtryski, na stole probierczym stukały, pozamieniali części, jeszcze raz poustawiane dawki (mimo że były ok) i zaczął chodzić NORMALNIE. czyli miałem rację. Osoba która bierze się za wtryski MUSI zrobić to perfekcyjnie. inaczej wszystko w zlew. PS. jeździ lepiej po czyszczeniu i ustawieniu wtrysków. 180KMGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |