|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-04-2013, 16:24 | #11 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-10-2007
Skąd: Garbatka Letnisko
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 27
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Witam.Ja mam silnik tddi i kiedyś przy wymianie filtra nie zalałem go.Odpalenie samochodu niemożliwe.Przynajmniej 2 albo 3 razy wykończyłem akumulator i nic z tego.Następnym krokiem była próba odpalenia na zaciąg.Pierwsza próba i zapalił,oczywiście wszystko to na swoje ryzyko,bo niby nie można i takie tam ble ble...Tak czy inaczej samochód mam do dziś i śmiga a nieszczęsna wymiana 5 lat temu.Pozdrawiam i sukcesu życzę.
|
21-04-2013, 18:13 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK 1 / MK 3
Silnik: 2,5 V6 / 2.0 TDDi
Rocznik: 1994 / 2002
Postów: 38
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Aprox99, mam TDDi, widac na mojej stopce. Po poludniu, pofatygowalem sie do mojego mondka sprobowac go odpalic, i niesamowite, ale odpalil od razu, jakby nigdy nic, wiec wrzucilem bieg i jade, ale niestety, moja radosc trwala okolo 10 metrow, zgasl i juz nie moglem go odpalic, wiec znow go zostawilem i dalej czekam na szanownych kolegow sugestie.
Bump: Kolego, Marcinie wlasnie sie zastanawiam, czy nie pociagnac go innym autem i czy to, mu bardziej nie zaszkodzi. Jesli sie nie myle, to ma lancuch rozrzadu, ale czy moze stac sie cos zlego? Moze ktos ma doswiadczenie w tej sprawie. |
21-04-2013, 19:34 | #13 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
gdzies Ci sie zapowietrza, grzebales przy filtrze to tam szukaj przyczyny
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
21-04-2013, 19:48 | #14 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Kupiłem kiedyś fitr nieorginalny i miałem podobnie,filtr miał feler w sobie i zaciągał powietrze
|
22-04-2013, 19:57 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK 1 / MK 3
Silnik: 2,5 V6 / 2.0 TDDi
Rocznik: 1994 / 2002
Postów: 38
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Wczoraj poznym wieczorem /jak sie sciemnilo/ podszedlem do mojego mondka z mysla podepchania go pod dom, w ktorym aktualnie mieszkam, bo wczesniej padl mi ze 200m dalej i za nic nie chcial odpalic, a nie chcialem robic sensacji, na cala ulice, wsiadlem i sprobowalem odpalic, ale nic - nawet nie kaszlna, szkoda - musialem go pchac sam. Dalem rade. W wolnej chwili, sprobuje go, jeszcze raz, zalac do filtra ropa, i odpalic, a pozniej bede sie martwil co dalej.
|
07-11-2016, 16:33 | #16 |
ford::amateur
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 06-11-2016
Skąd: polska
Model: Mondeo mk3
Silnik: tdci 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 1
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Mondeo mk3 Tdci 2.0 130km po wymianie wtrysków jak go odpowietrzyć zeby nie wszed czek
|
07-11-2016, 17:07 | #17 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mk4 FL PowerShift
Silnik: 2.0 TDCi 163(138)/192 PS & 344/408 Nm by TuneFORCE ;)
Rocznik: 11.2011 prawie 2012 :P
Postów: 400
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Kolego adazet:
Silnik TDDi bardzo łatwo odpowietrzyć. Zalej filtr paliwa do pełna ropą. Sprawdź czy dobrze podłączyłeś przewody, wytrzyj filtr aby było sucho. Najlepiej by było jak byś miał kogoś do pomocy. Jedna osoba siedzi za kierownicą, druga osoba kluczem bodajże 19, poluzowywuje nakrętkę od pierwszego wtrysku (ta która zaciska przewód zasilający wtrysk paliwem), jakieś pół obrotu albo trochę więcej. Druga osoba siedząca za kółkiem kręci rozrusznikiem a Ty obserwujesz czy z pod nakrętki leci paliwo. Gdy zacznie lecieć, Ty szybko zakręcasz nakrętkę a osoba przestaje kręcić. Gdy zakręcisz nakrętkę auto powinno normalnie odpalić. A i jeszcze możesz sprawdzić pomocniczą pompkę paliwa przy baku. Sprawdź najpierw czy ją słychać po przekręceniu zapłonu. Następnie możesz odłączyć przewód, podłączyć inny skierowany do jakiegoś zbiorniczka(wiaderka czy coś) i zobaczyć czy pompuje.
__________________
Mam nadzieję, że pomogłem a nie zepsułem |
06-12-2016, 14:03 | #18 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-01-2014
Model: Mondeo Mk3 kombi
Silnik: Duratorq 2.0 TDCi 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 263
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Witam, podlacze sie pod topic.
Nie wiem jak w TDDI, ale w TDCI nie jest wcale tak łatwo odpowietrzyć układ paliwowy, moze zalezy to tez od stopnia zapowietrzenia ukladu paliwowego, nie wiem.. W mondeo z TDCI po lifcie, nie ma elektrycznej pomy paliwa, ktora wystepuje w TDDI i ktora zasysa paliwo z baku. W TDCI po FL, pompa wysokiego cisnienia sama zasysa paliwo z filtra paliwa, ale jak sie zapowietrzy uklad to trzeba jej troche pomoc. W moim przypadku kupiłem nowy filtr paliwa, zalałem go do pełna ropa i 2 razy rozładowałem akumulator, próbujac odpowietrzyć układ, krecac rozrusznikiem. Ostatecznie przewodem zasilajacym idacym od filtra paliwa do pompy wysokiego cisnienia, wtloczylem troche paliwa pod ciśnieniem i dopiero wtedy silnik zaskoczyl. |
06-12-2016, 15:22 | #19 | ||
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
06-12-2016, 16:50 | #20 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-01-2014
Model: Mondeo Mk3 kombi
Silnik: Duratorq 2.0 TDCi 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 263
|
Odp: Odpowietrzanie ukladu paliwowego
Dzięki za zwrócenie uwagi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ale początkowo tak właśnie probowałem odpowietrzyć układ wtryskowy, poluzowałem nakrętki na wtryskiwaczach od przewodow wysokociśnieniowych i krecilem. Z tymże już tutaj pojawił się problem, ponieważ przez kable wysokiego ciśnienia nie leciało w ogóle paliwo, ani kropelki.. w układzie najprawdopodbniej brakowało ciśnienia bo pompa wysokociśnieniowa była zapowietrzona.. Dopiero gdy zalałem pompę manualnie paliwem przez zawód zasilający od pompy, z przewodow wysokocisnieniowych zaczelo wydostawac sie paliwo. Takze reasumujac, jesli pompa jest zapowietrzona, to odkrecenie przewodow na wtryskiwaczach na nic sie nie zda, trzeba ja najpierw zalac odrobina paliwa. Dlatego napisałem ze trzeba pompie jednak troche pomoc, gdy sie zapowietrzy. A miałem juz pelne porty, ze pompa do regeneracji/wymiany.. |