|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-04-2013, 17:24 | #11 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: focus kombi
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 369
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
Ładowanie jest złe . Powinno być w granicach 14,4 V . Padł pewnie regulator napięcia. Zmień mechanika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
20-04-2013, 18:28 | #12 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-05-2007
Skąd: Wieden
Model: Ford S-MAx
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 08.2012
Postów: 313
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
O matko. No i tacy to sa ci ****... mechnicay. Widzialem na mierniku, ze tak troche skakalo w tym przedziale, ktory wymienilem. On tylko powiedzial, ze laduje i jest ok. Ale ze mam wymienic alternato za 1200 pln plus robocizna.
Ten regulator napiecia jest w alternatorze?? Ile to moze kosztowac? Czy te szczotki mozna wymienic bez problemu z alternatora - oczywiscie dla normalnego mechanika? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam.
__________________
|
20-04-2013, 18:52 | #13 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: focus kombi
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 369
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
Wymieniasz cały regulator ze szczotkami. Czas wymiany .....15 minut z browarem w międzyczasie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
trzeba wymontować alternator , tam jest regulator napięcia ...z boku . Nie trzeba rozbierać alternatora na części pierwsze. Tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] przykładowa aukcja. |
20-04-2013, 19:02 | #14 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-05-2007
Skąd: Wieden
Model: Ford S-MAx
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 08.2012
Postów: 313
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
Dzieki za info i szybka odpowiedz. Z moimi zdolnosciami i brakiem narzedzi zlece to mojemu mechanikowi - nie temu, ktory stwierdzil, ze wszystko jest OK!
Dzieki jeszcze raz. Przy okazji zapytam o jeszcze jedna rzecz: - mianowicie jak auto sie nagrzeje, to zaczynaja falowac obroty - autko strzela / pryka przy przyspieszaniu Czy to moze byc spowodowane tym ladowaniem czy to cos innego? Pozdrawiam!
__________________
Ostatnio edytowane przez ADRIANO LEITE! ; 20-04-2013 o 19:05 |
20-04-2013, 20:10 | #15 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: focus kombi
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 369
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
Ładowanie nie ma tu raczej znaczenia,może sonda lambda siadła.
|
20-04-2013, 20:36 | #16 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 12-01-2013
Skąd: Kielce
Model: Escort Mk7 Kombi,Mondeo Mk3,X-Type
Silnik: 1.8, 2.0, 2.1 V6
Rocznik: 1997, 2006, 2002
Postów: 296
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
Kolego "ADRIANO LEITE" zanim zakupisz regulator napięcia, sprawdź najpierw sam lub Twój mechanik, kostkę z dwoma przewodami wpiętą do alternatora, sprawdź czy czasem nie zaśniedział i nie ugnił któryś z tych przewodów i raz styka, a raz nie, przewody te idą to ECU, który steruje ładowaniem, jeżeli któryś z nich nie ma styku, to ECU odczytuje błąd i wchodzi w tryb awaryjny, ładowanie jest wtedy na stałym poziomie 13.5 V i zapala się kontrolka ładowania
|
20-04-2013, 21:24 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-08-2007
Skąd: Ruda Śląska
Model: focus II hatchback 5d
Silnik: 1.6 TiVCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 168
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
A ja jeszcze dodam, że wymontowanie alternatora to zniszczenie paska napędowego (czyli konieczność zakupu nowego). A przynajmniej tak twierdzi ASO, że inaczej się nie da. Jeśli dałem się naciągnąć, to mnie oświećcie.
Cena 1200,- za nowy alternator to normalne (przynajmniej w ASO)... i pod warunkiem, że oddaje się stary (podobno spora jego część jest "do przeszczepu" do "nowego" alternatora). Co do aku. Mój ma też 8 lat (patrz na rocznik mojej foczki). Nadal chodzi jak dzwon, ale już nawet nie dycham kiedy powie Dość!
__________________
Pozdrawiam, Grzegorz Ostatnio edytowane przez grzemo ; 20-04-2013 o 21:27 |
20-04-2013, 21:35 | #18 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-05-2007
Skąd: Wieden
Model: Ford S-MAx
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 08.2012
Postów: 313
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
Dzieki za wszystkie porady. Az strach jechac do mechanika - szczegolnie jak auto stoi a nie jezdzi...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a jak widac jakies koszty wystapia. Makabra.
Ten mechanik nic na sile nie robi i nie wciska kitu wiec mam nadzieje, ze tym razem tez postawi dobra diagnoze. Z racji, ze najszybciej do niego podjade za jakies 2-3 tygodnie to dam zanc co tak naprawde mu dolegalo. Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki.
__________________
|
21-04-2013, 07:54 | #19 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: focus kombi
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 369
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
Przy wymontowaniu altrenatora nie niszczy się paska . Chyba ,że w ASO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
21-04-2013, 11:19 | #20 | |
ford::average
Zarejestrowany: 29-08-2007
Skąd: Ruda Śląska
Model: focus II hatchback 5d
Silnik: 1.6 TiVCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 168
|
Odp: Kontrolka ladowania po wymianie akumulatora.
Cytat:
Aż wstyd mi się przyznać, ale parę dni temu wymieniali mi rozrząd po 160kkm i stwierdzili, że ... ta operacja wymaga zniszczenia też pzostałych pasków. A więc nie zużycie (bo mają dopiero 40kkm - od wymiany alternatora) tylko "mus techniczny".
__________________
Pozdrawiam, Grzegorz |
|