Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-04-2013, 14:53   #11
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

Zbiorniczek płynu hamulcowego jest po drugiej stronie silnika, nie ma bata żeby tam coś się na alternator rozlało.
Użyczyłem sobie zdjęcie z internetu i zaznaczyłem czerwonym kołem gdzie było rozlane.

Jak zauważyłem rozlany płyn hamulcowy, wszystko obejrzałem dokładnie i tylko kable i linki poniżej płynu były nim umazane, wszędzie indziej czysto i sucho.
Podczas obciążania alternatora nic się nie dzieje, działa tak samo jak zwykle, żadnych dodatkowych efektów, czy to świetlnych, czy dźwiękowych.


Na dniach zmienię koła na letnie z alusami. Wtedy przejadę się na autostradę, zrobię z 60km, dobrze rozgrzeję silnik i zobaczę czy znów zacznie wyć z okolicy DPFa i jak z mocą i przyspieszeniem. Bo w tej chwili po mieście od wczorajszego popołudnia jest cisza.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 204259884-w988.jpg (77.3 KB, 55 wyświetleń)

__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018
Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012.
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2013, 18:08   #12
daniel_t
ford::beginner
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 04-06-2012
Skąd: Luboń
Model: Focus MK3 1.0EB
Silnik: 1.0 EB 125KM
Rocznik: 2012
Postów: 33
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

a czasmi gruszka od turbiny nie pracuje podczas tego wycia? moze cos ze zmienna geometria albo turbina juz ma takie luzy na wirniku ze wpada w taki rezonans
sprawdz przewody podcisnieniowe idace do gruszki turbiny i zawor pierburga. on wlasnie jest w okolicach gdzie moglobyc zalanie plynem. dzwiek wlasnie przypomina pompujaca turbine. zmienna geometria chyba wlasnie reguluje przeplyw spalin przez turbo i jednoczesnie predkosc turbiny, a zmienna geometria steruje wlasnie gruszka

Ostatnio edytowane przez daniel_t ; 10-04-2013 o 18:24
daniel_t jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2013, 08:07   #13
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

Tylko problem w tym, że przykładałem ucho i turbina była podczas tego wycia cicho, a właśnie puszka DPF nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Nad problemem z regulacją turbiny zastanawiałem się od dawna, na przekór mechanikom który mówili że wszystko jest OK i jeździć... Jakiś czas temu zauważyłem, że pręt z gruszki nawet na jałowym się ciągle rusza, jednak turbina od zawsze tak samo trochę wyje jak dodaję gazu, a na luzie cisza, widać to na moich starych filmach i w tym przypadku nic się nie zmieniło i nadal nie zmienia.

To nowe wycie nie dochodziło z turbiny i był to nowy "dodatkowy efekt" oprócz tego znanego mi od dawna.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018
Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012.
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2013, 11:39   #14
wiktor20501
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: Pomorskie
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 142
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

Czy częstotliwość wydawania dźwięków z dpf ma jakiś związek z dodawaniem gazu?
wiktor20501 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2013, 05:18   #15
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

Nie. W ogóle nie miało to związku z obrotami silnika, gazem, czy sprzęgłem.
Tak jak widać na filmiku, wyło sobie we własnym i cały czas takim samym tempie, obojętnie czy stoję na parkingu czy jadę.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018
Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012.
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2013, 10:13   #16
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

-sprawdz czy oba wentylatory stoja w miejscu (bo ten dzwiek strasznie przypomina wentylator)

-oprocz dzwigienki turbiny(ktora powinna sie nie ruszac na wolnych obrotach-sprawdz to)

masz jeszcze:
-egr-odepnij wtyczke
-przepustnice (bypass) do intercoolera-tak mi sie wydaje ze masz wiec zlokalizuj i tez go odepnij

(sprawdz czy sprzeglo sprezarki klimy jest wylaczone i sie nie zalacza)
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2013, 10:04   #17
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

Po dłuższym czasie ciszy, efekty wycia znów się pojawiły.
Teraz jestem pewien, że występują one gdy załącza się i trwa proces wypalania DPFa.

Ewidentnie było czuć tą charakterystyczną zmianę sposobu pracy sinika, dźwięku i obrotów dla procesu wypalania. Jednak u mnie zamiast być cicho to w trakcie wypalania dochodzą efekty wycia.

Nie są to wentylatory. Miałem załączoną klimę i rozgrzany silnik, wentyle sobie normalnie pracowały, a tu nagle czuć, że rozpoczyna się wypalanie i zaczyna znów wyć z okolic DPF.


Jeśli załóżmy komputer źle obliczyłby pozostałą ilość płynu do wypalania w zbiorniczku i powiedzmy skończyłby się ten płyn przed upływem czasu wyliczonego przez kompa, czy cokolwiek powinno się dziać?
Jakieś błędy, czy inne efekty podczas nieudanych prób wypalania ze względu na brak dodatku w paliwie?
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018
Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012.

Ostatnio edytowane przez Pitol321 ; 20-04-2013 o 12:40
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2013, 12:16   #18
K9Darek
Zablokowany
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 17-11-2011
Skąd: NRW
Model: VW Sharan
Silnik: 1.8T 150KM
Rocznik: 2001
Postów: 369
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

Mam numer do polskiego mechanika w Neuss, podobno sprawdzony. Sam się może wkrótce wybiorę o ile nie zmienię wcześniej Foki na Galaxiora. Jak chcesz to na PW.
K9Darek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2013, 17:22   #19
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

Cytat:
Napisał Pitol321 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli załóżmy komputer źle obliczyłby pozostałą ilość płynu do wypalania w zbiorniczku i powiedzmy skończyłby się ten płyn przed upływem czasu wyliczonego przez kompa, czy cokolwiek powinno się dziać?
W FF2 dodatek (EOLYS) dawkowany jest do paliwa i komputer nie ma najmniejszej szansy stwierdzić czy go dodał czy nie. Proces obliczania zużycia EOLYSa ma bardzo dużą rezerwę - informacja o konieczności dolania przekazywana jest jak zostało jeszcze ok. 1/3 zbiorniczka. Dawkowanie robione jest po każdorazowym zatankowaniu - nieważne ile się zatankowao dodawana jest stała dawka EOLYSu.
EOLYS ma trochę "magiczny" wpływ na wypalanie DPF - obniża nieco temperaturę spalania sadzy w DPF i tyle. Czyli Brak EOLYSu wpłynie ewentualnie na częstotliwość wypalania lub spowoduje błąd "przytkanego" DPF (dający się odczytać na komputerze).

"Wycie" wiązał bym raczej z zatkanym/zatykającym się DPFem. Jest to układ o dużym przepływie gazów o sporej prędkości wylotowej. Więc jak coś tam się poodkształcało albo kanaliki się jakoś specyficznie pozatykały, to gazy mogą "gwizdać". Może też tak być, że katalizator lub DPF zostały uderzone i coś się pokruszyło/odkształciło.

Trzeba dobrze obejrzeć jak wygląda cały układ katalizatora/DPF oraz na komputerze sprawdzić ciśnienie różnicowe na DPF (czy nie jest mocno zatkany).
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2013, 17:47   #20
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra

Dzięki za konstruktywną odpowiedź.
Sprawdzę to, ale najwcześniej jak będę w Polsce bo tu puszczą mnie z torbami. Autko musi się tak jeszcze 4 tygodnie przemęczyć.

Dzisiaj zrobił kilkanaście kilometrów po mieście, był kilkukrotnie odpalany i teraz znów nastała cisza.

Wycie ze względu na zaburzony przekrój, kształt czy zapchany Filtr/katalizator, to ciekawa możliwość, jedyne co mi troszkę nie pasuje, to brak ciągłości tego wycia.
Coś z okolicy DPF lub sam DPF wyje tylko gdy działa proces wypalania, w innych przypadkach jest totalna cisza, obojętnie czy na luzie, czy jak gazuje, spokojnie jeżdżę czy piłuję go na autostradzie.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018
Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012.
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.