|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-04-2013, 14:53 | #11 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
Zbiorniczek płynu hamulcowego jest po drugiej stronie silnika, nie ma bata żeby tam coś się na alternator rozlało.
Użyczyłem sobie zdjęcie z internetu i zaznaczyłem czerwonym kołem gdzie było rozlane. Jak zauważyłem rozlany płyn hamulcowy, wszystko obejrzałem dokładnie i tylko kable i linki poniżej płynu były nim umazane, wszędzie indziej czysto i sucho. Podczas obciążania alternatora nic się nie dzieje, działa tak samo jak zwykle, żadnych dodatkowych efektów, czy to świetlnych, czy dźwiękowych. Na dniach zmienię koła na letnie z alusami. Wtedy przejadę się na autostradę, zrobię z 60km, dobrze rozgrzeję silnik i zobaczę czy znów zacznie wyć z okolicy DPFa i jak z mocą i przyspieszeniem. Bo w tej chwili po mieście od wczorajszego popołudnia jest cisza.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |
10-04-2013, 18:08 | #12 |
ford::beginner
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 04-06-2012
Skąd: Luboń
Model: Focus MK3 1.0EB
Silnik: 1.0 EB 125KM
Rocznik: 2012
Postów: 33
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
a czasmi gruszka od turbiny nie pracuje podczas tego wycia? moze cos ze zmienna geometria albo turbina juz ma takie luzy na wirniku ze wpada w taki rezonans
sprawdz przewody podcisnieniowe idace do gruszki turbiny i zawor pierburga. on wlasnie jest w okolicach gdzie moglobyc zalanie plynem. dzwiek wlasnie przypomina pompujaca turbine. zmienna geometria chyba wlasnie reguluje przeplyw spalin przez turbo i jednoczesnie predkosc turbiny, a zmienna geometria steruje wlasnie gruszka Ostatnio edytowane przez daniel_t ; 10-04-2013 o 18:24 |
11-04-2013, 08:07 | #13 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
Tylko problem w tym, że przykładałem ucho i turbina była podczas tego wycia cicho, a właśnie puszka DPF nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Nad problemem z regulacją turbiny zastanawiałem się od dawna, na przekór mechanikom który mówili że wszystko jest OK i jeździć... Jakiś czas temu zauważyłem, że pręt z gruszki nawet na jałowym się ciągle rusza, jednak turbina od zawsze tak samo trochę wyje jak dodaję gazu, a na luzie cisza, widać to na moich starych filmach i w tym przypadku nic się nie zmieniło i nadal nie zmienia. To nowe wycie nie dochodziło z turbiny i był to nowy "dodatkowy efekt" oprócz tego znanego mi od dawna.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |
11-04-2013, 11:39 | #14 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: Pomorskie
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
Czy częstotliwość wydawania dźwięków z dpf ma jakiś związek z dodawaniem gazu?
|
12-04-2013, 05:18 | #15 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
Nie. W ogóle nie miało to związku z obrotami silnika, gazem, czy sprzęgłem.
Tak jak widać na filmiku, wyło sobie we własnym i cały czas takim samym tempie, obojętnie czy stoję na parkingu czy jadę.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |
12-04-2013, 10:13 | #16 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
-sprawdz czy oba wentylatory stoja w miejscu (bo ten dzwiek strasznie przypomina wentylator)
-oprocz dzwigienki turbiny(ktora powinna sie nie ruszac na wolnych obrotach-sprawdz to) masz jeszcze: -egr-odepnij wtyczke -przepustnice (bypass) do intercoolera-tak mi sie wydaje ze masz wiec zlokalizuj i tez go odepnij (sprawdz czy sprzeglo sprezarki klimy jest wylaczone i sie nie zalacza) |
20-04-2013, 10:04 | #17 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
Po dłuższym czasie ciszy, efekty wycia znów się pojawiły.
Teraz jestem pewien, że występują one gdy załącza się i trwa proces wypalania DPFa. Ewidentnie było czuć tą charakterystyczną zmianę sposobu pracy sinika, dźwięku i obrotów dla procesu wypalania. Jednak u mnie zamiast być cicho to w trakcie wypalania dochodzą efekty wycia. Nie są to wentylatory. Miałem załączoną klimę i rozgrzany silnik, wentyle sobie normalnie pracowały, a tu nagle czuć, że rozpoczyna się wypalanie i zaczyna znów wyć z okolic DPF. Jeśli załóżmy komputer źle obliczyłby pozostałą ilość płynu do wypalania w zbiorniczku i powiedzmy skończyłby się ten płyn przed upływem czasu wyliczonego przez kompa, czy cokolwiek powinno się dziać? Jakieś błędy, czy inne efekty podczas nieudanych prób wypalania ze względu na brak dodatku w paliwie?
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. Ostatnio edytowane przez Pitol321 ; 20-04-2013 o 12:40 |
20-04-2013, 12:16 | #18 |
Zablokowany
Imię: Darek
Zarejestrowany: 17-11-2011
Skąd: NRW
Model: VW Sharan
Silnik: 1.8T 150KM
Rocznik: 2001
Postów: 369
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
Mam numer do polskiego mechanika w Neuss, podobno sprawdzony. Sam się może wkrótce wybiorę o ile nie zmienię wcześniej Foki na Galaxiora. Jak chcesz to na PW.
|
20-04-2013, 17:22 | #19 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
Cytat:
EOLYS ma trochę "magiczny" wpływ na wypalanie DPF - obniża nieco temperaturę spalania sadzy w DPF i tyle. Czyli Brak EOLYSu wpłynie ewentualnie na częstotliwość wypalania lub spowoduje błąd "przytkanego" DPF (dający się odczytać na komputerze). "Wycie" wiązał bym raczej z zatkanym/zatykającym się DPFem. Jest to układ o dużym przepływie gazów o sporej prędkości wylotowej. Więc jak coś tam się poodkształcało albo kanaliki się jakoś specyficznie pozatykały, to gazy mogą "gwizdać". Może też tak być, że katalizator lub DPF zostały uderzone i coś się pokruszyło/odkształciło. Trzeba dobrze obejrzeć jak wygląda cały układ katalizatora/DPF oraz na komputerze sprawdzić ciśnienie różnicowe na DPF (czy nie jest mocno zatkany).
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
20-04-2013, 17:47 | #20 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: Ospała reakcja na gaz, słabsze/rwane przyspieszenie, wyjący DPF - podróż masakra
Dzięki za konstruktywną odpowiedź.
Sprawdzę to, ale najwcześniej jak będę w Polsce bo tu puszczą mnie z torbami. Autko musi się tak jeszcze 4 tygodnie przemęczyć. Dzisiaj zrobił kilkanaście kilometrów po mieście, był kilkukrotnie odpalany i teraz znów nastała cisza. Wycie ze względu na zaburzony przekrój, kształt czy zapchany Filtr/katalizator, to ciekawa możliwość, jedyne co mi troszkę nie pasuje, to brak ciągłości tego wycia. Coś z okolicy DPF lub sam DPF wyje tylko gdy działa proces wypalania, w innych przypadkach jest totalna cisza, obojętnie czy na luzie, czy jak gazuje, spokojnie jeżdżę czy piłuję go na autostradzie.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |