Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-03-2013, 12:04   #51
romek10
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-07-2011
Skąd: EL
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 61
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

Niedokładnie się wyraziłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Turbina jeszcze chodzi. Czekam kiedy padnie.

romek10 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2013, 16:07   #52
weksla29
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

Wracając do tematu który założyłem. Auto przejechało juz około 800km. Wg mnie jest dobrze, tz duuużo lepiej. Na wolnych chodzi idealnie. Jednak zdaża się jeszcze że po ostrzejszej jeździe trochę szarpie silnikiem. Tak jak pisałem wcześniej obroty statyczne. A może to coś nie tak np. z poduchą silnika. Dodam iż dzieje się tak tylko na wolnych obrotach i to po ostrej jeździe. jakieś sugestie.

Drugie pytanie mam takie. czy końcówki zawsze trzeba wymieniać przy wymianie zaworków. Tu zaworki były wymienione na nowe oryginalne. końcówki tylko umyte. mechanik stwierdził że sa ok i dobrze rozpylają. Jak myślicie?
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2013, 16:54   #53
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

Cytat:
Napisał weksla29 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy końcówki zawsze trzeba wymieniać przy wymianie zaworków.
Doświadczeni pompiarze mówią, że nie ma wtrysków które... nie leją. Pytanie tylko, jak bardzo...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moim zdaniem jeżeli przyszła pora na zaworki w wtryskach, to jest okazja zmienić także końcówki.
Ja też wpierw zmieniłem tylko zaworki - oprócz braku sprężynki była wyraźna poprawa - zwłaszcza przy wkręcaniu się na wyższe obroty powyżej 3.000.

Po przejechaniu dalszych ok. 30.000 km zmieniłem (trzy tygodnie temu) także końcówki. Dopiero teraz wiem, jak ten silnik ma pracować i jakie ma osiągi. Różnica na najwyższym biegu wyraźnie na plus, ale dół też się poprawił. Wg mojego subiektywnego odczucia jest tak, jak bym założonego boxa V-techa i ustawił leciutko na poz. 2. Jest bardzo dobrze...
Stare końcówki przejechały 250.000 km.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 26-03-2013 o 17:12
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2013, 19:07   #54
weksla29
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

dałeś oryginalne końcówki?
Ile płaciłeś?
Mechanik powiedział że te które są w aucie rozpylają bardzo dobrze. Sam nie wiem czy jest sens zmieniać.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2013, 20:47   #55
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

Ciekawe czy chodziło mu o dobre dawkowanie czy dobre rozpylanie. jedno i drugie nie musi iść wparze. Współczesne urządzenia do testowania wtrysków CR badają tylko dawki. Zwłaszcza te najdroższe urządzenia. Zakładasz złączke z przewodem na rozpylacz i przepływomierz elektroniczny mierzy ilość przepływającego paliwa. Nawet nie widać czy rozpyla czy leje. Mało kto sprawdza wtryski CR na urządzeniu, które umożliwia obserwowanie rozpylania.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2013, 09:07   #56
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

Cytat:
Napisał weksla29 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dałeś oryginalne końcówki?
Ile płaciłeś?
O ile zaworki do 2,0 tdci są te same, to końcówki różnią się znacznie w zależności od oznaczenia kodowego silnika. Mój silnik Transit 2,0 tdci/125 KM to FIFA (w zasadzie identyczny jak Mondeo 2,0 tdci 130 KM):

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Do tego koniecznie oryginalne podkładki Delphi o symbolu 9001-850B (tanizna)

Pozostałe kosztują różnie...

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Cytat:
Napisał weksla29 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sam nie wiem czy jest sens zmieniać.
Jeżeli mają ok. 200.000km - to na pewno poczujesz różnicę.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-03-2013 o 09:35
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2013, 08:44   #57
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

Pablolinda, są jakieś postępy? Rozmiawiałem wczoraj ze swoim mechanikiem od wtrysków. W trakcie rozmowy o różnych rzeczach zahaczyłem też o Twój przypadek. Powiedział, że w celach marketingowo-promocyjnych może je gratisowo sprawdzić. Warunek taki, ze musisz we własnym zakresie je wyjąć i mu wysłac lub dowieźć.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2013, 21:53   #58
zaksiu1985
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-03-2013
Model: honda accord
Silnik: benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 289
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

Cytat:
Napisał Boblo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ciekawe czy chodziło mu o dobre dawkowanie czy dobre rozpylanie. jedno i drugie nie musi iść wparze. Współczesne urządzenia do testowania wtrysków CR badają tylko dawki. Zwłaszcza te najdroższe urządzenia. Zakładasz złączke z przewodem na rozpylacz i przepływomierz elektroniczny mierzy ilość przepływającego paliwa. Nawet nie widać czy rozpyla czy leje. Mało kto sprawdza wtryski CR na urządzeniu, które umożliwia obserwowanie rozpylania.
Witam
Panowie czy widzieliście kiedy kolwiek na włąsne oczy jak działa np EPS200?
CZy sprzęt za ponad 100tys nie miałby możliwości sprawdzania rozpylenia?
Jak ktoś gada ze nie ma możliwości sprawdzenie czy leje czy nie to doczego służy test szczelności się pytam?
Da sie zrobić wszystko, powtarzam wszystko na EPS, koniec kropka.

Problem wtym ze trzeba byc samobójcą by załozyc wtryskiwacz z auto na EPS. Ja sam mam 3maszyny do testowania.
Jezeli chcesz sprawdzic jak rozpyla to wystarczy najzwyklejszy próbnik wtryskiwaczy moze byc nawet 30letni i urzadzenie generujące prad za 500zł i juz
Pozdrawiam
zaksiu1985 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2013, 22:59   #59
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

Nie do konca rozumiem co piszesz,.. ale rozumiem, że na EPS najlepiej sprawdzać wtryskiwacze urzednio rozebrane, oczyszczone i najlepiej naprawione,... bo inaczej EPS się zepsuje? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie wiem do czego słuzy test szczelności,.. chyba do sprawdzenia szczelności,.. no chyba, że do sprawdzenia rozpylania. Ale tego m.in. nie rozumiem.
Kiedyś na tych ręcznych próbnikach to sprawdzało się chyba głównie wtryskiwacze z końcówkami czopikowymi. Ich typową cechą było to, że w miarę zuzycia i zanieczyszczenia zamiast rozpylać zaczynały lać strumykiem. Było to bardzo łatwe do oceny optycznej. Teraźniejsze rozpylacze iglicowe nie leją już tak jak te stare czopikowe. Rozpylenie w miarę zużycia oczywiście może ulec pogorszeniu ale ocena optyczna nie jest tu już taka łatwa. Na Yutubie jest sporo filmików o testowaniu wtrysków CR. I w zasadzie są to głównie nowoczesne maszyny mierzące dawkę ( przepływ ) paliwa bez podglądu rozpylania.
Jeśli jest gdzieś filmik z testem rozpylania na EPS to chętnie obejrzę.
EDIT:
Sam znalazłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Boblo ; 29-03-2013 o 23:07
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2013, 23:22   #60
zaksiu1985
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-03-2013
Model: honda accord
Silnik: benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 289
Domyślnie Odp: Samoadaptacja czy kodowanie wtryskiwaczy po regeneracji (tdci)

[QUOTE=Boblo;1986769]Nie do konca rozumiem co piszesz,.. ale rozumiem, że na EPS najlepiej sprawdzać wtryskiwacze urzednio rozebrane, oczyszczone i najlepiej naprawione,... bo inaczej EPS się zepsuje? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie wiem do czego słuzy test szczelności,.. chyba do sprawdzenia szczelności,.. no chyba, że do sprawdzenia rozpylania. Ale tego m.in. nie rozumiem.
Kiedyś na tych ręcznych próbnikach to sprawdzało się chyba głównie wtryskiwacze z końcówkami czopikowymi. Ich typową cechą było to, że w miarę zuzycia i zanieczyszczenia zamiast rozpylać zaczynały lać strumykiem. Było to bardzo łatwe do oceny optycznej. Teraźniejsze rozpylacze iglicowe nie leją już tak jak te stare czopikowe. Rozpylenie w miarę zużycia oczywiście może ulec pogorszeniu ale ocena optyczna nie jest tu już taka łatwa. Na Yutubie jest sporo filmików o testowaniu wtrysków CR. I w zasadzie są to głównie nowoczesne maszyny mierzące dawkę ( przepływ ) paliwa bez podglądu rozpylania.
Jeśli jest gdzieś filmik z testem rozpylania na EPS to chętnie obejrzę.
EDIT:



Dobra to jest tak, Bosch nie zaleca a wrecz odradza zakładadanie wtrysków z auta na EPS.
Ja osobiscie robie to tak, najpierw do myjki, potem na maszyne za 30tyś (na 6 wtrysków od razu), na tej maszynie wychodzi 90% usterek. Jezeli nie widzie na niej to wtedy dopiero na EPS i wszystko jest wiadomo.

O co chodzi z laniem wtrysków? jak załozysz wtryskiwacz na EPS i dostanie min 1350bar (bez zasilania) to widać ze paliwo sie skrapla na rozpylaczu (co automatem teroretycznie eliminuje rozpylacz) albo wycieka z pod nakrętki mocującej rozpylacz do korpusu. i tyle

Rozpylacze czopikowe to są znane od 40 lat, ale ich cisnienie to max 130bar,
po zatym rozpylacz czopikowy w 100% inaczej rozpyla paliwo niż te nowe. Jak ktoś, to nie wie oco chodzi zobaczyłby jak rozpyla czopikowy to by odrazu wyrzucił bo zły a tu niespodziank bo moze być dobry.
Pozdrawiam
zaksiu1985 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.