Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-03-2013, 19:25   #121
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał yarosyaros Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nikt Cię nie zmusza na siłę
Owszem, tak jak nikt nie musi mnie zmuszać do czytania prostych tekstów ze zrozumieniem...
Pzdr.

__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 07:34   #122
TypowyFacet
ford::average
 
Avatar TypowyFacet
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-06-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 68
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

wojtekjanus


Widze,że nie jesteś w temacie dolewania oleju 2T do diesla.
Na forum Peugeota jest bardzo obszerny wątek na ten temat.
Olej 2T bardzo znacząco poprawia smarność ropy,która smaruje
bardzo ważna dla nas pompę wysokiego ciśnienia(co jest potwierdzone badaniami).
Ponadto po zastosowaniu tego oleju(proporcja 1:200) silnik chodzi wyraźniej ciszej i bardziej miekko pracują wtryskiwacze(zmiejsza się klekot).Ludzie przejeździli na tym wiele tysięcy kilometrów i są same pozytywne efekty.

yarosyaros

LM 1504 jest olejem 2T półsyntetycznym,oleje syntetyczne są nie zalecane ze względu na wysoką temperaturę spalania powyżej 100*C i zbyt duża ilość dodatków uszlachetniających.
TypowyFacet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 08:02   #123
mojmistrz
ford::professional
 
Avatar mojmistrz
 
Zarejestrowany: 01-07-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 1,415
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Jeżdżę już trochę swoją foką i wiem jedno: nigdy nie zaleję golda na statoilu. Przepailił to paliwo tak szybko, że strzałka mi w oczach uciekała, chodził po nim jak traktor, a kopcił jak szalony(wystraszyłem się, że wtryski poszły się kochać). 200km po autostradach go ganiałem, żeby ten syf wywalić. Nie wiem co to było i nie chcę wiedzieć... Tfu, nigdy więcej. Lubię V-powera, Vervę i BP Ultimate, zwykłego diesla leję tylko wtedy, gdy auto woła o paliwo, a ja nie jestem przy kasie. Zauważam lekką różnicę między zachowaniem autka po "ulepszonych" paliwach, a zwykłym ON. Najlepiej zbiera się po V-powerze, mniej spala, cicho pracuje i nie jest to subiektywna ocena. Po obliczeniu wyszło mi jakieś 3l/100km mniejsze spalanie, w porównaniu do zwykłego oleju napędowego, a styl jazdy się nie zmienił, warunki, opony też nie. Może ulepszone, to nabijanie kasy koncernom, ale ja jakoś śpię spokojniej, jak wiem, że w baku nie leży byle syf. To nie stary mercedes, żeby na rzepakowym z biedrony pojechał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec ?
mojmistrz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 08:06   #124
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał mojmistrz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To nie stary mercedes, żeby na rzepakowym z biedrony pojechał
Jeśli piszesz o TDDI, to sorry, ale to się wiele nie różni od tego "starego mercedesa", i ten Twój TDDI by pojechał na "rzepakowym z biedrony" nic sobie z tego nie robiąc...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 08:13   #125
yarosyaros
ford::average
 
Avatar yarosyaros
 
Imię: Jarosław
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Lublin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 197
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

yarosyaros

LM 1504 jest olejem 2T półsyntetycznym,oleje syntetyczne są nie zalecane ze względu na wysoką temperaturę spalania powyżej 100*C i zbyt duża ilość dodatków uszlachetniających.[/QUOTE]

Zgadza się mój błąd, sory.
__________________
TDCI to ZŁO!!.
yarosyaros jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 08:16   #126
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał TypowyFacet Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widze,że nie jesteś w temacie dolewania oleju 2T do diesla.
Znam ten wątek i wiele innych. Problem w tym, że opisujący piszą o efektach doraźnych, natychmiastowych. Opisują jak to silnik zaczął nagle cicho pracować i przybyło mu mocy. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety jakoś nikt nie pisze o długofalowych skutkach, na dystansie 100.000 i więcej km - takich jak osadzanie się twardej jak stal warstwy w dolocie i w kanałach głowicy, którą trzeba usuwać wysokohartowanym skrobakiem. Także filtr DPF nie jest przygotowany na wypalanie tłustych osadów i stosowanie takiej mieszanki w dłuższym okresie czasu to skrócenie jego żywotności.
Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem co pisałem - to byś zauważył, że sam stosuję dolewanie Mixol-u w dieslu i to już od ponad 25-tu lat. Więc jestem w temacie już... dosyć długo. Ale były i są to diesle na pompie rotacyjnej bez filtra DPF i z zaślepionym EGR-em. W takim przypadku stosowanie oleju smarnego spalanego w cylindrze silnika nie niesie za sobą zagrożeń, o których pisałem wyżej. I owszem - wydłuża żywotność pompy i wtryskiwaczy oraz minimalizuje ryzyko przytarcia z tytułu złego paliwa...
Natomiast jeżeli byś trochę grzebał w silnikach i miałbyś okazję zobaczyć jak wygląda dolot w nowoczesnym dieslu CR po większym przebiegu lub jak wygląda zawór EGR który przestał pracować zawalony całkowicie osadami - to byś wiedział o czym mówię.
Ja uważam, że należy minimalizować możliwość powstawania takich zjawisk, zamiast je ewidentnie zwiększać dolewając do paliwa olej.
Silniki dwusuwowe - mimo wyższego wskaźnika mocy z pojemności od czterosuwów - dlatego są tak rzadko stosowane, bo spalany w silniku olej powoduje wysoką emisję spalanych cząstek stałych w postaci dymu. Z kolei filtr DPF ma na celu minimalizować emisje cząstek stałych i sadzy w nowoczesnych niskoemisyjnych dieslach. I w tej sytuacji fundowanie dla DPF-a dodatkowej super dawki tłustej sadzy do łyknięcia - to jest dla mnie porażka rozumu...
Także zawracane poprzez EGR gorące spaliny - bogatsze o tłustą sadzę - zmieszane z mgłą olejową z odmy, wyraźnie zwiększą (a chyba nie zmniejszą?) osadzaną warstwę w dolocie.

A tak w ogóle - problem zagrożeń dla układu wtryskowego nie zależy od tego czy będziemy dolewać olej do paliwa czy nie - ale przede wszystkim od tego, czy zatankujemy chrzczony kwasem olej opałowy. Niestety żyjemy w kraju, gdzie na stacjach paliwowych ponad 5% ON jest fałszowana i nie spełnia podstawowych norm. Także na dużych, sieciowych, tzw "dobrych" stacjach. Wiem coś na ten temat, bo już kilka razy miałem zatartą pompę wtryskową, a raz udało mi się nawet ukręcić wałek zatartej pompy. Mimo dolanego Mixolu...
I chyba tu leży problem: co nam sprzedają na stacji...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 09:07
wojtekjanus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 08:21   #127
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silniki dwusuwowe - mimo wyższej sprawności od czterosuwów
Ciekawe, ciekawe...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 08:48   #128
mojmistrz
ford::professional
 
Avatar mojmistrz
 
Zarejestrowany: 01-07-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 1,415
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ten Twój TDDI by pojechał na "rzepakowym z biedrony" nic sobie z tego nie robiąc...
być może, ale po rewelacjach z goldem, nie śmiałbym nawet próbować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec ?
mojmistrz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 08:57   #129
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ciekawe, ciekawe...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Z rozpędu - myśląc o wskaźniku uzyskiwanej mocy z pojemności - napisałem o sprawności. Mój błąd... (większa moc silnika (o 50-70%) w porównaniu z silnikiem czterosuwowym z tej samej pojemności skokowej.) Poprawiłem w tekście...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niezależnie od tego - sprawa nie jest taka prosta: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 09:08
wojtekjanus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 09:12   #130
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał mojmistrz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie śmiałbym nawet próbować
A ja bym się cieszył na Twoim miejscu że masz ostatniego normalnego diesla od forda. I zdziwiłbyś się jak ten diesel pięknie chodzi na OR, w porównaniu do tych "gold" i innych premium syfów ze stacji.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Ostatnio edytowane przez ministerq ; 22-03-2013 o 09:18
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.