|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-03-2013, 19:25 | #121 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
Pzdr.
__________________
Zgredzik |
|
22-03-2013, 07:34 | #122 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-06-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 68
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
wojtekjanus
Widze,że nie jesteś w temacie dolewania oleju 2T do diesla. Na forum Peugeota jest bardzo obszerny wątek na ten temat. Olej 2T bardzo znacząco poprawia smarność ropy,która smaruje bardzo ważna dla nas pompę wysokiego ciśnienia(co jest potwierdzone badaniami). Ponadto po zastosowaniu tego oleju(proporcja 1:200) silnik chodzi wyraźniej ciszej i bardziej miekko pracują wtryskiwacze(zmiejsza się klekot).Ludzie przejeździli na tym wiele tysięcy kilometrów i są same pozytywne efekty. yarosyaros LM 1504 jest olejem 2T półsyntetycznym,oleje syntetyczne są nie zalecane ze względu na wysoką temperaturę spalania powyżej 100*C i zbyt duża ilość dodatków uszlachetniających.
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/47763/icon1.png |
22-03-2013, 08:02 | #123 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 1,415
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Jeżdżę już trochę swoją foką i wiem jedno: nigdy nie zaleję golda na statoilu. Przepailił to paliwo tak szybko, że strzałka mi w oczach uciekała, chodził po nim jak traktor, a kopcił jak szalony(wystraszyłem się, że wtryski poszły się kochać). 200km po autostradach go ganiałem, żeby ten syf wywalić. Nie wiem co to było i nie chcę wiedzieć... Tfu, nigdy więcej. Lubię V-powera, Vervę i BP Ultimate, zwykłego diesla leję tylko wtedy, gdy auto woła o paliwo, a ja nie jestem przy kasie. Zauważam lekką różnicę między zachowaniem autka po "ulepszonych" paliwach, a zwykłym ON. Najlepiej zbiera się po V-powerze, mniej spala, cicho pracuje i nie jest to subiektywna ocena. Po obliczeniu wyszło mi jakieś 3l/100km mniejsze spalanie, w porównaniu do zwykłego oleju napędowego, a styl jazdy się nie zmienił, warunki, opony też nie. Może ulepszone, to nabijanie kasy koncernom, ale ja jakoś śpię spokojniej, jak wiem, że w baku nie leży byle syf. To nie stary mercedes, żeby na rzepakowym z biedrony pojechał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec ? |
22-03-2013, 08:06 | #124 | |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
|
22-03-2013, 08:13 | #125 |
ford::average
Imię: Jarosław
Zarejestrowany: 03-12-2012
Skąd: Lublin
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 197
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
yarosyaros
LM 1504 jest olejem 2T półsyntetycznym,oleje syntetyczne są nie zalecane ze względu na wysoką temperaturę spalania powyżej 100*C i zbyt duża ilość dodatków uszlachetniających.[/QUOTE] Zgadza się mój błąd, sory.
__________________
TDCI to ZŁO!!. |
22-03-2013, 08:16 | #126 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
Niestety jakoś nikt nie pisze o długofalowych skutkach, na dystansie 100.000 i więcej km - takich jak osadzanie się twardej jak stal warstwy w dolocie i w kanałach głowicy, którą trzeba usuwać wysokohartowanym skrobakiem. Także filtr DPF nie jest przygotowany na wypalanie tłustych osadów i stosowanie takiej mieszanki w dłuższym okresie czasu to skrócenie jego żywotności. Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem co pisałem - to byś zauważył, że sam stosuję dolewanie Mixol-u w dieslu i to już od ponad 25-tu lat. Więc jestem w temacie już... dosyć długo. Ale były i są to diesle na pompie rotacyjnej bez filtra DPF i z zaślepionym EGR-em. W takim przypadku stosowanie oleju smarnego spalanego w cylindrze silnika nie niesie za sobą zagrożeń, o których pisałem wyżej. I owszem - wydłuża żywotność pompy i wtryskiwaczy oraz minimalizuje ryzyko przytarcia z tytułu złego paliwa... Natomiast jeżeli byś trochę grzebał w silnikach i miałbyś okazję zobaczyć jak wygląda dolot w nowoczesnym dieslu CR po większym przebiegu lub jak wygląda zawór EGR który przestał pracować zawalony całkowicie osadami - to byś wiedział o czym mówię. Ja uważam, że należy minimalizować możliwość powstawania takich zjawisk, zamiast je ewidentnie zwiększać dolewając do paliwa olej. Silniki dwusuwowe - mimo wyższego wskaźnika mocy z pojemności od czterosuwów - dlatego są tak rzadko stosowane, bo spalany w silniku olej powoduje wysoką emisję spalanych cząstek stałych w postaci dymu. Z kolei filtr DPF ma na celu minimalizować emisje cząstek stałych i sadzy w nowoczesnych niskoemisyjnych dieslach. I w tej sytuacji fundowanie dla DPF-a dodatkowej super dawki tłustej sadzy do łyknięcia - to jest dla mnie porażka rozumu... Także zawracane poprzez EGR gorące spaliny - bogatsze o tłustą sadzę - zmieszane z mgłą olejową z odmy, wyraźnie zwiększą (a chyba nie zmniejszą?) osadzaną warstwę w dolocie. A tak w ogóle - problem zagrożeń dla układu wtryskowego nie zależy od tego czy będziemy dolewać olej do paliwa czy nie - ale przede wszystkim od tego, czy zatankujemy chrzczony kwasem olej opałowy. Niestety żyjemy w kraju, gdzie na stacjach paliwowych ponad 5% ON jest fałszowana i nie spełnia podstawowych norm. Także na dużych, sieciowych, tzw "dobrych" stacjach. Wiem coś na ten temat, bo już kilka razy miałem zatartą pompę wtryskową, a raz udało mi się nawet ukręcić wałek zatartej pompy. Mimo dolanego Mixolu... I chyba tu leży problem: co nam sprzedają na stacji...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 09:07 |
|
22-03-2013, 08:21 | #127 | |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
|
22-03-2013, 08:48 | #128 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 1,415
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
__________________
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec ? |
|
22-03-2013, 08:57 | #129 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
Niezależnie od tego - sprawa nie jest taka prosta: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 09:08 |
|
22-03-2013, 09:12 | #130 | |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " Ostatnio edytowane przez ministerq ; 22-03-2013 o 09:18 |
|
|
|
|