|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-03-2013, 18:16 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-06-2009
Skąd: wielkopolska
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 110
|
Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Witam
Szukam sprawdzonych ,wiarygodnych opinii na temat tego silnika a jeszcze lepiej jak będą to wypowiedzi ludzi którzy posiadają Focusa z tym silnikiem.Mogą to być informację o 100 jak i o 125 konnym motorze.Chodzi mi o kulturę pracy,ile palą z waszych obserwacji (nie dane producenta) i czy auto gabarytów focusa jest dobrze zestrojone z tym silnikiem czy jednak za duże chociaż niby koników nie powinno być za mało. |
24-03-2013, 20:02 | #2 |
ford::amateur
Imię: zbyszek
Zarejestrowany: 22-12-2012
Skąd: bydgoszcz
Model: focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2012
Postów: 4
|
Odp: Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Mam silnik 1.0 100 KM. Dynamika- rewelacja,spalanie w miescie-7,5l poza miastem 5,5l
|
24-03-2013, 20:46 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 688
|
Odp: Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Podepnę się trochę pod temat - chciałbym zapytać tych, którzy już jeździli/jeżdżą ecoboostem o to, jakie jest wasze subiektywne wrażenie odnośnie tego systemu start&stop, konkretnie interesuje mnie:
- Czy rozruch rzeczywiście jest szybki, tzn. czy czuć jakieś opóźnienie że już wcisnęliśmy sprzęgło i zapięta jedynka a auto jeszcze nie gotowe do pracy, czy może działa wystarczająco szybko? - Jak z wibracjami podczas ponownego odpalenia? Przy klasycznym rozruchu zawsze czuć, że troszkę budą zatelepie plus dźwięk rozrusznika, jak jest w Focusie III? - Wasze subiektywne odczucie? Da się z tym żyć, czy irytuje/irytowało Was to ciągłe gaszenie i zapalanie?
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto. Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację |
25-03-2013, 06:45 | #4 | ||
ford::professional
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
Odp: Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Cytat:
Ja to badziewie wyłączam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale wszystko chodzi sprawnie - szybko, bez telepania, bez problemu, z tym że ja nie mam zamiaru zabijać rozrusznika i turbiny tym chorym wynalazkiem, więc od razu mam nawyk przy wejściu do auta wyłączania tych wątpliwych oszczędności w paliwie rzędu 0,05 l Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: Cytat:
Więcej tutaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez zombie6 ; 25-03-2013 o 07:08 |
||
25-03-2013, 08:25 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,533
|
Odp: Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Witam
Ja na to patrzę trochę inaczej a) o Ecoboost [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] b) piszą tam: "Połączenie trzech kluczowych technologii Silnik 1,6-litrowy Ford EcoBoost to lekka konstrukcja z aluminium zawierająca trzy kluczowe technologie: - wtrysk bezpośredni za pomocą centralnie zamontowanych wysokociśnieniowych wtryskiwaczy - turbosprężarka o małym momencie bezwładności - zmienne fazy rozrządu, niezależnie dla zaworów ssących i wydechowych" c) czego się boję? - właśnie turbiny Proszę poczytać posty kolegów dieslowców o - problemach z turbo - kosztach naprawy - innym obchodzeniu się z silnikiem turbinowym Przy odbiorze auta (diesel) musiałem podpisać cyrograf, że zostałem zapoznany z procedurami użytkowania auta z turbiną Jakbym miał brać benzynę, to tylko z "normalnym" silnikiem pozdrawiam Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
25-03-2013, 08:43 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
|
Odp: Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Jak nie będziesz gasił silnika od razu po ostrej jeździe turbo spokojnie swoje przeżyje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Od czasu jak jeżdżę ecoboostem nie chcę słyszeć o wolnossącym silniku.....żeby cokolwiek wykrzesać z mojej poprzedniej Hondy 1.8 140 KM cały czas piłowałem do odcinki....a teraz na VI-tce mam spokojne 4000 obr/min i dwie paczki na autostradzie.....inna jazda, inna elastyczność, kompletne inne doznania....cisza, spokój i zdziwienie po spojrzeniu na prędkościomierz, że już tak szybko jadę bez żadnego żyłowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Do tego totalny luz przy wyprzedzaniu na wysokich biegach - nie ma co w ogóle porównywać turbo-benzyny do wolnossącego benzyniaka, bo jest przepaść między nimi....moment z turbiny robi swoje..... Ostatnio edytowane przez zombie6 ; 25-03-2013 o 08:52 |
25-03-2013, 11:36 | #7 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Poznań
Model: Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM
Rocznik: 2022
Postów: 220
|
Odp: Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Cytat:
|
|
25-03-2013, 11:42 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 688
|
Odp: Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Dzięki za odp, następne mile widziane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie odnośnie tego start&stop: czy w trakcie ponownego auto rozruchu gasną na chwilę żarówki mijania jak w przypadku rozruchu "kluczykiem" czy palą się cały czas?
Co do turbiny - czytałem i nie mogę znaleźć teraz tego materiału żeby podlinkować ale nie była to wydumana wypowiedź jakiegoś forumowicza-teoretyka. Zarówno ecoboost, jak i BMW oraz VW mają elektrycznie podtrzymywanie chłodzenie łożysk turbo poprzez krążący płyn chłodzący (najprawdopodobniej rozbudowali układ), który krąży max 8 minut po auto-stopie, co oznacza że turbina zawsze jest odpowiednio zimna a olej się nie zapiecze. Nie twierdzę, że takie rozwiązanie to gwarantowane panaceum ale zważywszy że w BMW już tak robią od 2009 i o problemach nie słychać dałbym mu szansę się sprawdzić, czas pokaże. Nie chcę wsadzać kija w mrowisko, bo sam dla oceny potrzebuję więcej czasu i rzeczywistych przypadków, mówię tylko że to ma szansę zadziałać. Edit: znalazłem link, inny niż pierwotnie szukałem ale mowa o tym samym odnośnie chłodzenia, odpowiedź Ford Polska: "W celu ochrony turbosprężarki zastosowano dodatkową, elektryczną pompkę płynu chłodzącego kierującą płyn chłodzący do turbospężarki również w przypadku zatrzymania silnika przez system Auto-Start-Stop (wtedy podstawowa pompa płynu chłodzącego nie tłoczy płynu bo nie pracuje silnik)" - stanowisko FCP. źródło: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jak znajdę drugi temat to wkleję.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto. Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację Ostatnio edytowane przez Jakoob ; 25-03-2013 o 11:49 |
25-03-2013, 21:41 | #9 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
|
Odp: Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Cytat:
|
|
10-04-2013, 12:56 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 30-03-2010
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 5
|
Odp: Sprawdzone opinie o silniku 1.0 EcoBoost
Witam,
wczoraj byłem na jeździe próbnej focusem 1.0 ecoboost 100KM. Moc jest zupełnie wystarczająca do spokojnej jazdy, właściwie przy każdych obrotach ma zadowalającą reakcję na gaz i jest bardzo cichy - słychać go właściwie tylko gdy próbuje się przyśpieszać z bardzo niskich obrotów (dobrze jest trzymać co najmniej 1,5k) oraz przy dynamicznym przyśpieszaniu. Zużycie paliwa wg wskazań komputera: autostrada A6, Szczecin od węzła kijewo do węzła radziszewo (teren pagórkowaty), prędkość 100-110 km/h - komputer pokazał średnie 4,4 l/100; powrót do salonu był już przez miasto, sporo skrzyżowań i świateł ale ruch odbywał się w miarę płynnie - tutaj wyszło 5,4 l/100. Jak dla mnie przewaga nowego 1.0 nad 1.6 jest bezdyskusyjna, 1.0 chętnie przyśpiesza od 1,5tys obr, sporo mniej pali i jest chichszy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli chodzi o start/stop - na początku dziwne uczucie, natomiast system działa tak płynnie że właściwie ponowne uruchomienie jest niezauważalne (można usłyszeć rozrusznik jeśli radio jest wyłączone ale nie czuć wibracji), zawsze zanim zdążyłem wbić bieg silnik już pracował. Ostatnio edytowane przez capitanslow ; 10-04-2013 o 13:05 |