Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-02-2013, 11:02   #11
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

Cytat:
Napisał tom2125 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie tak krótko..wszystkie fordy grzeją jeszcze dobre kilka sekund po zgaśnięciu sprężynki i włączają świece powtórnie na ok.30 sekund zaraz po odpaleniu,u mnie tak jest przynajmniej.
Nie wszystkie.
W starszych dieslach masz dwa typy grzania: z przekaźnikiem czasowym, którego konstrukcja determinuje jak długo grzeją się świece (od 6 do 40 sekund zależnie od egzemplarza), oraz grzanie sterowane przez ECU - i tu masz już mniejszy wpływ na czas grzania (w praktyce jest to nie więcej niż 10 sekund grzania).

__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2013, 12:24   #12
Dreambox
ford::average
 
Avatar Dreambox
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 08-08-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 2003
Postów: 136
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

Te co mają sterowanie grzaniem świec przez ECU grzeją faktycznie maksymalnie 10 sekund i nic z tym nie da się zrobić oprócz montażu dodatkowego wlącznika do świec.
Z tym że te co mają ECU też grzeją świecą po odpaleniu jeszcze przez jakiś czas.
Nie pamiętam tylko czy w czasię kręcenia rozrusznikiem też czy nie ale chyba raczej nie.
Dreambox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2013, 09:26   #13
MondiuszNowicjusz
ford::amateur
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 14-09-2011
Skąd: Koszalin
Model: Mondeo mk2 hatchback
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 2000
Postów: 7
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

Witam. Standard!!!. Mam mondziaka z 2000r HB. 1,8td i miałem to samo.
A oto przepis na świetne odpalanie zima.

kup:
- filtr pp838 (ok. 40zł)
- stanadyne podgrzewacz paliwa (ok. 123zł)
- przeźroczyste węże do paliwa odporne na wysoką temperature (ok 3 zł /mb)

sposób przygotowania:

- wypier...l jak najdalej przed siebie oryginalny filtr paliwa
- załóż nowy pp838
- tak samo wyp...l orygianlny podgrzewacz
- załóż podgrzewacz stanadyne
- podłącz wszystko zgodnie zkierunkiem przepływu wężykami o paskami
uwaga: opaska musi posiadać pełen zacisk po obwodzie. te z castoramy są do dup.. bo pozostawiają szczeliny. najlepszy zacisk to taki który ma śrubkę z nakretką
- podłącz podgrzewacz do starej instalacji po oryginalnym podgrzewaczu
uwaga: przy podłączaniu podgrzewacza od razu sprawdź jakość połączenia we wtyczkach od pompy wtryskowej i od wtrysku sterującego. u mnie brak dobrego zestyku w tych wtyczkach powodował dziwne zachowania auta. najlepiej załóż konektory z izolacją do zaciśnięcia. uwierz pomaga!!!

czas pracy ok 2h. radość bezcenna.

Pozdrawiam jak coś to piszcie na meila barteksb@o2,pl. prześlę fotki.
MondiuszNowicjusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2013, 17:02   #14
majdan
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 09-07-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 TD Endura-De
Rocznik: 1997
Postów: 392
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

>- filtr pp838 (ok. 40zł)
ja mam u siebie ps 822 taki maly jak do motoru i daje rade

>- stanadyne podgrzewacz paliwa (ok. 123zł)
nie lepiej przeplywowy podgrzewacz?

>- przeźroczyste węże do paliwa odporne na wysoką temperature (ok 3 zł /mb)
jesli mowisz o takich wezach
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=...mm%3B601%3B439

http://www.google.pl/imgres?q=waz+zb...20&tx=37&ty=44

to lepiej je sobie darowac. mialem je rok czasu i co chwile problemy z powietrzem.
Poza tym to nie sa olejoodporne i pod wplywem orpy twardnieja i puszczaja na opaskach.
Jedyne jakie sie do tego nadaja to przewowy paliwowe, w kazdym motoryzacyjnym mozna kupic - 13zl/mb.

Reszta sie zgadza. Podgrzewacz orginalny wywalic oraz ta nieszczesna reczna pompke paliwa wraz z ta obudowa ktora lapie powietrze.

Ps. daj jakies fotki na forum
majdan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2013, 19:47   #15
mirwol
ford::average
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 16-01-2013
Skąd: górny śląsk
Model: Focus IV
Silnik: 1,5
Rocznik: 2018
Postów: 93
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

Mozna zrobić test - na zimnym silniku (poniżej -10) Pompować tą obrzydliwą pompką ręczną i wyczuć czy od razu ciągnie paliwo. Po przelaniu układu 2x świece i ognia. W dawno zapomnianym Escorcie 1.8D zamarzła mi woda w filtrze paliwa i tylko pompka ręczna pomogła (po wyczyszczeniu filtra oczywiście)
mirwol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-02-2013, 21:53   #16
MondiuszNowicjusz
ford::amateur
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 14-09-2011
Skąd: Koszalin
Model: Mondeo mk2 hatchback
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 2000
Postów: 7
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

Witam. Tak Tak. We wszystkim macie rację. Ja się po prostu tyle nie rozpisywałem. Węże plastykowe to shit. U siebie miałem tylko do testów. Teraz mam normalnie czarne do paliwa i nie ma żadnego powietrza. Majdan pytał o fotki. Spoko tylko daj czas do jutra. Nie robiłem żadnych fotek . Pomyślałem, że dla niejednego specjalisty z tego forum przerobienie układu paliwowego jest po prostu za proste. Bless .
MondiuszNowicjusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2013, 12:22   #17
MondiuszNowicjusz
ford::amateur
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 14-09-2011
Skąd: Koszalin
Model: Mondeo mk2 hatchback
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 2000
Postów: 7
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

Witam. Poniżej zamieszczam zdjęcia dotyczące "przepisu na świetne odpalanie zima".
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
opis:
1. stanadyne podgrzewacz paliwa (jak kto woli - przepływowy podgrzewacz paliwa)
2. filtr pp838 (polecam go osobiście i nie zamierzam wymieniać na jakieś pseudo filtry)
3. uchwyt do filtra własnej konstrukcji (wykonany z kątkownika aluminiowego)
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
opis:
na zdjęciu powyżej, przewód paliwowy z podgrzewacza poprowadzony jest za rurą od wlotu powietrza i dalej pod nim trafia do filtra paliwa.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
opis:
2. pp838
4. przewód łączący wylot z baku z wlotem do podgrzewacza (7)
5. przewód łączący wylot z filtra (12) przez zawór zwrotny do wlotu pompy (Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
6. zawór zwrotny
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
8. przewód łączący wlot do pompy przez zawór zwrotny z wylotem z filtra paliwa (4)
9. wiązka przewodów zasilająca podgrzewacz paliwa
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
10. śruby po starym filtrze paliwa. zamocowany został do nich aluminiowy uchwyt swojej konstrukcji(tu dozwolona jest finezja twórcza)
11. przewód łączący wlot filtru paliwa z wylotem podgrzewacza
12. przewód łaczacy wylot filtra paliwa przez zawór zwrotny z wlotem pompy (Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump: ups jakieś baginsy się wkradły. poprawiam
z:
"8. przewód łączący wlot do pompy przez zawór zwrotny z wylotem z filtra paliwa (4) "
na:
"8. przewód łączący wlot do pompy przez zawór zwrotny z wylotem z filtra paliwa (12) "

z:
emotikony w okularach słonecznych
na :
( 8 )
MondiuszNowicjusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2013, 13:07   #18
boszax
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Model: Escort MkVII
Silnik: 1.8 TD Endura-De 70KM
Rocznik: 1998
Postów: 380
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

Dobra robota kolego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tylko zastanawia mnie jeden fakt - co daje ten podgrzewacz w momencie rozruchu silnika? Przecież w momencie kręcenia rozrusznikiem paliwo na wtryskiwacze podawane jest z pompy wtryskowej, przewodu od pompy do filtra i ewentualnie samego filtra i tego paliwa jest na tyle dużo że silnik zdąży odpalić i nawet te ogrzane paliwo nie zdarzy dotrzeć do pompy wtryskowej. Wydaje mi się, że samo uszczelnienie układu paliwowego dało tutaj najwięcej korzyści . Ten podgrzewacz to tylko zapobiega zatykaniu się filtra paliwa przez wytrącajacą się parafinę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
boszax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2013, 14:17   #19
MondiuszNowicjusz
ford::amateur
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 14-09-2011
Skąd: Koszalin
Model: Mondeo mk2 hatchback
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 2000
Postów: 7
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

Może trzeba spojrzeć głębiej na istotę rzeczy żeby dostrzec faktyczne korzyści?. Niestety nie mnie na takie pytania odpowiadać. Wolę pozostawić ten problem specjalistom myślicielom. A nóż się okaże że sam silnik jest do niczego potrzebny... kto wie. Ja tylko bazuję na obserwacji. Jest lepiej to tak zostawiam. Pozdrawiam.
MondiuszNowicjusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2013, 12:51   #20
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: Diesel 1.8 kiepsko pali

Taki podgrzewacz można samemu zrobić za dużo mniejsze pieniądze - właśnie jestem w trakcie pracGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak chodzi o korzyści to tak: Jeśli podgrzewacz działa zanim uruchomi się silnik to podgrzeje paliwo, które zrobi się rzadsze - będzie bardziej płynne. Jeśli podgrzewacz jest bardzo blisko filtra (a najlepiej żeby był wewnątrz filtra) to podgrzeje tę niewielką bo niewielką ilość ropy. W momencie rozruchu pompa paliwa ssie paliwo. Największe opory występują na filtrze rzecz jasna. Dlatego jeśli podczas rozruchu rozgrzane paliwko jest w filtrze (lub tuż przed nim) to łączne opory, które musi pokonać pompa wtryskowa są mniejsze. Wówczas mamy efekt taki jak gdy podlejemy filtr paliwa gorącą woda z czajnika - jak ktoś kiedyś próbował takich hardcorowych rozwiązań to wie o co chodziGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Problem polega tylko na tym, aby rozgrzać jak największą ilość paliwa zużywając jak najmniej prądu, który musi wystarczyć później dla rozrusznika.

PS. A jak ktoś meczy podgrzewanie świec na dwa razy to tu jest troszkę siermiężny, ale prosty jak parasol i sprawdzony sposób: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.